Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Anita, jij ook al zo'n leuke kaarten. Logisch dat je dochter moe was maar dat gaat over, zeker met leuke kinderen erbij.
Gisteren geen post, wel diverse hurrays. Er gaat vandaag een tekening van Arthur Rackham richting Finland en een caravan naar de Randstad.

@Soezie > waar is kaart no. 6 naar onderweg?

Geen handgeschreven sollicitatiebrief?

@Steph > laat mijn zoon het maar niet horen dat jij hem voor een meid hebt uitgemaakt! Ook jongens kunnen 's ochtends treuzelen in de badkamer en van alles kwijt zijn. ;D

@Anita > zoon en dochter hadden beiden spierpijn van het fietsen en ook moeite om weer in het ritme te komen. Ik kreeg ze gisteravond met geen stok naar bed, terwijl ze duidelijk moe waren (het kibbelniveau bereikte een kritiek punt).
Hopelijk konden ze vandaag dan wel een beetje fatsoenlijk uit bed komen Neferisis.

Hier viel dat allemaal niet mee, heb dochter nog nooit zo lang over 1 boterham zien doen.

Postbode-mevrouw was er vroeg bij vandaag en bracht mij een kaart uit Rusland.

En ook 3 ijsberenkaarten van Greenpeace van de bon uit de agenda die bij de kerstzegels zat.

Ze zijn echt mooi dus daar ga ik vast weleens iemand erg blij mee maken.

Zoon is al bij oma en ik ga straks werken.

Maar ik ga nog even op internet neuzen voor een kleine vakantie in de voorjaarsvakantie.
Pfff ik heb moeite om alles hier bij te houden. Ben momenteel erg druk, dus sorry dat ik jullie verwaarloos.

Tine, bedankt. Ik heb inmiddels 3 kaartjes mogen ontvangen. Wat een debiel uit India, wat heb je in de Hurray geschreven? Ik heb genoten van mijn vakantie, alleen maar leuke dingen gedaan en uitgerust.

Nef, ja de tandarts heeft me laten leven. Ben ook bang dat het aan de decembermaand ligt. Zoals verwacht al weer 2 expireds er bij.

Stereo, leuk he.. wie is de mol?! Heb jij al een mol op het oog?

Neeeee JJ, wat jammer! Ik wens je veel geluk met alles wat er op je pad komt.

Welkom soezie! Ik schrijf op de kaart meestal iets over de afbeelding, iets over mezelf en als ik gelijkenissen heb met de ontvanger schrijf ik daar ook over. Of als er vragen staan op het profiel van de ontvanger dan probeer ik deze te beantwoorden.

Anita, lekker vooruitzicht die vakantie!

Vandaag geen pc-nieuws, de postbode belde nog wel aan... ik had m'n sleutels in de voordeur laten zitten Ik heb weer een deadline volgende week wat betreft mijn studie, dus ik ga proberen m'n verslag vandaag af te maken dan heb ik daar geen omkijken meer naar. De rest van de week invallen en dit weekend mijn verjaardag vieren. Dus druk druk druk! Maar ik ga proberen hier weer vaker te schrijven.
Neferisis, ik wist niet dat jongens ook al zolang doen in de ochtend. Als hij dit leest sorry.

Juffel (heette jij niet eerst Juuf?), succes met je studie. Ehh sleutels in de deur laten zitten? Heel herkenbaar.

Vandaag twee kaarten gekregen, een k*tkaart uit Nederland (iets wat totaal niet bij mijn profiel past) en een mooie met een leuk verhaal uit Indonesië.
Sorry Steph, vergeten er bij te zetten... ik kon steeds niet inloggen en daarom even geprobeerd met een zeer oude forumnaam. Als het goed is post ik nu gewoon weer als 'juuf'!

Jammer van die k*tkaart, uit Nederland nog wel. Bedankt, ik ben al heel ver met m'n verslag. Misschien dat het vandaag nog afkomt! Moet alleen vanavond ook nog 4 hoofdstukken lezen uit een zeer saai boek, ben ik helemaal vergeten in de vakantie.
Ik kreeg een reactie op mijn hurray van die kaart. Zij zei, en dat klopt, dat ik een kaart uit het land van herkomst wilde hebben. En wat krijg ik een getekende, door iemand anders, kaart. En in mijn profiel staat dat ik juist daar NIET van houd. Nou ja, niet iedere kaart is mooi.

Succes met het lezen Juuf, nu snap ik waarom je weleens anders heet. Gelukkig is je avatar hetzelfde.
Kaartje nummer 6 gaat naar de Ukraïne, maar moet nog even een goede kaart scoren... Die persoon wil erg graag een landschapskaart, en die heb ik nog niet (mijn verzameling is ook nog wel erg summier). Dus wil vandaag wat nieuwe kaartjes halen, om mijn verzameling wat uit te breiden. Gaat dus ietsje later op de post...

Nee, geen geschreven sollicitatiebrief, haha! Daarvoor schrijf ik niet netjes genoeg...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Hoi Hoi

Hier ook een nieuwe postcrosser.

Ik zag het ergens hier op het forum voorbij komen, heb toen op de website gekeken en et voila.

Dus er zijn nu 5 kaarten onderweg naar:

Duitsland

Estland

Wit-Rusland

Rusland

Florida

Ben benieuwd....

Ik maak trouwens zelf de kaarten.

Dus mooi plaatje opzoeken op internet en dan uitprinten op fotopapier. Doen jullie dit ook wel eens of kopen jullie alle kaarten?
Welkom mrs Krijgsman.

Ik koop eigenlijk al mijn kaarten, alleen als er om iets zelfgemaakts gevraagt word ik wel nog wel eens iets in elkaar flansen.

Soezie, shoppen voor kaarten is leuk.

En je zult merken dat je straks overal en nergens wel een rekje met kaarten kan vinden.

Vergeet ook museas niet.

Juuf/Juffel, had nog niet eens gemerkt dat je 2 namen voordat Steph het zei, hahaha

Succes met je studie he.

Heb je het nog afgekregen.

Postbode-mevrouw bracht mij net een kaartje uit Nederland wat ik zo even ga registreren.

En er zat ook een hurray uit Nederland in mijn mailbox.
Gisteren een watersportkaart uit Friesland ontvangen en enkele hurrays in de mailbox. Er liggen twee ansichten klaar voor verzending: een Nijntje voor een Zuid-Afrikaanse en een muziekinstrument voor een Oekraïnse postcrosser.

@Anita > al een bestemming voor de voorjaarsvakantie gevonden? Ik heb net een huis in Frankrijk geboekt voor de meivakantie, dezelfde villa waar we vorig jaar ook gebivakkeerd hebben. Ik verheug me nu al op het verwarmde zwembad!

Tijdens de carnaval blijven we thuis, mijn dochter wil met haar vriendinnen aan de zwier. De rest van het gezin heeft helemaal niets met dit feest. Dochter baalt alleen dat ze pas een paar dagen na het feestgedruis zestien wordt en dus bij de meeste gelegenheden nog niet binnen mag. Gelukkig vinden zij en haar zestienjarige vriendinnen alcohol niet interessant en zuipschuiten 'losers'. Hopelijk blijft dat zo!

@Juuf > jammer genoeg weet ik jouw adres niet, anders klom ik in de pen voor een kaartje. Op welke datum verjaar je?

Succes met het verslag!

@Steph > helaas voldoet niet elk kaartje dat je ontvangt aan de wensen van je profiel. Stond er wel een leuke tekst op en/of een mooie zegel?

@Soezie > het gros van mijn kaarten bestel ik via internet. Aan het begin van dit topic staan diverse internet winkels vermeld waar je prachtige exemplaren kunt scoren.

@MrsKrijgsman > welkom newby! Ik stuur altijd ansichten, soms wel van eigen foto's (niet zelf geprint). Iets zelfgemaakt verstuur ik alleen naar postcrossers die in hun profiel vermeld hebben dat ze daar prijs op stellen. Zelf ontvang ik liever geen 'plakplaatjes'.
Neferisis, dochter roept ook steeds geen 16 geen druppel, maar ja zij is nog maar 7 he.

Hoop ook dat ze later verstandig genoeg is om met mate te genieten of helemaal geen alcohol te gebruiken.

Ik mis het ook niet moet ik zeggen.

Vakantie is nog niet definitief, we twijfelen nog tussen Texel of een stukje Frankrijk in (zal je zien dat het "gewoon" de Veluwe word, hahaha).
Helleu!! whahaha jullie schrijven snel!! Heb weer heel wat bij te lezen hier. Heb hier weer wat kaartjes ontvangen. Hebben jullie wel eens een Hummel kaart gekregen? Het zijn getekende kindertjes, echt zo schattig. Heb mn eerste gekregen in de RR! Verder weer wat cupcake kaarten en ook mooie view kaarten. Morgen gaat er een vies kindje naar de andere kant van het land en een idrukker naar de Ukraine. Ga ze zo nog even inscannen. Verder gaat alles zn gangetje hier..

Stereo, ik ga het nog eens proberen! De kaart staat inderdaad niet op mn wall, kreeg hem in een RR. Als het is gelukt dan roep ik hoor, zal eens kijken of ik hem van het weekend even kan inscannen dan zet ik hem hier neer!

Neferisis, nee er heeft nooit wat opgeplakt gezeten helaas, kaart zat ook in een envelop dus het kan er ook niet afgegaan zijn tijden het verzenden. Het was zn eerste kaart dus ik denk dat hij het niet helemaal heeft begrepen...

Anita, wat fijn dat je brievenbus er weer staat! Nu kunnen er weer een hoop kaarten in verdwijnen!!

Ligaa, je stoofschotel klinkt goed! Kom je hier ook een keer koken;)

Noa-Lynn, dan is Tygo ook een bikkel!! Welke cupcakes van Rudolph heb je gebakken? Ik heb over een paar weken weer een opdrachtje!

Noa, heej meid! Hoe is het? Een boekenheus!! Welk soorten boeken lees je? Ik vind het heerlijk om te lezen maar doe het te weinig.. De plundra is goed geslaagd dus zo te lezen!!

Steph, hoe was het bij de gewichtsconsulente? Wat ga je goed zeg!! Knap hoor alles op eigen kracht! Ik ben super trots op je!! Die 3 kilo zijn een peulenschil voor jou! Die Zumba jij er zo af!

JJ, het was gezellig maar we zullen je missen! Wie weet tot ziens!!

Snjokorn, ben je al postzegels wezen halen? Al leuke profielen uit de hoge hoed getrokken??

Soezie, welkom hier!! Ik schrijf net als velen van hier, net wat er in me op komt, iets over de kaart, iets over wat ik gedaan heb die dag, of ik haak in op iets uit het profiel. Veel plezier met postcrossen he!! O en succes met je sollicitaties!!

Neferisis, zo het gewone leven is weer begonnen, Zijn de kids ondertussen al in hun ritme? O o een hoog kibbelniveau.. Doet me terug denken aan toen ik nog jong was whahaha. Kon ook atlijd zo lekker vervelend doen met mn broertjes.

Juuf, hoe staat het met het verslag? Is het al af? Fijn dat je zon leuke vakantie hebt gehad! Lekker even opladen! In de hurray heb ik alleen dank je wel gezet verder eigenlijk niet zo veel..

Mrskrijgsman, hallo welkom hier! Wat gezellig zeg allemaal nieuwe postcrossers! Veel plezier he!!

Ik kreeg van de week ook nog een kaartje uit Belarus geloof ik, en daar had ze geld bij in gedaan. Geen idee hoeveel of wat voor geld het is maar vond het wel grappig. Al word het op die manier een dure hobby denk ik zo... Nou ik ga even scannen en dan te bed!! Truste iedereen!!
Welkom misterkrijgsman. Ik maak geen kaarten, nooit, koop ze dus. Heel veel mensen vinden dat totaal niet leuk zelfgemaakte kaarten, maar als je het niet ziet kan het geen kwaad.

Neferisis, wat goed van je dochter en haar vriendinnen omdat zo te zeggen. Maarja, misschien is het volgend jaar anders.

Anita, ook heel goed van je dochter! Al op haar 7de dat roepen. Dat wordt vast een sinaszuiper.

Tine, hoe is het met je?

Het afvallen gaat nu heel traag. Ik zit al een maand tussen de 80 en 81kg. Ik word dat zo zat, elke maandag weer die 8 zien. Bij de gewichtsconsulente val ik ook langzaam af maar het is een lijn naar beneden. Vandaag geen kaarten gekregen, wel een leuke hurray.
Hallllooo,

ik had vanmiddag al een heeel lang stuk geschreven, maar dat verdween met iets dat ik op mijn laptop deed. Ik ben het nog niet helemaal gewend. Ik hoop dat het dit keer beter gaat.

Ik heb vandaag een mooi nostalgisch plaatje ontvangen uit NL.

Vanmiddag had ik even een dip, maar nu voel ik me een stuk beter, dus heb gelijk de kaart naar NL beschreven en die kan morgen met de post mee.

Dit weekend maar weer aan de schrijf denk ik!

Neferisis, arthur rackman even gegoogled, een beetje sinister.

Goed hoor, van dat huis in Frankrijk, je schreef vorig jaar hoe fantastisch het daar was. Goed om nog een keer te gaan.

Juuf, sleutel in de deur gebeurde mij regelmatig als ik heel druk was (eerste weken fulltime werken), ook een aantal keer mijn portomonnee vergeten toen. Maar zoals je al schrijft: druk, druk, druk.

Hoi tine ik ben benieuwd naar dat vies kindje. Is dat niet een beetje zielig voor hem/haar?

Soezie, ik doe ook als anderen al voor mij schreven: wat er maar in me opkomt. Als profielen in slecht engels (vertaalcomputer) zijn geschreven, vaak Azie of oost-europa, maak ik een tekening, schets, plaatjes. Een heel verhaal schrijven doe ik dan meestal niet.

Vaak vragen mensen ook schrijf in je eigen taal, maar dat doe ik nooit, haha, ik denk altijd er zijn zoveel NLse postcrossers, er zijn vast wel een paar die standaardzinnen gaan vertalen (als iedereen zo denkt, komt de wens van de postcrosser natuurlijk nooit uit )
Ligaa, ik doe dan vaak een kaart met tekst als ze vragen schrijf in je eigen taal. Kan ik dat mooi op de achterkant vertalen.

Steph, dan mag ze van mij zo af en toe ook nog wel een glas cola als ze aan de sinas gaat, hahaha

Frusterend he, als je blijft hangen met je gewicht.

Nog even flink doorbikkelen he.

Tine, wat voor een opdrachtje heb je??

Hier geen pc-nieuws, maar het is nog vroeg dag natuurlijk.

Wil wel vanmiddag of vanavond een adres aanvragen.

Heb nu 9 kaarten onderweg, maar mag er 10 van mezelf (die 19 vind ik wat veel worden)
Anita, wat lief van je dat ze af en toe prik mag drinken.

Tine, hoe is het met ehhh-je-weet-wel? Was ik vergeten te vragen.

Straks nog een hurray gehad. Daarna 4adressen aangevraagd:Woonplaatskaart naar Canada en Nederland. Verder kattenkaart naar Finland en een foodkaart naar China.

Haaaaaai

Oehhh ik zag vanochtend in de mail van PostNL dat er leuke buitenland zegels te krijgen zijn! Met delftsblauwe huisjes erop. Via de collectclub, persoonlijke postzegels.

Hier vd week 1 kaartje verstuurd, naar Finland, verassend he? Misschien vandaaag nog eens een kaartje aanvragen. Ik kreeg wel nog een bericht van iemand uit UK met de vraag of mijn kaartje echt niet aangekomen was. Ws kwijt geraakt of heel erg vertraagd in de decemberpost... Ik hoop dat ie nog komt.

Steph: ik vind het zo supergoed van je dat je dit gewicht hebt bereikt! Die 7 ga je vast gauw zien.

Tine: hoe gaat het bij jou op dat gebied? En is je buik nu weer gewoon buik? Superleuk dat je een cupcake/taart opdracht hebt. Maak je fotootje?

Voor de rest even algemeen een groet en een haaaiii

Kozoo, die zegels zijn wel heeel erg leuk zeg.Verder een haai terug.
En ook ik zwaai even naar Kozoo terug.

Hier mag het kaartje naar het hoge noorden van Nederland (ookal zo verrassend, hahaha).

Het is een kaartje van een een frans-aandoend terrasje geworden (maar op het tafeltje staan wel oer-hollandse tulpen).

Ik steek dus nu zo de straat maar over en post hem meteen, dan kan ik voor de verderrest gaan wachten bij de brievenbus totdat postbodemevrouw komt.

Straks dochter weer ophalen van school en er komt gezellig een vriendinnetje meespelen.

Daarna breng ik ze zo door naar het sporten.
Postbode-mevrouw brengt mij net een mooie olifanten-kaart uit Duitsland die ik ook al bij mijn favorieten heb staan.

Daar word ik blij van.

Dus deze mevrouw ga ik eens uitgebreid bedanken.

Verder zat er ook nog de tv -gids bij (zo eens kijken of er nog wat te puzzelen bij zit) en iets van de energieleverancier.
Gisteren heb ik twee mulitviews ontvangen, ben ik niet zo dol op. Twee adressen aangevraagd: een engel voor een Groningse en papegaaien voor een Tsjechische.

@Tine > ik heb ook een Hummel in de collectie. Lief, maar mij iets te zoet.

De kinderen kunnen af en toe enorm kibbelen, maar doorgaans zijn het twee handen op een buik. Lekker samenspannen tegen pa en ma. :D

@Steph > ik heb een afspraak bij een diëtiste gemaakt, stap 1 is gezet.

@Ligaa > Arthur Rackham is inderdaad enigszins sinister, maar zijn tekenstijl vind ik prachtig. Degene waarnaar de afbeelding onderweg is vroeg specifiek om een 'duistere' kaart.

Als postcrossers vragen om iets in je moerstaal te schrijven vermeld ik meestal een paar Brabantse woorden/uitdrukkingen Ik ben weliswaar van 'boven de rivieren', maar na twintig jaar in deze regio te wonen aardig ingeburgerd.

@Anita > die twee kids van mij zijn verslingerd aan de Roosvicee. Zoon drinkt nooit koolzuurhoudende dranken, soms wel eens lastig op een feestje, maar het drinkwater is hier van een prima kwaliteit: een glas gemeentepils gaat er ook wel in.

@Kozoo > haaaiiiii!!!! Ik heb de huisjeszegels zelfs al verzonden! Bij mijn bestelling zaten ook kaarten met hetzelfde motief.

Inmiddels plenst het hier, ik heb net op tijd de was binnen. Dat wordt zo warme chocolademelk voor de kinderen maken, die komen straks doorweekt binnen, want ik zag de regenbroeken nog in de gang liggen.
Neferisis, dochter mag ook alleen in het weekend een glaasje prik hoor.

Verder drinkt ze sap en thee.

Lekker warme choco.....vond het op het schoolplein ook al zo koud.

En volgens mij gaat het stormen hoor.

De dames waren hier zoooooooooo druk.

Man is ze nu naar de sporthal brengen...dus rust in de tent en straks op het gemak aan de pastamaaltijd beginnen.

Gaat er altijd wel in na een uurtje zweten voor de dame.

Kreeg net nog een hurray uit Duitsland, dus wie weet druk ik vanavond nogmaals op de knop.

Al is de kans wel groot dat ik dan weer Duitsland krijg natuurlijk he, voor het verrassing-efffect zullen we maar zeggen.
@Anita > de choco werd ingeruild voor hete anijsmelk, ook voor mij: dochter belde vanaf halverwege de route naar huis dat ze met een chronische bloedneus in de stromende regen stond. Fietsen lukte echt niet meer, dus of de mamataxi te hulp kon schieten. In het noodweer staan klooien met de fietsendrager. Ook vriendin haar fiets achterop gebonden. Ik was verkleumd tot op het bot toen ik thuis was! Gelukkig bracht de postbode net leuk leesvoer: drie aardige kaarten. Nu alleen nog warme voeten krijgen...
Je bent ook wel een TOP-mama hoor Nef!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven