Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
quote:Daisyx schreef op 12 oktober 2016 @ 11:35:

@MissBliss: Ik probeer ook zo goedkoop mogelijk kaartjes te kopen. Ik kijk af en toe bij de kringloop. Dan betaal je soms maar 10 cent voor hele leuke kaarten. Verder koop ik alleen kaarten van max 1€. Alhoewel er een paar uitzonderingen bij zitten, maar die kaarten zal ik niet snel versturen (of er moet een perfect profiel langskomen).

Verdorie.... nu voel ik een enorme drang om naar de kringloop te gaan
Snorhaar is wel eng, dus ik snap je helemaal Daisy

Dan wachten we gewoon rustig af of je komt of niet. Je word absoluut niet gedwongen
It ain't me
quote:Cocomo schreef op 12 oktober 2016 @ 12:01:

Snorhaar is wel eng, dus ik snap je helemaal Daisy

Ja! (shit, betrapt!!)

Ik kan niet zo goed aan mijn nieuwe ik wennen. Ik zoek steeds dat gekleurde plaatje om te zien wanneer ik als laatst heb gepost, maar die heb ik niet meer.. zo stom
It ain't me
Ik hoor jullie steeds over de kringloop, ik hou van kringlopen (is dat een woord) en echt nog nooit kaartjes gezien. Misschien verkeerde focus?

Volgende keer ga ik er op letten.

Hele andere vraag wat is de geschiedenis achter het woord 'andijvie' op dit forum?

Aan jullie durf ik hem te stellen.
Andijvie = suffe huishoudelijke vraag
Even kort want ik kan mijn ogen nog nauwelijks open houden.

Maar ik had vandaag een kaartje in mijn brievenbus uit Rusland. Ze schreven dat ze als huisdier een African snail hebben. Dus ik heb even gegoogled, en das toch best wel een apart huisdier.

Iewww
Gadver...

Mag toch aannemen dat dat beestje niet los loopt.. dan moet je de hele tijd een slakkenspoor opruimen..
It ain't me
Oh Bah! Ik dacht heel even dat je dit als kaartje had gekregen, Labellei. Maar er zijn dus van die dagen dat je maar beter van Google af kunt blijven!
Hahaha, nee het kaartje was een lieflijk schilderij van een kind met kat.

Maar ik begrijp echt niet dat mensen zo'n diertje als huisdier houden. Hij/zij zal inderdaad een behoorlijk slakkenspoor achterlaten. En ik zou hem/haar dan ook niet snel op schoot nemen. Of over mijn arm laten "lopen" zoals op de foto.

Maar als je meer dan 1 hebt dan kun je wel racewedstrijden houden. Dat is weer eens wat anders dan twee rennende puberkittens door het huis.
Ieeellll wat een vies beest. Zullen ze vast niet lekker mee kunnen kroelen....

Geef mij mijn gewoon een kat

Hier vanmorgen een enthousiaste hurray uit Engeland.

Het nieuwe kaartje gaat naar Lithouwen. Ook weer een super leuk profiel, daar kan ik wat mee
Er bestaat ook slakkentherapie. Dan laat je ze over je gezicht heen kruipen, goed voor vernieuwing van je huidcellen en verjonging enzo
Haha nou als Snorhaar komt blijf ik weg Ik geef later nog even door of ik definitief kom of niet!

Brrr een slak als huisdier
quote:Elizaar schreef op 13 oktober 2016 @ 11:13:

Er bestaat ook slakkentherapie. Dan laat je ze over je gezicht heen kruipen, goed voor vernieuwing van je huidcellen en verjonging enzo

Hahaha ja die foto's kwam ik gisteravond ook al tegen.

Ik had gistermiddag ook nog een Hurray uit Londen. Een hele uitgebreide, ze was die dag net in Nederland geweest en had weer allemaal lekkere dingen ingeslagen : "cheese, drop and lots of stroopwaffels".

Een kaartje naar Rusland is sinds gisteren expired. De Russische is al vrij lang niet online geweest, en ik hoop dat ze lang op reis is. (en bij terugkomst mijn kaartje alsnog zal registreren).
eh slak als huisdier... bijzonder....

ja daar hou ik het bij.

kaartje naar frankrijk en engeland is aangekomen. vandaag kaartje gestuurd naar : bloemen Rusland

Nijntje (miffy) naar Finland.

pinquin naar Belarus.

Holland kaartje naar Canada.

kost mij weer genoeg.. ook postzegels besteld... nu wachtennop de Hurry s.. kan post nl mij niet verwijten dat ik niks verstuur.
quote:labellei schreef op 12 oktober 2016 @ 23:11:

Even kort want ik kan mijn ogen nog nauwelijks open houden.

Maar ik had vandaag een kaartje in mijn brievenbus uit Rusland. Ze schreven dat ze als huisdier een African snail hebben. Dus ik heb even gegoogled, en das toch best wel een apart huisdier.

[afbeelding] ik vind 'best apart' nog zachtjes uitgedrukt, eerlijk gezegd, maar ik begrijp dat ik er één moet aanschaffen voor tegen m'n eczeem?
Later is nu
quote:Dreamer schreef op 13 oktober 2016 @ 14:17:

[...]

ik vind 'best apart' nog zachtjes uitgedrukt, eerlijk gezegd, maar ik begrijp dat ik er één moet aanschaffen voor tegen m'n eczeem? Ja goed idee Dreamer! Als het jou bevalt dan schaf ik er ook 1 aan
Wat ben jij vol van vertrouwen, Elizaar
Later is nu
Nou zeg ik heb een portokaart binnen...

Dus ik naar de site, hebben ze gelukkig een foto van het poststuk en gegevens. Blijkt het om een brief voor mijn penpal in Amerika te gaan. Er zit gewoon een Postcrossing postzegel op, en het gewicht van de brief is 13 gram... Staat er dat de betaalde port 0,73€ is! In totaal moet ik nu 2,92€ betalen

Dat klopt niet helemaal... Ga het proberen op te lossen met postnl

Edit: Het heeft even geduurd, maar Post NL is het gelukkig met mij eens dat er een fout gemaakt is
anoniem_283227 wijzigde dit bericht op 13-10-2016 15:27
Reden: Ook PostNL maakt wel eens een foutje.
% gewijzigd
Oh, fijn dat het opgelost is, Daisyx!

Hier een verrassingshurray vandaag, om meerdere redenen:

* Het is mijn 250e hurray

* De ontvanger dook na maanden afwezigheid weer eens op registreerde mijn Goofy na 76 dagen Fijn dat ie toch aangekomen is!

* Het was een eeh... ietwat bijzondere hurray :

"Hi Snorhaar,

When I received your postcard I was little bit shock... Because I have a friend her name is Snorhaar as well. And you wrote you spent some years in country X. What a coincident! My friend she is exactly from country X and her mother language is German... Haha... Anyway, you let me think of her a lot because I like her so much....... But I don't think she will like me.... Little kind of sad... So, when I got your card, there are a lot emotions in my mind... Sad, happy and painful...

Sorry talk to you a lot about it....

Thank you for your postcard"

Haha, mafkees.
Hahaha Snorhaar, dat is echt een bijzondere Hurray.

Misschien kon hij het door alle emoties niet aan om jouw kaart eerder te registreren. En zit Goofy nu onder zijn tranen die er de afgelopen maanden op zijn gevallen....

Gefeliciteerd met nummer 250!

Fijn dat het is opgelost met postnl daisyx!
Wat een bijzondere hurray Snorhaar! En gefeliciteerd met de 250e hurray!

Dit foutje van postnl zet me wel aan het denken... Bij deze brief had ik de mazzel dat ik mijn gegevens op de achterkant heb gezet, waardoor ze mij dus op de hoogte konden stellen. Maar stel dat dit vaker gebeurt, en ze postcrossing zegels op ansichtkaarten ook verkeerd in hun systeem zien... dan kan het zijn dat ze die ansichtkaarten niet versturen! Misschien weer een alternatieve verklaring voor expired kaartjes?
Ik had zojuist mijn 600ste Hurray.

Het was niet zo'n eh bijzondere als de nummer 250 van Snorhaar, maar het was wel echt een hele leuke en uitgebreide.

Ik had de Tsjechische een kaartje gestuurd van het kattencafé, en ze beschrijft in haar Hurray de twee kattencafé's in haar buurt. Leuk.

Nu op naar de 1000.
Wow 600 al, gefeliciteerd! Klinkt toch als een leuke hurray

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven