Postcrossing deel 8

13-08-2011 19:32 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we verder met deze verslavende, zeer verslavende hobby.

Uitleg in de eerste post, kaartenwinkels in de tweede post.

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis.

Hoewel, bijna.

Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
quote:snjokorn schreef op 27 februari 2012 @ 18:22:

[...]

Heb je al verzonnen hoe je je kaartjes gaat bewaren???

Nee, eigenlijk nog niet. Maar ik vind de tip die Marisje heeft wel een hele goeie!

Hier verder geen postcrossing nieuws. Ik wacht nog steeds op mijn eerste kaartje
Zo ben ik ook weer even.

Na de vakantie is het altijd meteen even druk.

Heb de afgelopen dagen 4 kaarten mogen ontvangen, van heel leuk tot vodje.

Ook een hurray uit Nederland en er is een kaart expired helaas.

Vanavond maar weer eens gaan zitten voor wat brievenbus-vulling.

Neferisis, we hebben de boten echt niet gemist.

De Beekse Bergen blijft een leuk uitje en vanuit ons ook goed te doen qua reistijd.

Wat een verhaal van de dragers zeg, het zal toch maar gebeuren he.

Fijn dat het mooi afscheid geweest is.

Origami, het was zeker een ratjetoe van spullen in dat museum, maar juist met kinderen erg geschikt.

Geloof niet dat die mensen er nog werken hoor, werden juist geholpen door een vrij jong iemand.

Vniek, welkom hier!
Ik heb berekend dat er ongeveer 125 kaarten in het album kunnen, en ik heb 2 albums.

Dus kan er ff mee vooruit;)

De kaart is niet gestempeld, dus helaas nergens een datum te bekennen.
Vandaag geen postbode-mevrouw gezien.

Morgen des te meer kans op leuke post zullen we dan maar denken he.

Heb net weer wel voor flink wat vulling van de oranje brievenbus gezorgt.

De ruil-kaart is geschreven, een beterschapskaart en ook nog 3 officals.

En wat een toeval zeg, alle drie hadden ze 1 kaart verstuurd en nog 0 ontvangen.

Er gaat een I-drukker naar China, een kaart met Nederlandse tekst naar Hong Kong en naar Frankrijk een verjaardagskaart.
Posbode-mevrouw heeft net de brievenbus laten klepperen.

Helaas geen leuke kaarten erbij, maar wel de tv gids waar weer een leuke puzzel in staat, iets van het pensioenfonds en de boeken van dochter.
Hier nog geen postbode gezien. Ik hoop ook op mijn bestelling van postzegels met korting.
Vandaag 3 hurray's gehad! Gelijk weer 3 nieuwe adressen aangevraagd. De kaartjes gaan naar China, Indonesie en Duitsland. Zelf heb ik nog steeds geen kaartje gehad.
hallo! de postzegels zijn gekomen en ook een hele leuke kattenkaart. Tevreden!
3 hurrays...jij gaat lekker Gierzwaluw.

Wachten en wachten op die eerste kaart dan maar he.

Ligaa, fijn dat alles binnen is.

Hier net nog een hurray uit Duitsland. Hartstikke leuk om te lezen dat ze in haar jonge jaren ook al eens in Nederland is geweest en Oostende en Torhout-Werchter heeft bezocht.

Zal ik of zal ik niet nog een topo-lesje er tegenaan gooien.
Gierzwaluw. Misschien komt jou eerste kaartje wel van "verweggistan"..... nog even geduld aub

Anita: Lastig, lastig. Was het een leuk profiel en een leuke hurray (voor de rest dan)?

Neferisis: de postcrosser in Dubai had wel een aardig profiel, er is in ieder geval géén I-drukker kaart naar toe gegaan maar een waterval-kaart van hier.
Snjókorn falla, á allt og alla

Allereerst: Steph, bedankt voor je vrolijke hyvesruilkaart! Ik had 'm nog niet hoor! Veel plezier bij het schaatsen kijken in Thialf dit weekend!

Anita, mogen we al juf Anita zeggen ? Heb je nog een topo-lesje gegeven of heb je haar in de waan gelaten?

Ligaa, fijn dat alles binnen is! Ik ging al spieken naar je leuke kattenkaart, maar daar moet ik nog even geduld voor hebben denk ik.

Gierzwaluw, welkom hier. (Ik weet niet of ik dat al had gezegd.) 3 hurrays erbij, dat gaat goed! En hoe meer hurrays, hoe groter de kans wordt dat binnenkort de eerste kaart bij jou bezorgd wordt.

Marisje, fijn dat je mooie albums hebt gevonden om je kaarten in te bewaren.

Neferisis, die kaart van je kaartenruilmaatje heeft vast een extra rondje om de wereld gedaan!

Vniek, ook welkom hier! Net als Neferisis ben ik ook wel benieuwd waarom je wacht tot alles aangekomen is. Ik heb daar geen geduld voor... (ik mag er 22 onderweg hebben; nu zijn ze ook allemaal aangevraagd)

Origami, goed om je hier weer te lezen. Je hebt wel ijverig zitten schrijven zeg!

Kozoo, gezellig dat je even langskwam om een roosje te brengen

Papua, ook welkom hier!

Het afgelopen weekend was ik een weekendje weg naar Noord-Brabant; gezellig! Na afloop had ik acht hurrays en deze week nog een aantal. Gelukkig is het hier nu vakantie en ben ik weer helemaal bij!

De afgelopen dagen heb ik geen postcrossingkaarten ontvangen, maar gelukkig dus wel de hyvesruilkaart van Steph.
Heb het topo-lesje maar laten zitten.

Soms is iemand in de waan laten ook helemaal niet erg.

Stereo bedankt voor je leuke kaart!!!

Helemaal mijn ding, vind Blond Amsterdam super!

En nee, we zijn nog nooit geweest waar jij bent geweest maar wat niet is kan nog komen natuurlijk, hahaha

We houden we van een paar daagjes weg!
Anita, misschien komt ze er zelf nog wel eens achter, als ze die plaatsen weer bezoekt.

Stereo, je hebt gelijk ik heb nog wat kaarten te uploaden. sinds ik een laptop heb is het sjouwen en aansluiten van de scanner een werkje voor een vrij uurtje.

En lees ik het goed, heb je alle 22 officials onderweg? Heel goed

Het is al best laat, dus ik sluit af en morgen ga ik denk ik "op de knop drukken"!
Vandaag mijn eerste kaartje ontvangen!! Hij komt uit Finland en het is een leuke kaart

Bedankt voor het welkom heten Stereogram. Jij gaat ook lekker met 8 hurrays!
Dat is leuk zeg Gierzwaluw!

Ik heb nog niet op de knop gedrukt, misschien later nog.

En voor de tweede dag geen post.
Jammer dat je weer geen post had Ligaa.

Gierzwaluw, gefeliciteerd met je eerste kaartje.

Dat er nog maar heel veel meer je brievenbus mogen vinden he.

Hier vandaag 1 kaart uit Cananda.

Een where is waldo, helemaal leuk en ook een leuk verhaaltje erop.

Die ga ik zo maar een registeren en daarna op de knop drukken.

Heb er nu 9 onderweg en ik mag er 10 van mezelf.

Vanmiddag lekker wezen fietsen met dochter.

10 kilometer, wat waren die kleine beentjes van haar moe maar wat is ze trots op zichzelf.
Gier, je eerste kaartje. Het begin is er.

Hier totaal geen pc nieuws helaas.
Op de knop gedrukt en kaart geschreven.

Er gaat een map-kaart naar iemand in de provincie Zuid-Holland.
quote:Anita1973 schreef op 03 maart 2012 @ 20:05:

Op de knop gedrukt en kaart geschreven.

Er gaat een map-kaart naar iemand in de provincie Zuid-Holland.Je zou 'm bijna op de fiets (met dochter) gaan brengen....
Jee, gierzwaluw, je eerste kaart! En nog een leuke ook

Anita, graag gedaan Lekker hoor, zo'n fietstocht met dochter!

Snjo, hopelijk komen er weer gauw wat kaarten jouw kant op.

Ligaa, saai zeg, die postloze dagen. En je had het goed, alle 22 kaarten onderweg. Maar ja, nu weer 4 hurrays in m'n mailbox. Ik wil natuurlijk wel dat jij zo trots op me blijft , dus ik heb net 4 kaarten geschreven die morgen op de post gaan.

Viewkaarten naar Roemenie en Turkije, een kinderboekenillustratie naar Belarus en een Idrukkerkaart met 'Na regen komt altijd zonneschijn' naar Wales, omdat ze graag kaarten met uitdrukkingen en gezegdes ontvangt.

Zelf 2 kaarten in de bus, een grappige uit NL en een Zozo'tje uit Duitsland.

Fijn weekend verder!
quote:snjokorn schreef op 03 maart 2012 @ 20:10:

[...]

Je zou 'm bijna op de fiets (met dochter) gaan brengen....

Zou ze blij mee zijn, hahahaha

Stereo, jij gaat echt lekker met de hurrays he
Ik kom ook weer even om het hoekje kijken! Na een zeer drukke periode (overigens is die nog niet voorbij, maar de rust begint een beetje weer te keren) eindelijk weer eens tijd om even flink te postcrossen. Ik mag inmiddels 7 kaarten tegelijk onderweg hebben, de teller staat op 15 verstuurd, 7 onderweg en 15 ontvangen. Laatste was een erg leuke kaart, een kunstkaart uit polen met wat uitleg erbij. Ik had laatst mijn profiel wat aangepast, mensen laten kiezen uit een kattenkaart of een kattenkaart leek me wat saai . Dus heb vrolijke kunst erbij gezet. Met als voorbeeld Rosina Wachtmeister (jaja, ik weet het, wederom katten in de hoofdrol ). En dit was een leuke eerste kunstaanwinst!

Vandaag 5 kaarten klaargemaakt voor de post, helaas voornamelijk saaie profielen, eentje zelfs leeg terwijl die al meerdere jaren postcrosser is, en op de 15e plek staat als fanatieke postcrosser van Taiwan... Raar. Veel mannelijke postcrossers ook dit keer. Er gaat een stadskaartje (singleview) naar Taiwan, een schattig kattenkaartje naar Finland (fanatieke postcrossers, die Finnen!) een ouderwets zwartwit kaartje naar Wit Rusland, een rozenkaartje naar China en een stadskaartje (multiview) naar Duitsland.

En volgens mij steven ik af op mijn eerste expired, een kaartje naar USA doet er naar mijn weten meestal geen 49 dagen over... Ach ja, we zullen zien.

Jeetje Stereo, jij bent fanatiek! Ik red dat echt niet hoor, had er nu 5 tegelijkertijd geschreven, maar dan ben ik ook wel ruim anderhalf uur onder de pannen met uitzoeken van kaartjes, inscannen en bedenken wat ik wil schrijven...
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Zo.. Kom net terug van een rondje Schiphol. Ik las iemand over vliegtuigkaarten en toen dacht ik: Goed idee! En aangezien mijn vriend als enige eis heeft dat hij mag rijden, kan ik hem alle kanten opsturen. Nou, ik kan iedereen afraden om op Schipholplaza kaarten te kopen. Gewoon géén vliegtuigen en verder alleen Hollandkaarten voor 1,25 per stuk. Waarschijnlijk is dat achter de Douane anders, maar dat zie ik volgende week wel (weekje Egypte, heerlijk). Gelukkig ben ik goed geslaagd in de kringloopwinkel, 12 kaarten voor 10 ct pst.

Van de 8 verstuurde kaarten al een hurray uit NL en GER.
Hoi de kattenkaart staat op mijn wall stereo, dus kom kijken!

Ik ben supertrots op je. Je houdt postcrossing goed draaiende. Met maar 1 nieuwe kaart deze week doe ik het rustig aan, de kaart gaat naar China en is een getekent jongetje geworden die een t shirt aan heeft waarop staat "find comfort in simple things"

Even kort nu, want voel al weer een migraine aan komen, dus duik snel mijn bed in.
Gierzwaluw, van harte gefeliciteerd met je eerste kaart en hij is ook nog eens goed.

Anita, bedankt voor je kaart met de koeien.

Origami, wat raar dat ze geen vliegtuigkaarten hadden maar wel dure hollandkaarten.

Ligaa, heb je vandaag wel een kaart gehad??

Leuk weekendje Friesland achter de rug. We zaten in Franeker in een soort huisje maar op de bg. Keukentje, badkamer, slaap/zitkamer. We hebben gezwommen, gebubbeld, Franeker verkend, naar Thialf geweest, Friesland doorgereist (met de auto) en naar een vriendin van mij geweest. Verder maar 45kaarten gekocht. Met de Friese vlag, mapkaart en veel vuurtorenkaarten. Ze waren goedkoop die vuurtorenkaarten maar 45ct!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven