Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.



Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.



Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.



Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Anita
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie het nieuws ook gehoord? Binnenkort wordt er op de maandag geen post meer bezorgd!

Gisteren en vandaag was mijn postbode present met enkele officials en ook een stemmige kerstkaart van Ligaa. Helemaal leuk!

Er liggen hier wat plaatjes klaar voor verzending: een maffe kaart voor Canada, een winters kasteel voor Oostenrijk en Elvis mag richting Estland.

De kerstkaarten zijn nog niet allemaal geschreven, de dag is om voor ik er erg in heb. Ik ben al blij als ik de familie iets fatsoenlijks te eten kan voorschotelen, de boodschappen in huis heb en de was gedaan wordt. Op het moment heb ik te weinig energie om ook nog 's nachts lang door te werken.

Morgen kerstborrel/buffet van het werk op de hoofdlocatie, geen tijd gehad om on line dan wel live te shoppen. Straks nog snel een truitje wassen, broek strijken, laarzen poetsen, glitter oorbellen zoeken en dan moet het maar zo.



@Steph > heb je een paaldans cursus gedaan? Ga je in een kerstoutfit jouw slanke lichaam rond die paal kronkelen als verrassing voor de familie?



@Ligaa > Klimt is prachtig, een trip naar Wenen staat nog steeds op mijn wensenlijst.



@Anita > Latte Macchiato is zooooo lekker. Ik heb manlief met de Sinterklaas een Nespresso machine met melkschuimer cadeau gedaan. Eigenlijk ben ik een theeleut, maar af en toe is zo'n latte niet te versmaden.



@Hertog > welkom! Al veel kaarten ontvangen/verzonden?
Alle reacties Link kopieren
Ladies!



Anita; zo een beetje bijna tegen jezelf aan kletsen is vrij ongezellig ja. Lekker dat je je kerstkaarten klaar hebt. Ik moet er nog aan gaan beginnen. Denk dat het een weekend klusje gaat worden. Hmmmm Latte Machiatto. Zalig! Ook een enorme theeleut, maar moet ook wel mijn portie koffie per dag



Snjo; leuk je weer even te lezen hier! Hoe is het?



Steph; waanzinnig, 17 kg! Goed zeg. Wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! Is wel een gave beloning voor het laten staan van al dat lekkers. Wat erg knap is trouwens!



Ligaa; ook lekker bezig met de kerstkaarten. De rest al op de bus? Hoe was je eerste echte dagje?



Neferisis; jij bent druk zo te lezen! Wat rust kunnen vinden door het harken? Koppie leegmaken op z'n tijd is hard nodig, dus hopelijk kom je ergens deze dagen aan wat Neferisis tijd! Zin in de borrel? Dat online shoppen gaat rond deze tijd niet echt vlot, wacht op een nieuwe broek (kreeg er eentje die kapot was) nou ging het weer 10 werkdagen duren met een beetje pech... Euh...



Hertog; Welkom! Hier een link die ik zelf gebruik als ik het niet kan vinden. Het is even googlen, maar wel te vinden.

Link postzegels Doe je al lang mee met postcrossing?



Dank voor de en steun! Heel erg fijn!
Alle reacties Link kopieren
Ligaa, dank je voor de kerstkaart.



Neferisis wat komisch ik paaldansen



Noa, hoe is het met moeders? Voor als het nodig is .



Wat een slecht nieuws op maandag geen post meer krijgen, een ramp zeg. Nou ja bekijk het positief: krijgen we op dinsdag weer meer.

Na de kaart van Ligaa ben ik in de schrijfmood, wilde het morgen gaan doen maar bij deze ga ik direkt beginnen. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
ik ben nog druk met de kaarten aan het schrijven. Ik werk ook niet systematisch (bijvoorbeeld eerst enveloppen schrijven), dan duurt het ook langer. Ik heb veel te veel kerstzegels, wilde er dertig, dus dacht drie vellen. (oeps) gelukkig kon ik iemand blij maken met de agenda (had hem zelf al van moeders)



Vandaag een infuusdag, maar voel me verassend fit.



Op maandag geen post meer vind ik erg jammer, gelukkig heb ik dan de reclamefolders nog, daar ben ik nl. ook gek op. Nog meer folderfreaks hier?
Alle reacties Link kopieren
Folderfreak meld zich, hahaha



Erg jammer dat er straks op maandag geen postbezorging meer is.

Echt een verarming hoor.

Al kreeg ik de laatste tijd toch al bar weinig post op die dag.



Neferisis, wat heb je het druk zo aan het einde van het jaar zeg.

Probeer ook nog wat te genieten he.



Kindjes liggen alweer een tijdje op bed en ik ben home alone, man heeft cursus.

Dus ik heb mezelf weer 3 adressen gegund.

Er gaat een zwart-wit-kaart naar de USA, naar de Oekraine een wintersplaatje van mijn woonplaats, en een voetbalkaart naar Oostenrijk.



Nu ga ik nog wat puinruimen want morgen weer vroeg aan de bak.
Alle reacties Link kopieren
Ligaa, de kerstzegels zijn volgend jaar ook nog geldig dat heb ik nagevraagd. Dus drie vellen gekocht, de agenda kan ik niet gebruiken maar de kaarten uiteraard wel.
Alle reacties Link kopieren
Wow Steph, jij hebt vast diep moeten graven voor dit topic!



Hier vandaag 1 offical uit Nederland, een hello kitty kaart en die heeft dochter al ingepikt en een hurray uit Duitsland.
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond!

Vandaag een lege hurray ontvangen. Jammer! Ook nog een official in kerstsfeer ontvangen.

Verder nog geen kerstkaarten.



Verder geen nieuws, oh ja ik heb de kerstboomvan mijn ouders opgetuigd. Want moeders ligt in het z-huis, maar komt morgen weer thuis!
Alle reacties Link kopieren


Ik ga zometeen, shoppen met schoonma in Uden, maar ik kreeg gisteren een leuke hurray waarin staat (ze kreeg een mapkaart van Limburg) dat ze volgend jaar naar de Floriade komt!!! Of ik haar wilde ontmoeten. Ze is Chinese en maar 14jr jong. Ik denk nog even.
Alle reacties Link kopieren
Shop ze Steph!



Hier vandaag bij de post weer een flinke stapel kerstkaarten, bedankt Neferisis voor de mooie die erbij zat van jou, een offical uit Taiwan, mijn puzzelboekje en een kaartje voor de ijsbaan gewonnen met een prijsvraag uit het huis-aan-huis-blad.

Leuk vader en dochter uitje voor de komende vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Geslaagd met shoppen, zumbaschoenen gekocht in de aanbieding dus ik ben blij. Schoonma heeft ook alles gelukkig, ik kan geen schoenenzaak meer zien voorlopig. Uden is echt leuk om te shoppen, maar voor kaarten NIET



Neferisis, heb jij een zelfgemaakte kaart verstuurd?
Hello,



Ik verstuur ff geen kaarten tot na de feestdagen, ff veel te druk.



Kozoo, jammer van de lege hurray!



Anita, hoe win je toch al die prijsvragen? En hello kitty kaart, leuk!!



Steph, jammer dat ze in Uden geen leuke kaarten hadden! Hopelijk volgende keer beter!
Alle reacties Link kopieren
Hier vandaag een hurray uit Nederland.

Vanavond maar weer eens adressen aanvragen.

Heb net al wel de brievenbus gevuld met 4 verjaardagskaarten, en een oplossing voor een prijsvraag.

Zo nog een ander puzzeltje maken en na de boterham nog even naar de kerstmarkt denk ik.
Alle reacties Link kopieren
De kindjes liggen vandaag een vroeg op bed, ze waren allebei zo moe.

Dat gaf mij dus mooi de tijd om adressen aan te vragen.

Naar het noorden van Nederland gaat in een drafje een paarden-kaart.

En dan trok ik ook nog 2 lege profielen.

Die krijgen deze tijd van het jaar dus een kerstkaartje en die gaan dus bijdeze naar Duitsland en Thailand.
Alle reacties Link kopieren




Ik kom alleen even binnenvallen om Ligaa, Neferisis en Anita te bedanken voor de leuke kerstkaarten!



Hopelijk heb ik in de vakantie meer tijd om hier wat meer te schrijven. Gelukkig zijn er nog een paar dames die het topic af en toe een schopje omhoog geven, met de laatste dagen een eervolle vermelding voor Anita zo te zien!
Alle reacties Link kopieren
Helleu!!



Zo heb nu maar eens even tijd gemaakt voor jullie! Ik ben de laatste tijd heel druk met van alles en nog wat.. Heb zelfs wat ongeschreven aangevraagde kaarten liggen, ik ben mij diep aan het schamen. Maar jullie kerstkaarten zijn onderweg!!

Morgen ga ik naar Londen! Heb er echt super veel zin in! Maar het word wel een beetje vroeg... tien over half 7 moet ik klaar staan. Dus ik ga zo lekker naar mn bedje.



Hoe is het met jullie? Gaat alles goed? Al helemaal in de kerst stemming? Ik heb mn buurjongen een kaart gestuurd voor de kerst, heb er nog niets op gehoord helaas.. Ik wacht rustig af.



Verder leuke kaarten weer gehad de laatste tijd, ook weer een hoop verstuurd!



Ik kom vrijdag weer bij kletsen, ga nu mn tandjes poetsen en lekker slapen! Tot snel weer!
Alle reacties Link kopieren
Het weekend was om voor ik er erg in had. Uiteindelijk toch nog een boom aangeschaft, de aller lelijkste ooit, maar hij staat en is opgetuigd. Nou nog de rest van de kerstsfeer in huis aanbrengen.



Al enkele dagen geen hurray ontvangen, terwijl ik toch het maximale aantal onderweg heb, misschien moet ik het vinkje bij Nederland toch maar weer eens aanzetten.



@Noa > al de kerstkaarten geschreven? Hier liggen de stapels nog te wachten op een vrij momentje.



@Ligaa > ik ben dol op folders, vooral op kortingsbonnen.

Alles in orde met jouw moeder?



@Steph > waar wordt de Floriade gehouden? Misschien een meeting organiseren ter ere van het meiske?

Ik heb geen zelfgemaakte kaarten verstuurd. Heb echt geen tijd om creatief uit de hoek te komen. Ik wilde eerst een foto uit Jordanië gebruiken om een kaart van te maken, maar ook dat is er niet van gekomen.



@Anita > bedankt voor jouw mooie kerstkaart!

Al die puzzels van jou leveren nog aardig wat op. Ben je zelf niet zo'n schaatser?



@Poezels > hoe is het met het anti-rook beleid? Houd je het nog steeds vol?



@Stereogram > nog een drukke week voor de boeg, neem ik aan. Wel lekker dat je straks twee weken vrij bent



@Tine > je zult je ongetwijfeld prima vermaken in Londen, zo'n gezellige stad in deze periode van het jaar. Ik ben benieuwd of er een mooie kaart van de buurjongen op je ligt te wachten bij thuiskomst.



Zo even de auto ophalen bij de garage, de winterbanden erop laten zetten. Vanochtend was het hier al glibberig op bepaalde plekken. Enfin, het schijnt een groene kerst te worden, wel zo prettig voor iedereen die op die dagen de weg op moet.
Alle reacties Link kopieren
Tine, veel plezier in Londen. Ik ben niet benieuwd of er een kerstkaart van de buurjongen op in de bus ligt maar of hij intresse in je toont.



Neferisis, in Venlo (dode plaats). Stiervervelend om daar een meeting te houden maar op de Floriade zou het kunnen.

Je hoeft ook geen zelfgemaakte kaarten te versturen, een aantal van jullie heeft er wel eentje van mij gekregen. Daarna, sorry, waren ze op.



Jemig, ik schrok zojuist. hebben we ijspegels van glas met een blauw licht opgehangen flikkerd de gehele boel naar beneden. Ik kon ze nog opvangen dus er is er geen een kapot gevallen. Maar alleen kan ik ze niet ophangen helaas. Morgen maar weer.
Alle reacties Link kopieren
Tine, veel plezier in Londen.

Heb je nop op je kaart naar buurjongen geschreven dat hij een nieuwjaarsborreltje moet komen doen ofzo.



Neferisis, ik ben eerlijk gezegt dol op lelijke bomen.

Vind het op de een of andere manier altijd zielig dat ze anders blijven staan.

Ik weet het, ik ben een beetje raar, hahaha

En schaatsen, mij niet gezien, breek nog liever gewoon mijn benen.

Hier vandaag ook onwijs glad geweest, was ik blij dat ik heel heel vroeg moest beginnen en het dan nog niet was.

Mijn mama is dochter lopend naar school gaan brengen, ze durfde het met de auto niet aan.

En ze kwam maar wat veel vallende fietsers tegen.



Steph, gelukkig had je een goede vangst, zou zonde zijn als je verlichting er nu al aan gaat he.

Waar blijft de foto van de paal!!!!



Hier vandaag geen pc nieuws.

Helemaal geen post eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier een hele mooie kerstkaart van Anita1973 .

Dankjewel!



Ik heb hier al eventjes niet meegeschreven en meelezen wil ook niet heel erg.

Merk dat ik even 'back to basic' wil, thuis wordt er weer grote druk op mij uitgeoefend door de aankomende verjaardagen (joepie... ).



Ik weet nu al dat ik iets krijg wat ik spuuglelijk vind en niets mee doen zal maar mag niet ondankbaar zijn.

Diegene krijgt van mij dus wel een passend cadeau..

Ik vind dat ik ook recht heb op een leuk cadeau dat bij mij past.
Alle reacties Link kopieren
ik ben gelukkig weer thuis, heb een soort van griep met een naar hoestje. ik had 3 kaarten in de bus en nog een bult reclamewerk.

nog niet klaar met kaarten schrijven, maar ik heb helaas alles bij mijn ouders laten liggen. vergeetachtig word ik van de griep.
Alle reacties Link kopieren
Al 24 uur niemand gepost dus dan zal ik maar even he.

Vandaag een hurray uit Japan en een kaart uit Litouwen.

En tussen de kerstkaarten zat ook een heel mooie van Stereo, bedankt daarvoor.

Dochter heeft hem ingepikt en bij haar kaarten op haar kamertje gehangen.



Morgen kerstdiner op school van dochter en dat word nog veel voorbereiden enzo.

Mijn vrije dag is goed gevuld.
Alle reacties Link kopieren
Noa_lynn, van harte gefeliciteerd met je ..ste verjaardag (ik weet het wel hoe oud je wordt). dikke en een wat jij mooi vindt. Fijne dag meid.



Anita, paalfoto komt wel ergens vandaag.



Dadelijk naar de gewichtsconsulente....Ik heb wel gezondigd dus
Alle reacties Link kopieren
Noa_lynn, gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik hoop dat je een gezellige dag hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven