Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Even niet geweest. Net de kaart naar de Fillipijnen pas geschreven, was er even bij ingeschoten... Een mooie kaart van ons lokale treinstation, op verzoek.

Ik zag dat mijn kaart naar Duitsland al op 50 dagen onderweg zit helaas, denk dat die expired gaat raken. Ze is ook al die tijd niet online geweest, misschien ook op reis?

Ik mag nog twee adressen aanvragen, doe ik later dit weekend! Nog 3 hurrays en ik mag 8 kaarten onderweg hebben trouwens!
Smuisje, heb je het nu iets rustiger? Wat leuk dat je een tweede hurray hebt! Hopelijk snel ook een tweede kaartje voor jou. Bij eigen taal vertaal ik of wat ik heb geschreven in het Engels of ik 'leer' ze een aantal woordjes.

Droomz, leuk dat je twee kaartjes had maar jammer van de ID. Hopelijk kan de site de andere ook nog vinden. Niet leuk hè, dat de kaartjes zo lang onderweg zijn. Ik ben bang dat ik er straks twee expired heb...

Bluebirds, jammer dat bij jou ook de kaartjes al zo lang duren. Ik zit met hetzelfde. Australië en Nederland doen er ook zo lang over en ze zijn niet meer online geweest. Benieuwd waar je andere kaartjes heen gaan. 8 onderweg, je gaat snel!

Postbode moet nog komen dus nog geen post nieuws. Er is hier wel iemand met onwijs veel lawaai aan het verhuizen, grrrrr! Boek schiet nu op, ben op blz. 412.
Heb zelf gisteren wel weer een kaartje gehad trouwens! Mijn tweede uit Hamburg. Voor zover ik zag heeft het kaartje bij de Vogue gezeten, maar ik vind hem toch leuk! retro zwart-wit foto, helemaal leuk.
Geen post voor mij helaas:'(. Word een weekendje niet schrijven denk ik dan...
. Jammer Nicolientje!!

Hier een kaartje. Had er nog maar 1onderweg.

Ff de rest aangevraagd: Belarus, China, Taiwan, Finland, Usa en Nederland. Nu kaartjes zoeken.
Peacy, leuk kaartje? Je hebt opzich wel leuke landen gekregen om naar te sturen.

Mijn boek gaat nu echt snel, hij word eindelijk leuk. Maar dan ben ik ook op blz. 465 dus dan mag het ook wel eens leuk worden.
Hier ook geen post.

ID van het kaartje is nu gevonden. Vanmorgen nog een paar kaartjes gekocht waaronder Nijntje en Het leesplankje.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jaa een knijntje!! Lief!
Dank jullie voor de sterkte wensen.

Die dag ben ik goed doorgekomen, de crematie ook. Het was heel positief, zoals die man ook was.

Bleubirds, als een kaart al langer onderweg is én ze gaan op vakantie vrees ik voor expired.

Nicolientje, wat ben je al ver met dat boek zeg. Nog niet leuk geworden?

Vier kaarten gaan vandaag op de post. Winnie de pooh naar New zeeland, Unesco naar Polen, leeuwenkaart naar Duitsland en een kastelenkaart naar Belarus. Die laatste had alleen wat voor een kaarten ze wilde in haar profiel. Was nog een beginner dus heb ik erop gezet of ze wel iets in haar profiel kan zettten (wel netjes gevraagd).
Ik weet niet of ze op vakantyie is hoor, staat niet in het profiel. maar 51 dagen naar Duitsland en niet online zijn geweest geven mij toch wel die indruk!

Waar kopen jullie die Unescokaarten?
Steph, fijn te horen dat je de dag goed doorgekomen bent. Zal wel raar zijn dat deze meneer er nu niet meer is, niets meer zal regelen e.d.

Het boek is uit, ongelooflijk maar waar. Vanaf bladzijde 465 werd ie eigenlijk wel leuk. Verhaallijn werd me ook duidelijker en dat maakte het zoveel beter. Vanmorgen in alle vroegte het boek uit gelezen. Maar voorlopig niet zo'n dik boek meer, haha. Zo meteen aan het volgende boek beginnen dus:).

Bluebirds, geen idee, ik heb geen Unescokaartjes.

Nog steeds geen hurrays. Het blijft lang stil hier. Misschien dat er deze week nog wat komen. Ik wacht af... Verder niet zoveel nieuws. Erg rustig allemaal.
Steph, fijn dat de crematie ook zo was zoals die man was.

Bluebirds, dat denk ik ook. Ik denk dat die persoon uit Taiwan ook op vakantie is of zo. Die kaart is een dag of 43 onderweg nu. Rusland 37 dagen
Bleubirds, bij artunlimited kun je kaarten kopen van de windmolens van Kinderdijk en de waddenzee. Dat zijn dus twee Unescosite's.

Ik weet ongeveer waar Unescoplaatsen zijn dus als we er op vakantie gaan, toevallig, dan koop ik daar kaarten.

Die kaart naar Duitsland vind ik echt te lang duren, snap niet dat als mensen op vakantie gaan hun profiel niet op non-active zetten.

Nicolientje, gelukkig wordt het boek leukerder en dat het uit is.

Het werk van die man regelen gaan verschillende andere mensen doen.
Hebben jullie een fijne zondag (gehad)? Ik ben de deur niet uit geweest. Had even zin om op de bank te ploffen met een goed boek en verder helemaal niets te doen. Uiteindelijk werd het vooral internetten ipv lezen maar zojuist toch begonnen in 'de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween'. Smuisje, inderdaad dit boek is heel erg grappig. Ik ben bij hoofdstuk 5 en lag al helemaal in een deuk over zijn ontsnapping en die jongen met de bus. Fantastisch, hoe kan je zoiets bedenken. Zo weer even verder lezen:).

Nog steeds geen postcrossing-nieuws...
Hier een rustige zondag gehad.

Even wat dingen uitzoeken. Morgen bezichtiging van een appartementje. Ben nieuwsgierig.

Ik kom ook weer eens aanwaaien na mijn vakantie. Ik ben al wel een paar dagen terug, maar had nog niet de tijd genomen om hier weer te schrijven.

Ik heb wel alles bijgelezen, maar niet alles onthouden. Dus even weinig reacties...

Steph, nog gecondoleerd. Fijn dat het wel een mooi en waardig afscheid was.

Nicolientje, welk dik boek was je aan het lezen? Het staat misschien wel ergens, maar dan heb ik eroverheen gelezen. Ik heb in de vakantie De Hongerspelen en Stuk gelezen. De eerste vond ik een heerlijk boek, maar daar hoef ik weinig meer over te zeggen in dit topic, omdat sommigen van jullie al heel goed promotiewerk hadden gedaan. Het boek Stuk van Judith Visser was erg boeiend, maar ook erg naargeestig. Kennen jullie dit boek? Het gaat over een meisje dat erg gepest wordt, wat nogal heftige gevolgen heeft. Ze heeft 't beschreven alsof zij zelf vroeger gepest is en haar fantasie van toen in dit boek verwerkt heeft. (ik weet niet of dat zo is hoor, maar ze beschrijft die gevoelens en plannen en ideeen van het gepeste meisje zo intens.)

O ja, je schreef dat je mij op facebook hebt gevonden, maar ik heb geen verzoek of zo van je gezien. Stuur gerust een verzoekje of een linkje via de PCsite als je twijfelt of ik het ben.

Smuisje, fijn dat je toch al leuke en betaalbare ringen hebt gespot! Als mensen vragen om een zinnetje in de eigen taal doe ik zinnen die anderen hierboven ook noemden, of een aantal standaardzinnetjes met vertaling (als het verder een nietszeggend profiel is waar ik niet zoveel aan te schrijven heb ;)) of ik leer een aantal woorden van een thema waarin diegene geinteresseerd is. Zo wilde iemand een fruitkaart en heb ik tekeningetjes van fruit gemaakt met de Nederlandse woorden eronder en een dierenkaart heb ik voorzien van tekeningetjes en stickers van dieren met hun naam erbij.

Bluebirds, Unescokaarten koop ik bij toeristenwinkels (bijv. van Amsterdam, Kinderdijk) of op vakantie (Waddeneilanden, buitenland).

Kozoo, nog bedankt voor je lieve kaartje! (Ik weet niet meer of ik dat hier nog geschreven had eigenlijk.) Antwoord is hopelijk al aangekomen

Tine, jij ook bedankt voor je leuke kaart van de Kleine IJsbeer! En wat een goed nieuws stond erop! Gefeliciteerd!

Peacy, spannend, een appartement bezichtigen! Hopelijk is het wat voor je

Ondanks dat ik mijn account wel op tijd op inactief had gezet vond ik bij thuiskomst toch een stapeltje kaarten. Waaronder een kaart die ik op mijn vakantiebestemming voor mijzelf had gekocht, omdat ik 'm zo leuk vond. Grappig! Nu kan ik er iemand anders blij mee maken.

Ook waren er weer wat kaarten aangekomen. 1 lege hurray (diegene was niet goed in Engels, maar thanks moet toch wel kunnen), maar verder erg enthousiaste berichten. Een persoon was blijkbaar nog enthousiaster over mijn handschrift dan over de kaart, want de hurray begon met loftuitingen over mijn handschrift en daarna werd ik hartelijk bedankt voor de leuke kaart.

Vandaag heb ik 3 kaarten gepost: kinderboekenillustraties naar Taiwan en NL en een zwart-witte kaart naar Estland.
Ik ken Stuk van Judith . Is best een luguber boek af en toe. Ik vind Oversteken totnutoe haar beste boek.

Leuk die kaarten op de mat. Hier komen ze eigenlijk altijd per 1 of 2 in een week, nooit meer.
Stereogram.

Omdat je nog voor je vakantie, als je nog op actief stond, hurray's hebt gehad krijg je kaarten (weet je toch wel). Hopelijk geen expireds (kun je niets aan doen als het zo is).

Peacy, wat leuk een bezichtiging.
quote:steph schreef op 30 juli 2012 @ 11:03:

Stereogram.

Omdat je nog voor je vakantie, als je nog op actief stond, hurray's hebt gehad krijg je kaarten (weet je toch wel). Hopelijk geen expireds (kun je niets aan doen als het zo is).

Haaai Steph. Ja, dat weet ik wel hoor. De meeste waren verstuurd voor de 2 weken dat ik op inactief stond. En ook nog 2 vanuit NL die de dag voordat ik terugkwam aangevraagd waren, omdat mijn account toen weer op actief stond. Geen expired kaarten; wel een die op het nippertje aankwam (maar die was pas een week geleden verstuurd zag ik aan de poststempel).
Ik heb zojuist drie adressen aangevraagd: 2 x finland, 1 x rusland.

vanochtend onweer en nu een stralende lucht.

Nog een paar kaarten en ik zit op 500 gestuurd.
Peacy, hoe was appartementje?

Stereogram, heb je een fijne vakantie gehad? Ik heb 'Eden' van Jaël Hedaja gelezen. Zwaar maar wel mooi opzich. Stuk heb ik ook gelezen, bijna eng inderdaad hoe dat geschreven was. Op het einde met die moeder, ik vond dat zo zielig. Het zal je dochter maar zijn... Ik heb je geen verzoek gestuurd, wist niet of je dat wel wilde. Zal zo meteen een vriendschapsverzoek sturen:). Wat leuk dat je een kaartje hebt ontvangen die je zo graag wilt, dat is speciaal zeg. Oh wat leuk als mensen zo enthousiast zijn over je handschrift:).

Ligaa, 500, wat veel!! Hoe lang PC je al dan?

Eindelijk een hurray! Ze vind mijn Duits erg goed, das nog eens een compliment. Op haar profiel stond dat ze geen Engels kon dus ik had een kaartje in het Duits geschreven. 6 maanden in Duitsland gewoond maar de taal nooit fatsoenlijk geleerd. Blijkbaar heb ik toch wel aardig goed op het kaartje geschreven, gelukkig maar.

Zo meteen nieuw adres aanvragen en daarna boodschappen doen. Wou eigenlijk weer eens naar mam toe maar ze zei nee. Tja dan houd het op he. Zusje heeft (alwéér) problemen... Aan de ene kant zielig, aan de andere kant kan je veel dingen ook jezelf aan doen denk ik. Fout vriendje gehad wat nu een foute ex is en waar ze niet vanaf komt/los van wil komen. Moeilijk, moeilijk.
Werkelijk, ik heb me weer een profiel getrokken!

Ik vraag me dus ernstig af: als je zo iemand meld dat je zijn profiel erg onvriendelijk vind, de kaart nog wel geregistreerd wordt. En serieus, ik overweeg in de toekomst zulke profielen niet te sturen en te laten 'expiren'. Kun je dit soort dingen niet melden bij pc, want ik heb gewoon geen zin dit soort mensen te sturen. Dit soort profielen maken postcrossing niet leuker vind ik...
Bluebirds, wat een moeilijk profiel zeg. Gewoon een gratis kaart met een kat erop sturen (als je nog wilt sturen). Is het adres wel te schrijven? Want als het in een oosters lettertype erbij zit moet je wel printen (neem ik aan). Maar jij bent een lief mens als je GEEN geld stuurt.
Het stoort me zo, zo'n profiel vol eisen en alles in de gebiedende wijs!

Het enige dat hij wel door heeft is dat het niet leuk is hem te stueren, gezien zijn beginzin: If you have to send me a postcard...

Ik weet het nog niet, maak er geen haast mee eigenlijk. En als ik stuur, zet ik erop hoe onaardig zijn profiel is. Stuur ik niet, dan stuur ik dat in een bericht.
Bluebirds, wat een pech zeg met dat profiel! Ik vind dat je altijd een kaartje moet sturen maar bij dit profiel zou ik een uitzondering maken. Wat een verschrikkelijk persoon... Respect als je besluitt om toch nog een kaartje te sturen hoor:).

Steph, ik print nooit adressen. Probeer altijd zo goed mogelijik over te nemen wat er staat. Zou dat voldoende zijn?

Postbode geweest. 1 penvriendinbrief, een hele ego brief.... Niet van iemand van hier hoor. Maar de post loopt weer eens goed achter. Deze brief is van donderdag namelijk. Ik heb geen zin om PostNL nog eens te bellen maar langzamerhand word het steeds erger hier met de post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven