Postcrossing! Wie doet er aan?

29-03-2008 17:44 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
VAN HARTE GEFELICITEERD SWEETCANDY
Is Sweetcandy jarig? In dat geval: van harte Ik hoop dat je een hele leuke dag hebt!

Nannie, wat een rare actie van de man zeg! Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo echt denkt iets te bereiken... Maarja, er zijn een hoop vreemde mensen

Ik ben stiekem toch weer meer kaarten aan het versturen... Het duurt ook zo lang nu steeds!! Voordat ze aankomen, mijn kaartjes. Relatief heb ik snel kaartjes terug, maar ja.
He ladies!

Na een break van een aantal weken ben ik weer helemaal verslaafd

Ik had paar dagen geleden kaartje naar Finland en die was nog lang niet bij de 200000, nu net vraag ik er een aan, alweer 200739! Jeee wat gaat dat snel!

Ik wacht met smart al dagen op een kaartje in de bus, want de laatst onvangen kaart dateert van half juli.... heb in middels wel 3 hurrays, dus er is wat onderweg!

Iemand had het over de ansichtkaarten van de kruidvat. Ik heb deze eens laten drukken. Wel heel leuk alleen de kwaliteit van de afbeelding was wat minder. Maar dat ligt ook aan de afbeelding zelf. Als je een haarscherpe foto laat afdrukken is het prima, maar ik had een afbeelding (van een afbeelding waarschijnlijk) en die was minder scherp. Maar wel een leuke vind ik zelf. Maar sinds ik in Amsterdam kaartjes voor 35 cent koop, is dat toch leuker, en echter.

Is sweetcandy jarig?? Gefeli (en veeeeel kaartjes vandaag toegewenst :D)
quote:Kozoo schreef op 17 augustus 2009 @ 09:50:

Iemand had het over de ansichtkaarten van de kruidvat. Ik heb deze eens laten drukken. Wel heel leuk alleen de kwaliteit van de afbeelding was wat minder. Maar dat ligt ook aan de afbeelding zelf. Als je een haarscherpe foto laat afdrukken is het prima, maar ik had een afbeelding (van een afbeelding waarschijnlijk) en die was minder scherp..

Bij het laten drukken (bij de Kruidvat of een reguliere drukker) moet je minimaal 150 dpi (bij voorkeur zelfs 300 dpi) voor een afbeelding hebben wil die van goede kwaliteit zijn. Afbeeldingen van internet zijn maar 72 dpi, vandaar dat de kwaliteit wat slechter wordt.

Bij eigen gemaakte foto's kun je dat instellen. Ook kun je als je de afbeelding op de computer verkleint -nadat je deze met een digitale camera genomen hebt- gelijktijdig het dpi verhogen. Dit kan niet zonder de afbeelding te verkleinen, want dan zou je kunstmatig dpi moeten toevoegen, wat niet altijd even goed gaat.
Ps. dpi betekent: dots per inch, dus de nauwkeurigheid / het aantal pixels per inch.
DPI, waar vind ik dat? ik hoorde daar iemand over, dat 300 dpi inderdaad voldoende was als afdrukkwaliteit.... op mijn camera vind ik daar niks over?

Bedankt voor de felicitaties !! Ik ben vandaag 22 geworden. Nog echt een ukkie dus.... Morgen ga ik weer terug naar mijn eigen plekkie in Nijmegen en ik hoop op een hele berg post wat na een week op mij ligt te wachten ;)
Tsja, dat is even klungelen per camera. En niet op alle camera's kun je dat instellen, maar als je gewoon de maximale grootte voor foto's te nemen instelt, dan kun je de dpi in ieder geval op je computer aanpassen (door de afbeelding kleiner te maken dus).
oke Ik kon het namelijk nergens terug vinden, terwijl het heel lang duurde met uploaden omdat mijn foto's dus zo groot waren...... De volgende keer kan ik ze dus gerust wat kleiner maken op mijn scherm en ze dan uploaden.

Dankje!

Zodra ik wat mooie foto's heb die ik écht de moeite waard vind voor een ansichtkaart, dat ik dan eens een setje bestel!
Nee, op de computer kleiner maken... Niet op het fototoestel!!

Voor een goede kwaliteit zul je veel digitale informatie moeten uploaden, dat duurt dus ook wat langer.

Met foto-bewerk-programma's als Photoshop en Paint Shop Pro kun je ze dan de resolutie (= het aantal dpi) verhogen door de foto kleiner te maken.

Mocht je dit de volgende keer willen doen dan kan ik je wel even helpen met hoe te werk te gaan Zeg het tzt maar even.
Je kunt het ook met irfanvieuw kleiner maken.
Wat is dat? (irfanvieuw) En kun je daarmee gelijktijdig het dpi verhogen? Want daar ging het eigenlijk om...
Hm ik zal even testen op de pc met een oud fotootje en kijken wat er met de reslotutie gebeurd. Ik bedoelde ook inderdaad op de computer vekleinen :P Op de camera kan dat niet eens bij mij haha
Jullie hadden nog een kaartje van mij te goed. Ik ben druk bezig al mijn kaartjes van de afgelopen tijd te uploaden. Dit was het kaartje uit Australie:

Mooi is hij he?
Oh.... Ik vind hem in het echt mooier. Hij glimt zo mooi.....

Die kaarten van idrukker kom ik bij heel veel postwalls van mensen tegen. Vooral die met groeten uit holland. Ik moet bekennen dat ik die ook al meerdere keren heb verstuurd.
Die kaarten met 'groeten uit holland' stuur ik met name als mensen niks in hun profiel hebben staan. Dan heb ik eerlijk gezegd weinig zin om een bijzondere kaart te gaan zoeken/kopen.

Zeker een mooie kaart trouwens papua !
@ sweetcandy: van harte!

Mooie kaart papua!

Hier nog steeds niks. Zelfs mijn kaartje naar brabant nog niet. Maar weet je wat ik dan ook niet zo goed begrijp; dan meldt je je aan op PC, ga je vervolgens drie dagen later op vakantie om dan minstens twee weken niet online te komen...
Sweetcandy: gefeliciteerd

Papua: mooie kaart.

Net een kaartje uit Duitsland gekregen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Sweetcandy, gefeliciteerd!

Papua, inderdaad een erg mooie kaart uit Australie.

Ik had vandaag twee Hurrays, er mag een nieuw kaartje naar Canada en een naar Australie. Ik heb al drie kaarten die heel lang onderweg zijn... China en Taiwan al meer dan 40 dagen, en Duitsland al 27 dagen. Allemaal typische gevallen van mensen die al lange tijd, soms twee weken, niet meer online zijn geweest. Hoewel Taiwan, daar zitten ze met de gevolgen van de tyfoon, postkaartjes hebben dan natuurlijk geen prioriteit.
Papua: wauw, wat een mooie kaart.

Irfanvieuw is ook een bewerkingsprogramma maar de foto's kleiner maken (groter hoeft niet met een spiegelreflex camera) doen we met Photoshop.

Geen hurray's of kaarten. Maar wel kaarten gekocht, 14 voor 70 cent (vanwege korting deze dag)X-D , bij de winkel van Sinkel. Ik wist dat ze ze hadden maar ik dacht die zijn beschreven........Lief wilde erheen, ik zie kaarten ONBESCHREVEN ja dan kopen (daar is niet veel duur dus). Ik heb ze maar een euro gegeven, voor het goede doel.
Gefeliciteerd Sweetcandy!!!
Wow, die kaart van Bondi Beach. Daar ben ik geweest. Alleen die dag regende het heel erg, dat was dan weer jammer.

Trouwens wat een achtelijke man uit Asutralië, om te schrijven dat je kaarten terug moet sturen. Dat zou ik ook gewoon negeren hoor!

Hier in het weekend een Hurray uit USA en Estland. Nu kaarten onderweg naar Finland en China.
Oh en sweetcandy, natuurlijk GEFELICITEERD!!
Sweetcandy, Van harte gefeliciteerd!!!

Vandaag twee hurrays gekregen, 2 hele leuke!! Mag nu weer kaartjes versturen, 1 naar hongarije en de andere naar oostenrijk. Helaas nog geen kaartjes weer ontvangen..

Wat een mooie kaart zeg!! Wauw

Das een leuk koopje, 14 kaarten voor 70 cent, wat voor kaarten zijn het dan?
Justme: dat zijn van alles kaarten. Kastelen, kaarten van mijn woonplaats, UNESCO kaart en dieren.
Jeetje zeg, dat is leuk!!! En spot goedkoop natuurlijk...

Ik ga eens op zoek naar de winkel van sinkel hier in de buurt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven