"10 redenen om een donkere man te daten"

14-04-2015 18:08 813 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik klikte zojuist verkeerd (op home i.p.v. forum) en toen kwam ik op de homepage van Viva. (Trouwens, als dit topic niet mag, dan hoor ik dat wel neem ik aan?) Daar zag ik het artikel staan "10 redenen om een donkere man te daten". Nieuwsgierig als ik ben naar welk hokje nu weer zou worden aangevinkt, las ik onderstaande met steeds hoger opgetrokken wenkbrauwen:





- He’s got the moves! De kans is groot dat hij op de dansvloer – al helemaal vergeleken met de gemiddelde Nederlandse man – sexy losse heupjes heeft. En dát komt weer prima van pas in bed…

- Zijn zachte, volle lippen zoenen heerlijk!

- Jullie krijgen de mooiste kindjes die er maar bestaan. Stiekem zijn we toch allemaal een beetje jaloers op de prachtige halfbloedjes van Sunnery en Doutzen?

- Extra reden voor reisjes naar het buitenland. Dit jaar wéér kerst vieren bij zijn familie in een zonnig warm land? Hè, wat vervelend nou…

- Jullie zijn het levende bewijs dat verschil in afkomst geen barrière is in de liefde. En dat kan iedereen zien!

- Elke keer als jullie samen naakt in bed liggen, besef je hoe mooi jullie huidskleuren bij elkaar afsteken.

- Donkere mannen hebben over het algemeen meer passie dan onze nuchtere Hollandse knapen.

- Het verbreedt je kennis over de wereld, want je krijgt er een gratis een lesje over zijn cultuur bij.

- Je zat er vast al op te wachten: zijn piemel. Meer uitleg lijkt ons overbodig.

- Donkere mannen zijn vaak echte gentlemen. Deuren open houden, lieve complimentjes… Ons hoor je niet klagen!





Huidskleuren bij elkaar afsteken? Elke viva-lezeres is blank?

Reisjes naar het buitenland? Elke donkere man is niet in Nederland geboren en heeft een exotische familie in een ver warm land?

Verschil in afkomst? Elke donkere man heeft een andere afkomst dan een Nederlandse vrouw?

Een lesje cultuur?



Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom ik dit topic open. Ik ben nogal verbaasd over zoveel kortzichtigheid. Nou lees ik de Viva nooit, dus misschien is dat het, maar sjongejonge, wat word je geconfronteerd met een enorme berg poep als je per ongeluk misklikt op het forum zeg.



Leest de viva redactie hier ook mee? (Zo ja: hallo , menen jullie dit nu echt serieus ja?)
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:10:

Viva schrijft een hoop platte stukken. Waarom moet er per se zo'n heisa gemaakt worden van dit stuk?Het is 2015 en geen 1893.
Alle reacties Link kopieren
De meesten hebben ook affiniteit met planten. Voornamelijk Cannabis Sativa.
Practice what you preach.
Alle reacties Link kopieren
quote:minnim schreef op 14 april 2015 @ 21:11:

[...]



Miss.Innuendo linkte hier naar: http://www.viva.nl/relati ... en-single-vader-te-daten/

(8 redenen in plaats van 10 zie ik, ik had het niet meer gecheckt voor ik postte)



Alsof je de Tina leest "Zo zorg je er voor dat die Hunk uit de 4e je ziet staan! Heb je helemaal de hots voor die ene knappe dude uit 4 HAVO en zit jij nog in de brugklas? Pas deze tips doe en voor je het weet ga je volgend jaar met hem mee naar het eindexamengala! ieeeee!!"



1) Zorg dat jouw fiets in de fietsenkelder altijd precies naast die van hem staat.

2) Koop blauwe mascara -Jongens zijn dól op blauwe wimpers- en knipper verleidelijk als hij langsloopt.

3) Blijf stiekem in de fietsenkelder wachten als hij na moet blijven van de heks van Duits, en loop 'per ongeluk' tegen hem aan als hij na het 9e uur ein-de-lijk naar huis kan. OEPS!
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 april 2015 @ 21:31:

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben sprakeloos. Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gelezen, nergens. Zelfs niet in de Privé. Hoe haalt iemand het in zijn bolle hersens om zoiets te verzinnen. Nou ja, verzinnen kan nog, maar dat je je hersenspinsels dan serieus aan je leidinggevende laat zien en dat die het dan wel prima vindt. En dat je die rabiate lulkoek dan nog met droge ogen publiceert ook. Echt, geen woorden voor.



+100000000

Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 21:28:

[...]





Wie bedoel je met Hollander?

Want als dat niet duidelijk is, dan snap ik jouw post niet.



Het stereotype beeld dat een mens van een Hollander/Nederlander heeft. Er zijn al mensen die vinden dat er een wezenlijk verschil is tussen een Hollander en een Nederlander. In principe bedoel ik het stereotype beeld dat je bij een Hollander hebt. Denk aan een toerist die op vakantie gaat in Nederland..Die denkt dan toch ook niet in eerste instantie aan een Marokkaan.



Stereo typen kunnen schadelijk zijn absoluut. Maar we gebruiken ze elke dag. Denk maar aan lolletje dat je maakt over inwoners van je land van (vakantie)bestemming. Stereotypen zijn met name schadelijk als je ze ook echt wil gebruiken om te beledigen.



En eerlijk gezegd vind ik de reacties op dit stuk mierenneuken omdat er talloze platte stukken door Viva geschreven worden. Maar omdat hier weer de discussies van 'discriminatie' kan worden opgelaaid, is dit toch weer net even interessanter voor een nutteloos relletje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sensy12 schreef op 14 april 2015 @ 21:34:

[...]





Het is 2015 en geen 1893.Nogmaals: ze schrijven de hele tijd en dus ook in 2015 over van alles en nog wat platte stukken. Het is maar je je focus op wilt leggen.
quote:Dubbus schreef op 14 april 2015 @ 19:37:





Sterker nog: Ik wilde alleen maar kinderen van een blanke man met lichte ogen, zodat ik ook lichte/blonde kinderen zou krijgen. Voor mij echt geen donkere man.Goh, ik hoop voor je dat het gelukt is?
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:26:

Wat apart dat echt niemand in het stuk ziet hoe denigrerend er over de Hollander gesproken wordt.



Ik vind jullie erg gevoelig reageren, terwijl ik eerlijk gezegd denk dat de meesten die hierop reageren gewoon blank zijn. En dan lopen roeptoeteren hoe denigrerend het voor de donkere medemensen moet zijn die gewoon in Nederland geboren is/of de Nederlandse nationaliteit heeft. De meesten zouden om dit onnozele stukje gewoon lachen.



De nadruk wordt maar gelegd op hoe ik maar niet denk te zien dat Viva 'discrimineert' omdat zij ervan uitgaat dat haar lezers standaard blank zijn en in Nederland geboren zijn, maar ik blijf het nog steeds apart vinden dat jullie niet zien hoe Viva met een zinnetje eigenlijk denigrerend spreekt over het gebrek aan bewust zijn van andere culturen van haar eigen lezers.Niemand? Het is ook nog maar tig keer genoemd in dit topic
Ab imo pectore
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 21:19:

En het is niet alleen denigrerend naar de donkere man, ook naar de donkere vrouw, de blanke man en de blanke vouw.

En alles wat daar tussen in zit wat huidskleur betreft. Kortom, naar iedereen dus.Eens
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 21:35:

[...]





Alsof je de Tina leest "Zo zorg je er voor dat die Hunk uit de 4e je ziet staan! Heb je helemaal de hots voor die ene knappe dude uit 4 HAVO en zit jij nog in de brugklas? Pas deze tips doe en voor je het weet ga je volgend jaar met hem mee naar het eindexamengala! ieeeee!!"



1) Zorg dat jouw fiets in de fietsenkelder altijd precies naast die van hem staat.

2) Koop blauwe mascara -Jongens zijn dól op blauwe wimpers- en knipper verleidelijk als hij langsloopt.

3) Blijf stiekem in de fietsenkelder wachten als hij na moet blijven van de heks van Duits, en loop 'per ongeluk' tegen hem aan als hij na het 9e uur ein-de-lijk naar huis kan. OEPS!
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:36:

[...]





Het stereotype beeld dat een mens van een Hollander/Nederlander heeft. Er zijn al mensen die vinden dat er een wezenlijk verschil is tussen een Hollander en een Nederlander. In principe bedoel ik het stereotype beeld dat je bij een Hollander hebt. Denk aan een toerist die op vakantie gaat in Nederland..Die denkt dan toch ook niet in eerste instantie aan een Marokkaan.



Stereo typen kunnen schadelijk zijn absoluut. Maar we gebruiken ze elke dag. Denk maar aan lolletje dat je maakt over inwoners van je land van (vakantie)bestemming. Stereotypen zijn met name schadelijk als je ze ook echt wil gebruiken om te beledigen.



En eerlijk gezegd vind ik de reacties op dit stuk mierenneuken omdat er talloze platte stukken door Viva geschreven worden. Maar omdat hier weer de discussies van 'discriminatie' kan worden opgelaaid, is dit toch weer net even interessanter voor een nutteloos relletje.



Dat is hoe JIJ de Nederlander ziet.

En dat is hoe de schrijver van dit stukje de Nederlander ziet.



Maar, zoals Maxima al zei, 'de Nederlander' bestaat niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 april 2015 @ 21:31:

Het gebeurt niet vaak, maar ik ben sprakeloos. Zoiets achterlijks heb ik nog nooit gelezen, nergens. Zelfs niet in de Privé. Hoe haalt iemand het in zijn bolle hersens om zoiets te verzinnen. Nou ja, verzinnen kan nog, maar dat je je hersenspinsels dan serieus aan je leidinggevende laat zien en dat die het dan wel prima vindt. En dat je die rabiate lulkoek dan nog met droge ogen publiceert ook. Echt, geen woorden voor.



Dit kan toch eerlijk waar, niet het ergste stuk zijn dat je ooit gelezen hebt..Dan leef je echt in candy cane land. Daar wil ik ook graag leven.



Waar ik met name voor jarig vorig jaar in onze samenleving uit mijn stoel viel, was om de reacties die Anouk kreeg van eigen medemens om haar standpunt met betrekking tot de pietendiscussie. Wat ik daar las.... De eerste dat ik werkelijk zag en voelde hoe de medemens een blanke vrouw in Nederland zo erg kan uitkotsen, dat ik dacht hoe moet het dan zijn voor de mensen met (meer dan een) kleurtje.



Ik heb echt respect voor je, maar als dit het ergst is wat je ooit gelezen hebt, dan vind ik dat echt een beetje sneu voor je.
anoniem_189250 wijzigde dit bericht op 14-04-2015 21:44
Reden: spelfouten
% gewijzigd
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 21:35:

[...]





Alsof je de Tina leest "Zo zorg je er voor dat die Hunk uit de 4e je ziet staan! Heb je helemaal de hots voor die ene knappe dude uit 4 HAVO en zit jij nog in de brugklas? Pas deze tips doe en voor je het weet ga je volgend jaar met hem mee naar het eindexamengala! ieeeee!!"



1) Zorg dat jouw fiets in de fietsenkelder altijd precies naast die van hem staat.

2) Koop blauwe mascara -Jongens zijn dól op blauwe wimpers- en knipper verleidelijk als hij langsloopt.

3) Blijf stiekem in de fietsenkelder wachten als hij na moet blijven van de heks van Duits, en loop 'per ongeluk' tegen hem aan als hij na het 9e uur ein-de-lijk naar huis kan. OEPS!Jij kunt zo solliciteren bij Viva/Tina!
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:30:

[...]





Ik snap natuurlijk wat je bedoeld, maar cultuur en nationaliteit zijn twee verschillende dingen. Uiteindelijk zegt mijn paspoort dat ik Nederlands ben, maar zegt mijn ID wat over de cultuur die ik met me meedraag? Toevalligerwijs draag ik ook de Nederlandse cultuur met me mee. Maar ik ben en heb me nooit geheel Nederlands gevoeld. Maar dat is natuurlijk weer een gevoelsding dat voor een ieder kan verschillen. Kijk maar naar hoe Maxima werd afgeslacht om haar speech waarin ze te kennen gaf dat ze Nederlandse identiteit niet gevonden had.



Nou mijn man voelt zich geheel Nederlands hoor. Ook al is hij negroide.

Hij spreek abn zonder enig accent, is nooit in het land van zijn voorouders geweest, spreekt de taal niet, houdt van boerenkool, kamperen en schaatsen om er maar even wat Nederlandse stereotypen in te gooien.

Dus ik doel inderdaad niet op nationaliteit maar op cultuur.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
quote:Mambo schreef op 14 april 2015 @ 20:08:

@BGB Dit vond ik nog wel een leuke van @nynke, die van de BZV recensies op twitter:



Redenen om een Fries te daten: 1. Als er een Elfstedentocht komt heb je een logeerplek 2. Suikerbrood 3. Enorme, knotsachtige piemels 4. Kaatsen 5. Je schoonmoeder heeft altijd lekker veel eten in huis en 6. Hij zegt niet veel dus kun je lekker vaak zelf aan het woord zijn
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 14 april 2015 @ 21:41:

[...]





Dat is hoe JIJ de Nederlander ziet.

En dat is hoe de schrijver van dit stukje de Nederlander ziet.



Maar, zoals Maxima al zei, 'de Nederlander' bestaat niet.De eerste regel kun je doorstrepen.
Alle reacties Link kopieren
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:36:

[...]Stereo typen kunnen schadelijk zijn absoluut. Maar we gebruiken ze elke dag. Denk maar aan lolletje dat je maakt over inwoners van je land van (vakantie)bestemming. Stereotypen zijn met name schadelijk als je ze ook echt wil gebruiken om te beledigen.

[..]Niet mee eens. Dat lolletje dat je maakt is ook schadelijk, en doe ik dan ook niet. Alle stereotypen zijn schadelijk.
Alle reacties Link kopieren
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 21:09:

[...]





Ik begrijp dat ik een ander pareltje uit de VIVA-redactie-pen heb gemist?Quote : En dat zijn dochter zegt dat jíj haar haar moet borstelen, en niet haar vader. Dan weet je dat je een goede stiefmoeder bent.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 14 april 2015 @ 21:43:

[...]





Jij kunt zo solliciteren bij Viva/Tina! Ik weet niet of ik dit als een compliment moet opvatten! Zitten er zo veel taal- en spelfouten in?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 21:48:

[...]



Quote : En dat zijn dochter zegt dat jíj haar haar moet borstelen, en niet haar vader. Dan weet je dat je een goede stiefmoeder bent.
Al een account? Log dan hier in.
quote:hoelahoepla schreef op 14 april 2015 @ 21:48:

[...]





Ik weet niet of ik dit als een compliment moet opvatten! Zitten er zo veel taal- en spelfouten in?
quote:emmylou schreef op 14 april 2015 @ 21:43:

[...]

Nou mijn man voelt zich geheel Nederlands hoor. Ook al is hij negroide.

Hij spreek abn zonder enig accent, is nooit in het land van zijn voorouders geweest, spreekt de taal niet, houdt van boerenkool, kamperen en schaatsen om er maar even wat Nederlandse stereotypen in te gooien.





Is dit soms jouw man?



www.youtube.com/watch?v=7oirn5nBCwQ
Alle reacties Link kopieren
He Vivamutsjes, ik heb nog wel wat suggesties voor nog meer artikeltjes:

10 redenen om een Chinees te daten (1. nooit gebrek aan sambal bij. 2. Zeker weten dat je je zoon nooit Rutger hoeft te noemen. 3. Elke dag een rijsttafel. 4. Altijd lekker naar Bali op vakantie.)

Of wat dacht je van 10 redenen om een Indiaan te daten (1. Die verentooi camoufleert elke bad hair day! 2. Je kinderen krijgen exotische namen als Praat-met-het-maanlicht of Danst-met-wolven. 3.Je krijgt er standaard een wijze medicijnman bij cadeau!)



En als je het echt niet meer weet sla je er gewoon Kuifje in Afrika op na, staat vól met andere leuke frisse ideetjes voor lekkere gekke Vivameisjes met een mening!



Kuskus!
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 april 2015 @ 21:48:

[...]



Quote : En dat zijn dochter zegt dat jíj haar haar moet borstelen, en niet haar vader. Dan weet je dat je een goede stiefmoeder bent.4) Kijk bij het roosterbord stiekem Zoek online zijn rooster op, en loop langs zijn lokaal voor én na zijn lessen.

5) Heb je een oudere zus die bij hem in de klas zit? Mazzelaar! 'Leen' haar telefoon en achterhaal zijn telefoonnummer. Het what's appen kan beginnen!

6) Ben je een echte dare devil? (En zo niet, drink wat moed in met een bessen 7up of breezer) Voeg hem toe op SnapChat en stuur hem een 'nude pic'!
quote:katha schreef op 14 april 2015 @ 21:43:

[...]





Dit kan toch eerlijk waar, niet het ergste stuk zijn dat je ooit gelezen hebt..Dan leef je echt in candy cane land. Daar wil ik ook graag leven.



Waar ik met name voor jarig vorig jaar in onze samenleving uit mijn stoel viel, was om de reacties die Anouk kreeg van eigen medemens om haar standpunt met betrekking tot de pietendiscussie. Wat ik daar las.... De eerste dat ik werkelijk zag en voelde hoe de medemens een blanke vrouw in Nederland zo erg kan uitkotsen, dat ik dacht hoe moet het dan zijn voor de mensen met (meer dan een) kleurtje.



Ik heb echt respect voor je, maar als dit het ergst is wat je ooit gelezen hebt, dan vind ik dat echt een beetje sneu voor je.Ik heb helemaal geen behoefte aan jouw respect, laat ik dat voorop stellen. Maar ik wil het best nog even uitleggen hoor: die mensen die al die achterlijke dingen hebben gezegd tegen Anouk werden daarvoor niet betaald, en ze hadden niet de goedkeuring van een Heuse Hoofdredacteur. Ze riepen gewoon maar wat, omdat het kon. Degene die dit zwakzinnige artikel heeft geschreven deed dat uit hoofde van zijn/haar professie, en met toestemming van Hogerhand. Dat er redacties zijn die werkelijk denken dat zo'n imbeciel artikel daadwerkelijk een nuttige bijdrage kan leveren aan wat dan ook vind ik heel ernstig ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven