Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Ik kom ook maar weer eens langs.

Stereogram, we vielen wel op met de Saami-outfits. Al wisten weinig mensen wat we waren.

Gierzwaluw, welkom hier en met postcrossen. Ik ben mijn geduld met postcrossen verloren. Maar nu heb ik het weer.

Snjo, het is de laatste tijd wel raak met legen hurray's uit die kanten. Ze kunnen er tenminste Thanks for the postcard oid.

Hier komen de kaarten binnen maar niet meer veel. Dit komt omdat er nog maar vier onderweg zijn. Vandaag maar weer eens 10adressen aanvragen.
Wil voordat ik bij ga lezen even melden dat we weer thuis zijn van een heel fijne vakantie op de Veluwe.

De kinderen hebben genoten van het zwembad en de speeltuin.

Lekker gewandeld en een museumpje (oude ambachten en speelgoed) en natuurlijk kaarten gescoord, hahaha
Neferisis, gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.

Veel sterkte voor jou, je man en de kinderen.
Tine, ik heb de muppet-kaarten ook.

Vind ze ook niet verkeerd en heb er zelfs al eentje van verstuurd.

Ligaa, wennen he die nieuwe site van I-drukker.

Snjo, wat ontzettend jammer van die lege hurrays.

Het zou toch echt verboden moeten worden.

Ligaa, de kerstkaart ging naar iemand die het hele jaar door kerstkaarten wilde ontvangen.

Anders zou ik het niet durven hoor.

Moet ook wennen aan de I-drukker site.

Hier 4 hurrays in de mailbox en ook 4 kaarten in de brievenbus.

Een vodje, een toeristenkaarten van de Veluwe (wel grappig om die tegen te komen tussen de post zo na de vakantie daar, hahaha), een leuke met ijsjes uit Japan en een olifantenkaart uit Thailand. Mooie kaart maar ook een verhaal wat mij aangreep omdat ik er zelf persoonlijk mee te maken heb gehad. Die heb ik uitgebreid beantwoord natuurlijk.
Dank je Steph

Gisteren mijn eerste hurray in mijn mail box gehad. Duitse meneer vond mijn kaart erg leuk!
Vandaag 1 kaart in de brievenbus, uit nieuw zeeland.

En dat was het wel wat postcrossing betreft.

Verder genoten van het heerlijke weer, boodschappen gedaan en ook de vakantiewas gewassen.

Nu nog beginnen aan de enorme strijk!
Wauw Gier, lekker snel. Nu maar hopen dat de postbode met iets leuks voor jou komt. Heb je alweer een nieuw adres aangevraagd??

Anita en Steph: écht stom die lege hurrays. Hoe moeilijk is het nou om bedankt te schrijven.

Inmiddels wel een aardig kaartje uit Maleisie gekregen...

Succes met strijken Anita.

Soezie en Neferisis:
Snjókorn falla, á allt og alla
Hallo!

Ik ben na een jaar niks weer begonnen met postcrossen! Ik heb weer 12 kaartjes onderweg en zelfs alweer 2 aangekomen. Ben benieuwd wanneer de eerste kaartjes hier weer in de bus vallen. Ik heb wel meer ontvangen dan verstuurde kaartjes.. Wel weer gelijk postzegels besteld op postzegelsmetkorting. Ook weer eens gekeken op de site van idrukker. Is inderdaad veranderd zeg! Hebben jullie weleens zo'n pakketje van 20 verschillende kaarten besteld? Dat vind ik wel leuk klinken. Helaas was ik vandaag te laat.
Papua: had je leuke adressen/profielen?? Ik heb nog geen pakketje met verschillende kaarten besteld. 't Is al weer een tijdje geleden dat ik gratis kaarten besteld heb.

Vandaag 2 adressen aangevraagd *tromgeroffel*

Nederland (niemand van hier dat weet ik wel zeker er is hier niemand met 7 kleinkinderen toch??)

Verenigde Arabische Emiraten. En dat is een nieuw land voor mij
Gierzwaluw, in mijn laatste berichtje ben ik je helemaal vergeten een welkom te doen.

Shame on me, maar bijdeze.

Papua, mijn laatste setje kaarten wat ik besteld heb bij I-drukker is ook alweer even geleden.

Die Rotterdam-kaarten heb ik toen gedaan.

Leuk dat je weer begonnen bent met postcrossen.

Snjo, gaaf nieuw land voor jou.

Wil ik ook wel weer eens!!!!

Vandaag een dagje naar de Beekse Bergen geweest.

Leuke afsluiter van de voorjaarsvakantie en genoten dat we hebben.

Het was er ook goed weertje voor.

Alleen wel jammer dat de boten nu niet vaarden, maar achteraf gezien hadden we daar niet eens tijd voor gehad.

We waren om 10 uur binnen en om iets over half 5 reden we weer richting huis.

Heb ook nog een stuk of 5 mooie dierenkaarten gekocht.

Dus ik ga straks maar eens wat adressen aanvragen.

De oranje brievenbus zal de afgelopen week zich wel verveeld hebben omdat ik niet langs ben geweest.
Er gaan weer 4 kaarten de deur uit.

Naar Rusland een kaart met Nederlandse tekst, binnen Nederland de zandverstuivingen van Kootwijk (zo mooi), een witte roos naar Duitsland en een I-drukker naar Taiwan (diegene was al 30 dagen niet online geweest en had daar niet zo'n goed gevoel bij)
Hallo gierzwaluw welkom bij postcrossing

en hallo papua, welkom terug.

Ik ben nog even begonnen aan wat kaarten scannen.

Ontvangen en een aantal nieuwe kaarten. Ik kijk wel hoe ver ik kom. Ik heb geen nieuwe kaarten gestuurd, ik heb nog een stuk of 10 onderweg.

Mijn weekend was nogal in mineur, drie dagen migraine achtige hoofdpijn. En eigenlijk niets gedaan dus. Hopelijk voel ik me morgen beter, ook een vrije dag nl.
Ligaa, hopenlijk voel je je weer wat beter en kun je vandaag even lekker wat doen. Of gewoon lekker aanrommelen, maar dan wel zonder de pijn..

Anita, superfijn dat jullie het zo leuk hebben gehad. Leuke dingen gedaan allemaal zo te lezen En fijn dat je grote vriend de brievenbus weer met een bezoekje vereerd hebt. Hij zal je vast gemist hebben haha

Snjo: leuk een nieuw land!! Word je altijd weer heel blij van. Voor mij erg lang geleden eigenlijk, maar wie weet binnenkort....

Nee ik geloof ook niet dat hier iemand 7 kleinkinderen heeft. Ik ben t niet, heb er tenslotte pas 5

Papua: leuk dat je weer bent begonnen!

Soezie : hoe gaat het? Hoe gaat het met je man nu en de boel thuis?

Neferisis: hoe is het met je?

voor iedereen!
Bedankt voor het roosje kozoo. Het gaat nu iets beter , meer dan aanrommelen ga ik niet doen vandaag.

Ik kreeg zonet een email van collectclub. Nieuwe zegels van AH zien er erg leuk uit.

Nog geen post, alleen folders en 11 kaarten nog onderweg.
Dank je Anita en Ligaa!

Vanmorgen weer een hurray in mijn mailbox

Gelijk weer 2 nieuwe adressen aangevraagd. Kaartjes heb ik net geschreven. Ze gaan naar Belgie en Slowakije.

Snjo gaaf een kaartje uit de VAE!!

Ik ben benieuwd of ik deze week mijn eerste kaartje krijg!
quote:gierzwaluw33 schreef op 27 februari 2012 @ 15:46:

Dank je Anita en Ligaa!

Vanmorgen weer een hurray in mijn mailbox

Gelijk weer 2 nieuwe adressen aangevraagd. Kaartjes heb ik net geschreven. Ze gaan naar Belgie en Slowakije.

Snjo gaaf een kaartje uit naar de VAE!!

Ik ben benieuwd of ik deze week mijn eerste kaartje krijg!Heb je al verzonnen hoe je je kaartjes gaat bewaren???
Ligaa: ben je een beetje redelijk door deze dag heengekomen?

Kozoo: 5 kleinkinderen al volgens mij heb ik wat gemist....

Heb net weer wat kaartjes gekocht, ik kwam er gisteren achter dat ik eigenlijk alleen nog algemene kaarten en NLse kaarten had... en dát kan natuurlijk niet.
*Vandaag voor het eerst mn gelnagels (die ik al jaren heb) vervloekt. Heel verhaal getypt, alles weg door een vage toetsencombinatie...*

Opnieuw:

Allereerst: een voor Nefersis.

Ik heb een poosje niet hier gepost. Heb weer een heftige periode achter de rug (ik hoop dat jullie begrijpen dat ik hier niet de ins en outs vertel, heel specifiek verhaal en daarom heel herkenbaar), maar gelukkig begint de rust weder te keren. Heb het hele postcrossing gebeuren op een laag pitje gezet en ben van plan dit met ingang van nu weer volle bak op te pakken. Nadat dit bericht (voor de tweede keer nu) geschreven is, ga ik adressen aanvragen. Mag er 8 en heb er eentje traveling naar USA, is 40 dagen onderweg. Kreeg vandaag een hurray uit Belarus, 60 dagen over gedaan.

Gierzwaluw, welkom! Ik hoop dat je heel veel mooie en bijzondere kaarten mag gaan ontvangen. (Andere 'nieuwelingen' zogauw niet gespot, mocht ik er overheen hebben gelezen, ook welkom!)

Anita, dat museum waar je geweest bent. Daar heb ik vroeger gewerkt. Wat een hel was dat! Als er weinig te doen was (en dat was váááák), moest ik de hele bende gaan afstoffen. Duizenden vingerhoedjes, blikjes, antiek speelgoed je kan het zo gek niet bedenken, of ik heb het in mn handen gehad om af te stoffen. Was je helemaal klaar, kon je weer opnieuw beginnen! Wordt het nog steeds gerund door die verschrikkelijke oude enge man? Met zn enorme vrouw? Heb je ook nog kipjes gegeten in het beroemde restaurant ernaast? (Heb ik ook gewerkt trouwens hahaha)

Over postcrossing; Ben dit weekend bij 'De Slegte' geweest en heb daar een aantal mapjes met kaarten gekocht. De stapel wordt inmiddels wel erg hoog. Ik had een poosje geleden een adres aangevraagd en de kaart moest naar Noord Holland. Ik heb de kaart pas na 23 dagen verstuurd, was hem helemaal vergeten . Heb dit ook op de kaart gezet en om het goed te maken een prachtige 3D kaart gestuurd (prachtig, al zeg ik het zelf), ontvanger vond het gelukkig niet erg. (Iemand van jullie?).

Ik kreeg trouwens een héééle stomme kaart. Van iemand (een man) uit Nederland. Hij was geel (dat was misschien nog het leukst eraan) met op de voorkant in koeieletters SMS ME en daaronder voorgedrukt 06 - .................... Waarop natuurlijk niets ingevuld stond. Hoop voor de verzender dat ie er niet voor heeft hoeven betalen, want dit zijn wel hele trieste kaarten. Aan de andere kant, hij heeft de kaart nog durven scannen ook. Nou ja, die vond ik dus stom

Ik moet zeggen dat ik de kaarten die ik ontvang uit Azie wel heel bijzonder vind. De onleesbare poststempels, de prachtige zegels. Dan maakt de kaart niet zoveel uit

Heb eigenlijk niet zo veel te melden meer. I'll be back (soon!).

x
Ik meld me hier weer na een enerverende periode. Gisteren was de uitvaart van schoonma. Het was een memorabel afscheid, helemaal volgens haar wensen. Mooi om een verdrietige tijd zo te kunnen afsluiten.

De post liet de bus de afgelopen dagen onafgebroken klepperen, er moet nodig gescand worden, maar daar heb ik vandaag nog geen puf in. Vanavond misschien nieuwe adressen aanvragen, in ieder geval een kaartje voor de ruil schrijven.

Nieuwelingen op dit topic: welkom!

@Anita > De Stanley en Livingstone worden op dit moment geschilderd, maar zonder boottocht is de Beekse Bergen ook avontuurlijk genoeg. Wij hebben meer dan tien jaar een abonnement gehad op het Safaripark en er was altijd wel iets nieuws te beleven.

@Ligaa > nog bedankt voor de hyveslijst. Hoe is het vandaag met de hoofdpijn? Kan je er wel mee werken?

@Origami > een voor jou. Ik heb dat museum, jaren geleden, ook met mijn kinderen bezocht. Stoffig (jij werkte er toen vast nog niet), maar leuk.

Ik heb even bij je gespiekt: wat een lelijke kaart van de SMS man!

@Snjokorn > voor zover ik weet lopen er nog geen kleinkinderen van mij rond op deze aardbol. Dat het nog maar lang mag duren voor het zover is. Leuk, zo'n nieuw land. Had de PC-er nog bijzondere wensen?

@Kozoo > Waar haal jij die 5 kleinkinderen zo snel vandaan? Date jij een grootvader?
Joehoe

Neferisis, het is fijn te horen dat het afscheid in de geest van je schoonmoeder paste. En dat aan haar wensen kon voldoen. Ach het lijkt me vreselijk voor jou natuurlijk, maar ik denk ook aan je man ook al ken ik hem natuurlijk niet echt.

Ik denk zelf nog regelmatig terug aan de begrafenis van mijn oma, waarbij het zo klungelig was geregeld dat ik bijna in het graf gevallen ben. Oh als ik daar aan terug denk dan krijg ik het weer benauwd. Wat zou dat erg zijn geweest, gelukkig bleef het bij wat aarde dat op de kist viel, maar ik vond het toch heel erg.

het was even doorbikkelen op het werk na zo'n ziek weekend. Ik was nogal slapjes en duizelig, maar gewoon een versnelling lager gezet.

En ik kwam thuis en een mooie panorama uit NL, molens. en een envelop uit Oekraine van mijn ruilmaatje van kaarten die ze zelf heeft gedruk, impressionistische portretten. Drukken is haar studie en liefhebberij. Ik hoop heel erg dat mijn postkaartenboek met van gogh's ook aan gaat komen, ze gaf al aan dat het met de post vaak mis gaat daar.
Ik heb weer onderweg;

-Een tekening van de alzheimerstichting naar China.

-Een pier met een ondergaande zon naar Taiwan.

-Amsterdamse grachtenpanden bij nacht naar Polen.

-Een molen in de nacht met volle maan naar Rusland

-Een mediterende Indier naar Frankrijk.

-Een baby eend met een ei aan naar Belarus.

-Een kudde wilde paarden naar Duitsland.

-Een 3d kaart met olifanten naar NL.

Ben weer lekker druk geweest

(Nefersis, gelukkig was t een vakantiebaantje....)
origami, ook nog wat woorden voor jou: goed je hier weer te zien en dat de heftige periode even achter je ligt. Alles verandert, de hele tijd, ook al lijkt het soms alsof het nooit anders wordt.
Hoi!!

Sinds gisteren lid van dit forum maar al 3 jaar een zwaar verslaafde postcrosser. Ben ook een paar keer naar een meeting geweest. Op dit moment zijn er nog 2 kaarten van mij onderweg van de 23. Als alles aangekomen (of expired) is vraag ik nieuwe adressen aan.

Afgelopen zondag bij de huishoudbeurs nog 8 mooie Holland kaarten gekocht. Ik kan ook altijd goed slagen op Schiphol

(http://www.postcrossing.com/user/Veronique1979)
Hallo allemaal,

Ik heb voor mij de oplossing gevonden om mijn kaarten te bewaren.

Een groot fotoalbum en dan van die ouderwetse hoekjes gekocht bij een fotowinkel, zodat ik de kaarten niet vast hoef te plakken.

Gister een kaart binnengekregen die 132 dagen onderweg is geweest uit de USA!!

Origami, dat is indd echt een stomme kaart zeg!

Jammer dat mensen soms van die stomme kaarten sturen.
Gisteravond twee adressen aangevraagd: een Tsjech met een gigalijst van dingen die hij absoluut niet wenste te ontvangen en dan ook nog de manier waarop zijn eisen stelde. Hij wilde alleen cityviews of natuurprenten. Ik stuur hem de vreselijkste multiview van mijn stadje met de lelijkste PMK zegels erop. Een leuk Fins profiel krijgt een mooie vuurtoren met zonsondergang met o.a. een bijpassende vuurtorenpostzegel.

@Ligaa > bij de uitvaart van schoonma ging een van de kistdragers bijna onderuit. Het was een oude begraafplaats in de duinen met eeuwenoude bomen, waar de wortels de paden nogal onbegaanbaar hebben gemaakt en dus een draagbaar op wielen niet mogelijk is. Zes van die oude kraaien, met schoonma op de schouders, die goed moesten opletten om niet over de wortels te struikelen. Ging het bijna toch mis, bloemstuk erop schoof alle kanten op, het leek haast een scène uit Monty Python.

Kan de versnelling vandaag alweer een tandje hoger of blijft het doorbijten?

Ik kreeg dit weekend een kerstkaart van mijn ruilmaatje uit Sint Petersburg met een poststempel van 30 november 2011...

@Origami > jij hebt je best weer gedaan! Een lam handje nu?

@Vniek > welkom op dit topic! Waarom wachten tot alles aangekomen is?

Gedoseerd versturen werkt bij mij het beste (twee per keer), dan ben ik gemotiveerd aan het schrijven en zoek ik uitgebreid naar de beste kaart passend bij het profiel.

Ik koop op Schiphol dikwijls een stapel kaarten, voornamelijk vliegtuigen. Voor de Holland kaarten die ze er verkopen kan ik ook (goedkoper) bij mijn lokale VVV/boekwinkels terecht. Helaas kom ik dit jaar waarschijnlijk niet meer op de luchthaven, onze geplande vakantietrips gaan allemaal per auto.

@Marisje > ik ben benieuwd hoe snel je een album vol hebt.

Tjonge, 132 dagen, met recht 'snailmail' of was ze wellicht vergeten de kaart te posten? Kon je nog iets van de poststempel ontcijferen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven