Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
De repeatknop stond al uit.. Het wordt; Nederland, HongKong, Belarus, Polen en Portugal.
Viel me ook al op Droomz, zo netjes.

Ik vraag me af of ik nu weer een kaartje zal aanvragen of niet.

Zou wel leuk zijn, maar wil wel eens een kaart naar een 'leuk' land sturen
Ik mag nu ook weer 1 kaart aanvragen maar ik wacht nog even. Laatste ook 2 kaartjes aangevraagd waarvan er weer 1 naar Ukraine gaat. Heb er nu al 7 verstuurd en 2 daarvan dus al naar Ukraine, ik ben bang dat als ik er nu weer een aanvraag hij weer daarheen gaat. Dus ik wacht even totdat ik er meerdere tegelijk kan versturen. Maar wat duurt dat wachten lang!
OMG Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!! Uit Taiwan.

Het kaartje is niet heel bijzonder maar het verhaaltje achterop is leuk. Ow ow hoe blij kan je zijn met een kaartje hahaha.
quote:peacy schreef op 22 juni 2012 @ 11:28:

Mijn kaartje naar Belarus is aangekomen. Ook heb ik vandaag mijn eerste kaartje weer mogen ontvangen. Uit Taiwan

Alleen het lijkt wel of ze het getypt heeft, zo mooi recht en netjes is het geschreven. Alleen door een aantal verschillende weet ik dat het geschreven is..Ik had ook al zo'n mooi geschreven kaartje uit Taiwan laatst! Zo mooi, dat ik er wel een lettertype van op mijn computer wil! Zouden ze daar gewoon veel aan schriven doen. Bij mij kwam het van een 15-jarig meisje...
quote:missmoana schreef op 22 juni 2012 @ 12:31:

OMG Ik heb mijn eerste kaartje ontvangen!! Uit Taiwan.

Het kaartje is niet heel bijzonder maar het verhaaltje achterop is leuk. Ow ow hoe blij kan je zijn met een kaartje hahaha.LEUK!!
Bizar, er lag vandaag alweer een kaartje voor me! Uit China dit keer. Ik heb nu dus twee kaarten meer ontvangen dan verzonden.
Wat ik me trouwens nu afvraag, het kaartje dat ik heb ontvangen heeft er 7 dagen over gedaan. Het kaartje dat ik heb gestuurd naar Taiwan is 15 dagen onderweg. Hoe kan het zo een groot verschil zijn?
quote:missmoana schreef op 22 juni 2012 @ 13:06:

Wat ik me trouwens nu afvraag, het kaartje dat ik heb ontvangen heeft er 7 dagen over gedaan. Het kaartje dat ik heb gestuurd naar Taiwan is 15 dagen onderweg. Hoe kan het zo een groot verschil zijn?Dat heb ik dus nu ook, vind dat ook zo'n groot verschil.
Ik heb weleens adressen aangevraagd en 9 dagen later pas kaarten verzonden. Misschien net zo'n slordige verzender als ik?
Heb ze de dag zelf nog verzonden. Maar zie/hoor het vaker. Dat verzenden langer duurt dan ontvangen :S
Mijn Taiwan kaartje is aangekomen hoor
Peacy was fijn dat het kaartje is aangekomen! Hoeveel dagen is deze nou onderweg geweest?

Hebben jullie ervaring met het Waar is Wally Postkaartenboek? Ik zit er namelijk aan te denken om deze te kopen. Vraag me alleen af hoeveel kaarten hierbij zitten en of deze leuk zijn om te versturen en of de kwaliteit goed is.
Mismoana: volgens mij zijn die postcardbooks altijd wel heel leuk en de moeite waard. Waar wil je m kopen? Bij bol?

Ja die aziaten schrijven prachtig, zou er jaloers op worden. Ook altijd met een zwarte pen

Ik zag tot mijn schrik dat ik er nul traveling had. Heb net vijf adresjes aangevraagd. Drie van de profielen waren helemaal leeg, ik trok ze nog achter elkaar ook. Raar, nog niet eerder zo achter elkaar zoveel gehad. Ik mag er 18 onderweg hebben dus ga er morgen denk ik nog even lekker voor zitten.
Jeetje 18. Dat is veel! Hier ga ik toch voor 7 kaarten p.m. ipv 10. Wordt me anders toch wat te duur.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Wauw Kozoo 18 kaarten onderweg mogen hebben is een hoop! Wel leuk :D Ik heb een cadeaubon 1 jaar terug gekregen waarmee ik moeite heb om hem uit te geven, het is zo een bon waarvoor er geselecteerde winkels beschikbaar zijn. Ik heb daar zo een hekel aan! Maja nu heb ik dus dat kaarten boek gezien bij de enigste boekenwinkel die met die bon beschikbaar is: Boekplein.nl. Dus ik denk dat ik hem daar maar ga halen.
In de bus trof ik twee saaie officials aan en een prachtig bedankje. Voor twee mannen (uit Tsjechië en Noord-Ierland) twee kastelen gepost.

@Peacy > volgens mij schrijven Aziaten zo netjes, omdat het een ander schrift is. Mijn Chinees ziet er ook uit alsof het gedrukt is.

@Missmoana > yeah, je eerste kaartje. Heb je het een mooi plekje gegeven?

Het 'Waar is Wally' postkaartenboek heeft 30 kaarten: 29 zoekplaatjes en een exemplaar waar de hoofdpersonen naast elkaar zijn getekend. Ik heb er de laatste twee maanden vier verstuurd. Ik heb echter veel meer verzoeken om zo'n kaart bij mijn aangevraagde adressen gehad.

@Kozoo > nul travelling? Foei! Morgen de blaren op je vingers schrijven!

@Droomz > ik mag 32 kaarten versturen. Ik zou dolgraag 32x op de knop willen drukken, maar ook hier groeit nog steeds geen geldboom in de tuin.
Wat is er weer ontzettend veel geschreven vandaag.

Heb de hele dag gewerkt dus weinig tijd gehad.

1 hurray uit Duitsland ontvangen en 2 kaarten, Rusland en HongKong.

Vanavond ook nog op verjaardag geweest en dochter had ook al vanmiddag een feestje gehad, wat een drukte.

Zoon een flinke bult op zijn bolletje gevallen, zo zielig.

En voor morgen een dagje Efteling in de planning.

Dus nu op naar bed!
@anita1973, dankjewel. Zal haar doorgeven zodra ik haar brief heb ontvangen. Misschien morgen, vandaag niet. Heeft je dochter het leuk gehad? En hoe gaat het met je zoon, niet al te veel pijn? Veel plezier in de efteling morgen, geniet ervan.

@neferisis, zo'n inslag lijkt me verschrikkelijk zeg. Kwamen jullie er zelf wel goed van af? Kan je chinees schrijven?? Neeeee, toch?

@droomz, wat jammer dat je zoveel Rusland hebt gekregen. Die duren meestal wel wat langer maar misschien heb je deze keer geluk;).

@peacy, was mijn brief bij jou aangekomen? Leuk dat je een kaartje hebt ontvangen!! Wat vind jij een leuk land? En een kaart geregisteerd, leuk. Heb je nog geen nieuw adres opgevraagd?

@_origami_, geen idee hoe dat schrijfonderwijs is. Zal penvriendin vragen of ze daar op wil letten als ze op wereldreis is daar;). Hihi, wat grappig hoe je schrijft. Mijn handschrift is wel kriebelig en de o en a is moeilijk uit elkaar te halen. Maar ik denk dat iedereen het wel snapt, althans dat hoop ik dan maar.

@missmoana, wat leuk dat je een eerste kaart hebt ontvangen! Hoe het verschil komt weet ik niet. Laatst kreeg ik wel een kaartje uit Belarus en die meneer zei dat bij hen de post 'gecontroleerd' word voordat het word bezorgd. Maar de meneer in kwestie was een beetje vreemd dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moest denken haha. Sorry, ik ken Waar is Wally niet, kan je dus ook niets over vertellen.

@bluebirds, wat gaaf 2 kaarten meer received dan sent. Leuk!

@Kozoo, ga je er 18 versturen? Wow, dat vind ik echt super veel maar wel ontzettend leuk!

Net de brievenbus leeg gehaald. 2 brieven van penvriendinnen, Spino, air miles. Hurray in de mailbox, uit Oekraïne. Hij vind het zielig dat we met de voetbal verloren hebben. Das wel weer lief! Ook nog een mailtje van andere penvriendin, na een maand was mijn brief pas bezorgd, dat is toch ook gek?! Vanacht maar even wat brieven terug schrijven. En 54 mails lezen, bah. Moet dat niet zo op laten lopen telkens.

Kreeg vanmiddag een telefoontje. Ik heb een prijspuzzel gewonnen, twee prijzen. 1 reguliere en 1 omdat ik de 10de inzender was. Nu moet ik wachten want ik weet niet wat ik krijg maar het word thuis bezorgd of via de post geleverd. Ik heb geen idee. Ik heb een vermoeden maar ik wacht rustig af. Nouja, rustig, ik wil het nu hebben want ik hou niet van verrassingen maar ik moet leren geduld te hebben. Dus hopelijk komt het morgen:). Wat ben ik blij dat ik aan de voorzijde woon, ik hou de boel in de gaten hihi. En even zorgen dat mijn voordeurbel het gaat doen.

Vandaag ook verschrikkelijk gepiekerd weer. Opleiding A of opleiding B. Moeilijk allemaal. Toch voor opleiding A gekozen, wat iedereen ook zegt. Ik zou zo graag B doen maar ik weet dat ik dat niet kan. Dan maar accepteren. A is een goede 2de keuze (hoop ik). Eerst even wachten op de loting, word ik ook in Groningen aangenomen moet ik even goed bedenken wat ik ga doen. Waarom is keuzes maken soms toch zo moeilijk? Of is het niet moeilijk maar maak ik het moeilijk...

Nu eerst eten, best wel honger. Was een drukke dag, sorry voor de late reactie.
Er gaat een auto kaart naar een man in Finland. Nu eens niet vergeten om er een foto van te maken;).
Helleu!!

Al 4 dagen gaan kaart ontvangen.. Alle 19 kaarten zijn onderweg en van de week weer kaart expired geraakt helaas.

Nu afwachten tot er weer wat aankomt of dat er in mijn brievenbus eentje aankomt. Straks nog even met de kortingstickers naar de Xenos. Gaan we natuurlijk wel even van profiteren. (heb uiteraard nog niet genoeg kaarten) Morgen ga ik naar Brabant, ga met mn broertje een tourtocht maken met de auto. Dus dat word vroeg op.. Maar goed is wel gezellig! Verder nog niet veel op de planning dit weekend. Helaas is mn solicitatie op niets uitgelopen, was te verwachten natuurlijk want was een open brief maar toch weer jammer. Op naar de volgende! Fijn weekend!!
Nicolientje, wat een keuzes! Je maakt vast de goede! Heb je er een goed gevoel bij? Wat leuk dat je een prijspuzzel hebt gewonnen!! Gefeliciteerd! En heb je een foto gemaakt?

Anita, heel veel plezier in de Efteling!! Het blijft zon leuk park!! Hier is het weer redelijk, het waait maar het is wel droog! Ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Arme zoon... Hoe gaat het met de bult, word het al minder?

Neferisis, die lift dates zitten er niet meer in denk ik.. Krijg wel een nieuwe buurman, wie weet is dat wat haha.

Missmoana, yeah!! je eerste kaartje binnen! Je eerste kaartje vergeet je niet! Heb geen ervaringen met het pastcardboek, heb alleen wat kaarten ervan ontvangen. Wel leuk! Heb je al besloten of je je cadeaubon er aan uit gaat geven!

Droomz, wow 4 keer Rusland das wel een groot overschot... Ondertussen al andere landen uit de hoge hoed getrokken?

Kozoo, ben je druk aan de schrijf nu? Drie lege profielen.. He bah.. Wat heb je uitgezocht? Waren de andere profielen wel leuk? Fijn dat je de kaarten leuk vond!! Het gaat hier redelijk.. Maandag weer op controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd. hoe is het met jou?

Peacy, ondertussen alweer een adres aangevraagd? En zo ja, is het een leuk land geworden?

Origami, heb je leuke kaarten kunnen vinden voor de nieuwe profielen?

Bluebirds, de kaartjes zijn jou goed gezind! Had je vandaag weer post? Of was het nu weer even afzien hahaha!!

Zo volgens mij heb ik iedereen gehad!!
@tine2804, wat jammer van je expired. Heb je iets leuks gevonden bij Xenos? Veel plezier morgen!! Ook jammer van je sollicitatie. Hopelijk heb je bij de volgende sollicitaties meer geluk.

Ja, mijn keuze voelt wel goed. Diep in mijn hart wil ik de andere opleiding maar het hoofd weet dat dit de juiste keuze is. Soms moet je een droom opgeven om ergens te komen hè. Maar blijft wel moeilijk.

Oh, nee ik ben weer vergeten de kaart te fotograveren. Balen zeg!

Nieuwe buurman? Hou je ons op de hoogte;)?

Vandaag was er helemaal niets geen post voor mij... Saai dagje. Maar net ging ik boodschappen doen. Ik loop terug en sta met mijn neus bovenop een arresstatie... Manman, ik schrok zeg! Nog nooit agenten zo hard horen schreeuwen. Het leek wel alsof ik in zo'n Amerikaanse politieserie zat .

Zegt zo'n meneer, meiske je ziet der wel een beetje witjes uit, alles oké? Euh ja hoor, ik kom niet uit de stad en in het dorp waar ik vandaan kom heb ik nog nooit zoiets gezien. Dit hoort op tv thuis... .

En wat doet de helft van de kijkers, die pakt hun smartphone en gaat de boel filmen. .

Nu ga ik heerlijke broccoli-kaas quiche eten en vanavond verjaardag van een vriendin.
Dat is schrikken, Nicolientje! Ik heb ook nog nooit een arrestatie gezien. Wel een keer dat onze buurman (nou ja,nu ex-buurman) meegenomen werd door de politie.

Maar in zijn geval was hij dement en werd hij agressief en wilde niet mee naar het bejaardentehuis. Dat is dan weer sneu. Al geloof ik dat hij het nu best naar zijn zin heeft.

Wel 2 keer met mijn neus er bovenop toen mensen meegenomen werden door een ambulance (2 keer gebroken voeten/benen)

Hier geen postcrossingpost helaas.

En voorlopig vraag ik geen andere adressen aan.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Was voor mij de eerste keer dat ik zo plotseling overvallen werd met politie. Pas 1x met stappen politie in burger op een vechtpartijtje af zien rennen. Maar dit was veel heftiger, drie auto's, 6 agenten... En ik stond er zo'n meter, 1,5 meter vanaf.

Van jouw buurman is wel zielig inderdaad. Gelukkig heeft hij het nu wel fijn!

Waarom voorlopig geen adressen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven