Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
@Neferisis: wat goed dat het je is gelukt. Leuk om te lezen.

@Missmoana: je kunt als je wilt weten wat voor soort kaarten er zo’n beetje gevraagd wordt ook eens gaan rondstruinen door de profielen. Dan zie je snel genoeg wat veel voor komt.

Ik had zo’n beetje hetzelfde verhaal als jij. Een kadobon van Bol lag te verstoffen en daar heb ik nu een aantal kaartenboekjes mee gekocht. O.a. Wally. De kaarten zijn leuk en heel stevig. Ik zend ze wel eens naar kinderen.

En gefeliciteerd met je eerste kaartje.

@Droomz: Balen zeg, al die Ruslandadressen. Bij mij is er eentje ook al weer 37 dagen onderweg.

@Nicolientje: Ik ben benieuwd wat je gaat krijgen. En ben je al weer een beetje van de schrik bekomen?

@Tine: Succes met solliciteren. Ik weet uit ervaring hoe frustrerend dat kan zijn.

Bij mij in mijn statistieken is ook duidelijk te zien dat de verzonden kaartjes er veel langer over doen dan die naar mij zijn gestuurd.

Ik weet niet meer wie er begon over Afrika, maar op de site kun je onder het kopje explore info vinden over alle landen in de wereld.

De hurrays beginnen nu eindelijk een beetje binnen te druppelen. Vandaag daarom drie kaartjes aan kunnen vragen. Er gaat een tram naar Finland, een luchtfoto naar de USA en een man met een kind in een fietskratje naar Belarus.

En zelf heb ik weer een geweldige tijgerkaart ontvangen.
Indie, ik ben ook heel benieuwd. Ik hoop dat ik krijg waar ik op hoop hihi! Ja, schrik gaat wel weer opzich. Maar het was wel apart wat er gebeurde...

Ik vroeg naar Afrika, ik ga zo even kijken op de website naar die info over alle landen. Ben wel benieuwd. Dankjewel!

Fijn weekend!
quote:nicolientje2410 schreef op 23 juni 2012 @ 18:46:

Was voor mij de eerste keer dat ik zo plotseling overvallen werd met politie. Pas 1x met stappen politie in burger op een vechtpartijtje af zien rennen. Maar dit was veel heftiger, drie auto's, 6 agenten... En ik stond er zo'n meter, 1,5 meter vanaf.

Van jouw buurman is wel zielig inderdaad. Gelukkig heeft hij het nu wel fijn!

Waarom voorlopig geen adressen?

Klinkt wel als een heftige arrestatie!

Nou ja, hij was sowieso al op leeftijd

En ik wil maximaal 7 kaarten per maand sturen (al zullen dat er soms wel iets meer zijn) en heb er nu al 6 aangevraagd
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Indie, welke kaartenboekjes heb jij gekocht? Ik kan alleen die van wally vinden namelijk. Op profielen rond kijken is een goede tip! Ga ik zeker even doen, hopelijk blijft mijn lijstje dan wel bij deze grote :P

nicolientje2410, heftig om zo met je neus er bovenop te staan zeg!

tine2804, Wauw 19 kaarten onderweg! Lijkt me wel leuk, weet je in iedergeval dat je de komende tijd goed in de post zit.

Weten jullie hoelang kaartjes naar Rusland, Taiwan en Belarus ongeveer onderweg zijn? Ik wordt zo ongeduldig van het wachten :P Ik wil weer een kaartje sturen. Als het goed ik mag ik er zelf nog twee ontvangen binnenkort, ik ben benieuwd waar die vandaan moeten komen.

Wat doen jullie momenteel met de kaartjes die je ontvangen hebt? Ik zit er aan te denken om de kaartjes te verwerken in een soort sfeerboek en dan iedere bladzijde aan te passen aan de stijl van het kaartje. Hou er wel van om creatief bezig te zijn. Om ze nou in een doos te bewaren vind ik ook zo zonde..
Wow, Nicolientje, dat is schrikken.

Ik heb net wat kaartjes aangevraagd. De eerste gaat naar Duitsland, die daarna naar Nederland en de laatste gaat naar:... Amerika..

Had alleen een mail dat m'n id niet te lezen was.. Maarre, waar zetten jullie die?
Ja, ik heb nog niet het hele verhaal gelezen want een kennis van me was er ook bij. En die wist het precieze. Kwam erop neer dat er twee jongens liep met een meisje (vriendin van een van de jongens). Een kerel die erachter liep heeft meisje in de billen geknepen waarop vriend boos werd. Toen vroeg vriend aan andere vriend doe mij jouw mes! Waarop kerel is geschrokken en politie heeft gebeld. Zoiets was het volgens mij maar ik ga morgen eventjes goed na lezen.

@droomz, kan me wel voorstellen dat je dan eventjes wacht;).

@missmoana, ja was zeker schrikken! Voor Rusland en Belarus is 20 dagen heel normaal. Vaak nog wel langer. Mijn korste naar zo'n land is 20 dagen. Taiwan weet ik niet. China en Japen duurden bij mij zo'n 10-15 dagen. Bij die landen duurt het altijd wat langer helaas.

Ik bewaar de kaarten in zo'n fotoalbum met insteekhoesjes. Vind het zo jammer om ze in te plakken, dan kan ik de achterzijde niet meer zien/lezen namelijk. Maar een sfeerboek klinkt wel waanzinnig leuk!!!

@peacy,

Ik zet mail altijd helemaal bovenaan, zo: Postcard-ID: NL-1280000. Dus linksbovenin, vlak boven de tekst wat je op schrijft. En direct onder de ID zet ik hello (name), . Dan is het duidelijk. Ook schrijf ik die cijfers altijd heel duidelijk en recht en met boogjes. Laatst kreeg ik ook een kaart waarvan ik de cijfers heel anders had gelezen, verschrikkelijk! Een 4 kon doorgaan voor een 7 en een 6 kon door voor een 0. Ja hoe moet ik die ID dan weten dacht ik?! Ik ben eventjes aan het bedenken maar jouw handschrift is richting mij altijd onzettend duidelijk! Dus misschien inderdaad verkeerde plaats van opschrijven.

Ik ben net terug van verjaardag. Gingen ook nog even uit. Eerst zouden er maar drie gaan (ik ook niet) maar het was zo gezellig dat we allemaal zijn gegaan! Sommigen zelfs voor het eerst stappen. Leuk!

Toen dacht ik net, ik wil nog even drinken en eten, ik kijk even de mail na. En ja hoor, hurray uit Japan! Maar Duitsland laat het afweten deze keer... Na 6 dagen nog geen hurray... Beetje vreemd, ik hoop dat de kaart wel aan komt! Vanmiddag maar nieuw adres aanvragen. Nu eerst slapen!
quote:tine2804 schreef op 23 juni 2012 @ 14:57:

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad!!

* gluurt even van onder haar onzichtbaarheidsmantel *

Sterkte in het ziekenhuis morgen, Tine! En ik heb inmiddels een kaart van jou kunnen versturen hoor! Hoe was het in Brabant? Wat heb je allemaal gedaan/gezien? En wat heb je gescoord bij de Xenos?

Jeetje, wat een regen vandaag he? Gelukkig was het net droog toen ik naar de brievenbus ging.

Kwebbelientje Nicolientje, dat klinkt als een geslaagde avond/nacht! Wel heftig dat je zo dichtbij die arrestatie was zeg! Een kaart naar Duitsland is er soms in 3 dagen, maar doet er ook wel eens een dag of 9 over. Ik had pas een hurray uit Duitsland die er 18 dagen over had gedaan, en ook nog eens 5 dagen later geregistreerd werd omdat ze op zakenreis was. Dus het lijkt zelfs of hij er 23 dagen over heeft gedaan.

Ja, soms schrijven mensen zeer slordig. Soms is het echt een gepuzzel om de juiste code te ontcijferen. Het valt mij op dat in sommige landen de cijfers vaak op een bepaalde manier geschreven worden. Bij de mensen uit de USA zie ik vaak een 6 met een rondje dat plat tegen de onderkant ligt in plaats van tegen het boogje links, bijvoorbeeld. (Sorry, het is wat lastig te omschrijven )

Peacy, ik schrijf de ID-code linksbovenaan. Het kan trouwens ook dat de id-code niet meer leesbaar is door bijvoorbeeld de poststempel, of dat de kaart is gescheurd (dat was laatst bij een van mijn verstuurde kaarten gebeurd), dus het is niet altijd een vergeten id-code of een code die iemand over het hoofd heeft gezien.

Missmoana,leuk, je eerste kaart is binnen! De eerste vergeet je nooit (zelfs niet na ruim 900 ontvangen kaarten )! ik heb het postcardbook van Wally ook . En ik heb er ook heel wat van verstuurd naar mensen die zo'n kaart in hun wishlist of bij hun favorieten hadden.

Ik heb mijn kaarten in 2 doorzichtige dozen, en ook een aantal op een memobord en een tijdschriftenrek. Die wissel ik 'regelmatig' om voor andere kaarten. Nou ja, eerlijk gezegd niet zo heel vaak, maar 2 of 3 keer per jaar is ook regelmatig toch? Eerst had ik ze trouwens in mappen met doorzichtige fotohoesjes, zodat je ook de achterkant zag. Maar nu ik aardig wat kaarten ontvangen heb (en nog steeds ontvang) kost me dat teveel tijd en hoesjes.

De kaarten naar de landen die jij noemde duren bij mij gemiddeld: Belarus 21 dagen, Rusland 25 dagen en Taiwan 19 dagen. Een kaart naarTaiwan is er soms al best snel (bijv. ruim een week) en soms duurt het veel langer.

De kaarten uit andere landen zijn hier inderdaad meestal sneller dan de kaarten daarnaartoe.

Droomz, gelukkig is de maand al bijna om! Of reken je vanaf een andere dag dan de eerste van de maand?

Indie, handig he, die cadeaubonnen? Zo heb ik zelf ook meerdere postcardbooks bij bol.com 'gratis' kunnen bestellen.

Anita, hoe was het in de Efteling? En hoe gaat het intussen met het kleine mannetje? Is de bult al geslonken?

Kozoo, heb je nog wat adressen met wat meer tekst weten te bemachtigen? En wat fijn dat je lekker op vakantie bent geweest! Ik snap 't als je hier niet neer wil zetten waar je bent geweest, maar je mag het natuurlijk ook op hyves vertellen.

Neferisis, oefening baart kunst! En hopelijk is je dochter niet uit haar tent gedreven vanochtend!

Bluebirds, jij boft dus met meer ontvangen dan verzonden kaarten!

Gisteren heb ik 3 kaarten ontvangen, de mooiste was een zebrakaart. Het was wel een dubbele, maar wel een erg mooie!

Vanmorgen was het uitermate geschikt kaartjesschrijfweer. En hoewel het gisteren droog was regende het wel weer hurrays, dus dat kwam mooi uit. Nu kon ik vanmorgen 4 adressen aanvragen en kaarten schrijven. Dit is de brievenbus ingegaan: een religieuze afbeelding naar Singapore, een prentenboekillustratie naar iemand in NL, een kunstkaart naar Taiwan en een viewkaart naar Rusland.
@tine2804, sterkte morgen!

@stereogram, Bah bah al die regen. Mijn schoenen waren doorweekt. Vanacht was super! Alleen door alle drukte zijn er wat adertjes in mijn oog gesprongen dus mijn linkeroog is moe, kan er nog slechter mee zien nu. Hou het ook even kort sorry. Duitsland wacht ik dan nog rustig af;).

Inmiddels adres aangevraagd. Cityview naar Engeland. Ik zie steeds vaker dat mensen hun adres plaatsen in het profiel? Mag dat zomaar?! Ik heb er nu al 3 gezien.
@stereogram: Voor mij loopt de maand van 20 tot 20, omdat ik dan salaris enzo krijg
@MissMoana: Naast Wally had ik ook nog twee boekjes besteld van een favoriete fotograaf van mij. Hij maakt prachtige of bizarre luchtfoto’s. Soms moet je echt even goed kijken om te zien wat hij heeft gefotografeerd. Volgens mij had ik die trouwens wel indirect via een buitenlandse bol-site besteld.

@ Stereogram: Jammer genoeg krijg ik zulke cadeaubonnen niet regelmatig. Voor mij was dit een mooie optie aangezien ik mijn boeken via de bieb haal en muziek download. Ik heb verder niet veel aan Bol.

Ik had met die regenvolle zondag ook zo’n zin om kaartjes te sturen, maar ik mocht niet.

@Origami: Het kan erger. Normaal post ik kaarten dezelfde dag nog, maar nu heb ik er ook eentje die nu al bijna twee weken nog niet op de bus is. In mijn geval komt dit door het onsympathieke profiel. Alleen maar: no, no, no, no, no. En dan als afsluiting no inappropriate comment about my profile on the postcard please. Heeft al enige feedback gehad waarschijnlijk. Ik weet nog steeds niet wat voor kaart ik haar zal sturen en misschien zelfs nog niet eens of ik haar nog een kaart wil sturen. Het moet wel leuk blijven.

Vandaag een kaartje uit Rusland ontvangen. Bijna een maand onderweg geweest. De schrijfster had haar ID onder de postzegel gezet. De plek voor de poststempels. Ik kon hem nog net ontcijferen. Ik heb haar daarom in de hurray geadviseerd om dit ergens anders te schrijven. Zelf zet ik ‘m voor de zekerheid 2x op de kaart. Bovenaan links en dan nog een keer ergens ondersteboven of dwars waar het maar uit komt. Is ook een advies op de site om het twee keer te doen voor het geval er iets gebeurt met de eerste. Zelf heb ik een keer gehad dat er een hoekje (precies die) van de kaart was gescheurd.

@Droomz: Er zijn meerdere culturen met andere maand-/jaartellingen dan de onze. Die van jou is wel een originele.
Indie, kan je die nonononono niet gewoon je allerlelijkste kaart sturen, leuk gezellig verhaaltje erop en vergeten de postzegel erop te plakken? Of nee, gewoon een shellzegeltje erop
Dit weekend o.a. een zelfgemaakt kaartje ontvangen. Doorgaans ben ik geen fan van huisvlijt, maar dit Taiwanese exemplaar is de uitzondering op de regel.

Gisteren was het uitermate geschikt postcrossing weer. Vijf kaarten verstuurd: een bril naar Australië, een tempel naar Zwitserland, een bedoeïen naar Roemenië, een Fiepje naar Portugal en een ooievaar naar Israël.

@Anita > de nieuwe attractie in werking gezien? Zijn er geen bulten bij gekomen in de Efteling?

@Nicolientje > nee, ik kan geen Chinees schrijven.

Je hebt vast de juiste studiekeuze gemaakt, misschien komt jouw droom uit in een latere fase van je leven.

Je bent wel een nachtbraker, zeg!

@Missmoana > ansichtkaartenboekjes vind je bij Bol bij de Engelse boeken onder de noemer 'postcardbooks'. Bij de Tinst@rcomp@ny hebben ze ook enkele soorten.

@Peacy > ik zet het ID nummer links haaks (dus van boven naar onder geschreven) op het adres, in een afwijkende kleur (kan ik in een oogopslag zien of het nummer erop staat).

@Droomz > nog maar 1 kaartje aan te vragen dus. Dat wordt nog een lange maand...

@Indie > er moet nog heel wat geoefend worden. Maar ik moet ook hoognodig aan een leesbril.

@Tine > genoten van het Brabantse landschap?

Succes met de operatie!

@Stereo > het blijft heel stil vanuit Zeeland. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Zo ben ik ook weer even.

De efteling was helemaal leuk, de kinderen hebben ze genoten.

Kleine man heeft al de kabouters in het sprookjesbos de stuipen op het lijf gejaagd.

Hij gilde de hele tijd kabouter Plop, hahaha

Heel stoer met dochter in Vogelrock geweest.

Het was een topdagje, ook nog wat kaarten gekocht.

Nicolientje wat een verhaal zeg.

Zou er ook van schrikken.

Tine, hoe is het nu?

Indie, ik zou net als Origami de meest lelijke kaart uit mijn collectie sturen.

Zo iemand verdiend gewoon geen mooie kaart in mijn ogen.

Van het verhaaltje zou ik ook niet veel werk maken, gewoon happy postcrossing.

Vandaag 1 kaart uit Rusland en gisteren 2 kaarten geschreven.

Naar Japan een kattenkaartje en binnen Nederland bleef een Blond Amsterdam.

Van die laatste ook al een hurray ontvangen.

Vanavond de laatste hand gelegd aan wat dingen voor het eindfeest van morgen en mijn costuump opgehaald.

Wij gaan allemaal verkleed zo leuk!
@indie, kan je geen uber happy kaart sturen met yes, yes, yes of iets in die zin? En dan leuk verhaaltje erbij bedenken? Bedankt voor je tip over twee keer de ID schrijven, ik vroeg me al af waarom mensen dat deden. Moet ik volgende keer ook maar eens doen.

@neferisis, ja ik denk wel dat dit de goede keuze is geweest. Haha, ja 's nachts komen bij mij de goede ideeën altijd. De rest van mijn leven nachtdiensten (ik ga de zorg in) zou geen straf zijn. Vroege diensten echter wel hihi!

@tine2804, operatie? Heel veel sterkte!

@anita1973, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in de efteling! Hoe ga je verkleed? Of wil je dat niet hier vertellen?

Kom net terug van de sportschool. Hebben ze een aanbieding 30 min. massage voor ¤5,00. Nou en of ik dat wil! Donderdagmorgen, ik kan niet wachten dus.

Vandaag helemaal geen post (postbode-mevrouw was er niet, nu een postbode-meneer).
@indie Ik noem het meestal maar mijn financiële maand . Ik tel altijd van betaling naar betaling.

@neferisis Ik heb besloten om voor 5 kaartjes te gaan per maand, dus ik mag niets meer sturen .

@nicolientje Massages lijken mij nou echt niets .

Hier een kaartje uit Rusland in de bus.

Verder 12 Hollandkaarten (die ik hier maar niet kan vinden) voor 8.60 euro gekocht. Toch best een fijn bedragje voor 12 kaarten. Ben helemaal blij met de kaarten.

Scheelt me weer online bestellen of een tripje naar Utrecht.
Ohhh, dat klinkt lekker zo'n massage Nicolientje.

Ik wil ook.

Het thema is sprookjes/fantasie en ik ga als kabouter Kwebbel.

Dochter kan nog niet kiezen tussen prinses of heks.
Ja, ik vond ¤5,00 voor rug en nek en ¤10,00 voor hele lichaam niet duur eigenlijk. Dus ik dacht proberen kan geen kwaad;).

Kabouter Kwebbel is leuk! Benieuwd wat je dochter doet, beide leuk!
ik heb nu trouwens net zoveel kaarten verstuurd als ontvangen:

Sent: 89 postcards

Received: 89 postcards

Leuk, Droomz! Alleen jammer dat je voorlopig dan zelf geen kaartjes ontvangt. Mag je tot en met 20 juli niets sturen?
quote:nicolientje2410 schreef op 25 juni 2012 @ 22:10:

Leuk, Droomz! Alleen jammer dat je voorlopig dan zelf geen kaartjes ontvangt. Mag je tot en met 20 juli niets sturen?

Er zijn nog 7 kaartjes onderweg . 1 was dat al en de rest sinds vrijdag.

En tot 20 juli inderdaad.
Gisteren acht hurrays in de digitale mailbox en drie kaarten in de 'echte' bus. Er liggen dinosauriërs klaar voor Oekraïne en een onhandige, maar lieve beer mag op een andere locatie in NL de koektrommel leeg snoepen.

@Droomz > een mooie deal voor die Hollandse kaartjes. Heeft jouw woonplaats geen VVV met toeristische ansichten? Verkopen ze geen mooie plaatjes op het lokale kasteel?

20 juli... dat is nog een lange zit.

@Anita > het Sprookjesbos blijft mijn favoriet. Ik heb het niet zo op achtbanen en andere wilde attracties. Ik ben nog nooit in de Vogelrok geweest, gaat ook niet gebeuren. Zet mij maar in een gondeltje...

Heb je de Kabouterdans al helemaal onder de knie? Wat gaat het worden bij jouw dochter, moeten de haren in de krultang of wordt ze groen geschminkt?

@Nicolientje > op ons kantoor komt de masseur 1x per maand langs en kan iedereen losgemaakt worden. Prima arbeidsvoorwaarden, maar ik prefereer de handen van mijn man boven die van een vreemde.
@Droomz, wat moet je lang wachten dan... Ik vind jou kalender zo gek nog niet hihi. Mijne loopt ook van stufi tot stufi. Ik mag er van mijzelf 15 per maand sturen want meer haal ik nog niet, omdat verzenden lang duurt en ik mag er maar 7 onderweg hebben.

@neferisis, 8! hurrays? Wow, daar word je toch blij van:D. Wat lief geschreven over die beer. Dat zijn zeker goede arbeidsvoorwaarden bij jou maar ik snap dat je liever door je eigen man gemasseerd word. Bij gebrek aan partner vond ik dit wel een goed alternatief;). Het is nog een jong meisje (17 jaar) en ze doet een opleiding, ik weet niet wat precies maar ik denk schoonheidsspecialiste. Dat vind ik al anders dan zo'n vreemde man aan mijn lijf. Mijn sportschool is uitsluitend voor vrouwen dus geen mannelijke masseurs daar. En ik vind het fijner sporten zonder mannen, niet dat kijken en bekeken worden terwijl ik in een genante yoga houding lig/zit/hang.

Net een hurray uit Duitsland. Meneer is heel blij met de baby kaart. Mooi, mooi. Nieuw adres: er gaat een butler naar meneer in Nederland. Waarom krijg ik zoveel mannen om kaarten heen te sturen... Postbodemevrouw is er geweest, 2 brieven.
Lekker aantal hurrays Neferisis.

En die dans die kan ik als de beste, dochter gaat als heksje en de krultang kunnen we uitlaten.

Ze heeft al een mooie bos van zichzelf.

Hier net thuis van school, het ziet er zo leuk uit.

Nu nog omkleden en opfrissen en dan ga ik samen met dochter weer die kant op.

Man en zoon komen ietsje later aan.

Heb nu 1 hurray in de mailbox, Turkije na 9 dagen en dat vind ik eigenlijk best wel snel.

En een kaartje uit Leiden in de bus.
De postbezorger, in korte broek en met pet, bracht mij een lief kaartje vanuit een Nederlandse badplaats waar ik vandaag best een paar uur lui zou willen doorbrengen. Bij gebrek aan zand en zee ga ik zo de tuin in met schoffel en hark. Eerst even factor 30 smeren.

@Nicolientje > eind van de maand wordt de kinderbijslag bijgeschreven. Na aanschaf van een paar schoenen en de hoognodige broeken voor zoon is die ook zo verdampt.

@Anita > veel plezier vanmiddag, Kwebbel ze!
Kaartje vanuit Nl aangekomen. Gisteren kaartje in Tsjechie aangekomen..

Hurray!!

De rest zal ik zo reageren.. Moet er nog aan wennen hoe snel t hier gaat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven