Primarkt en klantvriendelijkheid

18-07-2015 16:31 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
De familie East dacht vandaag wat aanschaffen te doen bij Primarkt.

Nou.... dat ik in de woorden Primarkt en klantvriendelijkheid in 1 zin heb weten te verwerken is al een prestatie op zich! Wat een K** winkel.

Allereerst kregen we het verzoek of we de kinderen (<4) geen mandjes wilden geven, anders werd het zo'n rommel in de winkel. Nou weet ik niet wat ze daar precie onder verstaan, rommel, maar iedereen die wel eens een Primarkt-filiaal heeft bezocht, weet dat dit blijkbaar een erg rekbaar begrip is.

Maar....

Uiteindelijk vind Eastman een paar shirtjes die mogelijk bevallen. Eerst passen. Paskamer... file op het niveau "A10."

Eastman besluit een shirt ter plekke in een hoek van de winkel te passen. Dom, dom, dom.

Daar is men bij Primarkt niet van gediend. Maar wat me dan ontzettend boos maakt is de manier waarop Primarkt dit kenbaar maakt.

Primarkt had er voor kunnen kiezen om een winkelmedewerkster op de familie East af te sturen, hen vriendelijk de huisregels uit te leggen, begrip kweken, en dus ook begrip ontvangen. En ons vervolgens verzoeken om ons ook aan die regels te houden. Kortom, redelijk, klantvriendelijk, begripvol.

Nee...

Primarkt koos een andere methodiek;

Maar liefst 2 (twee!!!) beveiligers, van het soort "veel-sportschool-weinig-hersens-weinig-tact" kwamen kortdaad op ons afgestapt en sommeerden (dat was echt het woord dat ze gebruikten!) op luide toon, Eastman om DIRECT zijn eigen kleding aan te trekken, "want het is niet de bedoeling dat jan-en-alleman hier maar een beetje naakt (!!) gaat rond banjeren.

Toen Eastman zich vriendelijk wilde verontschuldigingen omdat hij niet bekend was met deze regel werd het pas echt gezellig.

Mislukte politie-agent numero 1 had daar geen boodschap aan en de de andere geüniformeerde aap begon vast de door Eastman verzamelde kleding te pakken en tot snelheid te manen.

Toen vervolgens 'beveiliger' numero 1 het nodig vond om Eastman aan de arm/schouder te pakken omdat hij in zijn beleving liep te "irriteren", was voor ons de maat vol. Ter plekke hebbe we Primarkt -prullaria op de grond laten vallen en Eastman is, in ontbloot bovenlichaam, samen met de rest van de familie de winkel uit gegaan. Kinderen huilen. East vrouw chagrijnig, en Eastman boos.

Nog wel geprobeerd via klantenservice te gaan, maar dat stonden de vriendelijke heren van de beveiliging niet toe. "Je klaagt maar via de site! En nu oprotten!" En dat was onze eerste, en tevens laatste ervaring met Primarkt.

Ik snap dat een winkel regels hanteert. Ik snap ook dat deze nageleefd dienen te worden. Ik snap zelfs dat het voor winkels soms moeilijk is om altijd vriendelijk te zijn, omdat er veel tuig in winkels komt, en ondat er veel diefstallen plaats vinden.

Maar als beveiliging zou je toch vriendelijker moeten zijn en meer dè - escalerent op moeten treden. Bij de verkeerde types was dit voorval volledig uit de hand gelopen. Wij kozen voor vertrek, maar evengoed had iemand anders in deze situatie de aanval geopend.

Ik heb nog een mail richting Primarkt gestuurd om mijn visie weer te geven en hen de tip aan de hand gedaan om de bij hen geldende huisregels zichtbaar op te hangen bij alle ingangen, maar iets in me zegt me dat ik hier niets van terug ga horen.
jouw leven is een keuze
Nou meid...
Internagelaktisch
Ik heb sowieso geen hoge pet op van beveiligers, uitsmijters en dat soort figuren. Daarnaast is de Primark een winkel waar ik met een hele grote boog omheen loop.
Zulk gedrag (van de medewerkers!) verwacht ik eigenlijk min of meer bij een pulp winkel als de Primark, eerlijk gezegd. Maar schandalig is het wel.
ik denk dat je primark (zonder -t) bedoelt?

is je mail dan wel aangekomen denk je?
Het is Primark, en verder
Nou had de beveiliging het best anders aan kunnen pakken, maar serieus, jij vindt het wel normaal om midden in de winkel je eigen kleren uit te trekken en te gaan staan passen?
Als je het dan allemaal zo goed snapt, snap ik niet dat dit je overkomt.

Anyway, als je toon in de mail net zo is als hier, krijg je geen reactie.
Deze beveiligers waar je zo neerbuigend over doet, zijn wat mij betreft onmisbaar in dit soort winkels waar bepaalde mensen bepaald gedrag laten zien.
Mijn eerlijke mening? Knap aso om met ontbloot bovenlijf in een winkel te staan.
quote:HelgaV schreef op 18 juli 2015 @ 16:40:

Deze beveiligers waar je zo neerbuigend over doet, zijn wat mij betreft onmisbaar in dit soort winkels waar bepaalde mensen bepaald gedrag laten zien.Precies dit.
PrimarkT ?!

1 waarom ga je op zaterdag naar de primark?

2 waarom staat je man met ontbloot bovenlijf in de winkel?

3 waarom geef je kinderen mandjes zodat ze vanalles erin kunnen stoppen en ergens anders weer neer kunnen leggen?

4 waarom ga je op zaterdag Met kinderen naar de primark?

en tenslotte: waarom ga je naar de primark?
1. Ik vind het ook niet heel netjes om midden in een volle winkel te strippen en te staan passen. Dat je dat doet met een vestje of jas, iets wat over je eigen kleding kan, soit, maar ik vind je zomaar uitkleden nou ook niet echt voorbeeldgedrag.

2. Waarom zou je je koters allemaal met een mandje rond laten crossen? Niks zo irritant dan ongeleide projectielen met mandjes die iedereen tegen de schenen meppen / rijden.

3. Ach gossie, meis toch
668, the neighbour of the Beast
Nog nooit problemen met primark gehad, en ik pas alles gewoon ter plekke waar ik iets vandaan haal.

Nog nooit een pashokje van de binnenkant gezien daar.

En ik denk dat ze met je tip over de huisregels niet veel doen.
quote:HelgaV schreef op 18 juli 2015 @ 16:40:

Deze beveiligers waar je zo neerbuigend over doet, zijn wat mij betreft onmisbaar in dit soort winkels waar bepaalde mensen bepaald gedrag laten zien.

En dus gaan we iedere bezoeker het NADEEL van de twijfel geven en als oud vuil behandelen?

Ik begrijp best wel dat ze dit soort regels wensen te hanteren. En Eastman had er ook niet goed over nagedacht, dus terecht dat je wordt aangesproken. Maar de toon en houding. Die stoort me enorm. Alsof we criminelen zijn...
jouw leven is een keuze
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 18 juli 2015 @ 16:44:

1 waarom ga je op zaterdag naar de primark?

2 waarom staat je man met ontbloot bovenlijf in de winkel?

3 waarom geef je kinderen mandjes zodat ze vanalles erin kunnen stoppen en ergens anders weer neer kunnen leggen?

4 waarom ga je op zaterdag Met kinderen naar de primark?

en tenslotte: waarom ga je naar de primark?Jij stomme berichtna-aperT
En nu lees ik hem pas.... je dacht "wat aanschaffen te doen"?

Je doet aankopen of je schaft dingen aan.
Denk dat het niet zozeer aan de winkel Primark ligt maar aan het personeel.

Heb zoiets nooit meegemaakt bij mijn filiaal en ik stond ook altijd voor de spiegels te passen als de wachtrij te lang was voor de paskamers.

Daar staan ze er toch ook voor?

Maar ja ik koop sws geen kleding meer bij de Primark, goedkope troep.

Haal daar alleen nog sieraden. Supergoedkoop daar en een groot aanbod. Oja elastiekjes haal ik daar ook heb je meteen een stuk of 50 voor nog geen 1 euro.

Gewoon kleine dingetjes dus.
Kortdaad?
Ik vind het Tokkie om je in een winkel uit te kleden om wat te passen, alleen omdat je geen zin hebt om in de rij te wachten op een leeg pashokje.

Tokkie vind ik het ook om te zeggen dat je je niet van deze regel bewust bent, alsof er geschreven regels nodig zijn om je je fatsoenlijk te gedragen in het openbaar. Iedereen wil leuk winkelen en de andere klanten zitten vast niet te wachten op de aanblik van half naakte vadsige, bezwete, behaarde mannenlichamen in de winkel.

Daarnaast vind ik het ook Tokkie om je kinderen allemaal een mandje te geven alsof het speelgoed is.

Enz. enz.

Kortom: Primark heeft gelijk, jullie niet.
Ik vind dè-escalerent ook wel een pareltje dan, als we toch gaan zeiken over alle fouten in de OP.
Lijkt mij echt de complete horror om op zaterdag met het hele gezin naar de primark te gaan. Valt voor mij in dezelfde categorie als: op tweede kerstdag naar Ikea of op tweede paasdag naar de meubelboulevard (symptomen: O_Okippenvel, nervositeit en met name agressiviteit)
Op Tweede Paasdag naar Van Cranenbroek
quote:2east schreef op 18 juli 2015 @ 16:45:

[...]

En dus gaan we iedere bezoeker het NADEEL van de twijfel geven en als oud vuil behandelen?

Ik begrijp best wel dat ze dit soort regels wensen te hanteren. En Eastman had er ook niet goed over nagedacht, dus terecht dat je wordt aangesproken. Maar de toon en houding. Die stoort me enorm. Alsof we criminelen zijn...

WE doen helemaal niets. Even voor de duidelijkheid.

Ik begrijp niet dat je óf in de rij gaat staan óf de spullen mee naar huis neemt om te passen. Je gaat toch niet in een winkel je omkleden? Aso vind ik dat. En hoe je dan aangesproken wordt, interesseert me niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven