Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Allemaal de beste wensen voor 2012!!! Dank voor de mooie kaarten: Stereo, Tine, Steph, Neferisis, Ligaa, Anita!

Hier rustige feestdagen gehad. Feestje met kerst viel in het water helaas, maar het was eigenlijk ook wel erg lekker om thuis te zijn. Even een onverwacht extra rustpuntje.

Vandaag even lekker naar de Ikea geweest om de boel te plundra-en. Kwam vriendlief mee.

Net weer even wat adresjes aangevraagd. Snoep hartje naar Japan, sneeuwklokjes naar China, vrolijk gekleurde kaart (favoriet van haar, altijd leuk) naar Wit Rusland, Finland krijgt een plaatselijk stukje trots en naar Tjechië gaat een Hollands kaartje.

JJ van harte met je verjaardag!!!

Tot later.

Tja... bleek op bekijk bericht te hebben gedrukt en niet op plaatsen.. Sorry JJ, iets te laat!
quote:tine2804 schreef op 02 januari 2012 @ 22:12:

Noa-Lynn, hoe hebben jou katten beesten zich gehouden tijdens al het vuurwerk?

Mijn poezenmonsters vonden het vuurwerk maar raar, Luca was al een week vantevoren van slag of hij reageerde op mijn supergestreste houding in december, in elk geval Luca zat al gauw onder mijn hoofdeind van mijn bed.

Tygo is later daar ook bij gekropen, de hele avond wilde die spelen, spelen en nog eens spelen..

Ik mocht 1 januari om half8 op om de balkondeur open te maken .

Het moest allemaal weer geinspecteert worden haha..

Intussen zijn ze weer in hun normale doen terug, schrikken van de enkele vuurwerkknallen die dr nog zijn.

Hoe vond jouw kat het vuurwerk?
Bedankt voor alle lieve verjaardagswensen! Ik heb een ontzettend leuke dag gehad... Zaterdag ronde 2 (vriendjes verjaardag) waar toch ook nog wat familie en vrienden voor mijn verjaardag gaan komen!

Straks gelijk sporten, zodat 2012 in ieder geval toch nog een beetje gezond kan beginnen! Mijn doel is 10 kilo eraf dit jaar! (Ik wil mezelf niet gelijk 20 kilo opleggen haha).

Ik wens jullie alle goeds voor 2012!

De PC-stats voor Postcrossing vielen toch een beetje tegen, mijn deurmat was slechts 62 dagen happy! En heb er toch 126 kaarten ontvangen... minimaal 2 kaarten per happy deurmat!
Goed zo Ligaa.

Vandaag ook gesport maar dan op de Wii-fit (hoelahoopen, rennen, yoga, steps ed).

Helaas geen kaarten maar ik ga dadelijk wel naar de brievenbus (bij de c1000) om twee envelopes met aanvragen voor gratis kaarten van de postcodeloterij agenda aan te vragen).
Hallo dames,

Een hele tijd geleden heb ik me aangemeld op postcrossing en ik wil dit weer actief gaan oppakken. Wat doen jullie met de kaartjes die jullie ontvangen?
Hallo en welkom Angel_,

De kaarten die ik ontvang gaan in een ordner met insteekhoezen van de Hema. (ben nu aan ordner drie bezig, na drie fotoalbums vol te hebben gedaan).

Leuk dat je weer actief bent in het postcrossing.

Toch nog een kaartje ontvangen uit Belarus dit keer.
Hallo Angel,

Wat leuk dat je het weer gaat oppakken. Ik spaar een aantal thema's en die steek ik bij elkaar in een map. De rest bewaar ik op het moment in een bak... ik loop ver achter met inplakken van die kaarten!

Hier vandaag ook weer druk aan de sport geweest: bodypump!
quote:steph schreef op 03 januari 2012 @ 14:45:

Helaas geen kaarten maar ik ga dadelijk wel naar de brievenbus (bij de c1000) om twee envelopes met aanvragen voor gratis kaarten van de postcodeloterij agenda aan te vragen).Goede tip, dankjewel!
Zo, de dag was snel voorbij. Was pas rond de middag wakker, snel snel naar het werk en vanavond recepten en opgeschreven. En nu nog even een kaart registreren en een aantal ontvangen kaarten inscannen.

Morgen maak ik runderstoofpot, wordt wel even afzien, want het gaat 2 uur in de oven en kan pas na 7 uur eten.

Nog HELEMAAL geen tijd gehad voor adressen, de kaart naar Hawai was dus de laatste.

Kaart die ik vandaag kreeg kwam uit Brazilie en toont me allemaal braziliaanse mannen billen. tja...

Ik had meegedaan aan de decemberzegelloterij en ben de laatste week wel 10 keer gebeld door een belcomputer van de postcodeloterij. Nu heb ik van de AH bingoloten, hoop niet dat ik me daarvoor weer aan moet melden bij iets.
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Anita, ja bah ik baal enorm van die expireds. Deze week komen er weer twee bij zoals het er nu naar uit ziet. Was je zoon vorige week jarig? Als nog gefeliciteerd dan!

Steph, inmiddels heb ik niets meer over van de high tea. Sorry! Bedankt voor de tip, ik moet ze ook versturen.

Tine, je bent maar druk met je taartjes en kaartjes. Jammer van dat lelijke ding uit India.

Ligaa, mooi voornemen heb je! Ben benieuwd welke hunk je aan de haak gaat slaan.

JJ gefeliciteerd!

Snjo doe je voorzichtig met die ijslaag?

Welkom Angel! De kaarten die ik ontvangen heb stop ik in foto-albums.

Poeh ik ga maar eens slapen. Het is alweer laat. Morgen al om half 9 een afspraak bij de tandarts, brrrr. Nog 3 dagen vakantie en dan begint het normale leven weer. Hopelijk stromen de kaartjes dan binnen.
Ik ben ook weer boven water. Allereerst de beste wensen voor iedereen, dat het jaar maar datgene mag brengen waar je op hoopt!

Ik wil iedereen die mij een nieuwjaarswens heeft gestuurd daarvoor hartelijk bedanken, ze hangen nog te pronken aan de linten aan de deuren.

De kerst is in gepaste harmonie met familie doorgebracht en Oud & Nieuw hebben we met vrienden gevierd. Zoals gebruikelijk geen stuiver aan vuurwerk uitgegeven, dat doen al genoeg dwazen.

Ik heb de afgelopen tijd het internet zo veel mogelijk links laten liggen, wel zo rustig, maar nu ben ik weer volop on line en zal hier ook regelmatig posten!

Net een stapel kaarten op de bus gedaan: een fiets naar Canada, een Boeddha naar Frankrijk, een vintage kasteeltje naar Letland, een Hollands prentje naar Japan, een kitten naar Luxemburg, ons raadhuis naar Spanje, koeien naar China en een stadsgezicht naar Polen.

JJ > vorige week te vroeg met feliciteren, nu iets te laat... Nogmaals een welgemeend proficiat!

Ligaa > Hawai is een mooie bestemming om een kaart naar toe te sturen. En alweer de nodige kilometers gerend... Goed hoor!

Anita > het Eftelinghotel is juist helemaal ingesteld op gezinnen met jonge kinderen. Zo'n themakamer is geweldig leuk. Mijn broer komt er 1x per jaar met zijn gezin logeren.

Nu eerst dochter ophalen van een logeeradres, later vandaag zien jullie mij hier nogmaals langskomen.
Hmm, ik dacht joepie de brievenbus staat er weer en nu kan er gewoon nog niks ingedaan worden.

Zitten nog balkjes voor de openingen, schiet wel op zo.

Neferisis, leuk je weer te lezen!!!

Juuf, zoon is in maart jarig.

Geniet nog even van je vakantie.

Tine, ik heb de gordijnen niet meer gewassen.

Komt van het weekend wel.

Postbode-mevrouw bracht mij de afgelopen dagen 4 kaarten.

Geen juweeltjes maar zeker wel te doen.
Totaal geen post vandaag.

Neferisis, leuk om je weer te zien. Tevens goed om te lezen dat ook jij geen geld aan vuurwerk hebt uitgegeven! Daar kunnen we beter kaarten en postzegels uitgeven.
Neferisis goed om je weer te zien (hier).

Vandaag een kaart uit NL met snoep er op. Daar heb ik nou zo'n zin in! Nee niet op de kaart gekauwd, maar verantwoord vis met rijst gegeten. En wat geproefd van de runderstoof ( die was pas om 20.30 klaar), lekker hoor, maar had de schaal iets eerder uit de oven moeten halen.

Afgelopen nacht maar 3 uur slaap gehad (storm?) dus nu echt oogjes toe.
Helleu!!

Hier een moeie Tine, Sammie hangt op mn schouder mee te kijken. Hard gewerkt vandaag, nog een dagje en dan heb ik weekend. Normaal heb ik op maandag vrij maar een collega wou een dag ruilen. Vandaag twee hurrays, nieuwe kaarten gaan naar Nederland en Polen, ga ze vrijdag schrijven. Vandaag ook een kaartje uit NL, met cupcakes erop.

Steph, wat jammer dat jij geen post had vandaag, ik was er echt bij. En het schijnt dat ik zelfs nog in beeld ben geweest maar heb het zelf nog niet terug gekeken.

Anita, daar houd ik je aan haha. Het word nu toch wel eens tijd da ze je brievenbus open gaan maken..

Neferisis, hallo!! Zo jij bent weer flink aan de schrijf geweest! Heb je ook nog kaartjes ontvangen? Ooit slaap ik ook in het Efteling Hotel!!

Juuf, succes bij de tandarts morgen. Ik duim voor kaartjes voor jou! Wat denk je dat er op dat vot uit India stond.. Dear Mr Martin... Euu volgens mij heeft hij een stukje gemist haha. O en er stond ook geen afbeelding op de kaart.. twas gewoon een stuk dik papier. Heb je wel een leuke vakantie gehad?

Ligaa, o wat vervelend dat je steeds gebeld word door zon computer.. Waardeloos, en dan zonder nummer weergave zeker.

JJ, goed bezig!!! Ik heb vandaag tot 19:00 uur gewerkt dat vond ik wel een goede smoes om niet te gaan haha.

Angel, wat leuk dat je het weer gaat oppakken! Ik ben bezig met het behangen van de muur op het toilet met al mijn kaarten!!

Noa-Lynn, Sam heeft in de gang gezeten, zo zag hij het in ieder geval niet. Dat ik thuis kwam was hij vrij rustig gelukkig. Dus ik denk dat hij wel een bikkel is geweest haha.

Noa, ik kom je vriend even lenen, ik wil ook wel Plundraen hihi. Heb je nog leuke dingen geplundrad?

Snjokorn, doe je wel voorzichig dan? Gelukkig heb je spikes onder je schoenen. Ik ga weer heel hard voor je duimen hoor!!!

Nou mensen ik houd het voor gezien, truste!!

Zo, ik neem ook maar eens de tijd om wat uitgebreider te reageren...

Steph, je hebt helemaal gelijk! Geen geld aan vuurwerk besteden maar aan kaarten en postzegels! Dat laatste is precies wat ik gedaan heb vlak voor het nieuwe jaar, een bestelling bij PMK voor de NL en Europazegels met het nieuwe tarief.

Anita, balen van die brievenbus! De brievenbus waar ik vandaag langskwam stond er gelukkig en was nog open ook!

Neferisis, leuk om jou hier ook weer te zien! Je hebt weer flink je best gedaan om een aantal postcrossers blij te maken.

Juuf, hoe was het bij de tandarts?

Ligaa, lekker gegeten van je stoofpot? De postcodeloterij heeft mij nog niet gebeld, maar dat zal zeer binnenkort wel komen. Bij de Bingokaarten van Albert Heijn hoef je niks in te vullen/in te sturen tenzij je prijs hebt toch? Dus alleen als je wint loop je risico (en volgens mij is die kans niet zo groot...)

JJ, goed gesport, you go girl!

Angel, welkom hier! De eerste kaarten zitten allemaal netjes in fotohoesjes in een ordner, maar de laatste tijd zijn het iets te veel kaarten om dat bij te houden, dus mijn laatstontvangen kaarten zitten in een doos.

Noa_lynn, hoe is het met jou? Leuk hoe je over je katten vertelt!

Noa, wat was de oogst van je Plundra-actie? Ik ben maandag ook geweest!

Snjo, weer 3 sollicitatiebrieven de deur uit; hopelijk hoor je er binnenkort iets over! En hopelijk brengt 2012 jou dan een leuke baan hier!

Tine, dat klinkt als een erg leuke kaart! Ik ben meteen even gaan spieken op je postcardwall, maar daar zag ik 'm volgens mij niet. Heb je geprobeerd de kaart tegen je neus te houden en 'm dan langzaam naar achteren te bewegen en er dan 'scheel' naar te kijken? Een nieuwe manier heb ik laatst geleerd doordat ik een aantal stereootjes met iemand geswapt heb voor postzegels, joehoe! Daar zat een beschrijving bij hoe je ze kon bekijken. Je moet de kaart dan neerleggen en je ogen er steeds iets dichter naartoe brengen, tot maximaal 10 cm van de kaart en je de afbeelding niet echt meer gefocust kan bekijken. Dan begint de afbeelding een beetje te zwemmen voor je ogen en begin je je hoofd langzaam op te tillen. Na 40-50 cm krijg je je focus weer terug en zie je de 3dafbeelding. Het klinkt heeeel vaag, maar het werkt wel!

Origami, ik weet niet of je hier nog leest, maar volgens mij heb ik laatst een kaart van jou gekregen!

Het postcrossen gaat hier goed door, ondanks de feestdagen. Vandaag alleen niets in de brievenbus, wel 2 hurrays, Er liggen nu 2 kaarten klaar om morgen op de bus te doen: Disneykaart naar Frankrijk en Macarons naar Turkije.

Welterusten allemaal!
Wat een weer vandaag! En dan woon ik nog niet eens in een kustprovincie. Net, tussen de buien door en in de volle wind, de twee buitenkerstboompjes afgetuigd. Gisteravond binnen al het kerstspul verwijderd en naar zolder gebracht. Ik heb daar altijd een dubbel gevoel bij: afscheid van de knusse feestdagen, maar ook weer een schone, lege woonruimte, een frisse start van het nieuwe jaar. Hoe lang zou ik nog dennennaalden in huis tegenkomen?

Gisteren lagen er twee kaarten in de bus: een prachtige libel van een Duitse en een late kerstkaart uit Wit-Rusland. Na een hurray uit Finland een adres aangevraagd. Drie maal raden waarheen de volgende kaart gestuurd mag worden...

@Tine > wat suf van de buurman dat hij niet gereageerd heeft op jouw kerstkaart. Mijn advies: negeren, die jongen! Mocht hij toch interesse in jou hebben merk je dat snel genoeg. Houd ondertussen je ogen goed open, er zijn nog zat andere leuke singles in dit land.

Dat iemand zo'n vodje durft te versturen! Zou er misschien nog een plaatje opgeplakt geweest zijn? Niet dat dat het vod had opgewaardeerd, maar ik snap hier helemaal niks van. Heeft hij naar anderen wel fatsoenlijke exemplaren verzonden?

@Snjokorn > nieuwe ijzers onder de voeten en in het vuur op de banenmarkt. Blijf op de been en houd vol! Ergens in ons land wacht de job die jou van het eiland afhaalt.

@NoaNoa > ik ben ook wel benieuwd wat de Plundra voor jou heeft opgeleverd.

@Steph > hier geen postbode gezien op maandag, maar de brievenbussen waren in ieder geval niet verwijderd rond Oud & Nieuw.

@JJ > mijn doel is hetzelfde als het jouwe: minus 10 kilo. Hoe ik dat ga klaarspelen? Nog geen strategie uitgezet, maar ik moet in ieder geval veel meer bewegen.

@Ligaa > jammer dat de stoof te lang in de oven had gestaan. Smaak goed, maar te taai? Wat waren de ingrediënten? Braziliaanse billen?

@Juuf > tandartsbezoek overleefd? Ook bij mij hopen de expired kaarten zich op. Wellicht dat de bezorging in de decembermaand toch wat trager is dan anders.

Mijn kinderen genieten ook nog van de laatste vakantiedagen: lang uitslapen, boeken lezen (die niet op de schoollijst staan), logeren, met vrienden de sales afstruinen, en af en toe toch ook alweer aan het huiswerk. Reuze gezellig, maar een beetje ritme in de dag vind ik eigenlijk wel zo prettig. Het huis een paar uur voor mezelf, niet overal 'rommel', mijn eigen muziek luisteren en muziek kunnen maken zonder commentaar.

@Stereogram > haha, bij de uitleg kreeg ik acuut visioenen van scheel kijkende in- en uitzoemende postcrossers. Helemaal niet vaag, maar geestig.

Ik heb ook een bestelling bij PMK geplaatst, was even vergeten dat het tarief van Europa eveneens gestegen was. Gelukkig heb ik op de meeste van de onlangs verzonden kaarten een postcrossingzegel geplakt. Ik hoop dat de post bij de andere exemplaren coulant is.

@Anita > hoe dik zijn die kaarten die jij verstuurt dan? :D

@Angel > de mooiste ontvangen kaarten bewaar ik in dozen en daaruit haal ik op thema exemplaren waarvan ik een collage maak op memoborden in mijn keuken en werkkamer. Op het moment 'winter' en 'kunstschatten'. Na een week of tien verander ik het onderwerp weer eens. De kaarten die mij niet aanspreken gaan naar mijn pa voor de postzegels.

Zo nogmaals naar de apotheek. In het nieuwe jaar zijn er allemaal nieuwe afspraken met de zorgverzekeraars over de leveranciers, dus even snel een herhalingsrecept ophalen ging niet. Ik hoop dat ze er inmiddels uit zijn en ik mijn medicijnen mee krijg. Wat een gedoe!
Jippie!!!!

Mijn brievenbus doet weer gewoon wat die moet doen, dus de verjaardagskaart en de hoera je krijgt een baby kaart konden eindelijk de deur uit!

Vanavond ga ik zitten voor wat adressen hoor.

De postbodemevrouw heeft mij net een leuke kaart uit Taiwan gebracht en die ga ik zo registeren.

Ook zat de tv-gids en mijn puzzelboekje erbij.
De postbezorger bracht niets interessants, morgen mag hij in de herkansing.

@Ligaa > ik las dat er in jouw stad een mooie tentoonstelling wordt gehouden over Jean Dulieu (o.a. Paulus de Boskabouter). Misschien ga ik de expositie nog bekijken, in ieder geval ga ik de catalogus aanschaffen.
Neferisis, hier wel storm, maar gelukkig maar af en toe een buitje. Volgens mij ziet vooral die laatste manier van stereogrammen bekijken er vreemd uit. Wie gaat er nou met z'n hoofd boven een kaart hangen.. Ik had vandaag ook een hurray uit Finland, maar het nieuwe adres was Duitsland. De volgende zal dus wel weer Finland worden!

Anita, de brievenbus is dus ook weer klaar met uitbuiken en kan weer terugkeren naar de dagelijkse gang van zaken. Gelukkig kan jij nu weer kaarten versturen!

Tine, geniet van je weekend! Laat je t weten als het gelukt is met je stereootje?

Ligaa, ik had gisteren jouw posting helemaal over het hoofd gezien, dus mijn vraag over je stoofpotje was wel erg mosterd zie ik nu.

Vandaag had ik 3 kaarten in de bus, een kerstkaart uit NL, herfstige kaarten uit Rusland en een paardenkaart uit Engeland.

Ook had ik een aantal hurrays, dus nog wat extra kaarten op de bus gedaan: een viewkaart naar Duitsland en een zwart-wit naar Canada.

En...vanavond begint Wie is de Mol weer!! In IJsland, leukleukleuk!
Hier ook behoorlijk stormachtig.

Gelukkig geen regen, dat maakt het dan alweer iets minder erg.

Ligaa, als je prijs hebt op je bingo-kaarten dan moet je naar de info-balie.

Daar vullen ze dan iets in.

Het is niet in samenwerking met iets als de postcode-loterij.

Neferisis, heb de boompjes van binnen naar buiten verplaats en daar hebben we nu mezenbollen ingehangen.

Ziet er wel leuk uit.

Ga van het weekend met dochter een pinda-ketting maken dan kan die er ook bij.
Heb net 4 kaarten geschreven.

Naar de provincie overijssel gaat een kaart met zeeuwse sieraden, een kattenkaart naar de Oekraine, een provinciekaart naar de USA en naar Taiwan een kaart met klederdracht in een modern jasje.
Neferisis, de stoof in de oven gemaakt, maar vertrouwde er niet op dat het vlees na 2 uur klaar zou zijn (op 150 graden), maar ik weet nu dat ik het recept kan aanhouden.

Deed het in een ovenschaal (met deksel) in tomatenblokjes, met knoflook, sjalotten, paprika en courgette.

Anita, bedankt voor de info over de bingokaarten! Ik hoop dat ik iets win.

Angel, ik heb 2 dozen, 1 voor lelijke kaarten en 1 voor mooie kaarten. De lelijke kaarten bewaar ik voor een postzegelverzamelaar (die ik overigens nog niet ken). In de doze zitten ongeveer evenveel kaarten.

Nog geen nieuwe adressen aangevraagd dat staat op de planning voor dit weekend, waarin ik heerlijk planloos en alleen ben(na heel veel weken niet)!

Ik volg het nieuws op de voet over het water, het laatste bericht is dat het Groninger Museum toch tot ontruiming is overgegaan. Het heeft nauwelijks geregend overigens, maar het heeft wel enorm hard gewaaid. Soms maar afgestapt en te voet verder gegaan. Wel goede work out en dus het rennen naar morgen verplaatst.

Oh ja, Neferisis, die braziliaanse billen staat inmiddels in mijn wall, ik denk dat het een kaart van een postzegel is.

Geen kaarten ontvangen vandaag.
quote:stereogram schreef op 04 januari 2012 @ 23:05:

Noa_lynn, hoe is het met jou? Leuk hoe je over je katten vertelt!

Dankje , ze zijn ook echt mijn allesjes hier zo.

Hier gaat het goed, merk dat dit forum voor mij een beetje op pauze staat.

Ben meer op het officiele forum of facebook te vinden.

Intussen heb ik leuk contact met mijn bovenbuurtjes.

2 weken terug had ik soep gekregen dus vanavond de soepkom maar is teruggebracht, met 2 zelfgebakken cupcakes a la Rudolph van Veen erin .

En lachen dat ze deed, zijn reactie weet ik dan weer niet.. al komt dat vast nog.

Postcrossen doe ik tussen de bedrijven door ook nog maar vooral tag's en RR's.

Nu nog eventjes genieten van mijn 'gewone' weken op mijn werk en dan gaan we daar 2 weken lang verbouwen.. ik word voor 3 dagen een kantoormiep .
quote:tine2804 schreef op 04 januari 2012 @ 22:37:

Noa-Lynn, Sam heeft in de gang gezeten, zo zag hij het in ieder geval niet. Dat ik thuis kwam was hij vrij rustig gelukkig. Dus ik denk dat hij wel een bikkel is geweest haha.

Sam is een bikkel .

Tygo is pas na het vuurwerk echt weggekropen, net als ik..

Mijn zus was hier en zette dr hakken in het zand en wilde meteen naar huis om 10 over 12 .

Uiteindelijk heeft mijn vader haar thuis gebracht.

Verder was het wel gezellig alleen toen ze besloot weg te willen was het op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven