Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Vandaag geen sneeuwklokjes gezien maar wel sneeuwvlokjes.

Gelukkig smolt het allemaal zo weer weg.

Soezie, begrijpelijk dat je zo moe bent hoor.

Neem maar even je rust.

Maar wel fijn dat je man weer thuis is.

Hier drukke dagen.

Nog vanalles te doen gehad voordat we morgen vertrekken.

Gisteren 2 leuke kaarten gehad en vandaag 2 geschreven.

Een cartoon klederdracht naar China en een kerstkaart blijft in Nederland.

Dat laatste voelt toch een beetje raar om te schrijven hoor, deze tijd van het jaar.
Anita, wilde de postcrosser van jouw kaart kerstkaarten het hele jaar door?

Hier ligt een wit laagje over de stad. Hopelijk is het morgenmiddag weg. Ik wil graag een rondje rennen morgen.

Ik heb vandaag trouwens mijn sneeuwschoenen opgeruimd, hopelijk is dat niet voorbarig geweest.

Ik heb een kaartenboek voor de oekrainse, ze print zelf ook veel mooie kaarten en ze heeft me daar een aantal van toegezegd. Ik verwacht er maar niet te veel van kan het alleen meevallen.

Ik doe bijna nooit swaps, maar ja, het is toch op basis van goed vertrouwen.

Verder gaat er een zwartwit nouvelles images naar Rusland, een vlucht vogels (getekend) naar Rusland en een vliegend schaap (Inkognito, kennen jullie deze?) naar de 8jarige madeline uit de USA.

Verder nog een kaart uitzoeken voor een russische, taiwanese, en drie nederlandse dames. ja, ik drukte vaak op de knop

Sneeuwklokjes heb ik ook gezien

Soezie, fijn om even een update te lezen. Sterkte en geniet van de mooie momenten.
hallo allemaal,

Oke, dus de echte oplossing bestaat niet op je kaarten leuk en mooi te bewaren;)

Ik heb ook een fotoalbum met die hoesjes, maar de kaarten zijn zo verschillend van formaat dat de helft er niet in past, jammer.

Ik postcros sinds 289 dagen ;)

Ik had er een stukje over gelezen in de vriendin of flair, en vond het meteen leuk!

Ik heb vandaag een kaart uit Hamburg/Duitsland gehad.

En er zijn er nog 6 onderweg.

- Brazilie

- Argentinie

- Thailand

- Belarus

- Rusland

- Taiwan ( maar die is al 48 dgn onderweg, ben bang dat die kwijt is geraakt )

Helaas zijn er al meerdere kaarten van mij kwijt geraakt, vind ik wel jammer!
Marisje, ik denk idd dat de oplossing niet bestaat.

Ik bewaar mijn kaarten in 2 dozen. 1 voor leuke kaarten en 1 voor mwoah's (of zo-zo's) en vodjes.

De leuke kaarten kijk ik regelmatig in en af en toe verwissel ik kaarten in lijstjes.

En het zijn kleine doosjes van Action.
Ik heb een kaartenmolen, daar mogen de mooiste kaarten in. De lelijke/oude lijken gaan in een doos in de kast.
Lieve neferisis heel veel sterke in deze moeilijke tijd.
Helleu! Hier vandaag een smarties kaartje uit duitsland volledig in het duits geschreven. Ook een mooi kust plastje uit taiwan. Ik mag ondertussen 17 kaarten onderweg hebben. Hebben jullie de muppets kaarten van de ah al? Die zijn best heel leuk. Om nog even terug te komen op het bewaar probleem, mijn mooiste kaarten hangen op de wand in mn toilet, de rest zit in een doos. Vanavond nog wat kaartjes uitzoeken voor naar canada, duitsland en nederland.
Hoe kom je aan die kaarten tine, is het gratis :-) ?

Ik ben zonet even op postzegelsmetkorting geweest, zit even zonder europa zegels. Die gaan heel hard met al die russische adressen.

Ook idrukker is nogal vernieuwd, maar zat niets tussen dat ik wil bestellen.

Oh zo nog even een kaart registreren en daarna op bed. morgen een drukke dag.
Schoonma is vannacht overleden, de begrafenis is waarschijnlijk a.s. zaterdag. Hartelijk dank voor al jullie lieve steun.
Ik zal de hyvesruil dit weekend in orde maken. Ligaa, heb jij misschien voor mij een overzicht wie welk adres de afgelopen keer/keren heeft gekregen?
Lieve neferisis, gecondoleert met het overlijden van je schoonmoeder.

Hier een drukke dag op het werk, nu even pauze.

Ligaa, die muppet kaarten krijg je bij de ah voor een volle spaarkaart met muppetzegels. De muppetpoppen zijn op en de kaarten krijg je ervoor in de plaats.
Neferisis: gecondoleerd! sterkte voor jou en je familie de komende tijd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Neferisis, gecondoleerd! Ook ik wens jou en je familie veel sterkte

Tine, de muppetkaarten heb ik ook! Ik wilde eigenlijk de Kermithandpop, maar toen ik eindelijk genoeg zegeltjes had, waren die al op. Nu dus de kaarten, ook leuk! En een euro uitgespaard!

Ligaa, ik vind de vernieuwde Idrukkersite nog erg onoverzichtelijk. Het is onduidelijk of je gratis kan bestellen; dan moet je per kaartenset eerst je gegevens invullen en zo. Wat wel handig is, is dat je setjes met verschillende kaarten kan bestellen. Vooralsnog heb ik nog niets besteld.

Marisje, dé oplossing heb ik ook nog niet gevonden. Eerst had ik een ordner met fotohoesjes. Handig, want door de losse hoesjes kun je wel verschillende formaten kaarten kwijt. Momenteel bevalt het mij niet meer, omdat ik geen tijd meer heb om het bij te werken en het kost erg veel mapjes. (Omdat ik nu tamelijk veel kaarten per week ontvang) Nu doe ik ze dus gewoon in een doos, en een aantal hangen er op een memobord of zitten in een lijstje.

Jessie, leuk zo'n kaartenmolen!

Anita, hopelijk ben je lekker met je gezin aan het genieten van de vakantie!

Soezie, hoe gaat het nu met je? Red je het allemaal thuis? Wel fijn dat je man weer thuis is!

Snjokorn, hoe gaat het met je no poo experiment? Daar was jij toch mee bezig?

Steph, hoe was het Carnavallen afgelopen weekend? Beviel je Saami-outfit?

Hier gaat het postcrossen goed door. Vandaar weer een aantal mooie exemparen in de bus. Waaronder een met een mooie rots/zee foto uit Taiwan, met op de achterkant een mooie tekening van een meisje in Gorjuss-stijl. Zo lief als iemand zoveel moeite voor je kaart doet!

Zelf heb ik net twee kaarten uitgezocht en beschreven. Een Flow-kaart gaat naar Zwitserland en een N.I. naar iemand in Nederland.

Fijne avond verder!
Gecondoleerd lieve Neferisis. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
quote:neferisis schreef op 21 februari 2012 @ 11:05:

Schoonma is vannacht overleden, de begrafenis is waarschijnlijk a.s. zaterdag. Hartelijk dank voor al jullie lieve steun.Heel veel sterkte
Stereo: ik blijf steken op 2-3 x in de week wassen (met baking soda en spoelen met citroensap) maar dat is al een stuk minder dan elke dag wassen.

Hier trouwens geen pc-nieuws. Mijn kaartjes zijn inmiddels 11 dagen onderweg * kan wel eens even kijken wanneer de ontvangers voor het laatst online zijn geweest*
Neferisis veel sterkte. Gecondoleerd.

Ik heb je een week geleden een bericht net mijn emailadres gestuurd via postcrossing.com

Zal ik die nogmaals verzenden ?

Als je me daar op mailt kan ik je het word bestand sturen
Helleu, vandaag een waar is waldo kaart, een kaart uit sint petersburg en twee resend kaarten van dezelfde persoon van de november en december rr. Allemaal mooie en leuke plaatjes. Net weer zes kaartjes uitgezocht. Onder andere wat plaats kaartjes, een goofy, de kleine zeemeermin en de leeuwekoning gaan naar japan, india, usa, finland, tjechie en belarus geloof ik. Nu lekker slapen, morgen weer vroeg dag. Truste!
Ik ben sinds gisteren begonnen met postcrossing. Vandaag de eerste 5 kaartjes verstuurd naar de VS, Duitsland, Polen, Finland en Wit Rusland
Welkom Gierzwaluw!! Nu maar geduld hebben tot je eerste kaartje geregistreerd wordt.

Had je nog leuke kaartjes gekocht in de stad vandaag?
Dank je Snjo

Ik heb inderdaad leuke kaartjes gekocht. Een aantal bij de Hema en een aantal bij onze boekhandel. Ik ga straks ook nog even wat kaarten bestellen op gratiskaarten.nl

En nu inderdaad geduld hebben. En dat is niet mijn sterkste punt
Jeej, mijn kaartje naar Wit Rusland is aangekomen....... Kreeg een lege hurray

Gier: gelukkig heb je landen getrokken waar de post over het algemeen best snel gaat....
Vandaag het laatste kaartje gepost (schaam!) dat ik vorig weekend heb aangevraagd.

Gisteren een hurray van een mama met 2 kids uit USA. En vandaag een hurray van een kindje ( geschreven door moeders).

Tja baby's met profielen, ik heb er niet zo veel mee. Dan stuur ik nog liever naar een kat of een ander huisdier.
...en nóg een lege hurray, uit Oekraïne. *nog maar 3 te gaan gelukkig*
Balen snjo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven