Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Van die zieke jonge kindjes vind ik altijd zo erg Ik houd op zich niet eens van kinderen, maar dat vind ik altijd zo erg.

Hier ook geen hurrays en geen kaartjes (tenzij de postbezorger nog moet komen ).
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
smuisje, wat leuk de Apenheul! Wij hebben daar ook kaartjes voor gekocht :D We gaan zodra we terug zijn van vakantie, hopelijk is het dan ook lekker weer. Was het leuk?? Duitsland verschilt bij mij enorm ik heb kaartjes gehad die 8 dagen onderweg waren maar ook een kaartje dat de derde dag al aankwam.

Morgen begint de vakantie van mijn vriend en om de een of andere rede ben ik me toch een partij zenuwachtig hahahaha. Woensdag lekker een dagje Slagharen! Voor het eerst weg met de kleine man, spannend!
Missmoana, kleine badjes zijn vaak ook goed hoor. Volgens mij maakt het kinderen niet zoveel uit hoe groot het badje is. In ieder geval kan ik mij niet herinneren dat wij met het grote bad blijer waren dan we met het kleine bad waren;). Je hebt wel 'pech' met de ontvangen kaartjes. Ik heb er op 40 maar 1tje... En dat was ook nog eens mijn eerste official. Vond het toen echt niet leuk. Een ad kaart met een kat... Niets aan te doen en daarna nog wel leuke ontvangen. Ja, ik heb een lijstje (oké bijna 4 lijstjes van 10 bladzijden lang, beide zijden) met boeken die ik nog wil lezen van de bieb. Dus daar heb ik er weer wat van gevonden. Vooral in de vakantietijd is er heel veel uitgeleend. Maar toch nog drie gevonden. Zo even op de stapel leggen. Welk boek ga jij lezen dan? Fijn dat je zoon beter slaapt nu. Wat leuk dat je complimenten hebt gekregen over je handschrift, altijd fijn om te horen hè. Ik ga zo ook weer wat brieven en kaartjes posten. De rest komt morgen wel. Wat leuk dat jullie naar Slagharen gaan! Ik las er een topic over van iemand die vroeg of haar kinderen daar niet te klein voor waren maar jouw kinderen vinden het erg leuk? Ik kan me er niet zo heel veel meer van herinneren. Jaren geleden dat ik voor het laatst ben geweest. Vond het toendertijd zo stom dat je alleen in het zwembad mocht als je daar ook verbleef... Weet niet of dat nog zo is. De winkeltjes vond ik wel erg leuk! Veel plezier alvast!

Smuisje, Apenheul, leuk!! Heb je nu een rustige middag/avond? Jammer dat er nog geen hurray is. Hoe lang is Duitsland onderweg?

Droomz, nooit gedacht dat je niet van kinderen zou houden, weet niet waarom. Maar ik vind dat altijd wel goed dat mensen er eerlijk voor uit komen en geen kinderen krijgen 'omdat dat zo hoort'. Arme kinderen zijn dat dan. Mijn moeder verdenk ik er ook wel eens van dat ze achteraf gezien liever 1 kind had gehad. Ze zal het nooit hardop zeggen maar soms laat ze het wel blijken dat ze het zwaar/moeilijk vond toen wij klein waren. Je had gelijk over postbode-mevrouw. Haar tijden zijn inderdaad veranderd.
Zijn jullie al gesmolten?

Ik hou zeker rekening met wat mensen niet willen ontvangen. Ik vind het een beetje zonde van mijn kaartjes en energie om iets op te sturen waarvan ik bijvoorbaat al weet dat het niet gewenst is. Niet registreren vind ik kinderachtig en a-sociaal. Als je meedoet met PC moet je je aan de regels houden vind ik en daar hoort registreren zeker bij. Zelf kreeg ik vandaag een adkaart. In mijn profiel staat dat ik die liever niet wil tenzij het matcht met mijn profiel. Tsja, over dat laatste kun je natuurlijk discussiëren. De hond echter, die ik een tijdje geleden kreeg, sloeg nergens op. Staat duidelijk dat ik die niet wil en ik heb een miljoen dingen staan die ik wel wil, dus keuze genoeg lijkt mij. Ik heb toen ik mijn hurray geschreven dat ik net als zij van katten hou.

En over katten gesproken: ik heb vanmorgen mijn asielkat opgehaald. Het is een zwervertje en daardoor nog een bangerd. Hij zit de hele dag vanuit de reisbox (waar ie nog niet uit is geweest) naar me te loeren. Ik hoop dat ie snel wat vertrouwen krijgt.

@Nicolientje: Mijn moeder is er zo één die beter geen kinderen had kunnen krijgen. Geen greintje liefde zit erin en ze is veel te egoïstisch. Ik heb het dan ook niet leuk gehad met haar. Vervelend als jij hetzelfde gevoel hebt, hoewel ik denk dat het bij jou weer anders is.

Vandaag 3 kaarten gestuurd. Jawel, het gaat hard. Komt ook door die aso Duitse die niet geregistreerd had, die kaart is nu expired. Een Anne Geddes gaat naar Polen, een "febo" naar Duitsland en een keukenhof naar Finland. Alweer zo'n ijverige Fin: 6.549 verstuurd. Pffffffffff
ben er weer eventjes. Litouwen is aangekomen.

Rusland blijft wel heel heel erg lang onderweg .

Zo even m'n penvriendinbrief afmaken. Ben er door de hitte vaker niet dan wel aan toegekomen. Veel gelezen in de zon. En wat dingen thuis gedaan :-).
Indie, nog niet gesmolten maar ik zweet wel ontzettend, bah! Het mag nu wel weer iets minder warm worden wat mij betreft. Wat stom dat iemand jou een hond stuurde terwijl je dat aangaf niet te willen. Ik heb wel eens een kat gekregen die niet in mijn wensenlijst staat maar wel welkom is (al zou een hond leuker zijn geweest). Fijn dat je de kat opgehaald hebt. Hopelijk word ie zo wat vertouwder in zijn nieuwe omgeving! Niet leuk (nog zacht uitgedrukt) dat je het zo vervelend hebt gehad met/bij je moeder. Ben je jong het huis uit gegaan? Heb je zelf kinderen? Op mijn 17de ben ik het huis uit gegaan, beste beslissing die ik heb gemaakt tot nu toe. Lid worden van het HV staat op de 2de plek van beste beslissingen tot nu toe maar in hun ogen is dat lid worden van een sekte. Als je alleen in je eigen wereld blijft rondlopen en niet verder wil kijken, dan houd het op vind ik. En mijn vrienden zijn 'mijn soort volk'. Klinkt net alsof ik een of andere tokkie ben . Maar ze bedoelen dat het allemaal redelijk hoogopgeleide geitenwollensokken types zijn. Meeste van mijn vrienden eten biologisch, leven 'groen' enz. Mijn vriendengroep is zo gemixt als maar kan, blank/donker, hetero/homo/bi, man/vrouw, jong/oud enz. Heel apart vinden ze dat. De vrienden die zij hebben zijn allemaal blank, hun eigen leeftijd, hetero, getrouwd+kinderen. Ik denk dat ze het wel goed bedoelen hoor maar dat ze niet weten wat ze met me aan moeten. Ze wonen in een dorp en daar hebben ze dit nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het heel veel onwetendheid is. Maar dat maakt het er niet gemakkelijker op voor mij;). Ze kunnen me beter accepteren zoals ik ben/leef. Maar helaas, dat zal niet gebeuren.

Vandaag 1 PC kaartje gepost. 2 Brieven gepost. Ontvangen 1 PC kaartje via RR. Was wel leuk:D. Verder zat er niet veel bij de post. Morgen komen de postzegels hoop ik want vandaag zat er niets bij helaas. Zo meteen eens kijken hoe ik Digitenne op moet zeggen. Betaal al maanden voor een doos die op het aanrecht staat. Beetje zonde.
Yes! Ik heb mijn eerste kaart ontvangen! Uit Zweden. En grappig is, ze heeft een kaart van een katje gekozen, en die kat ziet er precies zo uit als onze kat!

Toen ik de kaart zag dacht ik eerst: mijn vriend heeft een foto laten afdrukken van de kat. Dus dat was een verassing! Ben echt heel blij met mijn eerste kaart. Helaas niet veel tekst achterop, maar och er is een begin.

@missmoana, apenheul was erg leuk! Met drie kinderen wel vermoeiend maar ze hebben het zo leuk gehad! Laatst was ik er met vriendlief en toen waren we zo weer buiten. Wel leuk maar wij vliegen overal snel doorheen. Met de kinderen zijn we er ruim 3,5 uur geweest, echt leuk!

@nicolientje, de kaart naar Duitsland is zo'n 13 dagen onderweg nu. Had het toch wat korter gedacht. De kaart van Zweden naar hier is al binnen een paar dagen aangekomen, maar van hier naar Duitsland duurt zo lang!

Nu even een heerlijk rustige avond op het balkon. Heb weer een trouwboekje binnen, dus daar even in kijken. En ik ga een brief naar je schrijven nicolientje, is tot nu toe niet gelukt. Morgen gaat hij op de post!
Smuisje: dan heeft Nicolientje zaterdag een hoop te doen.

die van mij gaat ook op de post morgen .

Was veel te mooi weer om te schrijven. Of iig, heel weinig tijd gehad .
Smuisje, wat leuk dat je je eerste kaartje hebt ontvangen en gelijk zo leuk! Ik ben echt al heeeel lang niet meer in de Apenheul geweest maar is het echt zo klein dat je er zo doorheen bent? Ik ga met twee kids, lekker op ons gemakkie aapjes kijken. Wat leuk dat je ook kinderen hebt (of zijn het oppas kindjes?)!

Nicolientje, Slagharen is erg leuk, vooral als de kids zelf in dingen durven. Voor kleintjes, in de leeftijd van mijn zoontje, is er niet heel veel aan. Je kan samen in de auto's en het reuzenrad maar ik heb geen idee of dat ook echt mag (we gaan het horen). Wij gaan met een grote groep dus er is altijd wel iemand die bij de kleintjes blijven, dan is het wel leuk en te doen. Zo te horen heb je nog heel wat lees plezier in de planning :-) Wat is HV?

Indie, ik vind het zelf ook a-sociaal om de kaartjes niet te registreren en zou echt een schuldgevoel krijgen. Toch vind ik het erg jammer dat mensen daar niet op letten. Maar ach genoeg leuke kaartjes krijgen we daarvoor in de plaats. Wat een actieve Finnen trek jij zeg! Lijkt me zo moeilijk om voor zo een persoon nog een geschikt kaartje te vinden, is het jou wel gelukt? Hoe heet je nieuwe huisgenoot?
@peacy, haha och heeft ze wat te doen in het weekend toch:p

@missmoana, nee heb geen kinderen, zeker geen drie haha ben zelf pas 23. We willen wel snel kinderen, maar eerst even rustig trouwen.

Ik werk als nanny, dus ik zorg 35 uur in de week voor drie kinderen. Ik zorg graag voor ze en ga ook vaker met ze ergens heen, maar echt zo'n groot park doe ik toch liever met iemand erbij, vandaar dat mijn vriend dan altijd mee gaat. De kinderen zijn gek op hem.

Apenheul is niet zo klein, vooral niet als je met kinderen bent. Maar als je als twee volwassenen gaat, die niet een uur bij elk aapje blijven staan, dan kan het vrij snel gaan
Smuisje: idd.

Apenheul is leuk... 2 jaar geleden geweest. Zooo leuk.
Smuisje en Peacy!!! Jullie zijn me er ook twee bij elkaar hè, Hahaha. Nee, schrijf maar lekker hoor, leuk! Ik heb zo weinig te schrijven de laatste tijd. Kijk uit naar jullie brieven:).

Okè, nu weer serieuze modus aan:).

Smuisje, wat ontzettend tof dat je je eerste kaartje hebt ontvangen en gelijk zo'n mooie. Heb je hem al geregistreerd? Volgens mij gaan kaartjes naar ons toe sneller dan degenen die wij verzenden. Waarom dat zo is weet ik niet maar zo gaat bij mij ook vaak. 13 dagen voor Duitsland is wel lang maar niet bizar lang. Een van mij deed er ook 11 dagen over. Misschien morgen een hurray;). Ik kijk uit naar je brief!

Peacy, Mijn C hapert, zwaar vervelend haha. Ik kijk ook uit naar jou brief! Hou me aan het werk hè:P.

Missmoana, dat is wel heel erg leuk, met zo'n grote groep. Ja, ik heb zeker nog heel wat leesplezier, gelukkig komen er regelmatig nieuwe boeken uit. HV=Humanistisch Verbond. Ken je dat?

Ik heb voor mezelf een super streng lees-overzicht gemaakt. Maandag moet ik het boek uit hebben en dan heb ik nog een paar dagen voor 'de 100-jarige man die uit het raam klom en verdween'. Want 7 aug leesclub... Nooit meer zo'n boek als nu.
@nicolientje, ja heb hem meteen geregistreerd en een leuk berichtje achter gelaten.

Ik wens je veel plezier met de 100jarige man, ik vond hem erg leuk!
Kaartjes naar Nederland gaan inderdaad sneller dan andersom. Raar is dat ja. Geen peil op te trekken ook.
Wow, wat gaat dit topic toch hard.

Maar na weer een heerlijke zonnige dag aan de kust ben ik aardig bijgelezen.

Missmaona, veel plezier in Slagharen.

Ben er 3 jaar geleden geweest met man en dochter voor een dagje, erg leuk.

Was toen zwanger van de kleine man dus mocht niet overal in maar kon de pret niet drukken hoor.

Smuisje, leuk je eerste kaartje.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar de kaarten die ik kan verwachten zijn 100 kaarten uit verschillende plaatsen/provincies in Nederland begreep ik.

Daar kom ik vast wel vanaf.

En valt het toch tegen voor de postcrossing dan gebruik ik ze wel om oplossingen van prijspuzzels op te sturen.

Hier vandaag 2 hurrays en net 3 kaarten geschreven.

Er gaat een getekend vissersschip naar de USA, een leeuw naar Letland en een Rotterdam I-drukker naar Duitsland.

Geen noemenswaardige post ontvangen.
Voordat ik alles bijlees, Indie dank je.
Missmoana, veel plezier in Slagharen. Daar ben ik allang niet geweest, zal wel door geen kinderen komen.

Anita, hoelang heb je nog vakantie?

Smuisje, komen ze uit een ander land dan dat het nanny heet? Lijkt me zwaar om drie kinderen te handelen.

Sorry dat ik even niet ben geweest maar ben mezelf ff niet. Dinsdag te horen gekregen dat een goede man is overleden die veel voor onze wijk heeft gedaan. Waar ik vrijwilligerswerk voor deed was hij ook (ik doe niet veel hier in de wijk). Maar hij deed echt echt veel. Het is een gemis. Morgen ga ik met anderen naar de crematie.
Gecondoleerd Steph. Sterkte!
@steph, gecondoleerd! Sterkte vandaag.

Ze zijn niet buitenlands. Officieel ben ik gastouder, maar omdat het bij mensen in huis is en niet zoals normale gastouders bij de gastouder in huis, noemen ze het nanny

Het is vermoeiend maar wel gewoon heel leuk.

Vandaag 5 uurtjes werken dan weekend! Pf maar ben zo druk! Sinds we verloofd zijn heb ik geen 1 dag helemaal niks gedaan. Hoop dat dat snel komt!
Gecondoleerd, Steph.

Pff, ik vind het nu al veel te warm buiten
Steph

Gecondoleerd. Veel sterkte vandaag

Ik denk aan je
2 kaartjes in de bus, maar allebei een verkeerd kaartID. De ene was haar landcode vergeten. Gelukkig is de stempel heel duidelijk en hij komt uit Taiwan.

De andere komt uit China, maar heeft echt een verkeerd IDnummer. De Postcrossingsite is hem aan het zoeken.
Steph, sterkte.

Ik ben deze week begonnen met werken.

Man was nog vrij maar gaat de komende week ook weer aan de slag.

Geen post en geen hurrays vandaag.
Jeej, mijn tweede hurray! De kaart naar new york is aangekomen. Ze heel een heel lief bedankje achter gelaten.

Op naar mijn tweede ontvangen kaart!

Meteen een nieuw adres aangevraagd. Deze gaat naar Rusland.

Ze heeft geen voorkeuren erop gezet, dus stuur weer een typisch Hollandse kaart. Veel mensen vragen een zin in je eigen taal. Hebben jullie dat wel eens? Wat zetten jullie er dan in?
Ik doe meestal iets als: alles goed? Of ik heet...

Nog geen bericht van de postcrossingsite bij de kaart met een verkeerd ID

En nog geen hurrays. Kaart naar Taiwan is al 40 dagen onderweg of zo, net als die naar Rusland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven