Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Neferisis, weer een beetje opgewarmd inmiddels?

Ik heb mijn tweede Hurray binnen! Met een leuke reactie, fijn! Sturen jullie daar dan meestal ook weer een reactie op? Ik heb die neiging eigenlijk niet, maar misschien 'hoort' dat wel?

Dus, ik kan zo weer een adresje aanvragen! Maar heb geen europazegels meer, dus die moet ik eerst weer eens even kopen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Neferisis, jij bent met top een supermamma. Chocolademelk, anijsmelk. Hoe is het nu met je dochter? En jij uiteraard ook? Een warme kruik of Snjokornsokken helpen tegen koude voeten.

Soezie, op een hurray leeg of niet stuur ik geen reactie meer op. Wel als het wordt gevraagd om/over iets. Een tip met postzegels wat ook geld bespaart kijk eens bij postzegelsmetkorting. Hele leuke zegels. Verder heeft postNL ook een collectclub (is gratis aanmelden) die ook postcrossingzegels hebben (die moet je wel betalen). Maar dat duurt soms lang voordat je ze in huis hebt. Cardcetera bezorgt ze sneller.
Halloooo!

Vandaag een kaart van het statue of liberty, vanaf de andere kant van amerika (LA)

En het art deco postcardbook bij de Slegte gekocht. Wat heel slecht was, was dat ze prachtige postcardboeken hebben, met foto's van natuur, vogels, paarden, honden, maar gedrukt op zulk slap papier, dat het gewoon niet te versturen is, superzonde, want de boekjes waren maar 2 euro, wel leuk als je een themamuur hebt, bijvoorbeeld.

Ook bij het gemeentehuis wat nieuwe kaarten gekocht van mijn stad, maar te weinig, dus nog steeds op zoek naar standaard multi en single views van holland en provincie. Help.

2 adressen aangevraagd allebei Rusland.

Wat een avontuur Neferisis, top dat je in actie kwam (begintune A-team)

Ik heb vanavond een heerlijk stukje kip gegrild met ovefrieten. Wel gedeeld met gast.
Anita: slim dat je dan een kaart kiest met tekst! Neferisis, slim op dialect te doen, dat kan ik in het vervolg ook wel doen. Het staat zelfs in mijn profiel dat ik mijn dialect spreek, dus laat ik mezelf dan ambassadrice van mijn provincie maken.

Soezie heel soms antwoord ik op een hurray als er ieen vraag in staat (het liefst natuurlijk als iemand mijn adres vraagt voor een thank you-kaart), het is soms ook wel leuk om een reactie op een hurray te krijgen, omdat je elkaar dan een soort van extra keer bedankt, en dat is allemaal prima positief.
Vandaag een bus vol leuke verjaardagspost en tevens twee officials. Bovendien een schitterende zon aan de hemel, twee mooie boeketten bezorgd en onverwacht bezoek.

Vanochtend, heel vroeg, ontving ik een felicitatiemail van een, mij nog onbekende, Duitse postcrosser. Ik ga er maar vanuit dat de beste man mijn profiel getrokken heeft en daarbij mijn geboortedag opgemerkt heeft.

@JJ & Kozoo > leuk om jullie krabbels te ontvangen.

@Stereogram > bedankt voor de vlinder en de felicitaties. Inderdaad dit jaar geen bezoek dat verstek moet laten gaan vanwege het slechte weer.

@Noa78 > de papieren bloemen staan er fleurig bij, dank je wel!

@Tine > dubbel bedankt! Twee fantastische Gasponi's! Beide foto's hebben een ereplaats boven mijn werkplek gekregen.

@Soezie > alweer voorzien van zegels en een nieuw adres aangevraagd? Ik beantwoord een hurray alleen als er iets specifieks gevraagd en/of een uitvoerig verhaal gestuurd wordt.

@Ligaa > heb de hele avond met de A-team tune in mijn hoofd rondgelopen...

Ik vergeet steeds bij de Slegte binnen te lopen voor kaarten. Meestal loop ik er hard voorbij, omdat ik anders weer met veel te veel boeken thuis kom.

Kun je on line ook geen standaard Holland kaartjes vinden?

Vanavond heeft dochter schoolgala en zoon moet trainen, dus gaan we later dit weekend met zijn vieren een hapje buiten de deur eten. Man mag straks iets regelen voor de avondmaaltijd.
@Zazana > ook jij bedankt voor de felicitaties!
Neferisis, gefeliciteerd! En lekker verwend dus met kaartjes, bloemen en andere felicitaties!

Ik had vandaag weer een Hurray! Eentje uit de USA. Met weer een enthousiast verhaaltje. Ik word steeds blijer van het postcrossen!

Ik heb trouwens huisjes-zegeltjes besteld via post.nl, hopelijk doen ze er niet te lang over. Anders moet ik alsnog tussendoor zegels kopen.

Ben benieuwd wanneer mijn eerste kaartje op de deurmat ligt!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Neferisis, enorm bedankt voor de Unesco uitvouwkaart (wat lief van je om gelijk aan mij te denken) en de Gaudikaart die een pc-vriendin van je heeft gemaakt.

Ik heb je op hyves al gefeliciteerd maar ander bij deze nogmaals een verlate felicitatie GEFELICITEERD.

Soezie, hoelang ben je al aan het wachten? en weer een hurray, dadelijk mag je er 10 versturen en dan weet je niet hoe snel het gaat.

Vandaag twee hurray's en twee kaarten (uit Fnland en Belarus).
Soezie, heb je inmiddels al meer gekochte kaarten aan je verzameling toe kunnen voegen?

Welkom, mrskrijgsman! Ik koop ook altijd zelf mijn kaarten, vaak hebben mijn ontvangers in het profiel staan dat ze liever geen zelfgemaakte kaarten ontvangen. En omdat ik zelf ook liever geen gratis of zelfgemaakte kaarten ontvang verstuur ik deze ook niet.

Anita, bedankt! Het is nog niet af maar dat gaat me vandaag wel lukken.

Oooh Nef! Mag ik met je mee in mei? Klinkt heerlijk. Maandag ben ik jarig, jij bent inmiddels al jarig geweest dus alsnog gefeliciteerd!

Tine, nee nog niet af maar ik ga het vandaag afmaken. Wat grappig dat ze geld heeft gestuurd. Zo maak je nog eens wat mee!

Ligaa, ik kan inderdaad merken dat ik te druk ben in mijn hoofd. Vergeet van alles. Maar misschien dat het binnenkort iets rustiger wordt. Zit erover te denken om mijn bijbaantje op te zeggen of daar minder uren te gaan werken. Het wordt me allemaal te veel, omdat ik nu 4 tot 5 dagen in de week inval en ook nog een deeltijdstudie doe. Ben dan nog wel jong maar m'n hoofd zit te vol..

Haaaaaaai Kozoo!

Vandaag 3 mooie kaarten ontvangen. Super! Beetje jammer, ik ontving ook nog een bericht van een Duitse postcrosser met de vraag of ik haar kaart nog niet ontvangen had die ze 3 dagen geleden verstuurd had. Nu ga ik snel aan de studie want morgen komt de verjaardagsvisite en komende week val ik in in groep 8 dus ik moet me nog wel even goed verdiepen in de stof!
Jippie! Mijn eerste pc-kaartje gekregen! Een lief kaartje uit Wisconsin, met een uitgebreid verhaal erop. Leuk! Heb een uitgebreide Hurray teruggestuurd.

Juuf, ben inderdaad nog even naar kaartjes gaan kijken. Raar genoeg was bij de VVV het kaartenrek verdwenen... En ze waren druk, dus heb er niet naar gevraagd. Had de hoop daar nog wat 'scenery' kaarten (geen multiviews, die heb ik al) te kunnen scoren, maar helaas. Heb bij de Slegte een kaartenboekje met vogelkaarten gekocht (en drie geweldig leuke kinderboekjes, 2+1 gratis). Binnenkort nog maar even bij de grote boekwinkel in de stad kijken voor meer verschillende soorten kaarten.

Steph, nog twee Hurray's en dan mag ik 6 kaarten versturen. Maar denk niet dat ik continu mijn maximum aan kaarten ga versturen. Dan wordt het wel een dure hobby ben ik bang. Ik zie wel!

Ik ga wel vandaag weer wat nieuwe adressen aanvragen. Ben benieuwd waar ze heen mogen!
Ik heb nu alle 16 kaarten onderweg, al liggen er nog een aantal hier op mijn bureau. Ik ben ook even aan de slag gegaan met het inscannen van de kaarten die nog niet op mijn wall stonden.

Ook in een boek begonnen, het tweede deel van het tweeluik van Ken Follett over de kathedraal in Kingsbridge. Wel een dikke pil (1103 pagina's), maar leest lekker, dus snel.
Soezie, kijk met geduld komt het eerste kaartje wel hoor. Die vergeet je trouwens nooit meer. Een lang verhaal. zo hoort het, met een lange hurray (super van je).

Eerst stuurde ik na elke hurray een kaart maar dat gaat nu ook niet hoor. Ik zorg dat ik er hooguit 12 (mag er 25 onderweg hebben) onderweg heb op zondag.

Wauw Ligaa, alle 16 onderweg. Lees ze.
Vandaag slechts een kapot gescheurde, lege, gele envelop ontvangen in een plastic hoesje met een excuus van de post. De envelop is tijdens de postverwerking gesneuveld en de inhoud is verdwenen. De envelop (poststempel Zwolle) vermeldde helaas geen afzender. :(

@Soezie > wat leuk dat de eerste kaart bij jou gearriveerd is.

Postzegels bestellen via postzegelsmetkorting loont echt de moeite, zo houd je de verzendkosten binnen de perken. En als je bij je bestelling vermeldt dat je graag gevarieerde en kleurrijke exemplaren wilt ontvangen i.v.m. het gebruik voor postcrossing, houden ze daar meestal wel rekening mee.

Op de markt kun je wellicht ook slagen voor goedkope 'scenery' kaarten.

@Steph > bedankt voor de beide felicitaties! Heb je op de UNESCO kaart al een nieuwe vakantiebestemming uitgezocht?

@Juuf > een gezellige dag morgen met de verjaarsvisite!

Die Duitse is vast een PC beginner, anders ga je niet al zo kort na het verzenden al aan de bel hangen.

Oef, groep 8, die hebben toch binnenkort CITO? Ik zou inderdaad maar wat gas terugnemen (als je je het financieel veroorloven kunt), er staan al genoeg overspannen docenten voor de klas...

@Ligaa > jouw feestkrabbeltje zag ik ook voorbij komen, dank je wel.

Ik zal jouw wall eens bezoeken, ik ben benieuwd wat voor moois jij de laatste tijd ontvangen/verzonden hebt.

Ik wou dat ik tijd had om dikke pillen te lezen, daar kan ik momenteel geen rust genoeg voor vinden.

Vanavond eens kaarten schrijven, nu een visschotel maken. Dochter is er dol op, zoon vindt het vies, maar hij eet vanavond toch niet mee.
Ik heb kip met rijst gehad, lekker hoor, met wat champignons enzo.

En zonet heb ik (voor het eerst) soya chocodrink warmgemaakt met eigenhandig geklopte slagroom. Hemels! Morgen dus maar weer rennen he? Maar het was het echt waard

Vanavond weer hamsterbingo, ik heb drie kaarten deze keer.

Zonet een heel fijne hurray gehad en mag dus weer 1 aanvragen, maar aangezien ik nog drie te schrijven heb voor morgen 7 uur, laat ik die maar.

Oh en de huisjeszegels besteld voor europa en wereld en krijg een een premium postset winterlanschap bij, ik ben benieuwd wat dat inhoudt
Neferisis mijn wall is bijna weer compleet, ik ben alleen 1 kaart kwijt die ik deze week heb ontvangen en ik weet ook niet meer wat er op stond.

Ik zal ook eens bij jou spieken, want jij gaat zo hard (met je kaarten) dat ik vast een paar nog niet gezien heb.
Soezie, ik mag van mezelf niet meer naar De Slegte want dan koop ik stapels kinderboeken. Heb je zelf kinderen of werk je met kinderen? Leuk dat je het eerste kaartje ontvangen hebt!

Nef, balen van die gescheurde, lege envelop. Ik heb de Duitse mevrouw een vriendelijk berichtje gestuurd met daarin de uitleg dat dat eigenlijk niet de bedoeling is omdat dan de verrassing er af is. Hopelijk ontvang ik haar kaart snel!

Ik twijfel heel erg over mijn bijbaantje... nu zou het financieel kunnen maar in het onderwijs weet je nooit wanneer je werk hebt. Maar om het weekend werken (op zaterdag en zondag) en ook nog van ma t/m vr. werken + ergens de tijd vandaan halen om te studeren is een beetje te veel van het goede. Ik moet er deze week maar eens goed over na gaan denken, maar van de andere kant voelt het als falen. Enne, de CITO is begin februari!

Heb de hele middag aan m'n verslag zitten werken en nu vind ik het genoeg geweest. Nog even wat artikelen lezen en dan met de beentjes hoog kijken naar Guido Weijers! Ondertussen maar weer eens wat adressen aanvragen..
Neferisis, Berlijn en Toscane hebben we geboekt. Vol met Unesco dus deze vakantie. Nee, niet uitgezocht via de superkaart maar hij is wel erg handig. Maar wat klote van die kapotte envelope, jammer dat je totaal niet weet van wie die komt.

En hoe was de visschotel?

Juuf, je kiest wel de juiste cabaretiers wij kijken nu ook naar Guido.Dat studeren en werken is wel erg veel zeg. Dat is toch niet te doen? Welke landen heb je gekregen?
Neferisis, ik was expres ook over de markt gelopen vanochtend, maar heb helaas geen kaarten-kraampjes gevonden.

Heb net even gekeken op die postzegelsite, wat leuk zeg! Eigenlijk veel leuker dan die saaie 1 postzegels van nu... Heb als mijn postzegels bezorgd worden vanuit postNL weer een flinke voorraad, dus die maak ik eerst op, maar daarna ga ik zeker even via die site bestellen.

Wat jammer van die kapotgescheurde envelop trouwens!

Juuf, ik heb zelf twee kinderen, een tweeling van 15 maanden. Ik kan me voorstellen dat je niet meer naar de Slegte mag van jezelf... Ik denk dat ik iedere keer ook terugkom met nieuwe boeken. Ik heb nu toch zo'n leuke gekocht, het heet "Er zitten katten in dit boek!" en is echt heel erg geestig.

Kan me wel voorstellen dat je het echt super druk hebt zeg! Zoveel werken en dan nog een studie ernaast... Pffff!

Steph, ik heb ook al een mapje gekocht waar ik de kaarten in ga bewaren. Ben zo blij met mijn eerste kaartje! En er kunnen er nog twee komen binnenkort. Kan niet wachten! Mijn volgende kaartje mag naar Houston, maar die postcrosser wil graag een anime kaartje hebben... En ze houdt van tekenen. Ik heb geen anime kaartjes (houd er persoonlijk ook niet van, maar goed), en ben eigenlijk van plan om een kaartje van een Nederlandse tekenaar te sturen (Fiep Westendorp of Dick Bruna ofzo). Ze heeft ook maar een profiel van 2 regels, dus dan denk ik: moet ik dan wel zoveel moeite doen voor een passend kaartje? Wat denken jullie?
Goedemorgen

Allereerst Neferisis, nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Door drukte hier helemaal niet aan te gekomen, schaam me rot.

Jammer van je verdwenen kaart.

Soezie, ik vind niet dat je zoveel moeite hoeft te doen hoor.

Heb je al op de postcardwall gekeken bij eventuele favorieten en welke deze postcrosser nog meer heeft gehad.

Leuk zeg een tweeling van 15 maanden.

Mijn jongste word 2 in maart.

Juuf, wat een drukte zeg.

Zou het niet volhouden denk ik.

Steph, lekker dat de vakantie geboekt is.

Hier nog niks, ook de voorjaarsvakantie nog niet.

We komen er maar niet uit en aan de andere kant denk ik wat doe ik moeilijk.

Een park = een park.

Hier vanmorgen een hurray uit China en gisteren een lege uit Nederland.

Geen kaarten ontvangen gisteren, maar wel een prijsje bij de postcodeloterij.

We mochten een dvd uitkiezen.

Leuk!
Ligaa, had je BINGO!!!!

Ik heb net mijn 10 kaarten nagekeken, maar niks hoor.
Soezie, heb je al bij de Idrukker gratis kaarten gekregen? Ik pak er daar altijd eentje van bij of een leeg profiel of met één regel. Dus doe er niet al te veel moeite voor. Fiep of Dick is al prima hoor.

Wauw een tweeling, dat zal een drukte zijn.

Anita, ach met een kind naar een park is ook geen straf voor je. Jammer dat je weer geen bingo had

Twee kaarten worden verstuurd, een kat (idrukker) naar een regel profiel in USA en naar Mexico een woonplaatskaart.

Gisteren naar een legging gezocht, voor normaal en carnaval, dacht ik die gekocht te hebben bij Action maar het bleek een panty te zijn waar ik niet in paste. Morgen maar gaan ruilen.
Steph, had wel gekeken bij iDrukker, maar ik ben dan weer zo'n muts om het maar te laten zitten omdat ze specifiek vragen naar je bedrijfsnaam... Dom hè? Maar goed, de vogelkaarten van de Slegte waren maar 2 euro voor 24 kaarten, dus dat zijn mijn 'weinig-moeite-doen' kaarten .

Maar heb uiteindelijk een Ot en Sien kaartje geschreven naar Houston en net nog een oud gebouwen kaartje naar China. Zit nu weer aan mijn max.

Een tweeling hebben is regelmatig zo druk als je het zelf maakt . Mijn man en ik zijn allebei redelijk relaxed, en op de drama-avonden zo eens in de maand na, is het allemaal prima te doen. Dochter is wel een echte pittige dramaqueen, als ze iets niet wil dan wil ze iets niet. Zoon is wat makkelijker, maar soms een beetje een watje. En het zijn natuurlijk de allerliefste kindjes van de wereld !

Anita, das een goede, op de postcardwall kijken... Ben echt nog een beginneling hè? Op haar wall stonden helemaal nog geen anime kaartjes. Blijkbaar ben ik dus niet de enige.

Hoeveel kinderen heb je als ik vragen mag? De jongste bijna twee... Gaat hard hè?
Soezie, zoek eens via google op: Idrukkergratisansichtkaarten. Daar hoef je nl geen bedrijfsnaam te geven hoor.

Maar Ot en Sienkaarten zijn ook prima voor weinig-moeite-doen kaarten.
Steph, zo'n park is zeker geen straf voor ons.

Ik weet dat de kinderen daar enorm genieten.

Hebben jullie in de buurt een Takko

Daar zag ik van de week dat ze ook carnavalspul verkopen, helemaal niet duur ook.

Soezie, ik heb 2 kinderen.

Zoon is dus bijna 2 en mijn oudste is een meisje van 7.

Ennuhh, dat zijn natuurlijk de leukste kinderen die er zijn he, hahaha

Vanmorgen lekker anderhalf uur wezen wandelen.

Dochter gaat dan mee op de fiets en zoon in de wagen en daarin is hij in slaap gevallen.

Dat komt niet vaak meer voor eigenlijk.

Dochter en man doen een spelletje scrabble en ik heb net 4 kaarten geschreven.

Naar het midden van het land gaat een Blond Amsterdam kaart, naar het lege profiel in Duitsland een i-drukker, zeepaardjes vertrekken naar China en een tulp naar Polen.
Soezie, leuk dat je meeschrijft, welkom hier! Leuk dat je je eerste kaart ontvangen hebt! Voor gratis idrukkerkaarten:

klikkerdeklik

(Alleen gratis als het met rode letters onder de kaarten staat.)

Anita, hier ook weer geen hamsterbingoprijs hoor! (Leuk woord voor scrabble trouwens). Ik had nu ook maar 2 bingokaarten.

Steph, jammer van de legging die geen legging bleek te zijn! Hopelijk slaag je morgen wel. Wanneer ga je naar Berlijn en Toscane?

Neferisis, ook hier dan nog even van harte gefeliciteerd! Fijn dat je een gezellige verjaardag had!

Ligaa, je boek klinkt erg interessant, maar zo'n dik boek lukt mij helaas momenteel niet. Ik kom niet verder dan een bladzijde per dag. Ik leen nog steeds boeken van de bieb, maar moet de helft (zelfs na verlengen) weer ongelezen terugbrengen. Ik heb pas Kamer gelezen van Emma Donoghue, bijzonder boek, erg indrukwekkend. Maar de stijl moet je wel aanspreken, het gaat over een jongetje dat met zijn moeder in een Kamer gevangen gehouden wordt. Het boek is vanuit het jongetje geschreven. Nu ben ik begonnen in is er hoop van Renate Dorrestein.

Juuf, alvast gefeliciteerd! Ja, Wie is de mol? vind ik echt een geweldig programma! Speculeren over wie de mol is probeer ik in de eerste afleveringen eigenlijk nog niet. Jij?

mrskrijgsman, welkom! Ik stuur bijna alleen maar gekochte kaarten, die ontvang ik zelf ook het liefste eigenlijk. Tenzij iemand kunstenaar is en heel erg mooie dingen maakt .

Zo, hier is de kop er weer af, altijd weer druk na 2 weken kerstvakantie, zeker als je de hele week daarvoor ziek was en er dus van alles is blijven liggen. Maar goed, de eerste schoolweek in 2012 zit er weer op, op naar de volgende!

Deze week weer aardig wat kaarten ontvangen, een paar zozootjes (een gebraden kip voor mij als vega was toch wel het dieptepunt) en wat prachtige ladschapsplaatjes en een leuk fiepje als hoogtepunten.

Verder had 1 Nederlandse op mijn kaart je doorgestreept in een zinnetje en het veranderd in u. Oeps, toen voelde ik me toch wel oud ineens!! Schrijven jullie altijd je of u op een kaart naar mensen? Ik schrijf meestal je eigenlijk, behalve als uit het profiel op te maken is dat het echt om ouderen gaat.

Gisteren heb ik ook mijn postcardwall weer bijgewerkt.

Fijne (zonnige!) zondag verder!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven