Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Wat een prachtige kaart Labellei, ik kan me voorstellen dat je daar blij mee bent!!

Wat betreft de brievenbussen: ik heb er nu eentje direct naast mijn voordeur staan, ideaal. Binnenkort ga ik verhuizen, maar eens even gaan uitzoeken waar ik dan de dichtsbijzijnde brievenbus kan vinden! (En niet vergeten mijn adres te wijzigen bij PC...).

Vandaag twee kaartjes uit de bus. Eén kaart was van een Duitse PC meeting. Met maar liefst 60 deelnemers! Er stond dus maar een heel klein stukje tekst op en de rest van de kaart was gevuld met de 60 namen. Leuk! Dat aantal zal bij de Deventer meeting wel niet gehaald worden
De brievenbus is al weg

Ik ben lid geworden van een Nederlandse postcrossing facebookpagina. Ben benieuwd waar dat (nou weer) over gaat
Later is nu
Brievenbus bij de jumbo is per 27 okt. Weg gehaald.. daar kwam ik 29ste achter... top. Gelukkig in de buurt nog meer brievenbussen.

Kattenkaartje ook gefavoriet.

Gisteren 4 kaartjes weggedaan.1 naar spanje die vroeg of sportkaart. Had nog een kaartje met een fiets erop... en postzegels binnen gekregen met dirk kuiyt en rafael v d vaart...ter compensatie al zeg ik het zelf..

1 kaartje opnieuw naar de usa gestuurt. Kaartje was verlopen maar de persoon heeft hem nooit ontvangen maar is wel betalend lid dus dacht acht..

Heb nu 9 kaartjes onderweg. Zat voor nu.

19 nov ben ik er niet bij... heb dan mijn eigen feestje. Hihi
thank you very much for the cute bearcard and stickers and the beautiful stamps and the informations about sleeping. I like the card.

Soms gaan kaartjes heel snel. Zo deed deze er 3 dagen over naar Duitsland. Voor menigeen dan vast ook bijzonder, dat ik géén idee heb, wat voor informatie ik op het kaartje heb gezet over slapen

Misschien moet ik ook van verzonden kaartjes de achterkant gaan scannen, maar dat is me eigenlijk teveel werk.
Later is nu
Ben je jarig op 19 november, zomerelfje?

Hahaha, ik ben ook wel benieuwd wat je hebt geschreven over slapen Dreamer. Misschien had je geschreven dat je had uitgeslapen die dag?

Ik heb zojuist toch maar (weer) mijn profiel aangepast. En als wens toegevoegd dat ik graag weird, crazy, bizarre (etc) kaartjes wil ontvangen.

Nu sta ik wel voor met ontvangen, en ik zal eerst wat Hurrays moeten krijgen, voordat iemand mijn adres weer zal trekken. Duss.... ik hoop op wat Hurrays de komende dagen.
Ik ben benieuwd labellei!

Hier een tsunamie in de brievenbus. Maar liefst 7 kaartjes!

Een kaartje uit Ierland met een bloem. Met alleen een tekst: sorry ik had niks van je wensenlijstje. Beetje raar, maar opzich is het kaartje niet lelijk.

Een kaartje uit Amerika, niet mijn smaak en ook geschreven dat ze hem goed bij mijn wensen vindt passen. Volgens mij zitten we dan niet erg op 1 lijn

Een kaartje uit Canada ( nieuw land voor mij) met een super mooie nightview van het land. En ze schrijft haast een ode aan alle verpleegkundige op het kaartje. Echt helemaal super.

Een kaartje uit Rusland met twee luchtballonnen. Ook super leuk.

Een kaartje uit Duitsland, volgens mij een ad-card vol geschreven met een handschrift wat ik nog niet helemaal heb kunnen ontcijferen. Hopelijk lukt dat nog.

En dan had ik ook nog 2 kaartjes van postcardunited. Een multiple cityview uit Australie en een kaartje met zonsondergang uit Maleisie. Allebei heel leuk.

Ook heb ik een hurray gehad, mijn kaartje naar Maleisie is aangekomen. Dus dat wordt vannacht een nieuw adres trekken:)

Trouwens, voor degene die een postcardunited account hebben. Krijgen jullie ook zo veel mail? Ik heb serieus een mailtje wel 120! Keer ontvangen van hun. ik lees net op de site dat ze een fout hebben in het versturen van emails

Fijne avond nog allemaal!
Ben dan idd jarig labellei.

120 mailtjes.. oeps.
Mijn dochter wil trouwens wel mee naar Deventer. Ik zal dan zelf rijden en er kan nog iemand mee. Of 2, maar dan wordt het erg druk achterin. Dochter en haar vriendin gaan dan in Deventer hun eigen weg, maar vriendin doet ook aan postcrossing, dus ik gok dat we elkaar daar weer zien

Oh.. en ik wilde vandaag postzegels bestellen, kwam ik de site niet op van postzegelsmetkorting
Later is nu
Ik kom wel op de postzegel met korting site.

Kaartje vanuit Rusland gisteren binnen gekregen. Laatste tijd niet hele spannende kaartje moet ik eerlijk bekennen....
Ik gisteren ook en ik heb ze al binnen. Heeeeel veel van het koningshuis. Met baby Bea, baby Willem en baby Amalia. En mèn, wat lijken die allemaal op elkaar. Veel postzegels ook van 2 of 4 in een groot wit kader. En weer Ard Schenk en Yvonne van Gennip. Man en dochter zagen die voor het eerst, ik heb ze voor de 3e keer.

Deze https://www.youtube.com/feature=player_embedded

(hoop dat het werkt)

Jammer
Later is nu
Dat zijn volgens mij erg leuke postzegels Dreamer.

Ik heb gisteravond weer vier adressen getrokken. De landen zijn niet spectaculair, (USA, Taiwan, Canada en Polen) maar de profielen wel okay.

Canada krijgt een kat die voor een oud raam zit. Ze wilde graag ramen en deuren en ze houdt ook van katten.

Polen krijgt een Fiep Westendorp met katten, ze wil graag kinderboekenillustraties en katten.

USA en Taiwan weet ik nog niet. Ik haal de profielen ook steeds door elkaar... Daar zal ik me morgen wel over buigen.
Gisteravond had ik nog een Hurray uit Tsjechië, daar is de scheepvaartkunst gearriveerd en zojuist had ik een Hurray uit Rusland.

Nu sta ik weer 1 voor met verzenden, oftewel

Now YOU will receive a postcard from another random member... keep an eye on your mailbox!

Kom maar op met die silly and bizarre postcards.
Hier weer een vloedgolf van kaartjes, 5 in totaal.

Gisternacht nog 3 adressen kunnen trekken. De kaartjes gaan naar Belarus, Amerika en Frankrijk. Die ga ik eerst maar eens schrijven en op de bus doen.
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:09
99.75% gewijzigd
Hallo! Ik heb in het weekend 20 kaarten gekocht

De natuurwinkel in mijn stad blijkt hele mooie kaarten te verkopen, dus daar heb ik een tiental kaarten gekocht. O.a. een prachtig kaartje van een boom met wortels (Yolanda Eveleens - roots, mochten jullie benieuwd zijn), een pauw, Sinterklaas en een mooie engel met een hart. Daarnaast ben ik ook bij Francobolli geweest in Leiden. Wat verkopen ze daar veel en leuke kaarten! Ik heb vooral kaarten gekocht van Sinterklaasfeest en Kerst, zodat ik in december genoeg te versturen heb.

Ik merk dat Sinterklaas en Kerst ansichtkaarten niet verkocht worden in reguliere winkels (althans, ik heb het niet kunnen vinden), dus ik ben helemaal blij met mijn nieuwe aankopen
Ik heb gisteren ook een paar kerstkaarten gekocht voor Postcrossing. Ik zag bij de Søstrene Grene een paar, leuke vrolijke kaartjes, dus die heb ik maar meteen gekocht. Ik hoop nu dat ik binnenkort een profiel trek van iemand die graag kerstkaarten wil ontvangen. Ik heb dus nog nooit eerder een kerstkaart verstuurd voor Postcrossing.

Ik heb vandaag ook twee kaartjes geschreven. USA krijgt konijntjes en Taiwan krijgt Maxima.

Ook had ik een leuke Hurray uit Duitsland, van de schoolklas. Ze gaan deze week Groningen behandelen in de klas.

En nu heb ik toch maar weer een nieuw adres aangevraagd: ik dacht dat het Duitsland zou worden, maar het werd Zuid-Afrika. Heel wat anders dus. Een leuk profiel en ze wil graag iets van het Koninklijk huis. Ik denk dat ik haar Koningin Wilhelmina ga sturen. Ze heeft al erg veel Alexanders en Maxima's gekregen.
Wat leuk dat jij een Wilhelmina hebt Labellei!

Ik kreeg een hurray uit China, kaartje deed er 38 dagen over. Japan ontving binnen 7 dagen het kaartje en is blij. Ik heb helaas niet zoveel tijd voor postcrossing, momenteel. Lastig.
Later is nu
Heb zelf en tijdje terug een foto verstuurd met de werkkamer van koningin Juliana. Dacht weer eens wat anders dan de gezichten. Volgens mij gekocht in Dordrecht bij een sigarenboer..

Ansichkaarten kerst? Nog niet tegen gekomen...
.
anoniem_300751 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 15:08
98.89% gewijzigd
Gaat een dagje Den Haag plannen..
Ik heb me geregistreerd! Klinkt erg leuk dit.

Profieltje aangemaakt, ook foto toegevoegd en verhaaltje geschreven.

Nu een kaartje getrokken en die moet naar Rusland.

Ik heb even de website van PostNL bekeken. Klopt het dat een postzegel voor naar het buitenland altijd €1,25 is, ongeacht de bestemming? Dat is een beetje gek. Kan ik die postzegels gewoon bij iedere balie kopen? (bijvoorbeeld de bruna).
Ja, ja en ja Zanahoria. En vanaf januari wordt het nog duurder IK koop trouwens altijd extra decemberzegels, en plak daarvan 2 of 3 op een kaartje. Leuk datje meedoet!

Klinkt ook leuk, Museon.. hmm

Werkkamer van Juliana trouwens ook! Ik heb een aantal keren een schilderij (nouja, kaartje daarvan ) van Willem van Oranje opgestuurd als men vroeg om koningshuis. Werd ook gewaardeerd. Ik heb nu erg veel postzegels van het koningshuis, dus ik hoop dat ik postzegelssparende koningshuisliefhebbers trek. Wanneer ik weer trek. Zit nu te denken aan dagelijks 1 of 2 adressen en er dan niet teveel werk van maken. Zodat ik toch weer wat onderweg krijg.

De brievenbus is weg
Later is nu
Ik kon jullie even niet bij houden

Gelukkig staat mijn brievenbus er nog, ik betrap mij erop dat ik af en toe als ik er langs kom even kijk of hij er nog staat

Eén van mijn allereerste kaartjes die expired was is alsnog aangekomen, yess!

Tot nu nu toe alleen maar leuke hurray's, een jongen was blij me een auto/pinup kaartje, de vertaling zei dat hij haar mooie uiers en enkels vond hebben maar volgens mij was dat verkeerd vertaald door mijn google. Hij was er iig happy mee!

Verder vond ik een reactie op mijn kaart naar een bibliotheekje in de usa erg leuk. Ik had zo'n multiview van Nederlandse dingen (koe, kaasmarkt, molen, schaatsen, duinen, ...) gestuurd en er een spelletje van gemaakt. Cijfers bij de plaatjes en de Nederlandse woorden achterop en dan moesten ze ze matchen. Hihi, ik had er 'brutaal' bij gezet, degene die alles goed heeft kan een kadootje bij de balie ophalen

Viel gelukkig goed.

Jullie al aan het aftellen voor de bijeenkomst in Déventer?

Welkom Zanahoria , en anderen als ik iemand gemist heb.

Postzegels kun je overal kopen waar postzegels te koop zijn, ook bij jumbo servicebalie oa.

Vaak is daar alleen de koning te koop in mijn woonplaats, dus ik bestel via postnl. Dan heb je ook molentjes, fietsjes, postcrosszegels, beetje afwisseling is wel gezellig vind ik.

Bij 25 euries gratis verzending.

Ik heb gewoon niks meer travelling

Even kijken of ik deze week zin heb.

Dan misschien inderdaad al een kerstkaart sturen, afhankelijk van welk land ik trek
Aaah Dreamer
quote:Gele_Suikerspin schreef op 08 november 2016 @ 16:37:

Postzegels kun je overal kopen waar postzegels te koop zijn.Mag ik deze nomineren voor motto van het jaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven