Postcrossing deel 13!!
zaterdag 20 augustus 2016 om 23:51
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*
Hoe werkt het?
registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in
vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld
stuur een ansichtkaart naar dat adres
als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!
Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12
Kaartje registreren en je postcardwall
Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.
Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.
Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:
"Deutsch für Postkreuzen",
"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."
"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"
"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"
Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
zaterdag 17 juni 2017 om 10:03
Valt wel mee hoor, Cocomo. Ben bezig met een eigen site i.v.m. "private swaps". Dus niks heel spectaculairs of zo, maar wel gerelateerd aan Postcrossing dus.
Vannacht is mijn kaart naar Spanje geregistreerd. Hele enthousiaste reactie, dus erg leuk. Hij woont in Barcelona en daar ben ik zelf ook geweest dus kon daar veel over schrijven en dat werd gewaardeerd, net als de kaart op zich. Zo leuk!
Nu nog 7 reizende kaarten. 5 naar Rusland, 1 naar China en 1 naar Brazilië. De langste is naar Rusland onderweg nu. 31 dagen al en ze is al meer dan een maand niet online geweest. Heeft ook maar heel weinig geregistreerde kaarten. Heb er maar een kort berichtje aan gewaagd. Eens kijken of ze dan weer online komt. Overigens zonder ID, want het gaat me er meer om dat ik benieuwd ben of ze hem heeft ontvangen. Niet perse om het registeren. Al zou dat wel fijn zijn voor de beschikbare plek qua adressen
Vannacht is mijn kaart naar Spanje geregistreerd. Hele enthousiaste reactie, dus erg leuk. Hij woont in Barcelona en daar ben ik zelf ook geweest dus kon daar veel over schrijven en dat werd gewaardeerd, net als de kaart op zich. Zo leuk!
Nu nog 7 reizende kaarten. 5 naar Rusland, 1 naar China en 1 naar Brazilië. De langste is naar Rusland onderweg nu. 31 dagen al en ze is al meer dan een maand niet online geweest. Heeft ook maar heel weinig geregistreerde kaarten. Heb er maar een kort berichtje aan gewaagd. Eens kijken of ze dan weer online komt. Overigens zonder ID, want het gaat me er meer om dat ik benieuwd ben of ze hem heeft ontvangen. Niet perse om het registeren. Al zou dat wel fijn zijn voor de beschikbare plek qua adressen

Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore

zaterdag 17 juni 2017 om 10:17
Ik lig weer met spanning onder de brievenbus. Al drie weken geen kaartjes gekregen, dus er zou toch wel een keer een kaartje moeten komen nu?
Het postcrossingsysteem houdt zich bij mij juist weer heel strict aan "één kaart tegelijk onderweg naar één land". Dus ik heb laatst 60 dagen geen kaarten naar Rusland gestuurd totdat er een kaart naar Rusland expired ging, maar ik trek wel twee keer per week Duitsland (want die komen braaf de volgende dag aan). Lekker irritant, want ik stuur zelden meer dan 2 a 3 kaarten per week. Ik wil af en toe best binnen Duitsland sturen, maar zo hoeft het van mij niet. Nu zijn mijn binnenlandse zegels ook op, dus hoef ik er verder ook niet meer over na te denken en gaat Duitsland weer uit.
Tinkerhell, ik heb een kaartje met dieren uit Tasmanië bij je gefavt

Het postcrossingsysteem houdt zich bij mij juist weer heel strict aan "één kaart tegelijk onderweg naar één land". Dus ik heb laatst 60 dagen geen kaarten naar Rusland gestuurd totdat er een kaart naar Rusland expired ging, maar ik trek wel twee keer per week Duitsland (want die komen braaf de volgende dag aan). Lekker irritant, want ik stuur zelden meer dan 2 a 3 kaarten per week. Ik wil af en toe best binnen Duitsland sturen, maar zo hoeft het van mij niet. Nu zijn mijn binnenlandse zegels ook op, dus hoef ik er verder ook niet meer over na te denken en gaat Duitsland weer uit.
Tinkerhell, ik heb een kaartje met dieren uit Tasmanië bij je gefavt

zaterdag 17 juni 2017 om 10:25
Oh wow Zomerelfje, 2 dagen naar Portugal is écht snel. Zat Max Verstappen achter het stuur?
Ik heb nu 12 kaartjes onderweg, en niet één naar Duitsland!
Ik zal vanavond nog even een uitgebreidere update geven, want ik moet nu nodig de deur uit.
Een prettig weekend allemaal met leuke Hurrays, interessante profielen en met mooie kaartjes in de brievenbus.
Ik heb nu 12 kaartjes onderweg, en niet één naar Duitsland!
Ik zal vanavond nog even een uitgebreidere update geven, want ik moet nu nodig de deur uit.
Een prettig weekend allemaal met leuke Hurrays, interessante profielen en met mooie kaartjes in de brievenbus.

zaterdag 17 juni 2017 om 13:00
Dan weet ik nu wie jij bent. Mijn geheugen liet weten dat ik het plaatje eerder had gezien, dus had hem even weer opgezocht.
Ik zal een kaart bij je favorieten, dan staan we gelijk
It ain't me

zaterdag 17 juni 2017 om 22:21
Ik heb ook weer een aantal adressen opgevraagd de laatste dagen. Er zijn al een aantal kaarten onderweg, en ik moest er dit weekend nog drie schrijven.
Had geen bijzondere landen, maar Duitsland ontbreekt dus in mijn rijtje.
Ik heb zojuist kaartjes geschreven naar:
Finland: krijgt Jip en Janneke
Rusland, een meisje van 14, die ergens diep in Rusland richting Mongolië woont. Zij wilde graag een roze kaart, en ze houdt van katten en uilen. Dus ik ben de hele stad door gesjouwd op zoek naar een roze kaart met katten of uilen. Maar die kon ik dus niet vinden. Toen heb ik maar de meest roze kaart gekocht die ik kon vinden. Was wel met een eenhoorn, dus ik hoopte maar dat ze die toch wel leuk zou vinden.
Tijdens het schrijven van het kaartje las ik nog even het profiel door en wat blijkt er te staan... Ze houdt van katten, uilen en "unicorns"!
Écht toevallig.
Ik heb ook een adres getrokken in Slowakije, die zal ik nog een kaartje van stad sturen. Mocht één van jullie nog op zoek zijn naar een Slowaak met mooie benen, volgens mij staat deze man wel open voor een Postcrossing-relatie:
!!! P.S. Please, postcards of your city (or country) ONLY ... Thank you :o) !!!
Hello everyone here, I am 42 yo/181 cmh/78 kgw with university degree, slightly skeptic, materialistically oriented realist with great sense for British kind of humor, curved legs & cap aside :o)
My major hobbies are sport, video-games & computers, nice women, tasty food, sci-fi or fantasy movies & serials, gothic-doom metal music and reading & books.
So, have a nice, warm & fat day, yet
Had geen bijzondere landen, maar Duitsland ontbreekt dus in mijn rijtje.
Ik heb zojuist kaartjes geschreven naar:
Finland: krijgt Jip en Janneke
Rusland, een meisje van 14, die ergens diep in Rusland richting Mongolië woont. Zij wilde graag een roze kaart, en ze houdt van katten en uilen. Dus ik ben de hele stad door gesjouwd op zoek naar een roze kaart met katten of uilen. Maar die kon ik dus niet vinden. Toen heb ik maar de meest roze kaart gekocht die ik kon vinden. Was wel met een eenhoorn, dus ik hoopte maar dat ze die toch wel leuk zou vinden.
Tijdens het schrijven van het kaartje las ik nog even het profiel door en wat blijkt er te staan... Ze houdt van katten, uilen en "unicorns"!

Ik heb ook een adres getrokken in Slowakije, die zal ik nog een kaartje van stad sturen. Mocht één van jullie nog op zoek zijn naar een Slowaak met mooie benen, volgens mij staat deze man wel open voor een Postcrossing-relatie:
!!! P.S. Please, postcards of your city (or country) ONLY ... Thank you :o) !!!
Hello everyone here, I am 42 yo/181 cmh/78 kgw with university degree, slightly skeptic, materialistically oriented realist with great sense for British kind of humor, curved legs & cap aside :o)
My major hobbies are sport, video-games & computers, nice women, tasty food, sci-fi or fantasy movies & serials, gothic-doom metal music and reading & books.
So, have a nice, warm & fat day, yet

zondag 18 juni 2017 om 00:38
Leuke profielfoto heb je!Tinkerhell schreef: ↑17-06-2017 14:41Couscous-junkie, ik heb 2 kaartjes bij je gefavoriet. Eentje is van een kat in een appelboom uit Duitsland en de ander is je meest recente "blue cat" uit Rusland

zondag 18 juni 2017 om 01:46
Dank je wel
zondag 18 juni 2017 om 03:29
Gevonden!Gele_Suikerspin schreef: ↑17-06-2017 12:45Gevonden!
Ik heb de flamingo kaart bij je sent gefavoriet. En de vrouw in badpak met gieter en kuikentjes bij je favorieten![]()

zondag 18 juni 2017 om 10:45
Patat met frikadellen en heel veel mayo eten?Tinkerhell schreef: ↑18-06-2017 01:52En wat moeten we ons in vredesnaam voorstellen bij een "fat day"...![]()

Of je vetrollen benadrukken in een onflatteus sexy pakje.

Of een combi....
Hopelijk heeft dit vraagstuk je verder niet teveel uit je slaap gehouden Tinkerhell.
Ik kreeg nog een berichtje van mijn private swapper in de USA. Het blijkt dat ze drie kaartjes heeft gestuurd, en ik heb er nu dus twee ontvangen. Ik hoop dat ik die andere binnenkort krijg en dat ie niet verdwaald is onderweg. Ik ben nu wel erg nieuwsgierig. Die andere twee kaarten vond ik zó mooi.
Ik ben nu bezig om mijn eettafel Postcrossingtafel op te ruimen. Ik heb al mijn nog te versturen kaartjes geordend maar nu zijn mijn mapjes vol! Ik heb nog nooit zoveel kaarten op voorraad gehad.

zondag 18 juni 2017 om 12:28
Zou dat het geweest zijn ja? Nou, lekker dan. Voor mij een "sleepy day" vandaag. Viel tegen zessen pas goed in slaap en om 8 uur alweer wakker
was van plan om wat aan mijn site te werken, maar dat gaat hem niet worden nu.
Hoop dat je derde kaartje snel aankomt labellei. Hier nooit post op maandag. Bij jou wel?
Hoop dat je derde kaartje snel aankomt labellei. Hier nooit post op maandag. Bij jou wel?
zondag 18 juni 2017 om 12:40
Ahww daar word ik verlegen van.. Dank je!
@Cocomo
Ook al zo'n schattige foto!

Veel kattenfans hier haha
zondag 18 juni 2017 om 19:40