Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Wow!!! 🤤
Guess what? I've decided, I'm not gonna be a tinker fairy anymore
Jammie :-9
:kwijl: :kwijl: :kwijl:

Het weer is niet meer zo warm hier, maar zo'n ijsje zou er wel ingaan :lol:
Later is nu
Het was vandaag hier niet meer zo warm inderdaad, maar ik kreeg vandaag weer een berichtje van mijn private swapper in Sacramento, Californië, en daar is het deze week tussen de 40 en 42 graden Celsius. Ik vind dat zij ook een hele grote ijscoupe verdient.
Ik heb haar derde kaartje nog steeds niet ontvangen. Ik wacht dus nog in spanning af.

Ik heb vandaag een kaartje gestuurd naar Duitsland, deze Duitse grootverzender heeft geen wensen en ik heb uiteindelijk maar gekozen voor een Fries meer met Skûtsjes. Dat vond ik er wel zomers uitzien.

Vanavond heb ik ook weer een adres getrokken: de USA. Ik ga waarschijnlijk voor een kaart met schilderij van Carl Larsson. Of misschien toch iets met boeken? :?: :-)
Kaartje uit Duitsland gekregen met hartjes erop. Leuk tekstje staat er bij geschreven.

Verder een Hurray gekregen uit Duitsland. Had veel losse zegels in de enveloppe gedaan, hier was ze heel bij mee. Nu heeft ze een foto gemaakt met het kaartje en alle zegels erbij . Zo leuk!

Morgen denk ik maar een kaartje of zo schrijven... ( stik eerst postzegels bestellen.. Heb nog voor 2 of 3 kaartjes zegels...)
Hier nog steeds stikheet. Zou bijna in de tuin gaan slapen vannacht.

Hurray ontvangen uit Brazilië. Erg leuk. En zag dat de kaart ook al een paar keer gefavoriet is ondertussen. Nog steeds geen nieuwe adressen getrokken dus nog 6 vd 10 reizende nu, waarvan 5 naar Rusland en 1 naar China. Het zou me inmiddels niet verbazen als ze allemaal expired zullen gaan, maar we wachten af...
Vanmorgen eindelijk tijd om weer adressen op te vragen. Kon er 4 doen en dat heb ik dus ook gelijk volgemaakt. Het is geworden... USA, Duitsland, Finland en Portugal. Leuke profielen volgens mij wel. Moet ze nog even aandachtig lezen. Portugal is een nieuw land qua official. Had al wel eens een privat swap gedaan met iemand daar, maar official is wel leuk voor de statistieken natuurlijk :yes:

Hoe gaat het met jullie?
Hier stromen de hurray's binnen. Iedereen blij! Alleen 1 iemand heeft niks erbij geschreven. Ik ga er maar vanuit dat iets in het Engels schrijven te vermoeid was :roll: het was een Chinees namelijk. Ze had nog wel een hele mooie kleurige artistieke honden kaart gekregen.

Hier waaide het gisteren lekker, dus fe warmte viel mee. Nu is het ook te doen. Met 24 graden in huis is het een meevallend dagje.

Zo op de fiets een stukje. Misschien denk ik er daarna anders over, want zal wek zweten worden. :monkey:

Even geen zin om kaartjes te schrijven, dat komt later wel weer.

Wel mag ik eindelijk weer zelf kaartjes ontvangen!!! Dus ik wacht vol spanning op mijn postbode.
Hier ook helemaal niet zo warm. Ben blij dat ik in het Noorden woon en niet in Maastricht. Als ik het warm heb, dan kijk ik mijn weerapp hoe warm het in Maastricht is en dan prijs ik mijzelf gelukkig.

Ik heb ondertussen weer wat kaartjes geschreven; Duitsland, Wit-Rusland en Frankijk.
It ain't me
Geen last van de warmte maar wel van andere dingen. Geen adresjes getrokken vandaag. Zag wel dat de 4 kaartjes die ik de vorige keer tegelijk op de bus heb gedaan allen nog niet zijn aangekomen op hun bestemming.. Toeval?
Ik heb zojuist een kaartje uit Frankrijk geregistreerd waar alleen 'Je vous souhaite' opstaat en 'Bon appetit' Er staat een gerecht op, lijkt me lekker, maar goh.. iets meer tekst was leuk geweest.
Verder kreeg ik een 'hurray' uit Amerika op het kaartje van de Waag met mijn hele verhaal er achterop. Een Thank You kon ik krijgen. Echt.. zo m'n best gedaan (6)

Afijn.
Ik ben een weekje weg, dus geen postcrossingsnieuws voor mij.
Later is nu
Mocht je het nog lezen, fijne week Dreamer! Jammer van de karige hurray's, maar de volgende zijn vast weer leuker.

Ik had vanmorgen een Hurray uit China. Na 19 dagen al. Stond er helemaal van te kijken. We hebben zelfs nog een paar berichtjes over en weer gestuurd, want ze had een vraag gesteld en we waren blijkbaar tegelijk wakker. Zo leuk! Daarna gelijk weer een adres getrokken en mijn nieuwe kaart gaat naar Taiwan. Heb nu alle tien kaarten die ik mag sturen, weer reizende.

Helaas nog geen beweging in mijn 5 Russische kaarten. Die zijn as we speak respectievelijk onderweg: 39, 29, 22, 19 en 14 dagen. Genoeg tijd dus nog wel, maar die van 39 dagen heb ik twijfel over, omdat de ontvanger al een behoorlijke tijd niet online is geweest. Al bijna 2 maanden niet. De rest allemaal dagelijks voor zover ik kan zien. Nou ja, afwachten.

Fijne zondag allemaal!
Fijne week Dreamer. Wel balen hoor dat je alleen een "dank je wel" kreeg i.p.v. een hele tekst.

Tinkerhell een hurray uit China zo snel!! Leuk! Zeker als je alle bij wakker blijken te zijn. hihi.
gekomen was maar had geen Hurray gekregen. Zat dus in de ongewenste post.. zo vaag.. Maar goed vliegtuig naar Canada is dus goed aangekomen. Ik heb nu nog 3 kaartjes rond gaan. Oa ook Rusland. Vandaag ga ik geen kaartjes sturen. Moet zo weer werken en mijn hoofd zit nu zo vol dat schrijven in NL al soms lastig is.

Fijne zondag allemaal.
Werkse alvast Zomerelfje. Hadden wij elkaar al gespot op de PC site eigenlijk? Bij mijn weten niet...

Ik heb af en toe ook dat mail van Postcrossing in de spam folder belandt. Geen idee hoe het komt. Inderdaad wel raar.
nee Niet gespot op PC site. Ik zoek ook niet de kaartjes die jullie krijgen dus vandaag niet gespot.
Nu 3 kaartjes geschreven.. Postzegels zijn nu op.... En nu?! Door de regen en saaie buitenlandse postzegels kopen?!
Daarnaast merkte ik dat mijn kaarten voorraad slinkt... dat word dus dagje kaarten scoren inplannen.... Word of Dordrecht of Rotterdam. Als ik naar Rotterdam ga kan ik langs Donner gaan....

1 Kaartje gaat naar Duitsland. Eilandje met bomen erop weerspiegeling in het water zie je de bomen. Er staat Listen op.
1 kaartje naar de nummer 1 van Noorwegen qua kaarten en afstand versturen?!! Kaartje van de Beekse bergen waar ik met Vaderdag heen ben geweest.
1 kaartje naar Thaiwan. Een molen boerderij kaartje. Heel simpel maar wel echt een Nederlands plaatje vind ik...

Kopen jullie wel eens kaartjes bij een pretpark of dierentuin om te versturen? Heb er nu een paar van de Beekse bergen en de efteling..
Oke oke, laatste kaartje.. Deze gaat naar Korea. Kaartje van NL landschap als net de zon opkomt. Molen en een fietser erop.

Heb nu alleen nog kattenkaarten autos, dierentuin kaarten.. NIet verstandig om een adresje te trekken.. anders blijft die straks heel lang liggen.. Nu nog op de bus doen.. beetje jammer dat het regent....
Ik koop wel eens kaarten bij toeristische trekpleisters inderdaad. Heb je gelijk iets om over te schrijven ook
Ging er vanmiddag toch een lichtje branden in mijn hoofd!! Ik werk in de buurt van een badplaats.. hadden ze in het dorpje ook ansichtkaarten! Jeej. Strand kaartje vuurtoren en plaatjes van de omgeving.
Toch 5 kaartjes erbij hihi...

Ow en mijn postzegels zijn bezorgt.. ( brief van de belastingdienst ook...) :sarcastic:
Ik heb een kaartje uit Japan!
De tekst is helemaal in het japans. Weet iemand hoe je dit kunt vertalen?

Het liefst met een app. Met de hand lijkt mij veel werk. Want hoe krijg je ook die tekens op het toetsenbord?

Iemand tips?
Ik heb op mijn telefoon Google Translate Japans staan, kun je je telefoon op de tekst richten en dan vertalen :)

edit:
Ik had in Japan een beeldje gekocht en er zat een briefje bij met de betekenis ervan.

Afbeelding
Oh, dat plaatje is wel erg groot! :facepalm:
Wat goed. Thanks!
Kon het even zelf niet bedenken en vinden.

De vertaling snap ik niet helemaal, dus zal er later nog eens rustig voor gaan zitten.
Goede tip van Google Translate.

Hier vandaag maar liefst 3 Hurrays ontvangen, waaronder zowaar een Russische. Helaas niet de langst reizende, maar evengoed wel fijn dat er tenminste eentje is aangekomen. Verder weinig nieuws op PC vlak. Ik liep aardig voor met ontvangen kaarten. Nog 1 Hurray en ontvangen en verzonden staan weer gelijk. Dus ga weer bijna de molen in om ook weer te mogen ontvangen (yeah!!)
Gelukkig nog nooit een kaartje in het Japans of Chinees gehad... wat een gedoe lijkt mij.. Was toch duidelijk dat de PC in het Engels gaat?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven