Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
:hello: HappyOwl

Ik wil je nieuwe huis ook wel zien tzt :A:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Je bent welkom hoor! Voor het eind van het jaar ben ik gesetteld.
In het kader van niet teveel kaartjes mee verhuizen een adres getrokken.

Rusland, verrassend.......
Alle reacties Link kopieren
Haha, nog even een tiental kaartjes versturen, dat helpt een hoop met de verhuizing :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, en ik loop voor met ontvangen dus krijg er vast minder terug, dat scheelt :hyper:

Gelukkig wilde de Russin heel veel postzegels en een envelop, dus daar kon ik mooi veel zegels op kwijt. Alle beetjes helpen he!

(Gelukkig heb ik ook al wat dozen vol naar de kringloop gebracht of via mp verkocht, dat ruimt wat sneller op)
Alle reacties Link kopieren
Haha, gewoon op inactief zetten en wel sturen. Dan raak je wel kaartjes kwijt! En dan krijg je in je nieuwe huis allemaal leuke kaartjes om aan de muur te hangen, zoals Cocomo (?) deed.

Ik sta ook voor met ontvangen, maar volgens mij waren ze bij postcrossing enorm blij dat ik weer begon te sturen, want gisteren had ik weer 2 kaartjes in de bus! Gelukkig vannacht ook 2 hurrays.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit weekend weer 3 kaartjes gekregen.
Het gaat wel snel hoor!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van 't weekend een kaartje uit Kazan, Rusland. Zojuist wéér. 2 nummers van elkaar. Ik zou het zo snel niet doorgehad hebben, als ze allebei niet begonnen waren over het organiseren van de FIFA worldcup :)

Wel 2 hele verschillende kaartjes, trouwens, maar ik vind het toch altijd weer raar zo.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels mijn kaartjes nóg verder georganiseerd en er witte kaartjes tussen gezet, waar het onderwerp op staat. Ik herken m'n eigen laatje niet terug :proud:

Verder 9 adressen getrokken, maar nu nog schrijven..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog niet verder gekomen dan het ene kaartje dat ik naar Rusland heb gestuurd. Deze is nog lekker aan het reizen. Ik kom er verder nog niet echt aan toe door het revalideren,verhuizen en gelukkig begin ik na volgende week ook weer met een paar uurtjes werken.

Leuk dat je alles georganiseerd hebt! Ik heb ooit mappen gekocht met van die vakken met labeltjes. Alles wat ik al ingescand had ging op onderwerp in de map. Daar is weinig meer van over, er liggen nu gewoon grote stapels kaartjes in de kast. Heb echt mega veel!!!

Normaal trek ik ook altijd meteen veel adressen, maar dan heb ik geen zin meer om ze allemaal te schrijven. Het leukste vind ik toch de adressen trekken en er een kaartje bij zoeken. Nu mag ik er maximaal 3 trekken en die verzendklaar maken, dan mag ik weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook maar de helft geschreven. Nu wil ik gaan posten (ik doe aan 10000 stappen per dag en moet er nog wat) maar het is zo koud buiten :(
Later is nu
Ik bewaar niet alle kaartjes. Heb daar geen plek voor..bewaar eigenlijk alleen de mooiste of bijzondere kaartjes.

Hier ligt het behoorlijk stil. Druk bezig met ander werk zoeken. Zit nu te wachten op een telefoontje op ik word aangenomen. Zo spannend!! Voelt allemaal heel dubbel. 1,5 dag geleden is mijn nijnenmans overleden. Hij is 10 jaar en 7 maanden geworden.. snif. Verder nog bezig met huis afmaken,dozen uitpakken maar daar is weinig tot geen energie meer voor.
Kaartjes schrijven doe ik nu ook bijna niet. Deze week is een kaartje naar Rusland na 34 dagen aangekomen. Heb nu geen kaartjes meer rond. Ook even geen behoefde om te gaan schrijven.
anoniem_6498993ebbce9 wijzigde dit bericht op 09-10-2018 13:41
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
:hug: voor Nijnemans

Heb je al een telefoontje gehad?
Later is nu
Ow sorry!!.. ja ben gebeld... en ben aangenomen!!! 24 uur per week. Rond nov kan ik beginnen.

Dank je wel voor de nijnenmans knuffel
Alle reacties Link kopieren
Oh wat lekker, gefeliciteerd!! :cheer:
Later is nu
Dank je wel.

Ik ga eind sept weg naar italie. Ga ook naar het vaticaanstad.. wil vanuit daar kaartjes sturen. Via de postcrossing weet ik nog niet. In iedergeval naar mijn vader en zussen.😁
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net 10 kaartjes geregistreerd :$
Als ik eenmaal uitstel, stel ik ook goed uit, lijkt het wel.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Morgen begint de kinderpostzegelactie weer met op de postzegels figuren van de fabeltjeskrant :cheer:

https://www.kinderpostzegels.nl/kinderpostzegelactie/

Altijd leuk voor de ontvangers, die van uilen houden (jammer dat meneer de Uil er maar 1x op staat)

https://www.kinderpostzegels.nl/webshop/
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik was vanmiddag weg, dus heb nog geen kinderzegels gekocht, wie wel?
Ik hoop dat er morgen iemand langs komt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
:hello: :hello: :hello:
Hoi! Hoe is het bij jullie en jullie brievenbussen? Ik ben hier lang niet geweest. En nu zie ik dat Dreamer hier maar in zichzelf zit te praten...

Ik postcross nog wel bij vlagen, en nu heb ik juist weer een opleving :-P Een paar weken geleden heb ik de travel mode eens uitgeprobeerd en dat vond ik erg leuk! Toch wel cooler om eens kaarten uit Canada te versturen ipv alweeeeerrrrr uit Duitsland! En toevallig trok ik ook nog leuke landen :lol: Kan er natuurlijk aan hebben gelegen dat Rusland, VS en China nog onderweg waren...

Nu wacht ik op wat leuke kaartjes in de brievenbus, want ik sta door het versturen tijdens de vakantie (en dus inactief te zijn geweest) fijn voor met versturen.
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk, zo'n travelmode! Misschien ga ik dat proberen in Portugal (over 2 weken :jump: )

Haaaai Snorhaar :hello:

Ik moet nog kaartjes sturen, kom er steeds niet toe.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er even de pest in. Sta nu iets van 5 kaarten voor. 4 expired. En kreeg in mijn vakantie nog een kaart, zonder nr, nog geen zin gehad om pc te vragen het op te zoeken, pannenkoek uit de UK zonder nummer. Blegh.

Ik vind dat gewoon stom, ik stond al zo ver voor, waarom geven ze mijn adres nog eens uit??

(6)
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hier lag alles stil. Heb we 5 kaartjes verstuurd uit het vaticaanstad! Die van mijn vader is vandaag aangekomen...ben sinds vrijdag avond al thuis... hihi
Heb kaartjes gekocht van de stelvio pas in Italie voor mensen die van motor rijden/ fietsen... hele mooie pas om te rijden.

Misschien ga ik deze wk nog een kaartje sturen. Deze wk vrij. Volgende wk mag ik aan mijn nieuwe baan beginnen... spannend!!!!

Ik sta nu gelijk met mijn kaartjes.. maae voor hoelang geen idee.
3 kaartjes geschreven en 4 adresjes getrokken.
Rusland, Duitsland(goh..) usa, en Finland.

Postzegels liggen alleen in mijn huis.. en ben nu bij mijn zus... hihi.

Hier niemand aan de deur gehad ivm vakantie.. bij de post nl loket kon je ze niet kopen de kinderpostzegels.. ik ga ff de links volgen die hierboven staat.
Alle reacties Link kopieren
Zomerelfje schreef:
09-10-2018 17:14
Hier niemand aan de deur gehad ivm vakantie.. bij de post nl loket kon je ze niet kopen de kinderpostzegels.. ik ga ff de links volgen die hierboven staat.

Ik ook niet! Heb ze maar online besteld. Kinderpostzegels.nl ofzo?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb mijn eerste vijf adressen getrokken! Erg leuke landen; Amerika, Canada, Rusland, Hongarije en Duitsland.
Zal dus wel even geduld moeten hebben... :)

Ga vandaag op jacht voor leuke kaarten en postzegels. Hebben jullie nog tips voor leuke sites of winkels?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven