Postcrossing deel 9

08-07-2012 12:53 2788 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe werkt postcrossing:

Eerst de verkorte versie:

Vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen.

Je zult het adres via e-mail, met een Postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het Postcard ID op de kaart.

Het Postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren.

Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Vanavond een superenthousiaste hurray uit Belarus ontvangen. Het was het mooiste kaartje dat ze ooit had ontvangen! En de postzegels vond ze ook al zo mooi. Het kaartje was het vrijheidsbeeld uit de New Yorker-collectie, ze wou iets van New York , niet een heel apart kaartje dus. Maar zo leuk dat ze er zo blij mee was.

Ook 2 kaartjes verstuurd. Een tulp naar China en een maximumkaart met vogel naar de Oekraïne. Zelf een kaart met een chinese delicatesse ontvangen uit China.
Nou, na al die blije hurrays kwam de lege uit Belarus wel een beetje als een koude douche, moet ik zeggen. Maar goed, die is ook eindelijk geland.
Later is nu
@Neferisis, ik wissel het swappen af met Officials vind ik wel erg leuk. Jij hebt zeker al veel kaarten verstuurd/ontvangen dat je er 49 onderweg mag hebben hihi. En leuke landen heb je getrokken.

@Deerne, goede Postcrossing dag lees ik wel

Oh dat vind ik eigenlijk bijna wel het leukste aan het hele Postcrossing gebeuren de Hurrays zeker als ze zo enthousiast zijn!

@Dreamer, oh dat is jammer een lege Hurray. Was hij lang onderweg? En wat voor kaart had je gestuurd?

En hoeveel mag jij er onderweg hebben? Hier wisselt het sturen heel erg. Heb geen maximum of minimum voor mezelf gesteld. Als ik een vrije dag heb vraag ik adressen op en stuur ik die kaarten ook dezelfde dag nog weg.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
@Dreamer: Schud je haar los en laat je gaan! Als het zo leuk gaat met de kaarten die je stuurt, laat je dan liever niet tegenhouden. Je bent waarschijnlijk een aanwinst voor postcrossing, dus maak de mensen blij.

Ik heb vanmiddag een treinstation naar Hong Kong gestuurd, een Zweden kaart naar iemand in Taiwan die getrouwd is met een Zweed, een rotskust blijft in Nederland, een schattige eekhoorn gaat naar iemand in Duitsland die houdt van cute en een foodkaart naar iemand in Finland.

Tip van vandaag: lunchen en postzegels likken gaat niet heel goed samen.

@Deerne: Voor haar was dat kaartje dus wel speciaal.

@Neferisis: Dat is ook handig. Al zou ik zelf graag die landen dan ook willen bezoeken. Ik houd van reizen en normaal was ik niet zo van de kaarten, maar nu neem ik er zoveel mogelijk mee, ook om de persoon die ze verkoopt een beetje te steunen (vaak arm, gehandicapt, o.i.d.). Het mes snijdt aan twee kanten. En ook voor mezelf trouwens, ik gebruik ze voor collages.
Indie ik zie het helemaal voor me, bobbelige postzegels met kruimeltjes eronder

Ja dat is het toch wel het leuke van Postcrossing, dat je iemand met een kaartje zo blij kan maken! Ik heb zelf ook echt mooie kaartjes ontvangen deze week met leuke verhaaltjes. Zo weet ik nu dat er een mini-planeet naar mij vernoemd is!
Ik heb stickerpostzegels, dus bij de lunch kan bést.

Belarus heeft de kaart wel favoriet gemaakt, dus maakte daarmee wat goed. De kaart was 28 dagen onderweg, langst tot nu toe naar daar. Het was een langwerpige kaart met Friese paarden erop.

Maar goed.. Duitsland heeft nog niet geregistreerd, dus inderdaad toch maar 2 adressen 'getrokken'. Er gaat een toren naar Slovenie en een multiview naar Tsjechie.

En zo was ik bijna alweer door de toeristische kaartjes heen
Later is nu
O Deerne, wat leuk van die planeet!
Later is nu
Yeah, vanmiidag mag ik van mezelf ook eindelijk kaartjes gaan sturen. Het regent, dus dat mag. Nu maar hopen dat er leuke kaarten bijzitten :-D
Het regent?

hier juist een hele felle blauwe lucht!

Maar lekker, kaartjes sturen
Later is nu
overigens een 'normale' hurray uit Taiwan.

Bij dominante profielen, lege profielen, gaat er meestal een idrukker kaart heen. Helaas heb ik maar 1 soort.

Van de dierentuin :p. Of ik moet iets kunnen herlijden uit de favorieten..
IK heb daarvoor een aantal kinderpostzegelskaarten, die me toen leuk leken, maar waarvoor nooit een goede gelegenheid was. En ééntje is daarvan ook nog favoriet gemaakt. Ik was echt wel een beetje verbijsterd daardoor
Later is nu
Overigens binnenkort weer kinderpostzegels
Later is nu
Ooh, ja! Die heb ik ook nog..

Binnenkort maar eens kijken
@Neferisis: ik ook, maar dan ben ik bang dat ze hem niet registreren. Ook hoe het op dat profiel stond: "I expect cards about my interest" en dan 3 interesses (eigenlijk 1 interesse in verschillende woorden) Dat was het hele profiel. Dus nu heb ik een ontzettend lelijke kaart gevonden met een super lelijke flat erop uit Johannesburg. Ik denk toch dat ik die stuur. Wie weet is ze er blij mee en dan ben ik er vanaf
Ik vroeg een nieuw adres aan en kreeg een nagenoeg leeg profiel uit Hong Kong. Slechts éen zinnetje: 'Don't write with red ink'... Ik heb mijn etui met Stabilo's erbij gepakt en elk woord op het toeristische kaartje met een andere kleur geschreven, behalve rood.

@Dreamer > de kinderpostzegels van dit jaar zijn prachtige zwart/wit foto's van Anton Corbijn. Ik ben benieuwd wat voor soort kaarten er in het assortiment zitten.

@Deerne > wel ja: een complete planeet naar jou vernoemd! Ik vond het vroeger al heel wat dat mijn naam prijkte op de zuidpool van mijn globe.

@Wandelaartje > ik heb mezelf geen maximum opgelegd. Als ik een schrijfbui heb, en tijd, druk ik op de knop.

@Indie > het liefst ging ik zelf ook al die exotische oorden bezoeken, maar soms zijn er andere prioriteiten in het leven. Wellicht gaat ons gezin eind van het jaar een paar weken naar de V.S. om dochter te bezoeken.

@Peacy > nog interessante adressen gekregen?

Ik heb net de was binnen opgehangen. De zon wordt te vaak verruilt voor een plensbui van enkele minuten.

@Marly > goed plan!
IK heb een mooi kaartje ontvangen van een trein in de mist uit Chelyabinsk, Rusland. Klopt de ID niet

Het wordt nu gezocht. Tekst is ook deels onleesbaar, door de poststempel, maar ik heb echt elke mogelijkheid van de ID geprobeerd. De enige, die ik kon vinden als mogelijke afzender, heeft nog geen één geregistreerd kaartje, zou toch jammer zijn als het hierop fout liep. Nouja.. ik heb best veel informatie.

Ik bedacht me trouwens vandaag: ik ben hiermee begonnen, mede om m'n stapel met kaartjes kleiner te maken, die stapel wordt alleen maar groter

Ik heb inderdaad de kinderpostzegels al bekeken, ben erg benieuwd naar de kaartjes.

Je naam op de Zuidpool, toe maar weer. Mijn naam staat op tampons.. (ja, écht, het is een merk )
Later is nu
Hier alweer 2 hurrays binnen vandaag en 2 hele enthousiaste uit Taiwan (9 dagen) en Polen (2 dagen) dat maakt de mens blij

Kan op mijn vrije dag volgende week weer wat adressen opvragen .

Ja leuk de Kinderpostzegels, maar weer bestellen

Hier ook een overvloed aan kaarten op voorraad en vandaag ook alweer een aantal gekocht. Je kan nooit teveel kaarten hebben toch om te versturen haha..
De afgelopen week heb ik iemand blij gemaakt met een I-Drukker kaartje met de kitten bij de laptop met de tekst 'waar is mijn muis'. Deze kaart stond in de favorieten van de ontvanger. Verder houdt de ontvanger ook van mooie postzegels.

Ik kreeg een hel enthousiaste hurray terug, vanwege de kaart en die leuke retro guldenpostzegels.

De ontvanger heeft me zelfs aangeboden een kaartje terug te sturen! Erg aardig. Geven jullie dan ook gewoon je adres op? Regelmatig heb ik meegemaakt dat degene die mijn adres had getrokken op het kaartje schrijft dat hij of zij een kaartje terug wil ontvangen. Dit is de eerste keer dat iemand zelf aanbiedt een kaartje terug te sturen, erg leuk.

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe kinderpostzegels.

Vandaag gaat er een kaartje van de kaasmarkt in Gouda naar Rusland, en een Hollands landschap met molen naar Zwitserland.
Er liggen drie kaarten klaar: een paard voor Finland, dolfijnen voor Ierland en voedsel voor Zuid-Hollandse. Ik weet niet of ik nog puf heb om een wandelingetje richting brievenbus te maken. Heel de ochtend heb ik stevig in de tuin gewerkt en zit net fris gedoucht en rozig aan mijn bureau.

@Dreamer > is de ID code al gevonden?

Hier groeit de voorraad met de week, hoe hard ik ook mijn best doe deze te laten slinken. Webwinkels zijn ook zo verleidelijk...

Het is vast een onbekend/buitenlands tampon merk, want ik kan bij dit product geen meisjesnaam ophoesten. Of hebben jouw ouders je een bizarre voornaam geschonken?

@Wandelaartje > geen tijd voor het aanvragen van adressen in het weekend? Of ben je dan aan het wandelen?

@Nepese > ik mail regelmatig een verzoek voor het adres van de afzender van een bijzondere kaart. Soms volgt hierop een lange kaartenwisseling. Ik heb hieraan eveneens een Spaanse en Russische penpal overgehouden.
Haha, nee, ik heet niet OB of Tampax, dat scheelt dan weer

Het is een hele normale naam, wordt alleen tegenwoordig niet meer gegeven, en ik zag de tampons ineens bij de drogist staan. Wel handig, voor op het werk, weet iedereen welke van mij zijn

ID code is gevonden, ze had 2 cijfers verwisseld. En ik had veel cijferwisselingen geprobeerd, maar die net niet.

IN het weekend posten vind ik zo jammer, ivm de extra dagen die dat kost.

In webwinkels koop ik gelukkig (nog) niet.
Later is nu
Vandaag 5 kaartjes in de brievenbus..

Een leuke uit Nederland, heel verhaal.

Een onwijs leuke hondenkaart uit Rusland.

Een wat mindere uit Belarus, met een klein verhaaltje.

Een leuke uit Oekraine en eentje uit de USA..

Zelf verzonden:

Duitsland: een multiview van landschappen

Nederland: een oma die gymt

Canada: vlinders op een bloem

Belarus: macarons

En Finland: een posttrein
Ik had een enthousiaste hurray uit Ierland, die postcrosser die zoveel kaartjes al had en waarvan ik een favoriet had. Jeej.

Wow, vruchtbare dag Peacy!

Ik heb nog een kaartje uit Oekraïne ontvangen
Later is nu
Inderdaad! Daarvoor nog een Lege hurray..

Wat vind ik dat frustrerend zeg! Neem dan de moeite om iets te typen..
ik had gisteren een mooie kaart uit Rusland passend een thema wat ik voor mijn vriend spaart. Vandaag een vakantiekaart van vrienden uit Frankrijk en een swap.

@Neferisis, ik wil graag de officials dezelfde dag posten als dat ik ze heb aangevraagd en morgen zijn we weg. Vaak wandelen we wel op zondag trouwens hihi... en zaterdags werk ik vaak.
Toen ik vandaag terug kwam uit de stad lagen er gewoon 3 kaartjes De Bodensee, een landschap uit Finland, erg lijkend op de Bodensee en een kaartje van Zaragosa, Leuk hoor
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven