Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
@Neferisis: er zijn wel musea en cadeau winkels, maar die hebben hier toch ook meestal de lokale architectuur, bevolking en/of dieren op hun kaarten staan. Tot op heden nog geen lokale kunst postcards kunnen vinden helaas (wel wat dubbele kaarten, maar die willen de meeste PC-ers niet). Maar, vandaag eindelijk iets gevonden waar geen dier of lokale bevolking/architectuur op staat. Een boek met 30 science fiction kaarten. Heb ik toch nog een keer iets anders om te sturen. En de jacht op kaarten gaat gewoon door.

Vandaag ook geen post gehad. Wie weet na het weekend. Wel nog een kaartje met skyline van Johannesburg naar Rusland gestuurd.
Alle mogelijke kaarten zijn onderweg, maar allemaal naar best wel ver weg of trage landen dus het is weer wachten. Wel kreeg ik een bijzondere reactie op een hurray van mijzelf aan een recent oudstadgenoot: " bedankt voor je lange, fijne, lieve, grappige en interessante boodschap". En dan nog met meer soortgelijke tekst. Ik werd daar wel even stil van. Best wel hartverwarmend. Ik ga daar zeker ook nog op reageren.

@Marly: Kun je ook niets op internet bestellen?

@Nepese: Dat zijn naar mijn idee best wel weinig expired kaarten op zo'n hoeveelheid. Lucky you.

@Blijdrukmeisje: Het is soms juist wel fijn om even je zinnen te verzetten met postcrossing als je in spanning zit of andere stress hebt.

@Neferisis: Op driehoogachter zie je nooit een postbode. Best wel jammer. Je hebt toch wel terug gezwaaid?

Morgen gaat er een kaartje naar Brazilië van The Cure. Een meisje met best wel een bijzondere muzieksmaak voor haar leeftijd en afkomst. Wel een goede smaak vind ik zelf.
De kaart was trouwens ouder dan zijzelf.
@Indie: Via internet is inderdaad ook een optie. Dat heb ik nu 2 keer gedaan en beide keren is de post het "kwijt geraakt". Ik wacht inmiddels alweer 8 dagen op poging 3. Ik denk dat ik er daarna mee ophoud. Een kaart die ouder is dan zijzelf is wel extra leuk!

Ik heb vandaag in een boekenwinkel van die postcard boekjes gevonden. Daar zitten er dan een stuk of 20 in, die kaarten kun je er dan uithalen en opsturen. Gelukkig waren daar ook boekjes tussen zonder toeristische onderwerpen. Dus missie geslaagd.
De bus gevuld met zoetigheid voor een Zwitserse, filmsterren voor een Finse en een Russin, een glimlach voor een Deense, een Disney voor een Duitse, een kat voor een Wit-Russin en voor twee medelanders kunst en transport.

Tevens gaat een kleurrijke A5 kaart van Parijs naar dochter, om de lege wanden van haar kamer mee op te fleuren.

@Peacy > leed de dwingende postcrosser aan arachnafobia?

@Marly > buitenlandse bestelling raken bij mij ook regelmatig zoek, heel frustrerend. Postcard boekjes zijn reuze handig,vooral Bol heeft een groot aanbod.

@Indie > ik zwaai altijd naar iedere postbesteller.

Had je die kaart van The Cure ook al zo lang in huis?
Neferisis: Nee . Had het wel cool gevonden. Ze vroeg er specifiek naar en ik wilde nu eindelijk van die enge kaart af .
@Marly: Dat schiet dan niet echt op met die internetbestellingen. Kaartenboekjes zijn ook handig. En per kaart vaak ook nog eens een stuk goedkoper.

@Neferisis: Ja die kaart heb ik al sinds het concert in '87. Dat soort dingen kom je tegen als je gaat verhuizen.

Vandaag gaan er weer vijf kaarten op weg. Twee nieuwe landen voor mij: Slowakije krijgt een Erte-kaart en Israël een bloemen houden van mensen kaart. Verder gaat de Notre-Dame naar een Duitse die gek is op Parijs, een Noordzeekust naar de USA en een sprookjeskaart blijft in Nederland.
Ik heb zojuist 4 kaarten geregistreerd. Eerder deze week ontving ik al uit Duitsland en Rusland (Siberie, vond ik nog wel bijzonder)

Dit weekend kreeg ik een kaartje uit Nieuw Zeeland en Romenië! 2 nieuwe landen voor mij. Leuk hoor

Morgen, ja morgen écht, ga ik kaarten versturen. Mijn vorige kaarten zijn na aankomst bijna allemaal favoriet gezet. Ook leuk.

Maarja, het schept wel verwachtingen.

Fijn dat je kaartjes in zo'n boekje kon vinden, Marley.
Later is nu
Zowaar op maandag een bijzondere kaart ontvangen, een aanwinst voor mijn 'Alice' verzameling.

Aangezien er enkele hurrays kort na elkaar binnen kwamen heb ik toch nog adressen aangevraagd. Jip & Janneke gaan naar de V.S., een kop koffie naar Polen, een kattenillustratie en een kasteel naar Oekraïne, en een molen naar China.

@Peacy > het is weer spinnentijd. Ik ben alleen bang voor die grote exemplaren met dikke poten, die wil ik echt niet in huis hebben. Als mijn echtgenoot niet thuis is moet ik zo'n beest dus zelf vangen en buiten zetten. Ik vind mezelf daarna een superheld.

@Indie > mijn verleden ligt op zolder. Hopelijk mag het daar nog jaren ongestoord liggen stof happen. Ongetwijfeld zitten er ook 'concerttrofeeën' bij. Zolang er geen aanleiding toe is heb ik de moed niet om daar orde op zaken te stellen, hoewel dat eigenlijk hoog nodig is. Misschien als dochter volgend jaar op kamers gaat...

@Dreamer > heel herkenbaar. Stiekem hoop je natuurlijk dat alle door jou verzonden kaarten favoriet worden gemaakt. Bij mij is dat in 80 % van de gescande kaarten het geval.
Ik hoor net dat vandaag de post weer normaal verloopt bij ons. Hopelijk vanavond dan eindelijk een eerste kaart als ik thuis kom. Duimen!
Net mijn tweeduizendste hurray ontvangen...

@Marly > ik duim voor je!
Haha, grappig, ik had net hier even gekeken en op postcrossing zelf, loop naar de gang, liggen er 2 kaartjes!

Eten uit Zuid Korea en een getekende skyline uit Hong Kong

En maar goed ook, ik bleek een kaartje, dat ik moest versturen, op de scanner hebben laten liggen en ik telde de kaarten nog bij posten en vond het al raar dat er 1 minder was. Dacht dat ik thuis verkeerd gerekend had. haha
Later is nu
@ Neferisis: het heeft gewerkt!

Ik heb vandaag 1 officiële kaart uit Duitsland binnen gekregen. Niet echt een lang of interessant bericht erop, maar ik ben blij dat ik mijn eerste kaartje heb.

En ik heb 1 direct swap geaccepteerd laatst en die is ook aangekomen. Ik wilde wel eens weten hoe dat in zijn werk ging en ik ben niet teleurgesteld. Ik heb een enveloppe met heel veel leuke kaartjes, plaatjes en postzegels binnen gekregen. Ook erg blij mee.

Geen hurray's gehad verder.
Leuk Marly, je eerste kaartje
Later is nu
Ik had van de week mijn 100ste Hurray binnen! Waaaahh.. Nu begin ik echt mee te tellen he ?

Op naar de 150!
Oh.. tel je dan pas mee? Ik heb er 120 gehad

Was het een leuke hurray?
Later is nu
Ik weet niet meer welke het was, ik had die dag een enthousiaste, een lege en een thanks.. Hoop de enthousiaste
Lege hurrays... :(

Heb ik de laatste tijd ook vaak, zo jammer, want doe eigenlijk altijd mijn best, haha.

Ik had gisteren 3 kaartjes in de bus. Eentje uit NL, met echt maar 2 zinnen erop, heel kort. Tot mijn verbazing zag ik na het registreren dat deze postcrosser in de top10 van NL staat qua verstuurde kaarten. Toen dacht ik wel even: tja, op die manier verstuur ik er ook honderden, maar ik vind het juist leuker wel echt mijn best te doen op een mooie kaart en een 'uitgebreid' verhaaltje. Lege profielen, lege hurray's, of lege kaartjes: van mij mag het worden afgeschaft...
ik heb m'n postcrossingverjaardag gemist. Ben 369 dagen lid

Lege hurrays zijn echt jammer.. op een leeg profiel kan ik m'n niet zo leuke kaartjes tenminste nog kwijt.. en daar kreeg ik dan een keer weer een blije hurray van.. ik bedoel maar
Later is nu
Grappig, de één het eerste kaartje, de ander de 2000ste hurray en Peacy die nu een echte PC-er is. Een gemengd gezelschap dus.quote:el_spark schreef op 05 september 2013 @ 11:34:

Lege profielen, lege hurray's, of lege kaartjes: van mij mag het worden afgeschaft...Lege profielen krijgen geen kaart van mij en lege hurrays krijgen een boze pm. Nu nog iets verzinnen voor lege kaarten. En voor stomme kaarten zoals ik er vandaag weer één kreeg, een reclame voor een ski-resort. Van een postzegelverzamelaar wiens profiel enkel dit zegt: "I like collecting stamps. The card to send is all up to you. I prefer my cards sent in an envelope, if it's not a problem, of course!" Geen enkele interesse in de kaarten dus. Ik heb een wensenlijst met wel een miljoen mogelijkheden, maar ski-resorts of iets wat maar een beetje in de buurt komt staat er niet op. Wel dat ik geen reclamekaarten wil (dus ook niet als je de tekst afplakt stomme vent!).

Ook een leuke kaart gehad trouwens. Een toepasselijke Vis-kaart met daarop "Love is a battlefield". Tsja, dat heb ik wel ervaren de laatste maanden, helaas.
quote:Neferisis schreef op 02 september 2013 @ 23:47:

@Dreamer > heel herkenbaar. Stiekem hoop je natuurlijk dat alle door jou verzonden kaarten favoriet worden gemaakt. Bij mij is dat in 80 % van de gescande kaarten het geval.Bij mij is het maar 60%. Komt vast doordat ik veel stomme kaartjes gedumpt heb de laatste tijd naar de mensen met stomme profielen zoals ik die van de week ook weer had: "Like any postcard." Dat was alle tekst. Daar ga ik echt mijn best niet voor doen. En als ik eerlijk ben heb ik ook wat moeite om afscheid te nemen van mijn allerleukste kaartjes. Dat zal ook wel een reden zijn.
Haha, dat van die allerleukste kaartjes ken ik. Ik heb één van die kaartjes een keer op facebook geplaatst, zodat ik de afbeelding aan meer mensen kon laten zien

Ik heb gisteren postcrossing op instagram ontdekt en heb enorm zitten scrollen, in de hoop een blije ontvanger van één van mijn kaartjes te vinden.. Zó blij dat ie op instagram gezet is dus

Maar instagram klapte er steeds uit, kan helaas alleen op de telefoon.. dus verder dan 1,5 dag terug kwam ik niet.

Maar dat bracht mij wel op het idee om vandaag een afbeelding te maken van m'n wereldkaart van afgelopen jaar, en die op instagram te zetten. Vaar dat ik achter m'n 'verjaardag' kwam.

Ik moet verdorie gewoon naar een andere wijk voor 'groeten uit Stad' te kunnen kopen.. hier in de wijk waren ze uitverkocht

(wel dubbele, maar die wil ik dan weer niet)

Trouwens, die postzegelverzamelaar heeft volgens mij een kaartje van mij gehad
Later is nu
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik drie kaartjes mogen versturen. Een kaart met teddyberen gaat naar Japan, een kaart met Hollandse klompen gaat naar Singapore, en een stroopwafelkaartje van I-drukker gaat naar Belarus.

De profielen uit Japan en Singapore waren leuk, alleen schreven ze verder niets over zichzelf, alleen uitgebreid over hun voorkeuren. Toch vond ik dat fijn, voor allebei had ik een leuk kaartje op voorraad. En als zij verder niets over zichzelf schrijven, dan schrijf ik wel een verhaaltje over mezelf, de stad waar ik woon, Nederland, het weer, enzovoorts.

Op het profiel van dat meisje uit Belarus stond alleen een zinnetje in de trant van alle kaarten zijn prima. Verder niets! En ze is toch al langer lid. Daarom heb ik haar een stroopwafelkaartje gestuurd van I-drukker, en ik heb er alleen de datum, happy postcrossing en groeten van (...) op geschreven. Ik schrijf altijd een verhaaltje, ook bij een leeg profiel, maar zij is ook al drie weken niet online geweest. Soms krijg je dan toch onverwachts een enthousiaste hurray terug. Dit was echt de eerste keer dat ik alleen happy postcrossing schreef.

Momenteel kan ik een kaartje uit de Oekraïne niet registeren. Het is een mooie kaart met mooie postzegels, alleen is de kaart helemaal in het Russisch geschreven. Ik heb al een zoekopdracht bij postcrossing geplaatst, maar zij zijn er ook nog steeds niet uit.

Leuk Neferisis, de 2000ste hurray!

Dreamer al meer dan een jaar postcrosser! Proficiat!

Momenteel heb ik zelfs geen expireds meer! Ook dat meisje uit de USA heeft alsnog mijn eerste kaartje geregistreerd nadat ik mijn tweede kaartje had verstuurd. Voortaan ga ik bij een (bijna) expired kaart wel eerst een mailtje sturen.

Uit Canada kreeg ik een leuke reactie op mijn Breda Kasteel Bouvigne kaartje, en die meneer van 78 uit de USA was ook heel blij met mijn Kinderdijk kaartje.

Postcrossing vind ik nog steeds superleuk om te doen.

Een prettig weekend!
Ik vind het zo raar dat ik nog steeds af en toe mailtjes krijg dat ik een kaartje zonder ID verstuurde. Ik print adres inclusief ID uit (leesbaar) én zet het nog een keer in het rood met de hand op het kaartje. En dan nóg kunnen postcrossers het niet vinden/lezen. Bizar.

Kreeg een cupcakekaartje uit Frankrijk. Heel fleurig en leuk En een blije hurray uit de Oekraïne.

Het cupcakekaartje heb ik trouwens op instagram geplaatst en ik kreeg binnen een paar seconden meer dan 100 likes Ik ben bang dat mensen in eerste instantie dachten dat het echte cupcakes waren Maar het is dus écht een leuk kaartje. Blij mee.

En ik mag weer een kaartje sturen. Jeej.
Later is nu
En er gaat een kaartje naar Finland. Mevrouw wilde onder andere kaarten met 'echte mensen' erop, dus er gaat een soort vintage kaartje heen van Flow, waar een vrouw op staat met zo'n 60er jaren bril op het strand. Die vrouw had mijn oma kunnen zijn, zoals ze eruit ziet.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven