Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelend profiel, Vlinder! Klinkt nogal eisend. Ik vind dat toch raar, het weghalen van kaarten die 'niet leuk genoeg zijn.' Had Dreamer niet ook zoiets laatst?
Gelukkig dat die andere twee profielen wel leuk waren.

Ik kreeg vandaag een kaart uit de US met bighorn sheep. Op de achterkant minimaal tekst van de verzendster: "I hope you like these sheep." Dan alleen een naam en ID. Verder zat er een prijssticker op van Wal-Mart (kaart heeft dus 25 c gekost :hyper: ).
Alle reacties Link kopieren
Zijdehoentje, ik begrijp precies wat je bedoelt. Zo leuk om eigenlijk even een klein inkijkje te krijgen in het leven van een ander. Ik zie ook dat er vaak best moeite wordt gedaan voor een kaart. Leuke versiering, goed verzorgd, de kaart zelf past ook bij voorkeuren/ profiel... geweldig om dat in je brievenbus te mogen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn profiel al enige tijd op inactief staan en ik denk dat ik nu wel alle kaarten onderweg naar mij ontvangen heb. Misschien dat ik van het weekend nog wat kaarten ga schrijven, maar het ligt er even aan hoe laat ik terug ben van familiebezoek.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sometimes I think to stop my postcrossing activity, especially because of the cost. But when I receive such a postcard as your, it makes me want to continue. As you, I love the robin and as I live in a house standing alone on a hill in the middle of nature, I can admire them all year long.
Thank you also for the stamps even if I'm not stamp collector but I find that nice.


Happy Postcrosser :-]
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer, dat is een geweldige Hurray!

Ik heb eergisteren uit Letland een (zeer oubollige en met een religieuze tint) kaart gekregen met op de voorkant 'Gelukkig Nieuwjaar.' Op de achterkant een uitgeprinte quote over de herfst... :rofl:

Ik sta nu voor met ontvangen kaarten. Er komt maar weinig aan, een paar profielen waar ik iets heen onderweg heb zijn al een tijd niet meer online geweest. Ach, het zal allemaal goed komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook weer geen kaartje :(
Wel een boek, ook leuk! (toch leuke post, zeg maar)

En ik heb op de site van kinderpostzegels gekeken: pas als ik ze op 23 november nog niet ontvangen heb, is het zinvol contact op te nemen. Dus ik wacht maar af.
Later is nu
Wat een lief bericht dreamer!

Ik heb een kaartje kunnen vinden voor het moeilijke profiel naar Finland. Ik heb wel vaker dat ik een iets mindere klik heb met een profiel maar zo lastig als deze maak ik gelukkig niet vaak mee, toch altijd jammer. Maar gelukkig is de meerderheid van de profielen wel leuk en kan ik vaak wel een leuke kaart vinden.

Vandaag weer 2 kaartjes onderweg naar Litouwen en Rusland. :-D
Alle reacties Link kopieren
Dat kaartje, waar de ontvanger zo blij mee was, was ook nog een gratis kaartje van het Drents landschap. Maar inderdaad heel mooi met een roodborstje een beetje in de ochtendmist.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier ook nog geen kinderpostzegels hoor. Volgens mij is het bedrag ook nog niet van de rekening afgeschreven, al kan ik me niet meer herinneren van de vorige jaren of dat nu voor of na ontvangst gebeurde.

Inderdaad een heel mooi kaartje, Dreamer.

Vlinder, wat fijn dat je een kaartje gevonden hebt voor de Fin! Heel herkenbaar trouwens over de klik met een profiel. Soms is het er gewoon niet.

We hebben het wel eens over PostNL stickers over tekst heen. Maar het kan nog erger: vandaag ontving ik een kaartje met midden op de voorkant een sticker geplakt van Royal Mail met de volgende tekst: The sender didn't pay enough Airmail postage on this item, so we had to divert it to an alternative service - sorry if there was a delay.
Gelukkig is Dochter kampioen in het voorzichtig verwijderen van stickers en dat is haar met deze ook gelukt.
Leuk kaartje trouwens, met twee babyvosjes.
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow, heb je ze bij een deurverkoper besteld? Misschien is er dan iets verkeerd gegaan met de verwerking?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf, ik heb bij 2 verschillende meisjes besteld. Natuurlijk kan er iets mis gegaan zijn, maar bij allebei? Ik wacht nog maar even af. De bestelde artikelen worden over een paar weken verspreid bezorgd, het zou zomaar kunnen dat mijn adres ergens in de laatste lichting zit.
Alle reacties Link kopieren
IK heb ook bij verschillende meisjes besteld en van de éne is dus wel aangekomen. De grotere bestelling nog niet.

Ik krijg sowieso weinig (leuke) post, de laatste tijd :(

Wel blije hurrays
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe postzegel tarieven worden

Nationaal €0,91 en internationaal €1,50....
Alle reacties Link kopieren
Het is hier ook stil, maar de vakantie komt eraan en ik sta op inactief. Zo af en toe brows ik een beetje op de site en soms kom ik hele mooie kaarten tegen die ik dan maar weer bij mijn favorieten zet. Soms denk ik wel eens, misschien moet ik de boel eens leeg gooien en opnieuw gaan selecteren...

Morwenstow, hopelijk komt het goed. Dat soort dingen zijn altijd erg jammer.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Het is even rustig hier ja.
Jammer van de postzegel stijging, hoort er jammer genoeg bij. Voor januari nog maar wat inslaan.

Ik denk dat het wel goed komt met de kinderpostzegels. Vorig jaar kwam het bij mij ook erg laat, maar kreeg wel bericht daarover dat het later kwam als anders, was wel weer netjes. Nog even geduld dus..

Hier wachten op mijn hurray’s verwacht eind deze week of het weekend wel iets binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik kwam er vandaag achter dat één van mijn kaarten opnieuw ge-upload is, met de postzegels erbij. Leuk hoor!

Ik heb vanavond 4 kaartjes geschreven. Wel leuke profielen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat wachten op die Hurray's... Toch nog onverwacht kreeg ik een Hurray uit Japan. Na 57 dagen... wel met een excuus voor de late registratie: ze heeft het druk, is niet erg gezond etc. Zelfde tekst die ze ergens in haar profiel heeft staan.
Nou ja, nog net niet expired dus. Verder een Hurray gehad uit Rusland en Duitsland. Langst onderweg zijn nu Zuid Korea en USA (ontvangers wel regelmatig online) en Italie (al meer dan een maand niet online geweest).

Wachten doe ik ook op de kinderpostzegels nog. En op een bestelling bij Art Unlimited. Zaterdag bestelling geplaatst en betaald, maar helemaal niets meer gehoord. Doen ze er altijd zo lang over? Ik heb daarnet wel een email naar AU gestuurd met dezelfde vraag. :-)

Dreamer, wat leuk van die opnieuw geplaatste kaart! De postzegels werden vast gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
Hey, ik wist niet dat de Art Unlimited nog bestond. Ik meende dat deze een aantal jaar geleden failliet was gegaan.

Ik zie dat ze ook een kaart hebben van de film Sint. Als je die film per ongeluk aan je kinderen voorschotelt, hebben ze een trauma voor het leven. :hihi:

Maar ik vind hun kaarten met vintage reclames en dergelijke echt fantastisch. Wat heb je besteld?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
In de afgelopen dagen weer een paar Hurray's binnen. Een kaartje naar Portugal en een kaartje naar Duitsland deden er wel erg lang over (resp. 24 en 26 dagen), dus ik ben blij dat die binnen zijn.

Wanneer is een kaart ook al weer expired? Als die 60 dagen (of langer) onderweg is? Eén van mijn kaartjes die nog onderweg is, staat nu op 53 dagen, dus ik hoop dat die binnen de termijn arriveert en geregistreerd wordt.
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel een idee om een kaart te sturen van de film Sint naar iemand met een voorkeur voor horror :lol: Ik heb de film trouwens zelf niet gezien.

Hun vintage kaarten zijn inderdaad mooi!

Voor een RR met als thema 'christmas children' een aantal kaarten besteld, verder nog wat van dieren en dergelijke. Ik heb me ingehouden, want er is al een enorme voorraad inmiddels. :-$
Alle reacties Link kopieren
Ja, 60 dagen is expired.

Ik heb het idee dat de postbode niet meer weet waar ik woon. Zul je zien dat ik straks 5 kaartjes ineens krijg. Ik wil ze graag verspreid. (zie stampvoetende peuter voor je :proud: )Maar goed, dan weet ik in elk geval dat het nog werkt, allemaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Irritant he Zijdehoentje, die lang reizende kaarten!

Hier toch weer wat Hurray's gehad en gisteren 3 kaarten geschreven en verstuurd. Naar Belgie gaat een koeienkaart van Wiebe van der Zee. De ontvangster heeft alleen in haar profiel staan dat ze van reizen houdt met lijst van waar ze is geweest. En dat het haar niet uitmaakt wat voor kaartje je stuurt. Heeft ruim 4000 kaarten verstuurd en ontvangen, 0 favourites. Kon ik eigenlijk niet zo veel mee.
Naar Tsjechie een kinderkaart van een Swimming School voor jonge eenden. Ontvanger vroeg onder andere om kaarten voor haar dochtertje.
Naar Hong Kong een origami kat, naar een kattenliefhebster die dus al heel veel kattenkaarten heeft ontvangen, maar deze zo te zien nog niet.

Dreamer, hopelijk dat er vandaag iets voor je binnenkomt?
Alle reacties Link kopieren
Het leukste aan postcrossing vind ik toch wel de tekst die iemand opschrijft. Baal echt zo als iemand een kaartje stuurt en er staat 1 tot 5 woorden op. Hoe mooi het kaartje dan ook mag zijn. Vind het ook jammer als ik een heel verhaal heb geschreven en ik krijg een hurray met 'thanks'. Maargoed, t zal er wel bij horen.

@Morwenstow, bedankt voor het delen van de website. Ik kende die helemaal nog niet en zie echt leuke kaartjes daar!
Alle reacties Link kopieren
Morwenstow schreef:
16-11-2019 09:39
Irritant he Zijdehoentje, die lang reizende kaarten!

Hier toch weer wat Hurray's gehad en gisteren 3 kaarten geschreven en verstuurd. Naar Belgie gaat een koeienkaart van Wiebe van der Zee. De ontvangster heeft alleen in haar profiel staan dat ze van reizen houdt met lijst van waar ze is geweest. En dat het haar niet uitmaakt wat voor kaartje je stuurt. Heeft ruim 4000 kaarten verstuurd en ontvangen, 0 favourites. Kon ik eigenlijk niet zo veel mee.
Naar Tsjechie een kinderkaart van een Swimming School voor jonge eenden. Ontvanger vroeg onder andere om kaarten voor haar dochtertje.
Naar Hong Kong een origami kat, naar een kattenliefhebster die dus al heel veel kattenkaarten heeft ontvangen, maar deze zo te zien nog niet.

Dreamer, hopelijk dat er vandaag iets voor je binnenkomt?
Dat klinkt wel heeeeel grappig. :hihi:

Ik heb nu een profiel met veel afkortingen, wie kan mij helpen, want ik weet dat het series zijn maar welke??
FOTW = Flags of the World
MOTW = Maps of the World
Icons = ?
WT = ?
WC = ?

Het zijn allemaal series met een specifieke kaart voor een bepaald land. De greetings from... van Postallove ken ik wel. Niet dat ik ze heb. Dat niet. :biggrin:
Ik stuur haar een kaart van een kitten, die stond ook op het lijstje. Maar ik ben wel benieuwd naar de verschillende afkortingen. Ik kan er ook niet veel uithalen mbv haar favorieten en zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Icons, zijn dat niet gewoon iconen, zoals je ze in de kerk ziet?

World Trade en Winkel Centra... is vast niet goed, geven kaartjes ook wat weg, verder?

Ik had vandaag 2 hurray's van kaartjes die ik donderdag gepost heb! Uit Engeland en Duitsland. Heel enthousiast ook, gelukkig :)

En.. ik had een kaartje in de bus :cheer2: Uit Taiwan en op 13 november verstuurd :O (ik moet nog registreren, maar dat lijk ik erop te zien)

Is inderdaad jammer als er geen tekst op kaartjes staat, Foodisgood. Of alleen 'thanks' in de hurray. Vooral uit Engeland of Amerika, waar ze geen probleem hebben met hun taal, zeg maar.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven