Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
En ik had net een superleuk kaartje bij de post! Het kwam niet via Postcrossing, maar van een vriendin, dus ik kan het niet uploaden op mijn wall. Maar het is zo'n leuk kaartje, dat ik het toch even aan jullie moet laten zien. Wie anders dan jullie kan begrijpen dat je lyrisch kan zijn over een kaartje.

Als ik deze nog eens tegenkom in een winkel dan koop ik er meteen een handjevol van!
Ik zie nu dat de titel van het kaartje is "na-aper".
Die is inderdaad lief!
Later is nu
Leuk kaartje ja!

Ik heb nu 2 kaartjes klaarliggen (1 voor Duitsland en 1 voor Frankrijk), adres erop, postzegel erop en totaaaaaaal geen inspiratie voor wat ik er verder op moet schrijven. Ik laat ze nog maar even liggen, ik hoop dat er vanavond misschien nog wat zinnigs komt opborrelen. Morgen moeten ze iig op de bus van mezelf
Hallo allemaal,

Hier ben ik weer terug van weggeweest! Een paar maanden heb ik geen kaartjes verstuurd, maar nu ben ik weer begonnen. Gisteren een kaartje naar Rusland van Bertha de koe. Vandaag een kaartje naar Duitsland met de kitten die druppels uit een kraan opvangt. En een kaartje naar de USA met een landschap met schapen bij Ermelo.

Oh, naar aanleiding van dit topic heb ik me vandaag ook aangemeld bij postcardunited! Ik had er nog nooit eerder over gehoord. Ik heb vandaag mijn eerste adres daar getrokken. Er gaat een toeristisch kaartje van mijn stad op reis naar de USA.

Wat betreft die rouw zegels, die heb ik ook weleens gehad bij een bestelling. Volgens mij heb ik er weleens een gebruikt voor een leeg profiel ver weg die al lang niet online was geweest. En volgens mij ook bij zakelijke post van mijzelf naar een instantie, hoewel ik dat soort post tegenwoordig zoveel mogelijk online doe.

Zo zit ik hier ook met postzegels van International Court of Justice. Deze kreeg ik ook een keer bij een bestelling. Maar ik heb ergens gelezen dat je die niet mag gebruiken.
Heb je huisdieren, Sneeuwvosje? Als ik geen inspiratie heb begin ik meestal over mijn hond. Of (typisch Nederlands) over het weer.

Welkom terug, Nepese. Je kaartjes klinken leuk. Hopelijk gaat het snel weer een beetje lopen.
Ik heb geen account bij Postcard United, maar heb wel een tweede account aangemaakt op Postcrossing.

Niet zozeer om meer kaartjes te kunnen versturen, maar meer als experiment. Ik ben gewoon benieuwd wat voor kaartjes ik ga krijgen als ik in mijn profiel geen specifieke wensen aangeef, maar aan afzenders vraag een kaartje te sturen wat ze zelf mooi vinden. Heb alleen aangegeven liever geen toeristische multiviews, zelfgemaakte kaartjes en gratis reclamekaartjes te willen, om te voorkomen dat ik weer zulke "rommel" krijg als in het begin met mijn eerste account.

Mooie natuurkaartjes wil ik ook wel blijven krijgen, dus houd ik mijn eerste account ook aan. De bedoeling is wel om in totaal niet meer kaartjes onderweg te hebben dan dat ik bij mijn eerste account nu mag (12 stuks). Vooralsnog is dat even mislukt, want ik moest mijn nieuwe account natuurlijk wel even op gang helpen en heb dus meteen 5 kaartjes verstuurd.
En ik heb met mijn tweede account schaamteloos een heleboel kaartjes gefavoriet die ik met mijn eerste account heb verzonden.

Ik vind ze gewoon echt leuk en heb toch wat favorieten nodig ter inspiratie voor verzenders.
Ahh dat aapje is leuk!

Hoi Nepese

Wat leuk om een tweede profiel te hebben Rivka! Hopelijk krijg je geen dubbele kaarten!

Vandaag had ik twee kaarten in de brievenbus zitten

- Kaartje van een strand uit Indonesië met prachtige postzegels

- Vakantiekaartje van Snorhaar! Tof die duinen! Bedankt, Snorhaar!!
Oh ik ben wel heel benieuwd hoe dat experiment gaat verlopen Rivka! Wel slim om niet bij beide accounts tot het maximum te gaan, dan loopt het wel snel op.

Oh en ik heb geen huisdieren om over te schrijven helaas. Misschien moet ik er maar 1 verzinnen, een hamster ofzo die gekke dingen doet

Nog geen echte inspiratie, wel een kaartje in de bus uit Taiwan, een mistig bos. Hij schrijft over het weer en vraagt hoe het hier is, dat kan ik inderdaad ook nog doen voor mijn kaartjes als ik niets anders kan verzinnen
Sneeuwvosje, als ik geen inspiratie heb schrijf ik wat ik vandaag gedaan heb of van plan ben om te gaan doen! Misschien kun jij dat ook doen voor je kaartjes?
Op de kaarten van zondag heb ik verteld dat ik zaterdag bij een geweldig winkeltje brocante spullentjes ben geweest.. of ik schrijf wat voor werk ik doe of dat ik bezig ben in mijn tuintje..
Ik schrijf ook vaak over het kaartje zelf of mijn werk ofzo. Krijg ik ook vaak leuke hurrays over terug.

Net mijn kaartjes voorraad zitten tellen. Maar liefst 123 kaartjes genoeg te versturen dus.
quote:-Rivka- schreef op 06 september 2016 @ 15:48:

Ik heb geen account bij Postcard United, maar heb wel een tweede account aangemaakt op Postcrossing.

Niet zozeer om meer kaartjes te kunnen versturen, maar meer als experiment. Ik ben gewoon benieuwd wat voor kaartjes ik ga krijgen als ik in mijn profiel geen specifieke wensen aangeef, maar aan afzenders vraag een kaartje te sturen wat ze zelf mooi vinden. Heb alleen aangegeven liever geen toeristische multiviews, zelfgemaakte kaartjes en gratis reclamekaartjes te willen, om te voorkomen dat ik weer zulke "rommel" krijg als in het begin met mijn eerste account.

Mooie natuurkaartjes wil ik ook wel blijven krijgen, dus houd ik mijn eerste account ook aan. De bedoeling is wel om in totaal niet meer kaartjes onderweg te hebben dan dat ik bij mijn eerste account nu mag (12 stuks). Vooralsnog is dat even mislukt, want ik moest mijn nieuwe account natuurlijk wel even op gang helpen en heb dus meteen 5 kaartjes verstuurd.

Hahaha Rivka, jij een tweede profiel... Jij bent écht verslaafd.

Ik ben wel erg benieuwd wat voor moois het jou gaat opleveren. Leuk experiment!

Ik heb vandaag twee kaartjes gekregen. Uit Taiwan en de USA. Ze hadden alletwee erg veel postzegels geplakt (de USA had zelfs een postzegel met een nurse!) en weinig tekst. De Taiwanees schreef alleen dat zijn baseball wedstrijd niet door ging. Dus ik heb hem in mijn Hurray zowel Happy Postcrossing als Happy Baseballing gewenst.

Ik had ook nog een blije Hurray uit Taiwan.

En ik heb nog weer een adres getrokken: Duitsland. Ik denk dat ik haar Wim-Lex en Max ga sturen.

Verder wil ik wel op alle posts ingaan, maar ik ben zo duf als een konijn, dus ik hou het nu even bij dit egopostje. Maar ik zwaai wel naar jullie allemaal.
Jullie gaan te snehel!

Wow een tweede profiel, jij durft! Ik vind die website van Postcardsunited echt vreselijk maar het lijkt wel of kaartjes daar sneller geregistreerd worden dan bij Postcrossing. Ik stuurde mijn eerste kaartje daar op 10 augustus en er zijn er nu al 12 aangekomen (en 9 onderweg...). Maar de site sucks.

Vandaag geen hurrays of kaartjes hier, maar dit weekend zes dus ik mag niet klagen.

En dat leuke winkeltje in Delft heet De Winkel en zit op de Vrouwjuttenland 39. Het is echt het leukste winkeltje dat ik in tijden gezien heb!
Je hebt een leuke hond Rivka!
quote:labellei schreef op 06 september 2016 @ 19:48:

Je hebt een leuke hond Rivka!

Ik had niet anders verwacht dan dat jij me zou vinden.

Tamboti, dank voor het adres. Ik heb net hun Facebookpagina even zitten bekijken en dat ziet er inderdaad leuk uit. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen.
quote:-Rivka- schreef op 06 september 2016 @ 20:05:

[...]

Ik had niet anders verwacht dan dat jij me zou vinden.

Tamboti, dank voor het adres. Ik heb net hun Facebookpagina even zitten bekijken en dat ziet er inderdaad leuk uit. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen. Woon jij zo dicht bij mij in de buurt dan? Leuk!
quote:Tamboti schreef op 06 september 2016 @ 20:33:

[...]

Woon jij zo dicht bij mij in de buurt dan? Leuk!

Ik heb even op je account gespiekt en we wonen inderdaad niet ver bij elkaar vandaan! Ken je mijn account eigenlijk? Ik heb voor de zekerheid even een door jou verzonden kaartje van wilde bloemen gefavoriet. Kun je ook zien waar ik woon.

Weet je in jouw woonplaats trouwens nog leuke adresjes voor kaartjes? In mijn woonplaats is vrijwel niets te koop. In de regio vind ik het Maritiem Museum altijd veel keus hebben in leuke kaartjes, maar er staat me bij dat je daar al eens was geweest.
quote:-Rivka- schreef op 06 september 2016 @ 22:11:

[...]

Ik heb even op je account gespiekt en we wonen inderdaad niet ver bij elkaar vandaan! Ken je mijn account eigenlijk? Ik heb voor de zekerheid even een door jou verzonden kaartje van wilde bloemen gefavoriet. Kun je ook zien waar ik woon.

Weet je in jouw woonplaats trouwens nog leuke adresjes voor kaartjes? In mijn woonplaats is vrijwel niets te koop. In de regio vind ik het Maritiem Museum altijd veel keus hebben in leuke kaartjes, maar er staat me bij dat je daar al eens was geweest.Ah ja, ik dacht al dat je daar woonde!Leuk! Da's inderdaad dichtbij. Het Fotomuseum heeft ook wel wat leuks en in de binnenstad zitten wel wat leuke plekjes ook. Passage onder andere!
Ik had vandaag 4 kaartjes in de bus!

En 1 daarvan is een boekomslag, waar ik sinds vorige week pas om vraag. Zó leuk!

Afijn, ik moet nog registreren. Kreeg een kaartje uit de USA die op 2 september verstuurd is!

Oh.. en ik moet ook nog schrijven..

Leuk experiment, Rivka
Later is nu
@ Tamboti: Dat lijkt me een leuke winkel in Delft.

@ Dreamer: Wat leuk, een boekomslag! Het kaartje uit de USA is snel gegaan.

Zelf heb ik vandaag nog een adres getrokken: mijn kaartje reist nu naar India! Echt leuk. Al eerder heb ik een of meer keer een kaartje naar India mogen sturen, maar het blijft bijzonder. Ik heb een kaartje van mijn woonplaats gekozen, en ik heb wat gebruikte postzegels meegestuurd omdat zij die spaart.

Doen jullie dat ook, bijvoorbeeld boekenleggers, bioscoopkaartjes, gebruikte postzegels etc. apart bewaren speciaal voor postcrossing?
Ik heb dat nog niet veel gedaan. Wel een keer postzegels, omdat ik daar een zakje van blijk te hebben. En de zending van pmk zit ook altijd vol met zegels Laatst zag ik ergens de Dutch blend thee van pickwick en ik zit erover te denken deze voor postcrossing te kopen
Later is nu
quote:nepese schreef op 07 september 2016 @ 13:21:

Doen jullie dat ook, bijvoorbeeld boekenleggers, bioscoopkaartjes, gebruikte postzegels etc. apart bewaren speciaal voor postcrossing?Nee, dat doe ik eigenlijk nooit. Ik vind het teveel gedoe. Daarnaast de meeste dingen waar ze om vragen heb ik niet.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Dreamer schreef op 07 september 2016 @ 15:54:

Ik heb dat nog niet veel gedaan. Wel een keer postzegels, omdat ik daar een zakje van blijk te hebben. En de zending van pmk zit ook altijd vol met zegels Laatst zag ik ergens de Dutch blend thee van pickwick en ik zit erover te denken deze voor postcrossing te kopen Leuk idee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven