Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Voor iedereen die benieuwd naar mijn kerstpaal is:

Verdere postcrossingnieuws heb ik niet.
Ziet er leuk uit Steph!!

Hier vandaag een offical kerstkaart uit Nederland en verder geen pc-nieuws.

Ben nu net omgekleed en ga zo weer samen met dochter naar school.

Feest gaat over een uurtje echt beginnen!
leuk hoor die kerstpaal steph!. had niet verwacht dat ik zoiets ooit zou schrijven.

hoe was het bij de consulente?

4 kaarten geristreerd. het ging heel traag. geen 1 had de kaart ingescand, dus dat klusje blijft even liggen.

hoe was het feest, anita? vast helemaal kerstig.

ik kom nu iets meer in de kerstsfeer, maar het is wel erg onkerstig allemaal. Misschien mis ik de sneeuw.

raar hoestje is er nog, maar griepig gevoel is weg (gelukkig).
Anita en Tine, dank jullie voor de kerstkaart.

Anita, veel plezier momenteel op school.

Ligaa, de paal was eerst groen nog meer kerst dus (ivm kleuren huiskamer geverfd). Het ging goed bij de consulente, was drie ons eraf (eraf is beter dan erbij). Vetpercentage met 0,7% omlaag en spierpercentage omhoog. Ach, spieren wegen meer dan vet

gelukkig is het grieperige gevoel weg.

Geen pc-nieuws helaas.
Het was een ontzettend leuk feest.

Ben een helemaal trotse mama na het zien van mijn dochter op het podium.

Wat kan die meid daarvan genieten zeg.

Alle kindjes vonden het eten lekker en toen ze opgehaald waren zijn wij de boel op gaan ruimen.

Ben nu helemaal uitgeteld.

Ligaa, gelukkig niet grieperig meer.

En leuk dat je 4 kaarten had.

Hier verder ook geen pc-nieuws meer.
Vandaag bracht de postbode-mevrouw me een leuke hartjeskaart uit Nederland en nog wat kerstkaarten en tv-gids.
Net als Tine ben ik ook heel erg druk met van alles, maar nu moet ik toch maar eens tijd maken voor jullie.

Stereo, zeeeeer late reactie op de Sinterklaasviering op mijn school. Ja wij vierden het op vrijdag, de onderbouw had op 5 december vrij en de bovenbouw moest alleen 's ochtends naar school.

Noa78, veel sterkte! Kerst vind ik eigenlijk nog veel gezelliger op school. Dus komt helemaal goed vanavond.

Welkom Hertog!

Neferisis, ik moet beide kerstdagen werken dus ik ben op zich wel blij dat het een 'groene kerst' wordt. Maar voor het sfeertje is de sneeuw toch wel erg mooi. Ik had helemaal niet meegekregen dat er op maandag straks geen post meer wordt bezorgd.

Ligaa, beterschap. Gelukkig voel je je al wat beter.

Noa_lynn, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Steph, fijn dat het goed ging bij de consulente. Leuke kerstpaal!

Anita, fijn dat het kerstfeest op school zo geslaagd was. Ik heb het vanavond met de kleuters. Ben er helemaal klaar voor, heb m'n mooiste jurk aan en een geweldige kerstmuts (al zeg ik het zelf). Lijkt op deze:

maar dan is het groene van pluche en er zitten ook nog allemaal kleine belletjes op.

Ik heb geen pc-nieuws. Ik heb de laatste tijd geen kaarten ontvangen en er zijn er nog 5 onderweg. Ik wil het in de vakantie weer op gaan pakken, want er mogen nog wel heel wat kaarten verstuurd worden!

Ik moet de komende vier dagen nog werken, dus mocht ik geen tijd hebben om hier te komen dan wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen!

En sorry voor de grote plaatjes!
Jij ook fijne dagen Juuf!!!

En een geweldige kerstmuts hoor.

Dochter is bij een vriendinnetje spelen (de laatste keer in 2011 zei ze dus ze moesten echt wel spelen vandaag, hahaha)

Zoon rommelt in huis en ik vind net een hurray uit Australie in de mailbox.

Ga vanavond denk ik nog wat adressen aanvragen.

Kunnen ze morgen nog mee.

Want het zal vast al snel na de kerst zijn dat hier de oranje brievenbussen helemaal weggehaald worden vrees ik.
Hier 2 hurrays in m'n inbox, 2 officials in m'n brievenbus (NL en Slowakije) en een kerstkaart van Ligaa. Dank je wel

Heb inmiddels een kerstboom gekocht en opgetuigd (de katten laten 'm tot nu toe nog met rust) en kerstkaarten geschreven (komen dus niet meer op tijd aan..... )

Leuke kerstpaal Steph.

Veel plezier in London Tine.

Noa_lynn: nog gefeliciteerd met je verjaardag

Juuf: veel plezier vanavond!

Fijn dat je je weer een beetje beter voelt Ligaa.

Neferisis: er ligt wel sneeuw hier maar... afgelopen zondag heeft het flink gedooid en is er voornamelijk ijs overgebleven (spekglad dus op straat). De temperatuur is zo rond het vriespunt en het is nog niet zeker dat we een witte kerst krijgen (zaterdag gaat het ook weer dooien).
Snjókorn falla, á allt og alla
En vandaag lag er een official uit Londen in de bus, een kerstkaart van Steph en eentje van Anita. Dank jullie wel
Wow juuf, dat vind ik wel een superstoere kerstmuts hoor!

Jippie, ik ben blij dat mijn kaart reeds in Ijsland is aan beland. Het duurt soms langer om post binnen Nederland bezorgt te krijgen!

Ik heb mijn kerstcadeau (van mezelf aan mezelf) al ontvangen, er was uitverkoop bij een nieuw avontuur en ik heb kerstkaarten en een heeeel mooi adresboekje gekocht.

2 kerstpakketen ontvangen, ook 1 van mijn nieuwe werk (ben er nu 2 week). Heel blij mee, met het vreetpakket van het uitzendbureau iets minder ivm snoepverbod.

Anita, je hebt gelijk, vorig jaar geen brievenbus meer te vinden. Gelukkig is er wel een bus (bak) bij het servicepunt van appie, toch?!

vandaag ook nog een beetje een enge official ontvangen, ik dacht eerst dat het een piccolo was, maar zie nu dat het een vintage dame is. Ik upload hem later vandaag (als alles goed gaat).

dat was het eerst
Snjokorn, gatsie gladdigheid hou ik echt niet van.

Lekker veel post voor jou!!!

Ligaa, daar heb je dan ook weer gelijk in wat de postbak bij Appie betreft.

Maar ja ik moet niet elke dag werken.

Leuk dat je je kerstpakket hebt gehad.

Net 2 kaarten geschreven.

Er gaat een kaart van Duinrell naar Finland en een Rotterdam I-drukker naar Polen.

Zo ook nog even het antwoord van de puzzel uit de tv-gids op een kaartje zetten en dan kan die ook mee.
Juuf, supermuts zeg. Nog leuker dan mijn kerstpaal.

Snjokorn, kerstkaart na kerst krijgen is Heeeel leuk. Bah gladheid, verboden mot het.

Ligaa, zo dat zijn nog eens veel kerstpakkettten. Ach doe het vreetspul dan naar de voedselbank ergens in de buurt, snoep jij er niet van....

Vier kaarten vandaag, eentje was haar eerste kaart die ze verstuurde dus in de hurray maar haar gefeliciteerd.

Vanavond nog twee uurtjes op de Montessorischool geweest voor Unicef. De kinderen hebben 'gewerkt' voor 330 euro (ongeveer) en wij maar voor 141,00. Kinderarbeid brengt dus meer op, waarom moeten ze dus leren. Veel belangrijker. Ik vroeg of ze het 10 uur per dag wilde doen maar neeeee, school is leuker klonk het eengezind!

Toffe school is het.
Ha lieve meiden!

Dank jullie voor de ontvangen kerstkaarten!

Ik heb dit jaar door de ziekenhuisomstandigheden geen kaarten kunnen versturen, maar wil jullie natuurlijk even een kerstgroet brengen!

Voor iedereen hele fijne, gezellige en mooie kerstdagen toegewenst!

En veel liefs..
En weer een blije brievenbus vandaag. 2 officials (Rusland en Wit-Rusland) en een kerstkaartje van Stereo. Dank je wel!!!

Kozoo: een kerstgroet is ook heel gezellig en lief.
Kozoo, ook voor jou fijne dagen!

De kerstdrukte vond ik meevallen op het werk.

Ook mijn eigen boodschapjes kon ik op mijn gemak doen.

Bij de post vandaag geen officals, nog wel een aantal kerstkaarten en ik durf het bijna niet te zeggen maar ook nog een klein prijsje van de vriendenloterij, een zak smarties, hahaha

Vanavond een kerstwandeling georganiseerd door de kerk gelopen.

Met telkens een stukje kerstverhaal uitgebeeld, ontzettend leuk.

Thuis aan de warme choco en ik vond ook nog een hurray uit Duitsland in mijn mailbox.
Postbode-mevrouw bracht vandaag welgeteld 1 kaart.

Een offical uit Maleisie.

Straks met dochter een chocoladetaartje maken.
Tine2804, Steph, Anita1973 en Stereogram: Dankjulliewel voor de mooie kerstkaart en verjaardagskaarten .

Volgens mij had ik er al eentje gemeld .

Pff heb er net 6 overvolle drukke dagen opzitten..

Dit jaar nu nog maar 3 daagjes werken.
Deze week was zo hectisch, dat ik totaal geen PC tijd had/heb, maar na de kerst ben ik weer present. Iedereen fijne kerstdagen!
Dank jullie wel voor de super leuke kerstkaarten!!

Iedereen alvast veel plezier morgen (eh, vandaag) met kerst!
Kozoo, sterkte meid. Een kerstgroet is ook super.

Stereo en Neferisis, ehh Jokejacket bedankt allemaal voor de kaarten.

FIJNE FEESTDAGEN ALLEMAAL. (ww-en gaat nu niet en ik geniet ervan)
Dat je gelijk hebt dat je ervan geniet Steph!!!

Ik dacht al waar zit Neferisis, hahaha

Hier 2 hurrays in de mailbox, Nederland en China en een heerlijke eerste kerstdag met mijn gezin gehad.

Voor herhaling vatbaar, zo relaxed.

Nu eerst eens flink gaan strijken en dan naar schoonouders.
Heb net 3 kaarten geschreven.

Naar Duitsland gaat een waterlelie, naar Wit-Rusland vliegen een stel ballonnen en binnen Nederland wappert de was aan de waslijn.
Hoi,

ik had een kaart uit Taiwan op de bus. Ik weet niet wanneer die is aangekomen, want ik heb de kerstdagen bij familie doorgebracht.

ik had bij thuiskomst ook 2 kerstkaarten in de bus, van vriendinnen die ik over had geslagen met het kerstkaart schrijven, die krijgen alsnog een nieuwjaarskaart.

Nu even een balansweek met rijst en kip en veel groente.

Echt heerlijk gegeten, zegt de kok. En ook zo gesmuld van de toetjes.

Ik laat het officials sturen even voor wat het is, dat doe ik volgend jaar wel weer, zijn nog een stuk of 8 onderweg.

fijne verse week allemaal!
Hello ladies,

Hebben jullie fijne kerstdagen gehad?! Ik in ieder geval wel. Gisteren de Winterefteling doorgesjouwd en dag ervoor gegourmet met de schoonfamily.

Kozoo: hoe is het met je? heel begrijpelijk dat je geen kerstkaartjes stuurt als je steeds naar het ziekenhuis moet. Je gezondheid gaat boven alles!

Tine: Wat had jij een toepasselijke kerstkaart gestuurd, zoooo Tine-achtig! :D

En Steph, Ligaa, Stereo, Nefer hadden me ook prachtige exemplaren gestuurd, wat zijn jullie toch lief. Ik ga proberen weer wat tijd vrij te maken om hier meer mee te schrijven!

Ik heb de afgelopen weken alleen maar expireds gehad, heel vreemd, alsof een hele stapel kaarten nog ergens op een sorteercentrum ligt.... over 5 dagen expired de laatste kaart die nog onderweg is... misschien dat ik vandaag wel een hele stapel adressen ga aanvragen. Ik moet in ieder geval zorgen dat ik een leuke swap-kaart op de bus doe en een boek dat iemand van me wil lenen.

Lieve dames, geniet van de laatste dagen van 2011!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven