Postcrossing deel 14

11-03-2019 09:35 3281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes! :mail:

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 13 overig/postcrossing-deel-13/list_messag ... start=3000

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.


Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Voor wie verschillende zegels wil plakken en de tarieven (2022)
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,59 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken + 0,54 + 0,05 = 1,55 euro
waarde 1 = 0,96 bijplakken met 0,44 en 0,10 + 0,05 = 1,55

Het kan nog gekker met oudere euro zegels
4x 0,39 = 1,56 euro
0,59 + 0,54 + 0,39 + 0,03 = 1,55 euro
0,61 + 0,54 + 0,39 + 0,02 = 1,56 euro
0,77 + 0,75 + 0,02 = 1,55 euro

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"



Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 08-02-2022 11:41
7.94% gewijzigd
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
IK heb Hawaï getrokken!
Eigenlijk wel saai, is gewoon USA

Heb nog niets gestuurd, trouwens, want ben in de tuin bezig. Daarnaast 2x Duitsland en 1x Frankrijk. Niet echt gevarieerd dus. Wel 2x heeel veel ontvangen kaartjes. Heb de profielen nog niet eens gekeken.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
07-04-2019 09:48
Waar lagen ze, Lunchlover? (koelkast? :A: :blond: )

In de boekenkast natuurlijk :rolling:

Nee geen gebruikelijke plek, vagelijk heug ik me dat zoon viel en ik naar hem toe rende, wrs toen de zegels op de eerste plek gelegd waar ik langs kwam.

Ik heb trouwens nog nooit gehad dat iemand zei zegels te missen. Maar bijna altijd positieve reacties op de zegels. Zeker als het iets is wat in hun voorkeuren zit.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Oh boekenkast, logische plek!

Ik ben buiten gaan zitten om kaartjes te schrijven, maar m'n iPad is toch minder geschikt om te kijken welke kaartjes al ontvangen zijn. Dat doe ik nu dus binnen :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij m'n postzegels een aantal grote met dieren erop. Tijger, leeuw en dergelijke. Die heb ik dus vandaag met lijm vastgeplakt, want ze gingen er hier al af :|

Heerlijk kaartjes geschreven in de zon.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En dan denk je "ik heb zó lekker zitten schrijven, de logische landen zijn er al uit, ik trek nog één adres.." Hoopvol druk je op de knop en wat krijg je??

Duitsland; al 3799 kaarten ontvangen :'(
Wel een leuk profiel verder, maar met zoveel kaarten is 'ik houd van katten' best ingewikkeld, vind ik :cat:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net postzegels besteld bij postzegels met korting.
Ik kreeg laatst een kaartje met 3 of 4 leuke postzegels, nu kan ik dat dadelijk ook!

Komende zomer ga ik met de boot op vakantie door Friesland. Ik ga in elk stadje kaartje kopen :sun:
Alle reacties Link kopieren
ChantalZr7 schreef:
09-04-2019 11:42
Ik heb net postzegels besteld bij postzegels met korting.
Ik kreeg laatst een kaartje met 3 of 4 leuke postzegels, nu kan ik dat dadelijk ook!

Komende zomer ga ik met de boot op vakantie door Friesland. Ik ga in elk stadje kaartje kopen :sun:
Je kunt dan ook met een vakantiecode versturen!
Dreamer schreef:
06-04-2019 16:01
Ik kan het niet geloven: weer een adres van iemand die gek is op het boek The Little Prince. Dat is in 5 weken ofzo de 5e. EN daarvoor nooit!
Die is sowieso vrij populair heb ik gemerkt. Ik vind er zelf niet veel aan, maar ja...
Dreamer schreef:
07-04-2019 09:48
Waar lagen ze, Lunchlover? (koelkast? :A: :blond: )

Mensen waarderen dat enorm, TeAmoKiwi, dat je die postzegels plakt. Inderdaad eerst zegels plakken, dan adres schrijven en dan verder schrijven en versieren. Hoewel sommigen volgens mij eerst washitape doen. Ik ga vandaag de adresssen uitprinten, dan gebruik ik ook weer tape en nemen de adressen minder ruimte in.
Vind ik zelf altijd minder leuk om te krijgen. Ik doe het alleen bij adressen die ook in Chinees/Japans ed geschreven zijn. Mijn cyrillisch wordt steeds beter. :proud: Maar ik kan klein en heel leesbaar schrijven indien nodig, dus ook lange adressen zijn geen probleem.
Ik heb ook van dat smalle tape en kleine stickertjes, zo leuk!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
09-04-2019 12:39
Vind ik zelf altijd minder leuk om te krijgen. Ik doe het alleen bij adressen die ook in Chinees/Japans ed geschreven zijn. Mijn cyrillisch wordt steeds beter. :proud:

Die probeer ik dan ook te printen idd, kan niet zeggen dat ze anders niet aankomen maar wel sneller volgens mij.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Mijn 2e kaartje is aangekomen in Zwitserland, yay.

Nu een frans adres getrokken. Ook met een hele waslijst aan wensen.
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
09-04-2019 13:09
Die probeer ik dan ook te printen idd, kan niet zeggen dat ze anders niet aankomen maar wel sneller volgens mij.
Ik ga er vanuit dat niet iedereen in die regio latijnse letters kan lezen, dus ik vind het geen probleem om erbij te plakken. Maar ik plak dan alleen het adres in andere letters erbij. Het adres in Latijnse letters schrijf ik er gewoon met de hand bij.

Heb al mijn tapes bij elkaar geveegd en in een vaas gedaan (ik heb nooit bloemen dus...). Staat erg leuk. Maar ik heb er wel heul veel.
En nog meer op Ali besteld. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog nooit bij aliexpres besteld. Misschien beter als ik dat volhoud, :-D

Ik vind bij veel kaartjes sturen het printen van de adressen makkelijker. Dan versier ik dus ook gelijk meer en ja, het is beter leesbaar. Mijn handschrift is echt slecht, met soms een uitschieter naar 'goh, best leesbaar'. En je houdt gewoon meer ruimte over om wat te schrijven.

Als mensen naar mij toe het adres geprint hebben, vind ik dat alleen maar handig van ze. Weet ik ook gelijk waar het id staat én het is leesbaar.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp ook wel waarom mensen het doen hoor. Want af en toe ben ik gewoon verbaasd dat een kaart is aangekomen, gezien het kriebelpootje.

Maar als ik het zelf schrijf, houd ik meer ruimte over en minder kans dat het vlekt of onleesbaar wordt als het nat wordt van de reden.

Kaartje aangekomen in Duitsland!
Was een bijzonder profiel. Begon met dat hij niet viste voor de sport, maar dat hij elke vis op eet die hij vangt. Oké.... waarvan akte.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een visliefhebber dus :-D

Ik kreeg gisteren 2 kaartjes, één uit Australië en één uit Rusland. De eerste was blij met de herfst en wat regen. Kon ik me niets bij voorstellen :hihi:
Wel grappig, beide getekende kaartjes, beetje in dezelfde sfeer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-04-2019 11:31
Een visliefhebber dus :-D

Ik kreeg gisteren 2 kaartjes, één uit Australië en één uit Rusland. De eerste was blij met de herfst en wat regen. Kon ik me niets bij voorstellen :hihi:
Wel grappig, beide getekende kaartjes, beetje in dezelfde sfeer.
Alleen jammer dat ik geen kaarten van vissen had. *zet ze gelijk op het lijstje*
Ow ja, Australië. Wel eens een kerstkaart gehad met de melding het is hier zonnig en 30 graden. En de afbeelding van een kerstboom aan het strand. :rofl:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook leuk :proud:

Ik heb ooit een winter in het Caraïbisch gebied doorgebracht. Toen stuurde ik kerstkaarten met Santa op het strand in een rode zwembroek :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Mijn laatste 2 hurrays waren zo lief, lang en leuk! Ik kon er vandaag dus weer een sturen onder mijn '5 in traveling' systeem. Maar nou heb ik weer een leuk kaartje geschreven, zegels erbij, foto gemaakt... en eigenlijk wil ik er nog wel een paar sturen lol. Maar dan volg ik mijn eigen systeem niet meer lol.

Moeilijk moeilijk. :proud:

Ik zag op de postnl app dat er 2 (of 3, maar 2 scans leken gelijk) kaartjes aankomen vandaag. De eerste dus sinds mijn pauze van een maand of 8?
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
10-04-2019 13:27
Mijn laatste 2 hurrays waren zo lief, lang en leuk! Ik kon er vandaag dus weer een sturen onder mijn '5 in traveling' systeem. Maar nou heb ik weer een leuk kaartje geschreven, zegels erbij, foto gemaakt... en eigenlijk wil ik er nog wel een paar sturen lol. Maar dan volg ik mijn eigen systeem niet meer lol.

Moeilijk moeilijk. :proud:

Ik zag op de postnl app dat er 2 (of 3, maar 2 scans leken gelijk) kaartjes aankomen vandaag. De eerste dus sinds mijn pauze van een maand of 8?
Waarom gebruik je eigenlijk die app? Raakt er post kwijt?

Gisteren is mijn 2,5 mm washitape binnengekomen, dus kan nu altijd een lijntje plakken!
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Huh? Kun je op een app zien of je post krijgt :O
Totaal nieuw voor mij.

Oh lekker, smalle tape.
Ik kreeg vandaag weer een kaartje, nu uit Belarus.
Het wordt tijd dat mensen mijn kaartjes binnen krijgen. Net 1 blije hurray uit Finland, maar ik sta alweer 6 voor met ontvangen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
10-04-2019 13:56
Waarom gebruik je eigenlijk die app? Raakt er post kwijt?

Weet je, dat weet ik eigenlijk niet meer... Ik geloof dat ik een keer op iets aan het wachten was en dat kwam maar niet en toen kreeg ik een bericht van post nl dat ik dit op de app kon doen.

Met kaartjes vind ik dat eigenlijk weer niet leuk om het al te weten :facepalm:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
10-04-2019 14:15
Huh? Kun je op een app zien of je post krijgt :O
Totaal nieuw voor mij.

Ja op de post nl app. X dacht ik waar blijft die brief?? Lag hij op de mat, niet in de app... verzonden met sandd :bonk:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
LunchLover schreef:
10-04-2019 14:30
Weet je, dat weet ik eigenlijk niet meer... Ik geloof dat ik een keer op iets aan het wachten was en dat kwam maar niet en toen kreeg ik een bericht van post nl dat ik dit op de app kon doen.

Met kaartjes vind ik dat eigenlijk weer niet leuk om het al te weten :facepalm:
:rofl:
Op zich had het handig voor mij geweest toen een tijdje mijn post verkeerd werd bezorgd...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Leuke kaart met Queen Elizabeth gekregen, ik sta weer gelijk. Ben benieuwd of het zo blijft en eerst een kaart van mij moet aankomen...

Beetje raar, misschien denken Belgen dat wij dom zijn? Ook deze (of het moet een vakantie-editie zijn...) ging mij uitleggen waar Brussel lag lol.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
haha, wat erg. Ik had nog het idee dat ik hélemaal in het noorden van Nederland woon, dat hij mijn stad niet kende en zo dacht, die kent België vast ook niet :lmao:

Ik ga zo wat kaartjes sturen, denk ik.
Ik was vanmorgen in het ziekenhuis en daar bij de boekwinkel hébben ze toch leuke kaartjes. En ik heb níets gekocht, maar stond al wel met zo'n 10 in handen. Allemaal weer braaf teruggedaan, eerst door wat voorraad heen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
En weer 2 binnen, ik loop weer voor :|
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
12-04-2019 12:46
haha, wat erg. Ik had nog het idee dat ik hélemaal in het noorden van Nederland woon, dat hij mijn stad niet kende en zo dacht, die kent België vast ook niet :lmao:

Ik ga zo wat kaartjes sturen, denk ik.
Ik was vanmorgen in het ziekenhuis en daar bij de boekwinkel hébben ze toch leuke kaartjes. En ik heb níets gekocht, maar stond al wel met zo'n 10 in handen. Allemaal weer braaf teruggedaan, eerst door wat voorraad heen.
Wat een beheersing! o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven