Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Neferisis: thanks! Ik ben blij dat er nu ook een andere arts in een ander ziekenhuis naar gaat kijken, misschien valt mijn darm (nog wat langer) te redden.

Dat van dat zout, auw, ik ging een keer in een thermaalbad met een wondje aan mijn vinger. Toch was dat wel heel lekker (warm).

ik heb de kaart toch geregistreerd, omdat het nou eenmaal moet van Paulo. Dit is de kaart, maar hij is ook gescheurd bij de kant, dus waarschijnlijk een dubbele kaart, met een heel slordig handschrift(zo afgeraffeld, dan denk ik, besteed er eens wat aandacht aan.)

Ik kreeg vandaag een niet zo'n mooie kaart, maar wel met een prachtig handschrift. Daar kan ik dan ook van genieten. Ik had een niet zo'n mooi handschrift en ergerde me eraan en heb mijn een schrijfboekje van de flow mijn handschrift verbeterd, echt weer leren aan elkaar te schrijve. Je normale letters worden dan ook mooier en ik kreeg een hurray vandaag en wat stond er in:

Thanks you SO MUCH for this card, it's very, very beautiful!And not only for the picture, I loved the card also for your writing. You have such a tiny (but beautiful) handwriting!

de kaart vergeten
Steph, ik heb ook Quseir Amra (UNESCO) bezocht. Ze verkopen er geen kaarten van, maar ik heb er wel foto's geschoten. Mag er doorgaans niet, maar er was nu een team van Italiaanse archeologen aan het restaureren en dan maak je een babbeltje en jawel hoor!
Steph: tja ik vond het ook een rare Nouvelles. Ze schreef achterop dat ze aan twee van mijn wensen kon voldoen: Nouvelles en food... En ik was er ook van overtuigd te lezen dat het dus food geworden was. Totdat ze schreef dat ze het gecombineerd had en ik de kaart eens goed bekeek...

Tja, slechtziend he. :s

Ligaa: wat zonde van de kaart! Je stukje over het handschrift heb ik wat meer moeite mee, sorry :$ Misschien voel ik me ook wel te snel aangesproken, maar mijn handschrift is ook niet altijd top (zeer slechtziend, spastisch en chronisch pijn) en het wisselt bij mij dus ook heel erg hoe netjes ik kan schrijven, afhankelijk van moeheid, pijn, spanning etc.

JJ: Leuk dat jij ook naar de meeting gaat! Ik vind het best spannend! Gelukkig ga ik niet in mijn eentje, maar samen met mijn huisgenoot/vriendin.

Wat een leuk pakket! En dat terwijl er nauwelijks post bezorgd wordt op maandag!

Jetoy kaarten die ken ik nog niet! Daar ga ik eens op googlen!
Lien, sorry dat ik je beledigd heb.

Ik had er niet bij stilgestaan dat een "slordig" handschrift een medische reden kan hebben. Ja, voel me nu wel suf.

Het spijt me iig te horen dat je deze klachten hebt.
quote:Ligaa schreef op 31 oktober 2011 @ 12:13:

Joehoe

Hier zijn de namen die mee doen aan de hyvesruil, sta je er nog niet tussen en wil je wel meedoen. Laat het weten!

Poezels

Ligaa

Stereogram

Kozoo

Jokejacket

Steph

Tine

Neferisis

Snjokorn

Janna

Noa78

p.s. Pierot ik had begrepen dat je mee wilde doen, maar ik heb geen mail van je ontvangen. Wil je dit alsnog doen als je mee wilt doen?

Ik doe heel graag mee hoor.

JJ, ik vind het echt nog steeds jammer dat ik niet komend.

Komend weekend ben ik in je stad om lekker te shoppen met een vriendin en ook even de IKEA natuurlijk.

Hier vandaag geen pc-nieuws.
Nou zeg. Ik wist dat ik iemand vergat, maar dat jij dat bent. Je staat wel op m'n papieren lijstje
Neferisis, dat is ook niet een fijne zee om in te liggen. Ik dacht in Jordanië alleen Petra Unesco was.

Lien, je bent niet de enige die af en toe een slecht handschrift heeft hoor. Als ik moet schrijven en mijn ogen zijn moe dan is het nog te lezen maar alles behalve mooi. Het is iets waar je niets aan kunt doen.

Ligaa, rare kaart.
@ Janna: Ik heb je berichtje gelezen, ik heb besloten het zo verder te laten.

Ontopic:

Vandaag heerlijk veel kaartjes gekregen van de verschillende RR's waar ik aan meedoe.

Gisteren mijn officials weer geschreven.. heb dr nog een paar adressen te gaan.

Ik doe trouwens niet mee met de hyvesruil.

Ik heb sinds een tijdje geen hyves meer, ben meer actief op het officiele forum op het moment.
Geen post wel een leuke hurray. Verder zal ik vandaag of morgen 50adressen krijgen van een RR. Dus genoeg te doen op postcrossing-gebied.
Zowaar weer vier kaarten binnen gekregen, waarvan drie uit eigen land. Er zat een mooie Santoro kaart bij.

@Steph > Jordanië heeft vier UNESCO sites: Petra (1985), Quseir Amra (1985), Umm er-Rasas/Kastron Mefa'a (2004) en de Wadi Rum (2011). Er staan nog 15 locaties op de nominatie waarvan Jerash de grootste kans maakt om binnenkort ook toegelaten te worden.

@Ligaa > very ugly postcard! Betekenis van de tekst? Gefeliciteerd? Sterkte? Tweedehands?
quote:Ligaa schreef op 31 oktober 2011 @ 18:35:

Nou zeg. Ik wist dat ik iemand vergat, maar dat jij dat bent. Je staat wel op m'n papieren lijstjeMaakt niet uit hoor, even goede vrienden
Even snel, later meer:

Haaai Neferisis!! Fijn je weer te lezen. En wat super dat je vakantie zo lekker was. Klinkt goed dat Jordanië.

Sjee, net eindelijk ER afgekeken. En ook hier Anne eruit. Zo mijn vriendje van zijn werk ophalen. Fijne avond allemaal!
Dank je Neferisis voor de update van Unesco in Jordanië.
Helleu!!

Tine is in da house!!! Hier net 10 minuten geleden toen ik bij mn brievenbus stond nog geen post. Nu zit ik goed en wel boven en zie ik zowel de postbode als mn buurjongen langs komen.. Grrrr had ik nou maar weer 10 minuten gewacht met mn boodschappen.

Ik ga dus straks maar weer even naar beneden, moet vanmiddag voor het eerst weer een middag werken tot 6 uur, ben benieuwd. Heb er super veel zin in maar vind het ook wel weer spannend.

Heb weer wat leuke hurrays binnen gekregen, mag voor het eerst een kaartje naar Griekenland sturen, het andere kaartje gaat naar Portugal. Maar dat wordt wel morgen middag eer ik daar aan begin. Vanavond eet ik eerst bij mn ouders en morgen ochtend gelijk weer van half 9 tot 1 werken. Dan ga ik ook een begin maken met de RR kaartjes, net als Steph.

Neferisis, wat fijn dat je weer terug bent! En je hebt een geweldige vakantie gehad zo te lezen! Petra lijkt me heel mooi, ken het van films en bijvoorbeeld RTL Travel en Wie Is De Mol:)

Pierrot, ik houd me nog steeds vast aan jou stukje wat je laatste geschreven hebt hahaha! Heb nog altijd het gevoel dat het wel goed komt.... Klinkt suf... Maar voor mijn gevoel zit het al helemaal goed.

Steph, be je al druk aan het schrijven? De UNESCO kaart die je me afgelopen maand stuurde is van... Even op mn stapel kaarten kijken hoor.. Ja hier heb ik hem Kotor.

Noa, hoe is het meid!!

Anita, goh wat naar dat je naar de IKEA bent geweest. Wat een vreselijke winkel he;) IKEA is altijd een uitje voor mij en mijn moeder hihi.

Ligaa, wat fijn dat je hyves ruil regelt! Alvast dank je wel! Hoe is het met je?

Mmzzz ik ga toch alvast maar even naar de brievenbus,,, zo terug met de buit!
@Tine > succes vanmiddag, geniet van de bengeltjes en neem vanavond voldoende rust.

Net twee kaarten beschreven: er gaan tomaten richting Rusland en Pippi mag Limburg onveilig maken.
Neferisis, dank je! Ik ga zeker genieten en vanavond weer op tijd naar bed!

Hier twee kaartjes in de bus, een hele leuke van heel dichtbij, Kikker en zn vriendjes.

En een stomme kaart uit Taiwan een advertentie kaart van een of ander goud museum...

Ik ga nog even een crackertje verorberen!
quote:noa_lynn schreef op 31 oktober 2011 @ 19:27:

Ik doe trouwens niet mee met de hyvesruil.

Ik heb sinds een tijdje geen hyves meer, ben meer actief op het officiele forum op het moment.Ja, daar kwam ik achter toen ik je dat berichtje wat ik uiteindelijk hier scheef wilde sturen
Neferisis! Fijn dat je vakantie leuk was!!

Werkse zo dan maar, Tine.
Dank je wel Janna:)
Even kort reageren.

Tine, dank je dan stuur ik een andere op.
Ligaa: Je hebt me niet beledigd hoor! Misschien voel ik me ook wel te snel aangesproken, zeker op dagen dat het helemaal niet lekker gaat zeg maar ;)

Steph: Gelukkig niet de enige met een slecht handschrift/moeheidseuvel dus ;)

50 adressen van de RR, pff je weet wat je moet doen! Verspreid je dat over de maand heen of wil je ze zo snel mogelijk geschreven hebben?

Tine: Hm, je planning had dus tien minuten later moeten zijn ;) Werkse vanmiddag! Hopelijk lukt het om het vol te houden!

Hier bracht de postbode een kaartje uit de Ukraine Mijn eerste
Lien, altijd leuk een nieuw land erbij. Ik heb inmiddels zestig verschillende landen 'verzameld', de laatste maanden komt er nog maar zelden iets nieuws bij. Gisteren heb ik een kaartje van jou aan mijn favorieten toegevoegd, ik spotte een Art Deco met mooi instrument. :D
Tine, werk ze morgen en zorg dat je die buufjongen nog tegenkomt!!

Lien, soms schrijf ik er 5 of 10 en dan een of twee dagen daarna weer. Dus achter elkaar schrijven dat gaat niet dan ga ik slecht schrijven. Ukraine is een leuk land om een kaart uit te krijgen.

Neferisis, jemig dat jij weet uit hoeveel landen jij een kaart hebt gekregen. Is dat ergens terug te vinden.

Hier één kaart zojuist in de bus. Moet ik nog even registreren en mooie kaart overigens.
Neferisis: Aaah ik dacht al dat het iemand van het forum zou zijn ;) gezien het profiel hihi. Bij een andere kaart heb je commentaar gezet toch?

Steph: Dat is terug te vinden bij "stats" aan de linkerkant. Als je het van andere gebruikers wilt bekijken kun je klikken op Postcards sent of Postcards received. Onderaan in de tabel zijn de landen genummerd. Als ik de juiste te pakken heb (volgens mij wel haha) heb jij ontvangen/verstuurd uit 67 verschillende landen. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven