Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*



Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem



Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!



Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12







Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.



Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.



Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Hier een 10 daagse hurray gehad vanuit finland. Hollandse uitzicht molen en koetjes in de wei..



Oosterijk heb ik volgens mij nog niet gehad...



Fijne avond/ slaap lekker.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Jaaaaa! Ik heb een Hurray! Uit Canada. Ze vond mijn kaart en tekst leuk en wenst me van harte welkom bij postcrossing Leuk

En nu?
Alle reacties Link kopieren
Jaaa gefeliciteerd! Nu krijgt iemand anders jouw adres, daar hoef je niets voor te doen. Gewoon afwachten bij je brievenbus (maar goed, kan best zijn dat iemadn in China jouw adres krijgt en je even moet wachten, dus je kan natuurlijk tussendoor best andere dingen doen )



Als je wilt kan je ook weer een nieuw adres trekken nu, want er is weer een plekje vrij!
Hoeraaaa Pil0u! Spannend, nu kun je dus post gaan krijgen! Ik duim voor Duitsland of zo voor je, dat het niet zo lang duurt.



Ik zat nog eens te neuzen op de profielen van degene van wie ik nog een hurray verwacht. Valt me opeens op dat ze weliswaar vrijwel dagelijks online zijn, maar dat de 'received' kaartjes steeds allemaal dezelfde datum hebben met soms wel een maand ertussen! Zijn er serieus mensen die hun ontvangen kaartjes gewoon een maand lang opsparen en dan pas registreren? Maar maar maar, dan moet de verstuurder toch onnodig lang wachten op de hurray, een nieuw kaartje en een nieuw adres? Wat is dat voor stoms?



En ik heb er ook eentje verstuurd naar iemand die ook dagelijks online lijkt te zijn, al zo'n 600 kaartjes heeft ontvangen maar de laatste registratie is van 12 juli (!) en dan ook een hele rij onder elkaar. Nah, dan kan ik lang wachten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ja helaas komt dat erg vaak voor Tamboti, ik heb dus 2 kaartjes die beide bijna expired zijn, die ontvangers gaan ook zo te werk zo te zien. Alleen zijn beide nu toevallig ook al erg lang níet online...



Vooral als je nog niet veel kaartjes tegelijk onderweg mag hebben is dat erg frustrerend. Ik vond dat ook heel vervelend, je wilt graag nieuwe kaartjes sturen maar dat kan dan niet.... Nu ik 13 kaartjes onderweg mag hebben merk ik dat ik me er minder aan stoor omdat de hurrays toch wel regelmatig komen. Maar goed, gisteravond wilde ik wat sturen en dat kon dus bij mij ook niet helaas.

Hopelijk komen er vandaag voor vele van ons weer wat hurrays of kaartjes!
Je kunt mensen een berichtje sturen zag ik; doet iemand dat in zo'n situatie wel eens en krijg je dan reactie of is dat ook een soort van not done? Ik vind het echt een beetje aso!
Alle reacties Link kopieren
Er zijn wel mensen die berichtjes sturen, ik doe dat eigenlijk nooit.



En ik krijg soms 1x per week of 2 weken een hele bubs kaarten en dan verder niet. Ben toen wel eens bang geweest dat mensen ook van mij kunnen denken dat ik slechts 1x per week registreer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pil0u, jeeeej je allereerste hurray nu wachten tot wanneer je je eerste kaartje in de brievenbus hebt.



Tamboti, ik heb het ook helaas. Nu al 2 kaartjes expired naar mensen die eens in de maand kaartjes registeren.

En wat kaartjes onderweg naar mensen die maar een paar kaartjes hebben gestuurd weken geleden en verder niets ontvangen hebben. Ze zijn nu al enige tijd niet online geweest. Hopelijk nemen ze de moeite om mijn kaartje nog te registeren. Anders vrees ik voor nog een aantal expired kaartjes.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie eigenlijk veen expired kaartjes? Ik heb er nu 2 ( en 47 kaartjes verstuurd) maar vind dit stiekem best veel zeker nu nummer 3 eraan zit te komen. Maar misschien overdrijf ik nu ook een beetje
Alle reacties Link kopieren
Yeah, Pil0u, gefeliciteerd met je eerste hurray!

Ik duim mee voor een kaartje van binnen Europa. Die zou er dan zomaar deze week nog wel eens kunnen zijn.



Tamboti, ik herken je ergernis. Vooral van toen ik ook nog maar weinig kaartjes onderweg mocht hebben en met smart op hurray's zat te wachten. Naar dit soort "verzamelregistreerders" heb ik nooit een berichtje gestuurd. Wel de neiging gehad hoor, maar uiteindelijk geen zin gehad om daar energie in te steken, met in mijn achterhoofd het idee dat het kaartje ooit toch wel geregistreerd zou worden. Als jij daar wel energie in wil steken, dan gewoon doen en het niet laten omdat het "not done" zou zijn.



Naar een beginner, zoals die van Nurse, die al tijden niet meer online kwam en ook geen ontvangen kaartjes registreerde heb ik wel eens een berichtje gestuurd. Heb haar vriendelijk verzocht de ontvangen kaartjes alsnog te registreren omdat mensen daar op zitten te wachten zodat ze weer verder kunnen. Verder geen ID-nummer o.i.d. genoemd. Dat kaartje werd toen de volgende dag na 102 dagen alsnog geregistreerd, met excuses voor de vertraging. Wel had ze nog even de afbeelding verwijderd.



Ik heb nu (na 163 verzonden kaartjes) geen expirede kaartjes meer in mijn lijst staan. Wel een stuk of 4 gehad, maar die werden altijd na een tijdje (al dan niet spontaan dus ) alsnog geregistreerd.
Alle reacties Link kopieren
Tegenwoordig kijk ik na het trekken van een adres altijd even hoe vaak mensen registeren. Registreren ze maar af en toe (zo eens in de maand ofzo) een hele bups kaarten, dan krijgen ze van mij gewoon een "stom" kaartje.
Ik zie dat ik ook twee kaartjes al wat langer onderweg heb. Ik ben dus ook maar even hun profielen gaan opzoeken en 1 daarvan is al 3 maanden niet meer online geweest... en de ander die is wel online geweest 2 dagen geleden maar heeft sinds begin juli geen kaarten meer geregistreerd. Even afwachten dus.

Ik snap de ergernissen wel hoor, als ze een maand wachten met registeren, ik snap ook niet zo goed wat daar het nut van is...



Verder is het hier rustig, geen hurray's en geen kaartjes in mijn brievenbus. Ik heb net wel een bestelling van 70 euro gedaan bij meerleuks.nl Ik kon mij herinneren dat ze daar een paar jaar geleden hele leuke kaartensets hadden, en ja hoor nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke site expecto-patronum, die ga ik onthouden
Wat zonde he Rivka, dat mensen er dan zo slordig mee omgaan! Goed dat je dat berichtje hebt gestuurd. Ik heb nu ook een kaar naar Polen, iemand die pas twee kaartjes heeft verzonden, nog niks ontvangen en nu al twee weken niet online geweest. Was dat gewoon een korte bevlieging denk ik dan, of komt dat nog goed en word ik nummer 3? ;)



Ik heb er op het openbare forum van Postcrossing even een berichtje over gemaakt, wat normaal is en wat niet.



En Expecto-patronum: drie maanden niet online... dat voorspelt niet veel goeds. Dat je wacht met een nieuw adres trekken en dan een hele serie schrijft: prima! Daar heb je niemand mee behalve jezelf. Maar als je een kaartje krijgt en die dan een maand (!) lang gaat opsparen, nee dat vind ik echt stom. Zo.



Trouwens vandaag ook kaartjes binnen gekregen van een webwinkel waar op de voorkant bij meerdere kaartjes gewoon plakbandresten zitten! Grom, het is niet mijn dag vandaag.
Alle reacties Link kopieren
Wat stom Tamboti!

De lijst met stomme dingen wordt steeds langer;

Lege hurrays

Mensen die 1x per maand registreren

Ongeschreven kaartjes

Ongeschreven kaartjes moeten versturen

Lege profielen

Eisende profielen

Plakband resten



Pffff, het leven is soms stom en zwaar



Ik kreeg net een leuke reactie terug op een Hurray die ik geschreven had, dat is toch ook wel gezellig en leuk. Ik blij



Verder zijn mijn stickers en bestelde kaartjes vandaag binnen gekomen, gelukkig geen plakband hier. Wel een paar kleine hoekjes verbogen, maar daar ga ik niet moeilijk om doen. Moet je echt met een vergrootglas gaan kijken
quote:Tamboti schreef op 23 augustus 2016 @ 11:37:

Hoeraaaa Pil0u! Spannend, nu kun je dus post gaan krijgen! Ik duim voor Duitsland of zo voor je, dat het niet zo lang duurt.



Ik zat nog eens te neuzen op de profielen van degene van wie ik nog een hurray verwacht. Valt me opeens op dat ze weliswaar vrijwel dagelijks online zijn, maar dat de 'received' kaartjes steeds allemaal dezelfde datum hebben met soms wel een maand ertussen! Zijn er serieus mensen die hun ontvangen kaartjes gewoon een maand lang opsparen en dan pas registreren? Maar maar maar, dan moet de verstuurder toch onnodig lang wachten op de hurray, een nieuw kaartje en een nieuw adres? Wat is dat voor stoms?



En ik heb er ook eentje verstuurd naar iemand die ook dagelijks online lijkt te zijn, al zo'n 600 kaartjes heeft ontvangen maar de laatste registratie is van 12 juli (!) en dan ook een hele rij onder elkaar. Nah, dan kan ik lang wachten natuurlijk.

Dat zijn de zogenaamde "massa-registreerders". Ik begrijp dat ook niet en ik vind het ook behoorlijk stom.



Pil0u: van harte gefeliciteerd met je Hurray! Wat fijn dat de ontvanger jouw kaartje kon waarderen.



Ik had vandaag twee kaartjes in mijn brievenbus. Uit Duitsland een kitten en uit Taiwan een landschap met sneeuw. Ik was net behoorlijk verhit van het fietsen in de warmte, dus ik koel nu af door naar dat kaartje te kijken.
Ik ben een beetje moppersmurf vandaag geloof ik, sorry!



Leuk die kaartjes Labellei!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik had vandaag ook een sneeuwlandschap bij de post, Labellei. En ik gebruik het ook om af te koelen.



Ik zag je topic op het postcrossing-forum, Tamboti. Je blijkt niet de enige te zijn die ervan baalt. Helaas is er ook volgens de reageerders weinig aan te doen. Mijn ervaring is dat het minder storend begint te worden als je eenmaal wat meer kaartjes onderweg mag hebben, omdat dan de hurray's en kaartjes toch wel binnen blijven komen. Nog "even" geduld hebben dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Grrr..gister twee ad-cards. Niks aan...



Ik heb een hele korte hurray gestuurd. Wat doen jullie als je iets krijgt wat je aangeeft niet te willen ontvangen?
aan het typen...
Rozea, ik zag net stomtoevallig één van die kaartjes voorbijkomen op de site. Ik dacht meteen van "huh, wat stom: een ad kaartje". Ik zag dat het onderwerp wel bij je wensenlijstje pastte (paraplu's, regen). Dus dat is dan wel weer een pré. Dat diegene dan zo'n lullig ad kaartje stuurt is dan wel weer....lullig.

Misschien kun je toch in je profiel zetten dat je geen ad kaartjes wil ontvangen?



Ik had laatst een profiel met ook een (kort) no-lijstje. Er stond iets van:

- no self made cards

- no ugly cards

- no ad cards



Ik moest wel gniffelen om de ugly cards.



Wat heb je trouwens een leuke profielfoto rozea, én een schattig hondje.



Ik mag zo weer een adres trekken van mezelf. Spanning stijgt....

(ik vermoed wel dat het Duitsland wordt...)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg gisteren 4 kaartjes, zit op het punt ze te gaan registreren. Uit Rusland een soort Engel, volgens mij had Rosekapje ook eens zo'n gedrocht soort kaartje. Uit Duitsland een 'map', uit Korea een berglandschap. Het bericht achterop is helaas getypt en geplakt. Ik ben bang dat zijn handschrift ook niet te lezen zou zijn, maar het is een Engelsman, die kan toch wel wat variatie in de teksten doen, denk ik dan. Dit lijkt een standaard tekst.

En dan nog een metromap van Hong Kong.



Alle kaartjes zijn aan de achterkant beschreven, vooral in klein handschrift, dus ik moet nog aan 't ontcijferen. Wat dat betreft is typen dan wel weer handig
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk, achterop de metromap staat beschreven welke metro je waar brengt .. op het laatst is het lastig lezen, het bekende 'geen ruimte meer, dus kleiner handschrift' en ze schreef al niet groot.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:labellei schreef op 24 augustus 2016 @ 09:03:

Rozea, ik zag net stomtoevallig één van die kaartjes voorbijkomen op de site. Ik dacht meteen van "huh, wat stom: een ad kaartje". Ik zag dat het onderwerp wel bij je wensenlijstje pastte (paraplu's, regen). Dus dat is dan wel weer een pré. Dat diegene dan zo'n lullig ad kaartje stuurt is dan wel weer....lullig.

Misschien kun je toch in je profiel zetten dat je geen ad kaartjes wil ontvangen?



Ik had laatst een profiel met ook een (kort) no-lijstje. Er stond iets van:

- no self made cards

- no ugly cards

- no ad cards



Ik moest wel gniffelen om de ugly cards.



Wat heb je trouwens een leuke profielfoto rozea, én een schattig hondje.



Ik mag zo weer een adres trekken van mezelf. Spanning stijgt....

(ik vermoed wel dat het Duitsland wordt...)



Dankjewel



Ik heb het onderaan mijn profiel staan: geen adcards. Maar idd, paraplu en regen...heel erg, was me niet opgevallen. Ik dacht alleen, kak, een adcard
aan het typen...
Alle reacties Link kopieren
Oke, ik voel me een beetje dom, maar wat is eigenlijk een adcards, zijn dat van die gratis kaartjes?
Alle reacties Link kopieren
quote:sneeuwvosje schreef op 24 augustus 2016 @ 10:40:

Oke, ik voel me een beetje dom, maar wat is eigenlijk een adcards, zijn dat van die gratis kaartjes?Ja klopt
aan het typen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven