Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hopelijk dus rennen morgen op straat en niet zwemmen
Hier vandaag geen post, maar wel twee hurrays. Allebei blije mensen, dat doet goed

JJ Fijn dat je verjaardag zo gezellig was! Goed bezig met sporten en willen afvallen. We kunnen hier bijna ook wel een postcrossing lijn clubje starten, ik doe ook mee!

Neferisis Goed je weer te zien hier! Ook hier geen geld richting vuurwerk toestanden hoor, genieten lekker van alles wat wordt afgestoken. Van achter het raam ook meestal hahaha.

Tine beetje tot rust gekomen? Vriend wil best nog een keertje mee plundraaaaen hoor. Alleen moet dat wel even met de volgende kerstbonus :d Heeft hier een mooi kast voor in de kamer opgeleverd, compleet met mooie lampjes. En nog een boekenkast voor boven. (Huize Noa is beetje een boeken huis, past niet allemaal meer in de kamer) "Moesten" we allemaal hebben, dus erg goed geslaagd!

Stereo Heerlijk hoor lekker naar de IKEA. Ik wil eigenlijk nog een keertje naar de grote in Groningen. Maar ja.. dat is niet echt om de hoek.

Snjo al wat vernomen van je sollicitaties?

Anita jij bent wel echt van de prijsvragen en loterijen, of niet? Leuk! Hier is het redelijk te doen qua weer. Veel regen, harde wind. Maar verder niet. Binnenkort dus veel vogeltjes in de tuin! Gezellig.

Ligaa ik zat het net ook allemaal te lezen, het lijkt allemaal wel dreigend. Benieuwd hoe het gaat verlopen. Stoofpot klinkt lekker! Zou bijna weer vlees gaan eten

Angel Hier hangen de kaarten vooralsnog aan de muur. Dat gaat alleen niet langer meer, de muur is wel vol. Moet dus wat anders gaan bedenken, of nog meer muren behangen

Maar eens slapen zo....
Noa_Lynn fijn dat het zo goed gaat met de katjes! Poezebeest hier heeft zich er als een echt drama queen doorheen geslagen. Heel theatraal, maar eigenlijk was ze heel stoer Blij dat december voorbij is? Verbouwen op werk geeft hoop onrust.
JJ en Neferisis, ik kan jullie alleen aanraden als je wilt afvallen bewegen, minstens drie keer in de week een uur. En verder gezond eten. Zondigen mag wel hoor maar met mate.

(ik moet nog drie kilo...).

Noa78, wat een dramaqueen heb jij als kat. Wist je dat voordat het vuurwerk zijn intrede deed afgelopen/dit jaar?

Gisteren één kaart gekregen, uit Nederland en dan nog wel van de idrukker....Twee hurray's waarvan een lege en eentje die heel leuk was waarop stond dat zijn ook de Wii-zumba ging doen want die had ze net besteld. Leuk.

Zo nu naar de gewichtsconsulente, daarna naar mijn ouders en dan kerstspullen opruimen. en dan pff sporten.
Lieve dames,

Na 2,5 jaar hier meegeschreven te hebben, ga ik jullie verlaten. Uiteraard vind ik het leuk om met een aantal van jullie contact te houden (kaartjes/PC-forum/facebook/sms/hyves/meetings), maar ik heb niet zoveel zin meer om hier mee te schrijven. Het komt vast niet als een verrassing, maar ik wilde het toch even meedelen.

Love you all! Bye!
Jammer om je te gaan missen hier JJ maar ik zie je elders!!

Noa en Neferisis: dank jullie wel voor de kerstkaarten.

Ik had eigenlijk wel grappig stats voor 2011. Het land waar ik de meeste kaarten naar verstuurd heb is........*tromgeroffel*, Néderland (Finland staat op de 4e plek) en NL staat op de 2e plek van ontvangen kaartjes (Duitsland staat op 1).
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:Jokejacket schreef op 06 januari 2012 @ 10:48:

Lieve dames,

Na 2,5 jaar hier meegeschreven te hebben, ga ik jullie verlaten. Uiteraard vind ik het leuk om met een aantal van jullie contact te houden (kaartjes/PC-forum/facebook/sms/hyves/meetings), maar ik heb niet zoveel zin meer om hier mee te schrijven. Het komt vast niet als een verrassing, maar ik wilde het toch even meedelen.

Love you all! Bye!NEEEEEE. niet doen Jokejacket. . Ik ga je missen hoor. Hopelijk tot snel op een meeting.
Jammer JJ! Maar ik begrijp het en we zullen elkaar in de toekomst wel zien/spreken.

Nieuwe kaarten gaan naar:

Ukraine, Duitsland, Groot-Brittannie, Nederland (2) Usa (maryland) & turkije.

Ik ga er nu nog niet aan beginnen. Heb hoofdpijn en ga maar lekker uitrusten.

Goed weekend aan allen!
Jaaa, weer een kaart. Een mooie kaart en een leuk verhaal.

Morgen adressen aanvragen.
Kom ook even buurten.

JJ, jammer dat je niet meer mee schrijft hoor.

Zal je missen!

En Ligaa, heb je wat gewonnen met de hamster-bingo???

Hier vandaag geen leuke post, maar wel een hurray uit Nederland.

Wellicht dat ik morgen nog een nieuw adres aanvraag.
Anita, ik heb ook meegedaan aan de bingo maar helaas niets.
Jammer Steph!

Ik moet het zelf nog even terugkijken op internet.
Zo, goed dat je me er even aan herinnert, anita. Ik had drie kaarten, maar helaas geen bingo. Volgende week misschien meer geluk.

Al een paar kaarten geschreven en in dit tempo kan ik er morgen ook nog wel een paar bij doen! (mag nog 3)
Ook jammer voor jou Ligaa, hier ook niks dus we kunnen elkaar de hand schudden.

Heb wel net al een tripje richting oranje brievenbus gemaakt.

Had nog wat prijsvraagjes en puzzels die op de post mochten.

Ja Noa dat had je goed opgemerkt dat ik van de puzzeltjes ben, hahaha
Heb net nog een adres aangevraagt.

Er gaat een hartjeskaart naar het midden van het land.
Wat rustig hier!

Ondanks 6 hamsterbingokaarten ook hier geen prijs, Ligaa en Anita en Steph!

JJ, jammer dat je hier niet meer meeschrijft, maar ik begrijp het wel hoor! Wie weet tot ziens!

Na een paar dagen weg vond ik 3 kaarten in de brievenbus en zes hurrays in m'n mailbox.

Meteen alle adressen aangevraagd voordat morgen het 'normale leven' weer gaat beginnen en ik weer minder tijd heb voor kaarten schrijven. De volgende kaarten ga ik zo posten: viewkaart naar Italie, olifant naar China, sneeuwklokje naar Singapore, retroplaatje naar Finland, postzegelafbeelding naar Spanje en Old ladies naar iemand in NL.

Fijne zondag verder!
7 adressen aangevraagd en kaarten geschreven. Oranjebox was blij mij te zien, wel nog met een smalle gleuf had de bus.
Hallo!

Hier een gloednieuwe postcrosser! Jullie topic heeft me zo enthousiast gemaakt dat ik afgelopen week meteen mijn eerste 5 kaarten heb gepost. Naar Duitsland, Noord-Amerika, Rusland, Polen en Finland. En mijn eerste 'Hurray' ontvangen uit Duitsland! Wat is dit leuk! Ik merk dat ik nu ook overal zit te zoeken naar leuke kaarten, vind het alleen wel moeilijk om te bedenken wat ik erop zal zetten. Laten jullie dat altijd afhangen van wat de geadresseerde vraagt, of schrijven jullie op de meeste kaartjes hetzelfde verhaal?

Fijne zondag!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Welkom Soezie.

Ik probeer m'n tekst aan te passen aan het profiel van de ontvanger maar soms heb ik van die dagen dat ik totaaaaaaal geen inspiratie heb en dan wordt het een vrij standaard tekst.
Welkom Soezie,

Ik zet meestal iets op de kaart wat met de kaart te maken heeft of wat de ontvanger voor een werk doet. Verder als iemand een mooi lang profiel heeft waar hij/zij over zijn/haar prive of werk praat dan maak ik er wel een lang verhaal van (net als nu).

Leuk dat je nu al een hurray hebt. Nu wachten op je eerste kaart.

Snjokorn, ik had zo'n inspiratieloze profielen dit keer dat ik er maar zeer weinig op heb geschreven. Op een kaart na gelukkig.
Wat een domper zeg Steph. 6 van die mwha-profielen. Hopenlijk komen ze snel aan en kan je weer nieuwe adressen gaan aanvragen.

Ik ga deze week weer beginnen! *moet eerst postzegels kopen*
De vakantie van de kinderen zit er weer op. De boterhammen worden weer gesmeerd, rugzakken achterop gebonden en de vele kilometers in het donker weggetrapt. Vanavond even bandenspanning en verlichting gecontroleerd, zodat ze beiden veilig op weg kunnen. Ze hebben hun outfit al klaar gelegd, anders is het 's ochtends weer crisis: is dat ene shirtje of die nieuwe broek natuurlijk onvindbaar. Ik moet zelf ook al vroeg op pad naar mijn vroegere studentenstad voor een symposium.

Zaterdag slechts 1 kaartje ontvangen, maar wel een mooi plaatje van een Hundertwasser gebouw. Zelf een geveltje naar Singapore, een skyline naar Spanje, gomballen naar Wit-Rusland en Dikkie Dik naar Thailand verstuurd.

@Ligaa > ik ging zaterdagavond eten bij mijn schoonzus en wat kwam er op tafel: suddervlees uit de oven. Was er te lang in geweest, iets te taai, maar wel lekker van smaak (sinaasappel en ontbijtkoek maakte het zoet).

Die Braziliaanse billen zijn toch door een Nederlander geschilderd? Of was het een Vlaming?

@Anita > ik ben dol op Zeeuwse sieraden. Bloedkoralen vind ik prachtig en heb ooit Zeeuwse knopjes gehad. Geen idee waar die gebleven zijn.

@Steph > misschien moet ik ook maar een Wii aanschaffen...

En op mijn 8 bingokaarten viel geen enkele prijs.

@JJ > jammer, dat je hier niet meer meeschrijft, maar ik kom je vast nog wel eens op een andere plek tegen. Voor nu: het ga je goed, veel geluk met je geliefde en baan!

@Snjokorn > zijn de posttarieven op jouw eiland ook gestegen of waren de zegels gewoon op?

@Snoezie > welkom! Is jouw avatar het neusje van een eigen poezenbeest? Ik schrijf van alles op een kaart, ligt een beetje aan het profiel. Het kan over de afbeelding gaan, over haar/mijn interesses. Of lijstjes over favoriete dingen: leukste boek, film, man, etc. Soms een versje of uitgebreid weerbericht met tekeningen, iets over de wereldpolitiek, wat er in mijn tuin gebeurt. Kortom, wat er maar in mij opkomt.

Nu ga ik echt onder het dek kruipen en hopen dat ik niet door de wekker heenslaap!
Dank allemaal voor jullie welkom!

@Neferisis, mijn avatar is inderdaad het neusje van mijn kater. Eén van mijn hobby's is fotografie, en vooral macro vind ik erg leuk. Vandaar alleen zijn neus .

Ik heb tot nu toe (okee, heb er pas vijf verstuurd ) op alle kaartjes ook wat anders geschreven. Wat over de stad waar ik woon, wat over een overeenkomst in hobbies, iets over een natuurgebied vlakbij, en meer van dat soort dingen. Maar ik ben gewend om hele verhalen te schrijven, en omdat de kaartjes zo 'klein' zijn moet ik wat meer to the point schrijven. Is niet altijd mijn sterkste kant :-) .

Ik had tot nu toe 3 leuke profielen en 2 met of niks, of één zin erin. Dan vind ik het ook wel lastig!

Vandaag gaat mijn 6e kaartje de deur uit is de bedoeling. Moet nog even een profiel scoren. En nog even een sollicitatiebrief printen, dan kan die gelijk mee op de post...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Soezie, een tip voor bv lege profielen: idrukker, daar kun je gratis kaarten (20 in totaal) aanvragen. Lege profielen of een profiel waar instaat I ONLY WANT en dan een eisenlijst (dus niet I frefer a postcard) die krijgen standaard van mij een Idrukkerkaart. Ik haat nl schreeuwend letters.

Leuk die snuit van je kater zeg. En goed dat je er iig veel opschrijft op de kaart.

Pas 5kaarten, je moet toch ergens beginnen?

Neferisis, Ojee hebben de dames anders een crisis in de ochtend? Tss meiden....Gelukkig heb je een kaart van Hundertwasser gekregen het is daar zooooo gaaf.

Ook geen bingo dus.

Vandaag een superrrr kaart gekregen uit Australië een Sea Shephardkaart. Dat is een organisatie die o.a. tegen de illegale walvisvaart is. Ik vond het zo gaaf. Het was van een kleinkind van een van de Sea Shephardmensen.
Welkom Soezie, ik schrijf net als Neferisis van alles en nog wat op mijn kaarten.

Dat er weinig ruimte is heb ik ook weleens last van, maar heel klein schrijven wil dan wel helpen.

Neferisis en Steph, fijn dat jullie zulke passende kaarten hebben gehad!

Neferisis, hebben de kinderen de eerste schooldag overleefd.

Dochter was er erg moe van, moet weer even in het ritme komen, maar was ook wel weer blij echt al haar vriendjes en vriendinnetjes te zien.

Hier vandaag 2 kaarten.

Uit Ierland een kaart met schapen en cottage en uit USA van de film UP.

Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven