Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Misschien bedoelt diegene het niet zo gebiedend, maar kan hij of zij slecht Engels?

Wel een vervelend profiel zeg! Al heb ik ze erger gezien (niet gehad gelukkig).

Loopt de post nu achter, Nicolientje? Er is amper post op het moment! (oke, mijn loopwijk is een uitzondering geloof ik )
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Welkom terug Stereo. Wat grappig van die kaart die je zelf had uitgezocht.

@Steph: Fijn dat de crematie prettig is verlopen. Het zal wel druk zijn geweest. Dat is wel vaker met mensen die veel betekend hebben voor hun omgeving. Nog gecondoleerd.

@Bluebirds: Bij mij heeft die aso Duitse toen inderdaad niet geregistreerd. Terwijl ik toch heel netjes ben gebleven. Achteraf had ik liever niet gestuurd. Heb daar ook 3 weken over zitten twijfelen. Dat mens heeft heel zeker mijn kaartje ontvangen aangezien ze hierop reageert in haar profiel en ik ben nog aan het kijken of ik dit ergens kan melden. Ik laat me niet graag belazeren. Ik denk ook dat het bij die van jou inderdaad mede een kwestie is van slecht Engels, maar dan nog steeds blijft het een onsympathiek profiel. Ik zou daar zeker iets van zeggen en dan op een gratis kaart. Ik ging bij die Duitse ook van mezelf uit, dat ik het graag zou willen weten als ik zo rot overkom en me dat niet bewust ben. Je treft wel vaak rare profielen.

Had je al een berichtje gestuurd naar die Duitse?

Ik vergeet dat stukje in eigen taal meestal. Niet expres, maar ik zit dan in zo'n blabla-modus dat ik geen ruimte meer over heb.

@Droomz: Dat leesplankje zie ik vaak voorbij komen. Volgens mij heb ik er zelf ook één liggen.

Ik heb dit weekend een mooie rode kat ontvangen uit Italië en een kaart met cottages uit de UK. Verder maar één kaartje mogen versturen. Eentje van mijn favoriete fotograaf blijft binnen NL. Ik verwacht i.i.g. 4 hurrays snel te krijgen, ik heb wel weer zin in versturen.
As we speak.................... er komen net twee hurrays binnen. Allebei hartverwarmend. Er zit twee generaties verschil tussen beide dames, maar ze schrijven op dezelfde lieve manier. En fijn dat ze allebei zo blij zijn met hun kaart.

Straks maar eens twee nieuwe adressen aanvragen. De bus wordt op dit moment gelicht dus voor vandaag ben ik te laat.
Droomz, ja de postbode van vandaag zei dat het slecht ging met bezorgen, (te) weinig personeel en dat er regelmatig post bleef liggen. Hoe schandalig!

Indie, we gaan volgens mij weer redelijk gelijk op! Ik heb nu 35 sent. Zo meteen 2 kaartjes aanvragen want ik mag dus 9 onderweg hebben:).

Net een hurray. Nr. 35 dus ik mag nu 9 onderweg hebben. Zo meteen 2 adressen aanvragen dus:D. Zin in, maar nu eerst even lekker eten.
Eet smakelijk Nicolentje. En sorry, maar ik heb je ingehaald. 39 stuks.
Kom ik aan met 16 sent!!
Hallo babbelkousen!

Owww wat een weekje, lekker druk ;)

Steph, nog gecondoleerd, wat een triest nieuws op zo een mooi dag. Fijn dat de crematie mooi verlopen is en het aansloot bij de persoon.

Bluebirds, Wat een rot profiel zeg! Ik zou gewoon een winnie the pooh of kattenkaart sturen, er wat opschrijven en op naar de volgende Jammer dat het zo moet gaan maar ik zou zo min mogelijk energie in zo een persoon steken. Als je niet stuurt heb je alleen jezelf ermee.

Nicolientje, wat goed dat je het boek toch nog uit hebt! Snel ook :D Irritant dat de post bij jou zo achterloopt. Hier is het ook rustiger als normaal. Wat jammer dat je penvriend(in)brief niet leuk was, is het van een nieuw persoon of schrijf je al langer met hem/haar? Mijn brief aan jou zal een lange zijn, ik heb zoveel meegemaakt de afgelopen dagen en wat ideeën die jij wellicht ook leuk vind ;)

Hier nog steeds geen Hurray binnen....Heb uiteindelijk maar 1 kaartje aangevraagd, die mag naar Belarus. Verder hier ook geen kaartjes ontvangen, behalve Tag kaartjes van het forum. Zaterdag heb ik een flinke bestelling met kaartjes gedaan en die waren vandaag al binnen!! Zo snel en zo fijn :D

Net heb ik me nog even snel opgegeven voor de Verrassings RR op het forum, aangezien ik mijn NL optie heb uitstaan is het wel leuk om op deze manier kaartjes te ontvangen uit NL. Ik heb er serieus wel een week over nagedacht! Vandaag maar de knoop door gehakt.
Indie, wat ben je goed bezig! Toppie!! Ik heb nog even te gaan om jou weer bij te benen dus;).

Peacy, het gaat sneller als je er meer onderweg mag hebben, niet vergeten;).

Missmoana, dit was haar tweede brief. Tjah, ik ga maar net zo'n ego brief terug sturen denk ik... Want ze vraagt maar 1 ding (HV) en daar heb ik natuurlijk vanalles over te vertellen haha. Fijn dat je bestelling al binnen is! Dat is zeker snel gegaan. Wat leuk dat je aan de verrassings RR mee doet. Hoeveel kaartjes?

Mijn kaartjes:

Cityview by night naar Polen

Rotsen met zonsondergang naar USA

Nederlands landschap naar Duitsland

Niet zulke lang-onderweg landen als het goed is maar tis toch afwachten iedere keer:).
Misschien Nicolientje, moet jij binnenkort naar een ander adres gaan schrijven .

Zegt dat genoeg??

Overigens staat er meer info in mijn brief, maar die is waarschijnlijk nog niet aangekomen, lees ik :-).
Peacy, ik las al eea op FB inderdaad:D. Ik wacht het af, spannend meid! Ik hoop dat je brief morgen komt. Laat het je weten.
Hahaha, ja, daar houd ik je ook op de hoogte. .

Ik hoop het ook!
Ik heb 97 sent nu En nog 6 odnerweg.

Nicolientje, te weinig personeel kan goed ja. Ivm vakantie en de grote sorteercentra die langzaam opengaan (elke vestiging moet mensen 'uitlenen' aan die centra).
Nicolientje ik doe er met vijf mee! Doe jij ook mee?
Even afwezig geweest. Geen nieuws hier, laatste kaartje in zaterdag op de bus gedaan. 2 geregistreerd en 1 ontvangen, dat is mijn status nu, het kan dus nog wel even duren voor ik weer iets krijg.

Nicolientje, sorry het is niet gelukt je snel te schrijven. De brief is vandaag op de post gegaan.

Beetje flinke vermoeidheid hier, maar gelukkig bijna vakantie, dan gaat het weer beter worden hoop ik!
Toch maar wat kaartjes geschreven naar:

Duitsland (met heel veel NO en DISLIKE )

Japan (iemand die heeel graag een Nijntjekaart wil (toevallig zaterdag gekocht )

Polen (Best een aardig profiel)

Finland (leuk profiel)

Op die Duitse na best leuke profielen. In elk geval geen mensen die heel veel niet leuk vinden

En Japan had ik nog niet geloof ik.

1 kaart is nu al 44 dagen onderweg en de ander 38. Beiden zijn al een tijdje niet online geweest Vervelend hoor!
Pc volledig gecrasht! Ik ben boos maar vooral verdrietig. Weinig geluk gehad met deze pc. Ding gaat morgen naar monteur again. Deze laptop heeft me echt zwaar veel geld gekost, ellende. Ben dus even niet online tot de boel gemaakt is want dit op telefoon gaat niet zo prettig. Hopelijk word laptop (snel) gemaakt...
Bluebirds wat een vervelend profiel.

Hoe ik dat oplos is gewoon iets te kiezen (bijvoorbeeld kat) en verder geen tijd in stoppen.

Je mag helaas niet niets sturen, anders zou je nog een berichtje kunnen sturen en uitleggen wat je van haar profiel vindt.

Het kan een taalprobleem zijn, maar dit is wel erg.

Ik kreeg laatst een profiel en later hurray van een russische in steenkolenengels, maar het bleef gewoon duidelijk dat ze vriendelijk bedankte.

Nicolientje, ik postcross bijna drie jaar, vandaag 1003 dagen.
Aaaah net een super lieve Hurray gehad! Ze is ontzettend blij met mijn kaartje en mijn berichtje en wil mij graag een kaartje terug sturen! Hoe lief Had ik eerlijk gezegd wel even nodig, net even vol verbazing iets tot me laten bezinken...

Nicolientje, wat rot dat je lappie het laat afweten...Als het maar even kon had ik mijn vriend naar je toegestuurd, die is ICTer en slaapt nog net niet met zijn pc/laptop

Droomz, wat fijn dat je leuke profielen hebt!
Hallo allemaal!

Jeetje wat is t hier gezellig druk.

Stereo: welkom thuis . En jij ook superbedankt voor je lieve kaart!

Tine; : cheer2: way to go meid!!!

Voor iedereen even een en een

Had er vorige week 0 traveling. Schrik..... Even een paar tegelijk weggestuurd en nu dus weer wachten op hurrays en kaartjes om te ontvangen. Jeeh

Ik was enthousiast geworden over het boek de 100 jarige man. Las er hier leuke dingen over dus ga m binnenkort ook eens lezen. Bedankt voor de tip ladies!
Hallo allemaal, de vakantie zit er op.

Wat hebben jullie de afgelopen weken veel geschreven, te veel om overal op te reageren. Vanaf vandaag schrijf ik weer mee.

Er lagen tien officials in de bus. Zondagavond heb ik mijn account weer actief gemaakt en vandaag ontving ik direct twee leuke kaarten uit NL. Ik zag dat er nog maar twee van de tweeëndertig kaarten die ik mag versturen onderweg zijn. Morgen moet daar maar eens verandering in komen!

Nu de vakantiezooi wegwerken en de zakelijke post doorspitten, jakkes.
quote:missmoana schreef op 30 juli 2012 @ 23:49:

Had ik eerlijk gezegd wel even nodig, net even vol verbazing iets tot me laten bezinken...

Op pc-gebied of andere zaken? Niet ernstigs?

Ik heb besloten de mopperkont wel te sturen. heb ook info ingewonnen elders en er werd aangegeven dat met name vanuit de oosterse landen het engels nogal eens ongelukkiger en onaardiger kan overkomen dan daadwerkelijk bedoeld is. Daar ga ik dan maar van uit en ga hem een kaart sturen.

Neferisis, 32 kaarten? heb jij er dan normaal ook echt zoveel onderweg of heb je toch wel een limiet aan jezelf gesteld?
Welkom terug Neferisis. Was het een fijne vakantie?

@Droomz: Op weg naar de honderd dus. Klinkt als een soort van mijlpaal.

@Smuisje: Irritant hè, dat wachten op hurrays? Voor je het weet gaat het lopen.

@Nicolientje: Dat is balen. Je bent dan gelijk zo onthand als zo'n ding je in de steek laat. Vroeger konden we prima zonder, maar nu we eenmaal gewend zijn kunnen we die dingen nauwelijks missen. En dan het gezeur ook weer dat je dat ding weer moet laten repareren enzo, als dat al mogelijk is. Apparaten zouden ons niet zomaar in de steek mogen laten.

Vandaag 3 kaartjes verstuurd. Twee heel leuke profielen en één met beperkte wensen. Bij Nederlanders vind ik alleen mijn land, stad of landschap niet zo heel leuk. Het zijn de Schoorlse duinen geworden en verder een historisch A'dam naar Polen en een hup Holland hup naar Ierland. Die laatste vind ik een stomme kaart, maar zij had hem in haar favorieten staan. Tsja............ wie ben ik dan om dat te negeren als ik 'm wel in huis heb.
Neferisis, welkom terug! Hebben jullie het leuk gehad? Ik heb jammer genoeg geen Art deco-kaarten op mijn vakantiebestemming kunnen vinden voor je.Succes met de vakantiespullen opruimen en de post en af en toe lekker een kaartje schrijven als beloning, he?

Indie, een toeristenkaartje naar iemand in Nederland vind ik ook nooit zo leuk, maar de Schoorlse duinen klinkt dan wel weer goed! Leuk dat je daar bent geweest, ik was daar ook voor een korte vakantie ruim een jaar geleden. Hopelijk hadden jullie beter weer dan wij, want wij hadden heeeel veeeeel regen. Dus we hebben veel spelletjes gedaan. O ja, en Tine nog gespot in Tinecity.

Bluebirds, wat voor kaart is het geworden? Ik stuur meestal ook maar gewoon een kaart uit het wensenlijstje van een dergelijk profiel. Ik hoop altijd dat het komt doordat diegene de taal machtig is, en anders kan ik altijd nog beter een kaart sturen die diegene mooi vindt dan geld (al is het maar een postzegel op een gratis kaart) en moeite verspillen aan een kaart die diegene niet mooi vindt en misschien wel weggooit.Maar zo'n profiel is nooit zo leuk, natuurlijk.

Kozoo, thanks! Ik moet dat boek ook nog steeds uitlezen. Ben een half jaar geleden tot halverwege gekomen. Wel erg leuk, maar steeds weer biebboeken die eerst uitmoeten...

Missmoana, dat is leuk! Ik kreeg zelf ook een bedankkaart vandaag.Altijd lief als mensen dat doen. Ik doe dat zelf heel af en toe. Hopelijk is alles oké met je verder!

Nicolientje, balen van je laptop! Hopelijk is-ie gauw weer gemaakt. Ik heb trouwens nog geen Facebookbericht van je gehad. Kan ik me voorstellen met die laptop hoor! Ik wilde het alleen even melden, omdat je anders misschien wel een andere 'stereo' een verzoekje hebt gestuurd.

Droomz, ik heb ook een aantal van die afwezigen. Heel irritant! Ik vind eigenlijk dat iedereen die langer dan bijvoorbeeld een maand niet inlogt een bericht moet krijgen of ze nog actief zijn en zo niet dat dan de kaart automatisch geregistreerd wordt of zo.

Peacy, het appartementje is dus wel wat voor je? Ben je de enige gegadigde?

Gisteren geen post. Sowieso steeds vaker op maandag een lege brievenbus, trouwens. Vandaag gelukkig wel weer, 5 kaarten maar liefst! Waaronder een heel bijzondere uit Australie. Een kaart (nou ja, eigenlijk allemaal stukjes karton en plastic ) die als je 'm uitvouwt een soort sneeuwbol wordt. (Net als van die sneeuwschudbollen met een figuurtje erin of waar je een foto in het midden kan doen.) Hm, beetje vage omschrijving misschien. Als je nieuwsgierig bent, kun je deze soort kaarten bekijken via deze link. Bij de kaart die ik kreeg was het met een afbeelding van koala's. Erg schattig.

Net 2 kaartjes geschreven: sterrenkaart naar NL, tulpenkaart naar Australie.
Ik heb nog mijn best gedaan ook. Heb gekozen voor een kaart uit de Kontraste serie. Ik zag dat hij een andere poezenkaart uit die serie favoriet had, nu deze gestuurd:

@Bluebirds > ik heb nooit 32 exemplaren tegelijk onderweg, dat zou toch wel aardig in de papieren gaan lopen. Bovendien wil ik nog steeds op elke kaart een persoonlijke tekst schrijven en een toepasselijke afbeelding voor het profiel uitzoeken. Zoiets kost tijd, en er is nog een leven naast postcrossing.

Ik houd me niet aan een limiet, meestal zwerven er circa 15 door mij verstuurde ansichten over de wereld.

Trouwens, wat een prachtige Kontraste kaart!

@Stereogram > ik heb een zeer bedaarde (nee, geen bejaarde) vakantie gehad. Veel lezen, lekker koken, een beetje actie in een kano en bijkletsen met vrienden die op dezelfde locatie een huis gehuurd hadden. Wat kan je moe worden van niks doen...

De kinderen lagen heel de dag in een meer, klommen in bomen, speelden talrijke kaartspellen of speedminton. Zij hebben mijn ledigheid voldoende gecompenseerd.

Hoe was jouw trip naar de postcrossingvrienden? Waren de Art Deco gebouwen 'live' de moeite waard?

Origineel, zo'n bouwpakket. Koala's hebben een hoge aaibaarheidsfactor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven