"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 18:37:

[...]

The truth is not in numbers, al zegt iedereen hier dat de lucht paars is, dat maakt m nog niet paars.

sociale climbers, en beroemdheid werkt anno nu nog status verhogend, je hebt n bekende kop, komt op, tv, dan ben je niet meer Mien van om de hoek.

als je nou ooit Mien van om de hoek was, maar je gaat Frans Bauer maar nix vinden en alleen nog naar de opera, dan gedraag je je als een snob. Dat moet die persoon zelf weten. Is niet verboden. Ik mag er echter wel iets van vinden.

Jij VINDT dat iemand Mien van de hoek is. Al zegt iedereen dat ze Mien van om de hoek is, dat maakt haar nog niet Mien van om de hoek.

Jij hanteert het spreekwoord Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje.
quote:LeolaMarie schreef op 18 april 2015 @ 18:43:

Pff...

Als negerin moet ik eerlijk zeggen dat ik moe word van dit soort discussie's.

Ik ben inderdaad geen advocate of rechter geworden, mijn cito toets score was niet hoog genoeg voor het vwo. En de jaren daarna nam mijn leven een hele andere wending. Maar ik weet wel zeker ongeacht je huidskleur heb je juist in Nederlands net zo veel kansen als de blanken.

Ik ben op het moment een beetje Linda de Mol moe,

Weiger nu Nederlandse tv te kijken en dat heeft niks met de blanke acteurs te maken. Maar wel met steeds het zelfde rijtje acteurs en dat er weinig leuke hollandse show's zijn. Ik kijk liever naar: How to get away with murder, Games of thrones, Jane the virgin... jullie snappen het wel.

Mijn getinte vriendinnen zijn zakelijk gezien minder succesvol als mijn Nederlandse vriendinnen. Veel van mijn getinte vrienden hebben MBO / HBO / Uni, starters baan, starters huis, baby... En hun zijn gelukkig.

Mijn Nederlandse vrienden hebben, MBO / HBO / Uni, starters baan, carrière.., En wanneer ze 30+ zijn gaan ze denken over een gezin.

Toen ik met mijn eigen zaak begon was ik erg bang en onzeker en dacht echt dat het met een blanke huidskleur makkelijker zou gaan. Later kwam ik er achter dat ik iemand ben met de gun factor. Leveranciers gunnen mij succes waardoor ze mij producten leveren met gunstige voorwaardes. Klanten zijn onder de indruk van mij en mijn zaak waar door ze voor onze diensten kiezen...

9 van de 10 klanten op het moment van aanmelden weten niet eens dat ik de eigenaar ben. Aan de telefoon spreek ik gewoon algemeen beschaafd Nederlands / Engels, heb geduld met mijn klanten en respecteer hen.

En nu ga ik even te keer,

Ik ben met een blanke uber kakker getrouwd, mijn Surinaamse vriendinnen kwamen na mij toe of ik voor hen ook een rijke blanke man kon regelen. (Ik dacht bij mijzelf what the hell???)

Ik stond laatst samen met een surinaamse vriendin spijker broeken te passen en maakte deze opmerking: ''Wij Afrikanen hebben een uitstekend kontje.'' (Hij steekt een beetje uit, en ziet er uitstekend uit)

En zij werd woest! Ik ben geen Afrikaan! Ik ben een Surinaamse, mijn moeder komt uit .... en mijn vader uit ... en dat zijn plaatsen in Suriname. Net als je in Nederland Haarlem en Breda hebt. (Ik kon alleen nog maar met grote ogen kijken, zelf ben ik van Afrikaanse afkomst en had me nog nooit gerealiseerd dat het voor Surinaamers een punt is.)

Als ik mij zelf voorstel aan Surinamers vinden ze mij een vieze ''Bounty''. ( Bounty, een neger die blank wilt zijn, jullie kennen het wel net als die chocolade reep. Zwart van buiten wit van binnen.) Ze zeggen het nooit recht in mijn gezicht maar ze maken het mij wel duidelijk. Krijg vaak een aanval op het feit dat ik ABN spreek, dan volgt er een aanval dat ik me niet moet vergissen in die blanken. En wanneer ik vertel dat ik een Afrikaanse ben valt er een hele diepe stilte... Plus een paar binnen mondse Surinaamse scheld woorden.

Sylvana zou wel net als ik dat hele gezeur spuug zat zijn? Ik voel mij gewoon een Nederlandse meid en mijn huidskleur vertelt wel dat ik een Afrikaanse afkomst heb. Maar voor als nog, het is 2015 in mijn Paspoort staat Nederlandse, en mijn Afrikaans is waarschijnlijk net zo goed als jullie Chinees... Fijne kringen begeef jij je in.
...
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 18:37:

[...]

The truth is not in numbers, al zegt iedereen hier dat de lucht paars is, dat maakt m nog niet paars.

sociale climbers, en beroemdheid werkt anno nu nog status verhogend, je hebt n bekende kop, komt op, tv, dan ben je niet meer Mien van om de hoek.

als je nou ooit Mien van om de hoek was, maar je gaat Frans Bauer maar nix vinden en alleen nog naar de opera, dan gedraag je je als een snob. Dat moet die persoon zelf weten. Is niet verboden. Ik mag er echter wel iets van vinden.

De discussie ging niet over snobs, of snobistisch gedrag. Dit ging over huidskleur.

Jij vergeleek in dat kader twee succesvolle zwarte vrouwen met elkaar. De een (Sylvana) deed het in jouw ogen goed omdat ze 'altijd onthouden heeft waar ze vandaan kwam'.

De ander (Oprah) vond je minder omdat ze zich 'omhooggevallen' gedroeg.

Als huidskleur hier niks mee te maken heeft, dan had je niet juist twee *zwarte* vrouwen vergeleken. Dus ik ben alsnog benieuwd wat huidskleur hier voor jou mee te maken heeft.
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 14:51:

[...]

Ze bedoelt dat Sylvana goed onthouden heeft dat ze een donkere vrouw is en dat ze blij mag zijn dat ze zulk werk doet ondanks haar huidskleur. Dat bedoelt Barbitura.

Dat je, als je uit een volkswijk komt, je niet moet denken dat je advocate kunt worden. En dat je, als je donker bent je blij mag zijn als je een goed baan krijgt. Dat bedoelt Barbitura.

Zo Hey gaat ie lekker met de aannames en vertaalslagen? Jij zou beter dan ik weten wat ik bedoel met mij eigen woorden? Kom eens met feiten, quote me eens en wijs het aan, in plaats van dat makkelijke in je eigen straatje hineins interpreteren, daar is dit onderwerp veel te serieus voor.

goed lezen wat er nou precies staat is geen kunst, je moet er alleen wel de moeite voor willen doen.

Dan ga ik nu mijn niet blanke schatje verzorgen want die is ziek. En als mannen ziek zijn dan weet je het wel, das nu eens een prototypische seksistische opmerking.
life's a beach and then you die
quote:LeolaMarie schreef op 18 april 2015 @ 18:43:

Pff...

Als negerin moet ik eerlijk zeggen dat ik moe word van dit soort discussie's.

Ik ben inderdaad geen advocate of rechter geworden, mijn cito toets score was niet hoog genoeg voor het vwo. En de jaren daarna nam mijn leven een hele andere wending. Maar ik weet wel zeker ongeacht je huidskleur heb je juist in Nederlands net zo veel kansen als de blanken.

Ik ben op het moment een beetje Linda de Mol moe,

Weiger nu Nederlandse tv te kijken en dat heeft niks met de blanke acteurs te maken. Maar wel met steeds het zelfde rijtje acteurs en dat er weinig leuke hollandse show's zijn. Ik kijk liever naar: How to get away with murder, Games of thrones, Jane the virgin... jullie snappen het wel.

Mijn getinte vriendinnen zijn zakelijk gezien minder succesvol als mijn Nederlandse vriendinnen. Veel van mijn getinte vrienden hebben MBO / HBO / Uni, starters baan, starters huis, baby... En hun zijn gelukkig.

Mijn Nederlandse vrienden hebben, MBO / HBO / Uni, starters baan, carrière.., En wanneer ze 30+ zijn gaan ze denken over een gezin.

Toen ik met mijn eigen zaak begon was ik erg bang en onzeker en dacht echt dat het met een blanke huidskleur makkelijker zou gaan. Later kwam ik er achter dat ik iemand ben met de gun factor. Leveranciers gunnen mij succes waardoor ze mij producten leveren met gunstige voorwaardes. Klanten zijn onder de indruk van mij en mijn zaak waar door ze voor onze diensten kiezen...

9 van de 10 klanten op het moment van aanmelden weten niet eens dat ik de eigenaar ben. Aan de telefoon spreek ik gewoon algemeen beschaafd Nederlands / Engels, heb geduld met mijn klanten en respecteer hen.

En nu ga ik even te keer,

Ik ben met een blanke uber kakker getrouwd, mijn Surinaamse vriendinnen kwamen na mij toe of ik voor hen ook een rijke blanke man kon regelen. (Ik dacht bij mijzelf what the hell???)

Ik stond laatst samen met een surinaamse vriendin spijker broeken te passen en maakte deze opmerking: ''Wij Afrikanen hebben een uitstekend kontje.'' (Hij steekt een beetje uit, en ziet er uitstekend uit)

En zij werd woest! Ik ben geen Afrikaan! Ik ben een Surinaamse, mijn moeder komt uit .... en mijn vader uit ... en dat zijn plaatsen in Suriname. Net als je in Nederland Haarlem en Breda hebt. (Ik kon alleen nog maar met grote ogen kijken, zelf ben ik van Afrikaanse afkomst en had me nog nooit gerealiseerd dat het voor Surinaamers een punt is.)

Als ik mij zelf voorstel aan Surinamers vinden ze mij een vieze ''Bounty''. ( Bounty, een neger die blank wilt zijn, jullie kennen het wel net als die chocolade reep. Zwart van buiten wit van binnen.) Ze zeggen het nooit recht in mijn gezicht maar ze maken het mij wel duidelijk. Krijg vaak een aanval op het feit dat ik ABN spreek, dan volgt er een aanval dat ik me niet moet vergissen in die blanken. En wanneer ik vertel dat ik een Afrikaanse ben valt er een hele diepe stilte... Plus een paar binnen mondse Surinaamse scheld woorden.

Sylvana zou wel net als ik dat hele gezeur spuug zat zijn? Ik voel mij gewoon een Nederlandse meid en mijn huidskleur vertelt wel dat ik een Afrikaanse afkomst heb. Maar voor als nog, het is 2015 in mijn Paspoort staat Nederlandse, en mijn Afrikaans is waarschijnlijk net zo goed als jullie Chinees... Volgens mij liggen de roots van Surinamers toch ook in Afrika. Door de slavernij. Heel raar dat ze zo reageert.
nu bij paul de leeuw
Ja, bij De Kwis hebben ze het ook gelezen. Je bent met net voor.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 20:06:

[...]

Zo Hey gaat ie lekker met de aannames en vertaalslagen? Jij zou beter dan ik weten wat ik bedoel met mij eigen woorden? Kom eens met feiten, quote me eens en wijs het aan, in plaats van dat makkelijke in je eigen straatje hineins interpreteren, daar is dit onderwerp veel te serieus voor.

goed lezen wat er nou precies staat is geen kunst, je moet er alleen wel de moeite voor willen doen.

Dan ga ik nu mijn niet blanke schatje verzorgen want die is ziek. En als mannen ziek zijn dan weet je het wel, das nu eens een prototypische seksistische opmerking.Jij zegt dat Sylvana altijd heeft onthouden wat haar achtergrond is. Wat is haar achtergrond dan?
Ik vind overigens dat Oprah het júist goed doet. Zij is niet gefocust op kleur, ras en afkomst. Oprah is niet het type om - als ze bv. wordt uitgenodigd als gastpresentatrice van Koffietijd - meteen te kiezen voor een item over kroeshaar en pindasoep.
Dus mijn vraag is hetzelfde als die van Noesa van 19.47 uur.

Ik kan jouw opmerkingen over Sylvana en Oprah niet anders interpreteren.
quote:bloemetje77 schreef op 18 april 2015 @ 19:06:

[...]

De 2e wereldoorlog is dan ook iets dat heel Nederland, recent, geraakt heeft. Mijn generatie hun opa's en oma's hebben die oorlog als volwassenen doorleeft. Wij hebben daar uit de 1e hand over gehoord. Slavernij is iets dat langer geleden speelde én, alleen maar speelde rond de VOC en handel in Amsterdam. In Amsterdam zie je pakhuizen van die handel, daar zijn de havens, daar zijn de monumenten en herinneringen. Daar zie je ook Surinamers en Antilianen. Daar speelde dat.

Ik kom uit een hele andere provincie en in de verste verte hebben mijn voorvaderen niets met slavenhandel of de handel die daaruit voortvloeide te maken gehad, zoals dat voor 99% van de Nederlanders geldt. Er woonden hier tot voor kort ook nauwelijks negroide mensen. Tot ik naar de randstad verhuisde had ik misschien 2 x een zwart persoon gezien en dat waren Afrikaanse vluchtelingen. En ik woonde bij een grote (provincie)stad en niet in Noordoost Groningen. Dus, nee het leeft niet zo als de 2e wereldoorlog. Maar dat lijkt mij persoonlijk ook niet meer dan logisch.die geschiedenis discussie doet er helemaal niet toe. Racisme is overal en belemmert mensen. Daarom moet er iets aan gedaan worden. Het mag ook niet volgens de wet
Kom op Barbitura, je bent een snob als je uit een omgeving van Bauerfans komt, de wereld intrekt en in andere kringen ontdekt dat je opera mooi vindt?!

Wat ben je dan als je als kind Die Zauberflöte mooi vond, maar door je bewandelde levensweg uiteindelijk fan van het Nederlandse levenslied wordt?

In vrije, rijke landen hoef je niet in het milieu van je ouders te blijven hangen, je kan je eigen interesses volgen. De praktijk is door oa discriminatie wel eens anders, maar volgens de wet kan je als je IQ meewerkt, worden wat je wilt. Van bakker tot bioloog. Wanneer je je eigen plan kan trekken, is de kans dat je in aanraking komt met andere gewoonten, kunst en muziek dan die waarmee je bent grootgebracht, vrij groot. Vervolgens gaan die nieuwe dingen ook onderdeel van je eigen leven uitmaken. Niks snobistisch aan. Je kiest je leven en wordt gevormd door het leven dat je kiest.
quote:Noesa schrenatuurlijk mpril 2015 @ 14:53:

[...]

Je draait er omheen. Je vraagt je af waarom er geen slavernijherdenking is.

Die zijn er wél. Meerderen. En er is ook een monument.

Je zegt dat er geen aandacht aan besteed wordt.

Dat wordt er wél.

Kennelijk interesseert het je niet voldoende dat je dit alle jaren gemist hebt.

jij hebt echt en nieuwe bril nodig.

Ik vraag me niet af of er geen herdenking is, natuurlijk is er herdenking, ik mis alleen een massale herdenking, eentje waar ik niet omheen kan, met banners op het viva forum met Surinaamse vlag erbij en alles erop en eraan.

Waar schrijf ik de exacte woorden 'geen aandacht'? Als ik zeg dat er wat mij betreft MEER aandacht voor mag zijn zeg ik daarmee dan meteen ook dat ik vind dat er nu GEEN aandacht voor is? Wie heeft jou begrijpend lezen bijgebracht op school, die lerares/leraar Nederlands heeft ergens echt iets laten liggen.

Kennelijk weet jij exact wat mij in welke mate interesseert, ik lees hier voor de zoveelste keer een in jouw straatje passende invulling. Zo komen we er nooit uit. Of is t pinnig doen om t pinnig doen? Kan het ergens in jouw universum tot een eventuele mogelijkheid behoren dat jij de ander wellicht verkeerd begrijpt?
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 18:43:

[...]

Jij VINDT dat iemand Mien van de hoek is. Al zegt iedereen dat ze Mien van om de hoek is, dat maakt haar nog niet Mien van om de hoek.

Jij hanteert het spreekwoord Als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje.Waar hanteer ik dat spreekwoord? Wederom invulling en vertaalslag. Is voor jouw rekening. Doorsnee anonieme inwoner van Nederland betere woordkeus? Ja zeg het maar hoor, ik ben de beroerdste niet.
Reageer eens op de posts dan die zeggen dat WOII wel ietsie meer impact op het grootste deel van de bevolking had dan de slavernij.

Of doe je dat maar niet omdat je weet dat je ongelijk hebt?
Als je in dubbeltjes milieu geboren wordt en je werkt je op tot kwartjes milieu en je doet vervolgens laatdunkend over sommige voorkeuren van sommige mensen die nog steeds in dubbeltjes milieu zitten, wat ben je dan? Volgens mij een snob.

Oprah Winfrey heeft geen goed woord over voor rap en hiphop, of het moet clean cut mede kwartje geworden Will Smith zijn, nou dat vind ik snobby. Mag ik? En zo nee, leg mij dan ajb uit waarom niet?
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:24:

[...]

Waar hanteer ik dat spreekwoord? Wederom invulling en vertaalslag. Is voor jouw rekening. Doorsnee anonieme inwoner van Nederland betere woordkeus? Ja zeg het maar hoor, ik ben de beroerdste niet.

Zo kun je nog wel een tijdje doorgaan Barbitura. Nee, dat heb je inderdaad niet letterlijk gezegd. Maar In jouw posts blijkt overduidelijk dat je vindt dat mensen vooral in hun eigen milieu moeten blijven. Ze mogen geen ambities hebben, want je bent een dubbeltje en je zult nooit een kwartje worden.

En Sylvana moet goed onthouden waar ze vandaan komt. Maar uitleg over wat je daarmee bedoelt komt er niet. En dan ben je boos als mensen jouw posts racistisch vinden.
quote:gedanst schreef op 18 april 2015 @ 14:55:

[...]

Er is geen herdenking zo groot als de herdenking van de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. En ik zou ook niet weten welke datum de herdenking is van slavernijslachtoffers. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dat ook niet weet.

Dus wat dat betreft snap ik Barbitura wel.dat doet mij oprecht deugd!
Ja want elke neger houdt van rap en hiphop. Je zet jezelf behoorlijk voor paal.
Hoezo 'medekwartje geworden Will Smith'?

Waarom was Will Smith een dubbeltje volgens jou Barbitura?
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:31:

Ja want elke neger houdt van rap en hiphop. Je zet jezelf behoorlijk voor paal.

Ja, en Oprah moet rap en hiphop leuk vinden omdat ze een zwarte vrouw is, die moet weten waar ze vandaan komt. Anders is ze een omhooggevallen snob.

Barbitura, je bent aan het wrijven in de vlek.
Will Smith is in een normale wijk opgegroeid, geen enge getto ofzo.
quote:Noesa schreef op 18 april 2015 @ 14:56:

[...]

Precies. En de eveneens zwarte Oprah gedraagt zich dus te 'omhooggevallen'.Wat fijn dat jullie in ieder geval elkaars interpretatie begrijpen en delen...
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:38:

[...]

Wat fijn dat jullie in ieder geval elkaars interpretatie begrijpen en delen...Je weet jezelf er niet meer uit te praten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven