"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:

- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!

Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?

Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.

Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:38:

Will Smith is in een normale wijk opgegroeid, geen enge getto ofzo.Nee, maar hij is donker. Dus daarom was hij een dubbeltje dat nu een kwartje geworden is.
quote:Noesa schreef op 18 april 2015 @ 15:02:

[...]

Tjongejonge, dus 'de omhooggevallen' Oprah heeft het niet van haar talent maar van 'een platform en connecties'?

En ook beweer je dat Oprah haar 'afkomst verloochent'? Leg eens uit?

En over welke 'achterstandssituatie' van Sylvana Simons heb je het nou precies?Ja joh dat is exact wat ik schrijf, dat Oprah het moet hebben van connecties en een platform jezus mens wat ben jij een partij stront eigenwijs en oogklepperig en bloed ruikend bezig hierzo, wil je me nou proberen te begrijpen of mot je Gelijk?
life's a beach and then you die
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:38:

[...]

Wat fijn dat jullie in ieder geval elkaars interpretatie begrijpen en delen...

Ja jij reageert niet op serieuze posts. Reageer hier nou eens op:

gedanst schreef op 18 april 2015 @ 14:55:

[...]

Er is geen herdenking zo groot als de herdenking van de slachtoffers van de tweede wereldoorlog. En ik zou ook niet weten welke datum de herdenking is van slavernijslachtoffers. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander dat ook niet weet.

Dus wat dat betreft snap ik Barbitura wel.

Maar dat heeft op het grootste gedeelte van de bevolking niet direct impact gehad? Terwijl de bevrijding op 5 mei dat wel had.
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:38:

Will Smith is in een normale wijk opgegroeid, geen enge getto ofzo.Van West Philly naar Bel Air toch? Niks mis mee.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:29:

Als je in dubbeltjes milieu geboren wordt en je werkt je op tot kwartjes milieu en je doet vervolgens laatdunkend over sommige voorkeuren van sommige mensen die nog steeds in dubbeltjes milieu zitten, wat ben je dan? Volgens mij een snob.

Oprah Winfrey heeft geen goed woord over voor rap en hiphop, of het moet clean cut mede kwartje geworden Will Smith zijn, nou dat vind ik snobby. Mag ik? En zo nee, leg mij dan ajb uit waarom niet?dus omdat ze rap en hiphop niks vind op haar leeftijd (bijna 60) is ze een snob? Of zou ze gewoon een andere smaak hebben? Hoe weet je eigenlijk dat ze dat niks vindt?
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:38:

[...]

Wat fijn dat jullie in ieder geval elkaars interpretatie begrijpen en delen...Geef nou eens antwoord op de vraag die hier en hier en nog een paar keer eerder gesteld is.
quote:Nouschi schreef op 18 april 2015 @ 21:47:

[...]

Van West Philly naar Bel Air toch? Niks mis mee.Best omhooggevallen eigenlijk.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:29:

Als je in dubbeltjes milieu geboren wordt en je werkt je op tot kwartjes milieu en je doet vervolgens laatdunkend over sommige voorkeuren van sommige mensen die nog steeds in dubbeltjes milieu zitten, wat ben je dan? Volgens mij een snob.

Oprah Winfrey heeft geen goed woord over voor rap en hiphop, of het moet clean cut mede kwartje geworden Will Smith zijn, nou dat vind ik snobby. Mag ik? En zo nee, leg mij dan ajb uit waarom niet?Oprah heeft geen hekel aan rap en hiphop muziek op zich, maar aan de manier waarop bepaalde rappers met hun teksten vrouwen wegzetten. En dan met name de gekleurde vrouwen, want die zie je vooral dansen in de clips. Ondertussen staat meneer dan iets te rappen over bitches hier en ho's daar. Dàt is waar ze niet blij mee is.
Barbitura, geef dan meteen even antwoord op de vraag waarom Will Smith een dubbeltje was?

En wat je bedoelt et de uitspraak dat Sylvana moet weten wat haar afkomst is.
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:48:

[...]

Best omhooggevallen eigenlijk.Bel Air was bij zijn oom en tante hè.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 18 april 2015 @ 21:50:

[...]

Bel Air was bij zijn oom en tante hè.Yo Home to Bel Air...
I can explain it to you, but I can't understand it for you
quote:Nouschi schreef op 18 april 2015 @ 21:50:

[...]

Bel Air was bij zijn oom en tante hè.Ja die horen daar toch helemaal niet?
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:45:

[...]

Ja joh dat is exact wat ik schrijf, dat Oprah het moet hebben van connecties en een platform jezus mens wat ben jij een partij stront eigenwijs en oogklepperig en bloed ruikend bezig hierzo, wil je me nou proberen te begrijpen of mot je Gelijk?Er stonden vragen in die post. Waarom omzeil je bepaalde vragen steeds?
Calton houdt van Tom Jones trouwens

quote:soetkees schreef op 18 april 2015 @ 21:54:

[...]

Yo Home to Bel Air...Precies
quote:Noesa schreef op 18 april 2015 @ 15:10:

[...]

Dus dat ja.

Barbitura vindt zichzelf zeer anti-racistisch en Goed Bezig, maar ze heeft geen flauw benul hoe racistisch en hautain haar eigen denkwijze werkelijk is.

Zwarte mensen moeten vooral hun plek weten en nooit vergeten hoe zielig ze eigenlijk zijn. Die omhooggevallen Oprah straalt dat helemaal niet uit! Bah!

Ow nu vind ik mijzelf 'zeer anti-racistisch' en Goed bezig, nou mooi dan weet ik dat ook weer, inmiddels zou het toch tot mij doorgedrongen zijn dat jij wat ik van mijzelf vind beter weet dan ik.

Ik dacht dat ik een hardnekkige communicatiestoornis probeerde recht te zetten. De waarde oordelen over of dat al dan niet zeer anti / goed zijn wederom geheel en al voor jouw rekening. Het wordt saai zo.

Plek kennen, zielig zijn, ja dat zijn ook echt mijn woorden hè, weet je wat ik geef je mn account en schrijf jij onder mijn naam, jij weet toch beter dan ik zelf mee wat ik bedoel?
quote:Star schreef op 18 april 2015 @ 21:55:

[...]

Ja die horen daar toch helemaal niet?Snobs van de bovenste plank.
quote:Barbitura schreef op 18 april 2015 @ 21:57:

[...]

Ow nu vind ik mijzelf 'zeer anti-racistisch' en Goed bezig, nou mooi dan weet ik dat ook weer, inmiddels zou het toch tot mij doorgedrongen zijn dat jij wat ik van mijzelf vind beter weet dan ik.

Ik dacht dat ik een hardnekkige communicatiestoornis probeerde recht te zetten. De waarde oordelen over of dat al dan niet zeer anti / goed zijn wederom geheel en al voor jouw rekening. Het wordt saai zo.

Plek kennen, zielig zijn, ja dat zijn ook echt mijn woorden hè, weet je wat ik geef je mn account en schrijf jij onder mijn naam, jij weet toch beter dan ik zelf mee wat ik bedoel?Haal je hier nu veel energie uit? Want je reageert alleen maar op deze posts en niet op de vragen die je gesteld zijn.
...
Barbitura, je drijft het nu op de spits. Ik vind de discussie namelijk wel interessant en er toe doen. Lees nou eens mijn vraag terug? En leg nog eens uit wat voor jou het verschil is tussen Sylvana en Oprah. Ik kan het wel voor je invullen, maar dat wil ik niet. Dat kan je namelijk heel goed zelf en dat wil ik nou graag horen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Sommige mensen ook...
life is to celebrate
quote:bloemetje77 schreef op 18 april 2015 @ 21:58:

[...]

Wauw... historisch besef doet er niet toe? Volgens mij is enig historisch besef toch behoorlijk belangrijk in het voorkomen van racisme en blijkbaar ook in het je gediscrimineerd voelen..

Er zit hier een dame te posten die zich gediscrimineerd voelt mede omdat de slavernij niet zo massaal en groots herdacht wordt in Nederland (daar verbaast ze zich over).... Als ze enig historisch besef had gehad had ze geweten dat het geen racisme is dat een doorsnee familie in de achterhoek de slavernij niet jaarlijks actief herdenkt. Dat is net zoiets als verwachten dat Chinezen de holocaust herdenken en als ze dat niet doen, roepen dat het antisemieten zijn.En daar reageert ze dus vervolgens niet op.
quote:soetkees schreef op 18 april 2015 @ 17:33:

Het was mij niet opgevallen dat je zelf een donkere huidskleur hebt, je hebt het wellicht gezegd, maar ik heb daar niet naar gekeken. Is ook niet de insteek van mijn vraag geweest. Ik las - maar wellicht verkeerd geïnterpreteerd - dat Sylvana goed terecht is gekomen 'ondanks' de kleur. Daarom vroeg ik bewust verder en antwoordde jij oa. met nest, etc. Ik stelde de vraag namelijk omdat ik de nodige personen ken met een donkere huidskleur die menen dat ze een achterstand hebben op blanken en dus harder voor dingen moeten werken. Dat dat zo is, is helaas een feit, Abraham Mustafa heeft minder kansen dan Piet Jansen. Is schrijnend en vind ik verschrikkelijk. Ik vind het zelf alleen jammer als mensen met een donkere huidskleur zo enorm nadruk leggen op hun afkomst en hun strijd. Ja, die is er vast geweest, maar je bent er toch gekomen?Was dit naar mij gericht? Ik heb geen donkere huidskleur, ik ben hartstikke bleek. Ondanks n vleugje Indisch.
quote:bloemetje77 schreef op 18 april 2015 @ 21:58:

[...]

Wauw... historisch besef doet er niet toe? Volgens mij is enig historisch besef toch behoorlijk belangrijk in het voorkomen van racisme en blijkbaar ook in het je gediscrimineerd voelen..

Er zit hier een dame te posten die zich gediscrimineerd voelt mede omdat de slavernij niet zo massaal en groots herdacht wordt in Nederland (daar verbaast ze zich over).... Als ze enig historisch besef had gehad had ze geweten dat het geen racisme is dat een doorsnee familie in de achterhoek de slavernij niet jaarlijks actief herdenkt. Dat is net zoiets als verwachten dat Chinezen de holocaust herdenken en als ze dat niet doen, roepen dat het antisemieten zijn.in deze discussie doet dat gezwever over wat er nu erger was en wie het meeste slachtofferschap mag ervaren er niet toe. Wat er wel toe doet is dat racisme een probleem is in deze samenleving.
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 april 2015 @ 22:06:

[...]

in deze discussie doet dat gezwever over wat er nu erger was en wie het meeste slachtofferschap mag ervaren er niet toe. Wat er wel toe doet is dat racisme een probleem is in deze samenleving.Eens. En het lijkt steeds erger en, nog erger, geaccepteerd te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven