Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Helleu, Tine steekt haar hoofd ook maar weer eens om de hoek:)

Pierrot, ik geloof je!!! Haha geen idee wie jou nou aan het stereogrammen heeft gekregen.... Begint ze met een L en eindigt ze op een AA:)

Juuf, jij gaat straks echt wel lekker fulltime aan die arbeit!! Wie laat er nou zo'n Juuf op straat staan. Dat doet toch niemand... Zal ik even een goede referentie voor je schrijven! Weet je wat, ga je gewoon eerst een keer met mij mee naar de AU winkel, een soort opstapje naar een echte meeting!!! Just think about it:)

Noa-Lynn, hoe is het met jou? En met je katjes? Nog druk aant postcrossen? Ik zag al direct wat erin stond, en hier heb ik nou geen last van de laatste tijd:)

Vanavond even gezellig bij mn ouders gegeten, brocolie met gesmolten kaas. Ook samen nog wat op MP gezet. Helaas heeft de mevrouw van het katje nog niet gebeld of gemaild, ik wacht geduldig af. Wie gaat er ook Expeditie Robinson kjken?Tot later!!
quote:tine2804 schreef op 27 oktober 2011 @ 20:16:

Noa-Lynn, hoe is het met jou? En met je katjes? Nog druk aant postcrossen? Ik zag al direct wat erin stond, en hier heb ik nou geen last van de laatste tijd:)

Ik heb er deze week ook totaal geen last van gehad, lukt met gemak om 12 uur zo door te komen .

Ik zag de afbeelding eerst een slag kleiner dan is tie wel lastig vond ik.

Nu springt de tekst er wel uit..

Hier ligt postcrossen qua officials stil, via het forum ben ik wel bezig maar ook daar is het wat minder aan het worden merk ik.

Ik zit te denken om mee te doen aan de November RR op het NL-gedeelte.

Heb in September en Oktober ook aan die RR meegedaan.

De kerstzegels heb ik in elk geval al binnen via PMK .

De katjes gaat heel erg goed, ze liggen echt kop aan kop te slapen en maken ook ruzie over wie nu aandacht mag vragen haha.

Tygo kan een kabaal maken als tie lekker bij je komt liggen, ligt ie gewoon te knorren en hoor je hm van veraf al.

Gisteren zwaaide mijn buurman toen die langs mijn voordeur liep terwijl ik met ze aan het spelen was.

Altijd handig zo'n ruitje in de voordeur waar je doorheen kan kijken .

Met mij gaat het eigenlijk supergoed .

Ben al de hele week een hypere stuiterbal en anderen wijzen mij er op dat ik loop te stralen.. nee niet verliefd .

Vorige week een week vakantie gehad (@ Home Sweet Home) en dr zo heerlijk uit geweest met mn hoofd.
Noa_Lynn, wat fijn dat het zo goed met je gaat!! Wat heb je allemaal gedaan in je vakantie? RR kaartjes geschreven? Wat klinkt dat toch lief! Zo'n katje knorrend op schoot! De katten bij mn ouders doen dat ook altijd! Hoe staat het met jou buurman praktijken? Heeft ie nog steeds een vriendin?
Jammer genoeg is die relatie van hun wel aardig zeker voor zover ik het meekrijg, stiekem wel een beetje jammer .

In mijn vakantie ben ik met mn vader naar Dolfinarium geweest en daarna 2 dagen in mijn huis aan het klussen geweest.

Woensdags was dr hier een financiele workshop waar ik heen geweest ben en daarna nog een paar dagen heerlijk gelummeld in en om huis..

Zondag een onwijs grote verrassing gekregen van mn ouders, waar ik geen nee tegen kon en mocht zeggen..

Tygo en Luca liggen elke avond samen op mijn bed en overdag ook op hun krabpaal of naast mij op de bank.

Tygo kruipt ook graag in mijn trui.. en dan lekker gaan slapen daar.

Als tie stout is neem ik hm ook in mn armen als een baby'tje dat de fles krijgt en leg mn arm over hm heen.. dan is tie zo in slaap en meteen weer superlief.

Tygo is een echte schootkat, Luca heeft dat nooit gedaan.. die lag op mijn buik maar op schoot niet.

Die RR-kaartjes heb ik gisteren geschreven en een deel in mijn vakantie.. had er maar 40 totaal te schrijven.

Ik ben ook heel blij dat het zo goed gaat nu.. mijn berichtjes zijn lang genoeg niet zo vrolijk geweest, vorig jaar om deze tijd bijv..

Hoe is het intussen met jou?

Gaat de wond inmiddels beter genezen..

Enne heb je je buurman al een kaartje gestuurd met een uitnodiging om eens een cupcakeje te komen eten .
Noa_Lynn, haha nee heb mn buurman nog steeds geen kaartje gestuurd Zoveel moed heb ik nog niet bij elkaar geschraapt.. Ik heb wel eens gedacht om die kaart van Idrukker waar op staat, ik vindt je wel lief hoor, in zn brievenbus te doen maar het is er nog nooit van gekomen.... Ik is een watje haha, maar ik heb net van Pierrot gehoord hoe het gaat lopen dus die kaart is niet meer nodig hihihi.

Jij hebt een leuke vakantie gehad zo te lezen!! Wat is de grote verrassing van je ouders, je maakt me nieuwschierig!!

Je hebt ook een flink aantal kaarten geschreven, doe gezellig met de RR mee waar Steph en ik ook mee meedoen.. Zijn maar 10 kaarten meer haha! Heb je zelf al leuke kaarten ontvangen van de RR?
Tine, ik heb ook ER gekeken (terecht dat Anne eruit is).

Juuf, jemig jij ziekt ook alllang

Veel plezier bij de AU-winkel. (zo blij dat ze hier in mijn plaats ook au-kaarten verkopen).

Noa_lynn, Lang niet meer gezien maar ben blij om te horen hoe het met je gaat.
Iemand zin om morgen gezellig naar Breda te komen?!?!?!?!

Er is een creatieve meeting :-D
Onze lieve hond is vanmorgen moeten inslapen
JJ
Helleu!!!

Lieve JJ wat naar om te horen dat jullie hondje is ingeslapen.. Sterkte!

Steph, ik vond het ook terrecht dat Anne eruit ging!

Ik heb vanmorgen werklui over de vloer gehad, er wat nog het een en ander mis hier. Er zat een scherpe punt aan mn douchputje, is weer weg gevlakt De kitrand van mn wc liet los, is weer vast gekit. Er zat een lelijke vlek op mn raam, hebben ze netjes weg gehaald. Alleen aan mn vieze balkon konden ze niets doen. De afvoerpijp komt uit op mn balkon wat vieze meuk geeft... En de stank uit mn stopcontacten stond niet op de lijst dus daar deden ze niets aan...
Tine, ja schrijf maar een goede referentie! Haha, ik zal over je aanbod nadenken. Mmm klinkt lekker, broccoli met gesmolten kaas! Al iets gehoord over het katje?

Steph, ik ben niet meer ziek hoor? Ik heb mijn laatste 2 berichten een paar keer overgelezen.. maar ik kan niet ontdekken waarom jij denkt dat ik nog ziek ben.

JJ Wat erg voor je! Ik wens je veel sterkte..

De postbode is nog niet geweest, dus ik hoop dat hij zo nog wat kaartjes komt brengen! Enne, wat gemeen dat jullie al verklappen wie er uit is (ER), ik moet nog terugkijken
Dankjulliewel... ik ben er helemaal verdrietig van, omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen... mn moeder belde vanochtend al vroeg dat mn vader met de hond naar de dierenarts was gegaan...

Moet de hele tijd huilen... is helemaal niets voor mij

Tine: wat fijn dat je huisje weer een beetje bijgewerkt is door een stel stoere bouwvakkers!

Ik heb vanochtend weer een hele hoop kaarten geschreven, waaronder 4 officials naar NL naar nieuwe leden (alle vier nog geen kaart ontvangen).

Jippie, precies op het moment dat ik hier zit te typen, komt de postbode langs, ff kijken:

Een ice age kaart uit Singapore met toffe schildpaddenpostzegel

Een kaart van de Apenheul

2 Smurfen 3d cards uit Oostenrijk! :-D

Dat vrolijkt mn dag toch wel een beetje op hoor
JJ Sterkte ermee.

Die nieuwe leden kunnen wel van de uitzendig van RTL4 komen...

Juuf, ik dacht dat jij ook nog ziek was. Gelukkig niet meer.

Tine, leuke werklui? Wel balen dat ze niet alles maken, maar ja het stond niet op hun lijstje.

Twee leuke hurray's gekregen. En verder twee kaarten.

Nog naar de gewichtsconsulente geweest en ik was weer 3ons afgevallen. Jammer dat het zo langzaam gaat maar ja het is eraf.
Tine!! Wat lief van je!!

Dank je wel!!

(Ik kreeg vandaag een heel lief kaartje in de bus, van nijntje, wit met zilver )
JJ Was je hond al ziek?
Ze had al een jaar kankergezwelletjes bij de tepeltjes... maar eentje is de afgelopen 2 weken uitgegroeid tot een enorme mango... en daardoor zakte ze door de achterpoten... Verder was ze nog heel vrolijk en had geen pijn eraan.

Ik ben lekker afleiding aan het zoeken door de meeting van morgen voor te bereiden :-) , kaartjes te schrijven en een beetje te knutselen.
Helleu!!

Zo heb net een taartje uit de oven gehaald, die ga ik straks vullen en bekleden als hij is afgekoeld. Mijn ouders krijgen vanavond mijn oom en tante op bezoek en ik had zin om te bakken dus ik had mijn doel gevonden hihi. Het ruikt hier dus errug lekker nu:)

Net 2 kaartjes in de bus eentje uit NL met de meest bizarre tekst erop, ik zou het in ieder geval niet durven schrijven. Let op komt ie : Is echt een trend he, die cupcake's. Eet je ze allemaal zelf op of geef je ze ook weg? Anders ben je vast binnenkort behoorlijk aangekomen. Zouden jullie dit durven schrijven? Wat zal ik in de hurray zetten.. Ik ben toevallig alleen maar afgevallen de laatste tijd hahaha Ook nog een leuk kaartje uit Belgie. Vanmorgen al een hurray uit Duitsland, nieuwe kaart mag naar... Duitsland en ook een hurray uit Estland en de nieuwe kaart mag naar... Estland...

Janna, graag gedaan:)

Steph, neej de werkmannen waren aardig maar verder ook niet. Doe mij mijn buurjongen maar:) En 3 ons eraf is eraf!! Het moet niet te snel gaan he... Rustig aan!

JJ, gelukkig is je dag weer een beetje opgevrolijked door mooie kaarten! 4 keer Nederland, das veel. Ik krijg tegenwoordig ook veel kaartjes uit Nederland hebben jullie dat ook?

Juuf, o een heleboel sorrys voor het verklappen wie er uit lag bij E.R.. Zal het niet meer doen... Hoeveel afleveringen moet je nog terug kijken? Die referensie komt!!!;) O en als je mee gaat naar de AU winkel mag je ook brocolie met gesmolten kaas komen eten:)
Tine, hoeveel is er bij jouw ondertussen vanaf?

Leuke kaart met die tekst en in de hurray gewoon zeggen dat je kei-slank bent geworden Tine.

Zojuist weer een hurray met een leuke tekst. Duh, ik verstuur alleen leuke kaarten....
Ik vond het ook terecht bij E.R, wat een zeikwijf is dat zeg en zo'n gigantisch bord voor dr kop!.... Ik vind Nico daarnaast veel leuker als in het begin :D Maar mijn voorkeur gaat uit naar Jochem... Dat is namelijk de beste schaatser van NL ever hahahahaha... (nu krijg ik Steph op mn dak! de Bob de Jong-lover)
Oh en wat een stomme tekst Tine! Wat een naar mens is dat zeg.... Nee, dat zou ik niet durven schrijven! Ik zou helemaal niets in de hurray zetten....
JJ, het is heel normaal dat jij nu verdrietig bent. Huil maar goed uit, dat geeft niets. Fijn dat je leuke kaarten hebt ontvangen, toch nog iets positiefs vandaag!

Steph, nee gelukkig ben ik weer zo fit als een hoentje! Jammer dat er deze keer niet zoveel af is, maar eraf is eraf zoals Tine ook al zei.

Tine, krijg ik dan ook gelijk taarten-bak-les? Wat een rare tekst zeg, je moet toch zelf weten hoeveel cupcakes je eet? Tsss..

Ik moet nu nog 3 (!) afleveringen terug kijken, ik denk dat ik me daar zondag maar eens aan waag, als ik klaar ben met werken.

Geeft niet dat het verklapt is hoor, had ik maar direct alles terug moeten kijken.

Oooh, ik heb net een prachtig kaartje ontvangen! Van Igor de ezel. Geweldig! Ik kreeg direct weer zin om adressen te vragen, mocht er nog 3 versturen: een vis naar Brazil, een provinciekaart naar Italie en een I-drukker naar de USA. Hopen dat de anderen snel aankomen, dan kan ik er nog meer versturen. Ik heb namelijk mijn tweede profiel maar op inactief gezet. Het werd me een beetje te duur aan postzegels.
Tine stinkende stopcontacten dat komt zeker van oud stroom. (was toch een keer een reclame over )

Ik had 1 kaart uit Canada in een envelop. Helaas, helaas heb ik de zegel doormidden gescheurd bij het openen, het was er een van kate en william en wie weet had ik er een verzamelaar blij mee kunnen maken.

De kaart laat kunst zien van de aboriginals die in canada wonen. Ik wis niet dat ze er woonden. Weer wat geleerd.

Een multiview uit Spanje, met de vraag of ik please een kaart terug wil zenden en verder heel veel spaanse tekst ('doe geen moeite de volgende keer'), een kattenkaart uit Nederland (hoera) en een superdepuper leuke kaart van Tine! Bedankt
JJ, je krijgt mij niet op de kop hoor. Ik vind Tanja de beste ER-er, zolang in die grot zitten...Knap.

Ligaa, die van William en Kate heb ik al vaker op envelopes gehad (krijg nu ook van pa les hoe maak je envelopes open zonder de zegels kapot te maken?) Is wel een mooie zegel.
JJ:

Tine: Nee, ik zou nooit zoiets op een kaart schrijven (zou het ook nooit tegen iemand zeggen). Een gevat antwoord.... Hmmm, even denken (die laatste zin is niet correct NLs...)
Snjókorn falla, á allt og alla
..... ik heb niet bijgehouden hoeveel cupcakes ik de afgelopen tijd heb gegeten maar mijn weegschaal geeft iedere week een lager gewicht aan........
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven