Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Goedemorgen,

Hier 2 hurrays in mijn mailbox. 2 kaartjes naar Amerika zijn aangekomen.

Eentje deed er 96 dagen over! Mijn ben blij dat het kaartje is aangekomen.

Verder sinds de 15e al geen kaartjes ontvangen dus ik hoop stiekem op een kaartje vandaag.

Ik heb nog geen nieuw adres opgevraagd, heb geen postzegels meer dus die ga ik zo maar eens bestellen. Hopelijk komen er in de komende dagen meer kaartjes aan!
Welkom terug neliba. Hoe was brazillie?

Kom je ook naar de meeting?
It ain't me
Neliba
Later is nu
Cocomo Dreamer

@Cocomo: ik heb eerlijk gezegd niet ver genoeg terug gelezen om te zien wanneer voor wanneer de meeting gepland staat. Maar tot eind november heb ik alle weekenden al vol gepland staan met muren sauzen, laminaat leggen, dozen inpakken en dan eindelijk verhuizen! Dus ik gok dat ik de meeting dit jaar moet overslaan.

Brazilië was geweldig, echt een heel mooi avontuur en gaaf om de Spelen van zo dichtbij te mogen meemaken.

Helaas geen spannende bestemmingen bij mijn laatste drie getrokken adressen gisteren: USA, China en Duitsland. Volgende keer beter!
Hé Neliba ,

Leuk je weer te zien. Jammer dat je niet naar de meeting komt, maar dat is wel begrijpelijk. Succes met je verhuizing, wat gaaf dat het bijna zover is. Je hebt nog steeds plannen met je muren?

Hier is het qua Postcrossing rustig. Er is weer een kaartje expired , en nu heb ik nog maar 4 kaartjes onderweg.

Verder houd ik me in qua nieuwe adressen aanvragen, want ik ben aan het sparen voor Deventer.

Ik had vandaag wel weer een kaartje in mijn brievenbus, uit Rusland. Vrolijke kleuren en helemaal volgeschreven, dus ik werd er wel blij van.
Ik heb ondertussen mijn eerste twee kaartjes terug, 1x NL en 1x US. Voor 5 adressen mag ik nu een kaartje sturen. Heb een hele lading kaarten besteld die morgen op mijn werk binnenkomen en dan gaan ze meteen weg. 1 adres heb ik al wat langer geleden getrokken maar had nog geen leuk kaartje kunnen vinden
Weer een kaartje uit Taiwan. De laatste kaartjes komen bijna allemaal uit die hoek...

Hier heb ik ook nog 4 adresjes liggen die nog geschreven moeten worden...oeps. vanmiddag maar op tijd weg van werk..

Leuk missBliss nu komt er schot in!

Hier ook 4 kaartjes verlopen..zo jammer. Misschien nog maar een kaartje toesturen..

Welkom terug neliba
Goedemorgen!

Hier gister mijn postzegels binnengekregen.

Ik heb vanmorgen 2 nieuwe adressen getrokken. Ze gaan naar Engeland en Mexico

Bij Mexico zat ik wel even te stuiteren op de bank, haha.

Het is een meisje wat pas net begonnen is met postcrossing en haar eerste kaartje is net aangekomen. Hopelijk komt mijn kaartje voor haar een beetje snel aan
Pfffff, hebben die kaarten die ik vandaag geleverd kreeg geen adreslijntjes op de achterkant.

Is daar een simpele oplossing voor? Kant en klare stempel of zo? Want verder zijn zo zo mooi..... 100 kattenkaarten
Leuk Nurse, Mexico!

Wow MissBliss, 100 kattenkaarten! Dat klinkt goed! Waar heb je die gekocht?

En meestal schrijf ik het adres er gewoon maar uit de losse pols op, als er geen adreslijntjes op staan.

Ik had vandaag een beetje een blegh-dag. Maar wat vond ik zojuist in mijn brievenbus? Mijn allereerste old ladies van Inge Löök! Daar fleur ik echt van op! Ik wil méér!

Ik had ook een Hurray uit Finland, daar waren de katten aangekomen en de Finse was erg enthousiast gelukkig.

Nu heb ik nog maar 3 kaartjes onderweg...
quote:MissBliss schreef op 26 oktober 2016 @ 16:51:

Pfffff, hebben die kaarten die ik vandaag geleverd kreeg geen adreslijntjes op de achterkant.

Is daar een simpele oplossing voor? Kant en klare stempel of zo? Want verder zijn zo zo mooi..... 100 kattenkaarten Bij die lange adressen van China en Rusland vind ik het juist prettig als er geen lijntjes zitten. Leuk! Zoveel kaarten
Later is nu
100 cats

Heb een Duits afleveradres, maakt het makkelijker. Volgens mij zijn echt alle kaarten verschillend. Sommige katten zijn best lelijk .
Is de levering vrij snel? Want dan hebben wij misschien ook wel een Duits afleveradres he Snorhaar
Later is nu
quote:MissBliss schreef op 26 oktober 2016 @ 19:58:

100 cats

Heb een Duits afleveradres, maakt het makkelijker. Volgens mij zijn echt alle kaarten verschillend. Sommige katten zijn best lelijk .

Maar wel lief.

Ik heb toch maar een adres getrokken: Tsjechië. Wel een leuk profiel, ik ga denk ik voor scheepvaart-kunst.
Zondag besteld, vandaag geleverd. Maar niet allemaal "mijn" kattenkaarten kopen he .

Als je voor meer dan 29,95 koopt, heb je geen verzendkosten.

50 verschillende

Erg dun
quote:MissBliss schreef op 26 oktober 2016 @ 16:51:

Is daar een simpele oplossing voor? Kant en klare stempel of zo? Want verder zijn zo zo mooi..... 100 kattenkaarten

De meeste kaartjes die ik heb, hebben geen lijntjes, ik maak er dan zelf een aantal met potlood en liniaal. Wel handig want dan kan ik zelf bepalen hoeveel lijntjes, afhankelijk van hoe lang het adres is.

Ik heb nu officieel mijn eerste expired kaartje Hij is naar Rusland gegaan, naar iemand die nog maar een paar kaartjes had gestuurd en ontvangen, en nu al meer dan 2 maanden niet online is geweest. Dus ik vrees ervoor...
quote:Dreamer schreef op 26 oktober 2016 @ 20:00:

Is de levering vrij snel? Want dan hebben wij misschien ook wel een Duits afleveradres he Snorhaar

Haha, moet ik alvast een aanhanger gaan huren?

Labellei, ik heb laatst ook al scheepvaartkunst naar Tsjechië gestuurd. Zelfde dame of is dat trendy in Tsjechië?

Neliba, jammer dat je niet naar de meeting kunt komen. Wel leuk om je hier weer te lezen! Heb je de sleutels van je huis al? Veel plezier bij het klussen en inrichten de komende tijd!
quote:Snorhaar schreef op 26 oktober 2016 @ 22:12:

[...]

......

Labellei, ik heb laatst ook al scheepvaartkunst naar Tsjechië gestuurd. Zelfde dame of is dat trendy in Tsjechië?

......

Ik heb even gespiekt, maar het is een andere dame, die in een ander deel van Tsjechië woont.

Dus is de conclusie:

Scheepvaart is trendy is Tsjechië.
Hahaha een rode draad in bepaalde landen

Ik had vanmorgen weer 2 hurrays in mijn mailbox. Er gaan weer nieuwe kaartjes naar Duitsland en Finland. Opzich niet zulke bijzondere landen maar de profielen zijn zo leuk.

Het kaartje naar Finland gaat naar een dame van 97 jaar die dit samen met haar kleindochter doet. Hoe leuk!

Ook het duitse profiel is erg leuk, daar gaat een dans kaartje naar toe.

Verder vond ik 3 kaartjes in de brievenbus, 2 uit Rusland en eentje uit Australie. Die ga ik zo op mijn gemak registeren:)
Leuke profielen nurse, vooral die 97 jarige dame is wel bijzonder.

Ik had vandaag 2 kaartjes in mijn brievenbus. Uit Tsjechië een kaartje van de Zoo van Brno, met twee lynxen.

En uit China een vogel-illustratie. De Chinese is zelf gek van panda's en ze heeft haar eigen panda-stickers ontworpen. Met daarop o.a. het ID nummer, het weer, de datum, etcetera. Erg leuk gedaan.

Ik heb ook meteen 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Duitsland: een schoolklas (middelbare school), wil een cityview.

Frankrijk: wil graag iets roods en houdt o.a. van katten. Ik heb nog een erg leuke kattenkaart liggen met heel veel rood. Dus daar hoef ik niet zo lang over na te denken.
Ik heb de woonplaats (Foix) van de Française even gegoogled:

En nog iets leuks: ik krijg zojuist een blije Hurray uit Rusland. Het koffiekaartje heeft er 76 dagen over gedaan, en ik had er niet meer op gerekend. Fijn!
Ohhh dat plaatsje in Frankrijk

Hoe is het bij jullie?

Hier gister een hurray uit Spanje en vandaag eentje uit Engeland. Beide super enthousiast en ze zijn super blij met mn kaartjes. Altijd leuk als mensen er zo blij mee zijn.

Net even twee nieuwe adressen opgevraagd. Het werden Rusland en China. Niet zo heel veel bijzonders dus.

Ik heb nu alweer 3 kaartjes onderweg naar Rusland en ook 3 naar China ( van de max. 10 onderweg) dus hoop dag de volgende landen wat spannender zullen zijn.
Dat zijn inderdaad wel erg veel kaartjes naar Rusland en China Nurse. Jammer. Hopelijk gaan je volgende kaartjes naar Zimbabwe en Ecuador.

Ik heb vandaag één kaartje ontvangen. Uit de USA, van een duin- en strandpark. Of zoiets. Er staat onder andere een grote bizon op. En nog wat foto's van blije Amerikanen. Best wel kitscherig. Maar juist daarom moest ik er wel om lachen.

Ik zit er trouwens nog steeds héél erg hard aan te denken om mijn profiel aan te passen en als wens "bizarre, weird, strange, silly, odd postcards" toe te voegen....
Na een drie dagen hard klussen (ja, ik heb de sleutel al en er moet nog véééééél gebeuren voordat ik over kan), nu op zondagochtend even lekker ontspannen postcrossen en forummen. De kaartenmuren gaan er overigens nog wel komen inderdaad!! (Nou ja, geen complete muren, maar twee grote prikborden. Heb al helemaal zin om die te gaan 'inrichten'!)

De afgelopen week een stuk of vijf hurrays gehad, waaronder een leuke uit Duitsland: "We visited Groningen this week and we bought the best cake in the world : speculaas The dark brown cake with the sweet filling!! We don't have this great cake here in Germany :("

Dus Snorhaar, als je je buren blij wilt maken, neem dan een lekker stukje gevulde speculaas mee uit Deventer!

Gisteren een kaartje mogen versturen naar mijn favoriete land Zuid-Afrika, werd er helemaal blij van toen ik dat adres trok . Verder geen spannende bestemmingen, maar vooral het standaard rijtje Duitsland - Rusland - USA - China. Net nog twee adresjes getrokken (Rusland en USA) waarvoor ik nog passende kaartjes moet gaan uitzoeken. Ik moet denk ik maar even duimen voor wat Tsjechische adresje de komende tijd; ik heb vorige week goed kaarten ingeslagen bij het Scheepvaartmuseum....

@labellei: ja doen, die aanpassing van je profiel!! En ons dan natuurlijk wel op de hoogte houden van wat je allemaal binnenkrijgt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven