"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 21:09:

[...]Ik begrijp dat ik een ander pareltje uit de VIVA-redactie-pen heb gemist?Miss.Innuendo linkte hier naar: http://www.viva.nl/relati ... en-single-vader-te-daten/

(8 redenen in plaats van 10 zie ik, ik had het niet meer gecheckt voor ik postte)
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:10:

Viva schrijft een hoop platte stukken. Waarom moet er per se zo'n heisa gemaakt worden van dit stuk?



Omdat het discriminerend is?

Ik weet niet hoor, ik zeg ook maar wat
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 14 april 2015 @ 20:51:

Het stuk had net zo goed "10 redenen om een dwerg te daten" kunnen heten. Alsof de donkere man wel wat gebreken heeft, maar als je even creatief aan de slag gaat, kun je er nog iets leuks van maken.Nou inderdaad, echt genant dat zoiets geplaatst wordt.
quote:Sensy12 schreef op 14 april 2015 @ 20:51:

Het stuk had net zo goed "10 redenen om een dwerg te daten" kunnen heten. Alsof de donkere man wel wat gebreken heeft, maar als je even creatief aan de slag gaat, kun je er nog iets leuks van maken.Ach ja je moet een man nemen zoals hij is maar je hoeft hem natuurlijk niet zo te laten dacht de stagiaire die het stukje schreef..
quote:minnim schreef op 14 april 2015 @ 21:00:

Ai. Wat een erg artikel. Dat had inderdaad nooit geplaatst mogen worden. Ik hoop dat ze meer doen dan alleen zeggen "Oeps sorry". Ik hoop dat ze zichzelf serieus onder de loep nemen. Want met dat artikel '10 redenen om een alleenstaande vader te daten' sloegen ze al deze absurde weg in natuurlijk. Pfff



Dat was ook een walgelijk artikel. Net als het nieuwe artikel. Het is allemaal zo lekker kortzichtig en respectloos.



Ik hoop wel dat de VIVA met een hele goede reactie/zelfreflectie/daad. Dit had nooit geplaatst moeten worden, nee wat, nooit geschreven mogen worden!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 14 april 2015 @ 21:00:

[...]





Nou inderdaad. Puur racisme! En het zet vrouwen met een donkere man ook niet al te lekker op de kaart.



Eerlijk gezegd zie ik weinig denigrerends richting de donkere man vermeldt staan in het stuk. Eerder richting de blanke man:

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.





De blanke man/vrouw zou niet 'wereldwijs' genoeg zijn zonder een spannende exotische partner om hem/haar over de wondere wereld der culturen in te leiden.



Echt waar, ik weet niet hoe jullie dames dit stukken lezen maar er wordt toch echt eerder denigrerend gedaan richting de kaaskoppen om maar even de trant van het stuk en de discussie te blijven.
Alle reacties Link kopieren
Morgen komt het blad uit. Staat het er dan in? Ja he?



Hier helpt geen "stop de persen" meer aan.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:14:

[...]





Eerlijk gezegd zie ik weinig denigrerends richting de donkere man vermeldt staan in het stuk. Eerder richting de blanke man:

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.





De blanke man/vrouw zou niet 'wereldwijs' genoeg zijn zonder een spannende exotische partner om hem/haar over de wondere wereld der culturen in te leiden.



Echt waar, ik weet niet hoe jullie dames dit stukken lezen maar er wordt toch echt eerder denigrerend gedaan richting de kaaskoppen om maar even de trant van het stuk en de discussie te blijven.



Het stukje geeft aan dat een donkere man per definitie ene andere culturele achtergrond heeft dan de vrouwen waarop viva doelt, namelijk de blanke vrouw.

Dat snap je toch wel?
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:14:

[...]





Eerlijk gezegd zie ik weinig denigrerends richting de donkere man vermeldt staan in het stuk. Eerder richting de blanke man:

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.





De blanke man/vrouw zou niet 'wereldwijs' genoeg zijn zonder een spannende exotische partner om hem/haar over de wondere wereld der culturen in te leiden.



Echt waar, ik weet niet hoe jullie dames dit stukken lezen maar er wordt toch echt eerder denigrerend gedaan richting de kaaskoppen om maar even de trant van het stuk en de discussie te blijven.Nee, klopt. Stereotypen zijn totaal niet discriminerend inderdaad.
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:14:

[...]





Eerlijk gezegd zie ik weinig denigrerends richting de donkere man vermeldt staan in het stuk. Eerder richting de blanke man:

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.





De blanke man/vrouw zou niet 'wereldwijs' genoeg zijn zonder een spannende exotische partner om hem/haar over de wondere wereld der culturen in te leiden.



Echt waar, ik weet niet hoe jullie dames dit stukken lezen maar er wordt toch echt eerder denigrerend gedaan richting de kaaskoppen om maar even de trant van het stuk en de discussie te blijven.Het is toch ontzettend generaliserend en dom? Alle donkere mannen hebben een andere cultuur, alle donkere mannen hebben een grote piemel, alle donkere mannen zijn exotisch met familie in het buitenland, als je met een donkere man date nou dan je pas echt ruimdenkend. En het hele idee dat je wat extra aansporing nodig hebt om een donkere man ook eens te overwegen vind ik nogal debiel.
Alle reacties Link kopieren
En het is niet alleen denigrerend naar de donkere man, ook naar de donkere vrouw, de blanke man en de blanke vouw.

En alles wat daar tussen in zit wat huidskleur betreft. Kortom, naar iedereen dus.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 21:19:

En het is niet alleen denigrerend naar de donkere man, ook naar de donkere vrouw, de blanke man en de blanke vouw.

En alles wat daar tussen in zit wat huidskleur betreft. Kortom, naar iedereen dus.Eens.
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 21:19:

En het is niet alleen denigrerend naar de donkere man, ook naar de donkere vrouw, de blanke man en de blanke vouw.

En alles wat daar tussen in zit wat huidskleur betreft. Kortom, naar iedereen dus.Het gaat uit van totale achterlijkheid van het lezerspubliek ja. Echt wanstaltig.
Alle reacties Link kopieren
Een linkje, misschien helpt het Katha: http://www.theguardian.co ... otypes-bad-even-when-good
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:14:

[...]





Eerlijk gezegd zie ik weinig denigrerends richting de donkere man vermeldt staan in het stuk. Eerder richting de blanke man:

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.





De blanke man/vrouw zou niet 'wereldwijs' genoeg zijn zonder een spannende exotische partner om hem/haar over de wondere wereld der culturen in te leiden.



Echt waar, ik weet niet hoe jullie dames dit stukken lezen maar er wordt toch echt eerder denigrerend gedaan richting de kaaskoppen om maar even de trant van het stuk en de discussie te blijven.





Ook dat. Mijn man is donker en hij heeft exact dezelfde cultuur als ik, namelijk de Nederlandse.

Zo zijn er zat donkere mannen hier geboren, en hun ouders ook.
Ab imo pectore
Omfg! Welke amoebe dacht dat dit een goed idee zou zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:Honeymoonquiz schreef op 14 april 2015 @ 21:21:

[...]



Het gaat uit van totale achterlijkheid van het lezerspubliek ja. Echt wanstaltig.+ 100
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Wat apart dat echt niemand in het stuk ziet hoe denigrerend er over de Hollander gesproken wordt.



Ik vind jullie erg gevoelig reageren, terwijl ik eerlijk gezegd denk dat de meesten die hierop reageren gewoon blank zijn. En dan lopen roeptoeteren hoe denigrerend het voor de donkere medemensen moet zijn die gewoon in Nederland geboren is/of de Nederlandse nationaliteit heeft. De meesten zouden om dit onnozele stukje gewoon lachen.



De nadruk wordt maar gelegd op hoe ik maar niet denk te zien dat Viva 'discrimineert' omdat zij ervan uitgaat dat haar lezers standaard blank zijn en in Nederland geboren zijn, maar ik blijf het nog steeds apart vinden dat jullie niet zien hoe Viva met een zinnetje eigenlijk denigrerend spreekt over het gebrek aan bewust zijn van andere culturen van haar eigen lezers.
Daar wees DH toch ook al op?
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:26:

Wat apart dat echt niemand in het stuk ziet hoe denigrerend er over de Hollander gesproken wordt.



Ik vind jullie erg gevoelig reageren, terwijl ik eerlijk gezegd denk dat de meesten die hierop reageren gewoon blank zijn. En dan lopen roeptoeteren hoe denigrerend het voor de donkere medemensen moet zijn die gewoon in Nederland geboren is/of de Nederlandse nationaliteit heeft. De meesten zouden om dit onnozele stukje gewoon lachen.



De nadruk wordt maar gelegd op hoe ik maar niet denk te zien dat Viva 'discrimineert' omdat zij ervan uitgaat dat haar lezers standaard blank zijn en in Nederland geboren zijn, maar ik blijf het nog steeds apart vinden dat jullie niet zien hoe Viva met een zinnetje eigenlijk denigrerend spreekt over het gebrek aan bewust zijn van andere culturen van haar eigen lezers.





Wie bedoel je met Hollander?

Want als dat niet duidelijk is, dan snap ik jouw post niet.
Alle reacties Link kopieren
Katha, ik zie in elk geval wel hoe denigrerend er ook over blanke Hollanders gesproken wordt in dat stuk. En meerdere mensen zeggen dat - het is denigrerend over iedereen! Omdat stereotypes schadelijk zijn!
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 14 april 2015 @ 21:24:

[...]





Ook dat. Mijn man is donker en hij heeft exact dezelfde cultuur als ik, namelijk de Nederlandse.

Zo zijn er zat donkere mannen hier geboren, en hun ouders ook.Ik snap natuurlijk wat je bedoeld, maar cultuur en nationaliteit zijn twee verschillende dingen. Uiteindelijk zegt mijn paspoort dat ik Nederlands ben, maar zegt mijn ID wat over de cultuur die ik met me meedraag? Toevalligerwijs draag ik ook de Nederlandse cultuur met me mee. Maar ik ben en heb me nooit geheel Nederlands gevoeld. Maar dat is natuurlijk weer een gevoelsding dat voor een ieder kan verschillen. Kijk maar naar hoe Maxima werd afgeslacht om haar speech waarin ze te kennen gaf dat ze Nederlandse identiteit niet gevonden had.
Heeft niets meer met journalistiek te maken, iedere idioot kan zo'n stukje in elkaar draaien. En dan die toon? Alsof het lezerspubliek achterlijk is??? Dat stempel mag wat mij betreft ergens anders heen, drie keer raden waar!!
Alle reacties Link kopieren
Viva met een zinnetje eigenlijk denigrerend spreekt over het gebrek aan bewust zijn van andere culturen van haar eigen lezers.





Zeker wel.
Al een account? Log dan hier in.
Het gebeurt niet vaak, maar ik ben sprakeloos. Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gelezen, nergens. Zelfs niet in de Privé. Hoe haalt iemand het in zijn bolle hersens om zoiets te verzinnen. Nou ja, verzinnen kan nog, maar dat je je hersenspinsels dan serieus aan je leidinggevende laat zien en dat die het dan wel prima vindt. En dat je die rabiate lulkoek dan nog met droge ogen publiceert ook. Echt, geen woorden voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven