Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Goed. Is dit niet een leuke reden om een keer naar Parijs te gaan?

www.pierre.nl voor de lekkere prijzen en een andere foto van de race.

De Fabriek van Dries: De Fabriek is een Nederlandse televisieserie uit 1981, naar een script van Hans Keuls, geregisseerd door Andrew Wilson en uitgezonden door TROS...Als decor van de suikerfabriek fungeerde de suikerfabriek van CSM te Halfweg.
Heb je een lekker wijntje gevonden? Of drink je liever een biertje?

In deze film speelt één gebouw een belangrijke en opvallende rol.

Bij de suikerfabriek staat een bouwwerk wat 's avonds in het licht baad:

Het gebouw in de film ook:

Graag plaats, naam en architect.
Alle reacties Link kopieren
Is het Kirin Plaza van Takamatsu in Namba, Osaka, Japan?
Hoera ElCid is terug en heeft het goed

* Eind mei in Voorschoten geschoten
Welkom terug aan El Cid !
Hihi, hoi beiden

@Koppel: Ben jij dat met het molentje?

Een nieuwe, maar ik weet niet zeker of deze misschien al geweest is, mea culpa als dat zo is:

De Carlsberg brouwerij in Kopenhagen.

Was geloof nog niet eerder langs geweest.

Het wordt steeds moeilijker goede plaatjes te vinden, we hebben er al zó veel gehad.
ElCid,

Nee, ik ben niet de man met molentje. Ik kreeg het idee dat je met je GroenLinks avatar druk bezig was met campagne voeren. Vandaar deze foto uit jouw omgeving.
Amarna,

Ik ga aan het werk en zoek later vandaag wel verder. Jouw plaatje lijkt een ontwerpvisualisatie te zijn i.p.v. een echt bouwwerk. Klopt dit?
Ik heb het nagezocht en je hebt gelijk. Deze eco-woning wordt pas in 2011 opgeleverd.

Is voor 14,2 miljoen dollar verkocht aan een koper die anoniem wil blijven. Er gaan geruchten dat het om Brad Pitt gaat.
Leuke klus voor mij. Ik zou het graag willen bouwen. De bouwsom is £1 miljoen. Ik denk dat met name de installaties een flinke duit kosten.

This spectacular piece of architecture isn’t even built yet, but that didn’t bring down its price any. An innovative eco-friendly home in a Cotswold nature reserve has been sold for a world record £7.2 million for a country house. The eco-friendly Orchid House, built on a lake in a privately-owned Cotswold (U.K.) nature reserve, is predicted to produce more energy than it uses. The house, which was designed by Sarah Featherstone, won’t be finished until approximately 2011.
Nog dit jaar wordt begonnen met de bouw hiervan. De bebaarde heer uit Voorschoten zal het ook kunnen appreciëren.

Doet me denken aan Sir Norman Foster.
Nederlands Trots:

Wuhan Energy Flower in Wuhan, China.

Van architectenbureau Soeters van Eldonk.
San Quentin

Year opened: 1852

Inmate population: 5,967

Facts: Overlooking San Francisco Bay, San Quentin is California's oldest correctional institution, and it houses the state's only gas chamber. Charles Manson and stagecoach-robber Black Bart were inmates at San Quentin.
quote:amarna schreef op 14 juni 2010 @ 10:24:

De Carlsberg brouwerij in Kopenhagen.

Carlsberg brouwerij was inderdaad goed

Klein bruggetje met het gebouw ervoor (dat was een HQ van een Japanse brouwer).

quote:Koppel schreef op 14 juni 2010 @ 10:34:

ElCid,

Nee, ik ben niet de man met molentje. Ik kreeg het idee dat je met je GroenLinks avatar druk bezig was met campagne voeren. Vandaar deze foto uit jouw omgeving.Ah, op zo'n fiets.

Tja, beetje naamsbekendheid is nooit weg, dacht ik zo

De nieuwe is het Joods museum in Berlijn?

nieuwe:

Deze fontein wil niet gevonden worden door mij. Misschien dat Amarna morgen meer succes heeft.
Hint: Het heeft een bruggetje naar het juiste antwoord van mij erboven.
Nog niet gevonden.

Ben aan het googlen naar holocaust memorials. Word er helemaal naar van.

Vooral de onderstaande, in Miami, vond ik heel aangrijpend.

Maar mogelijk is het geen holocaust monument, maar een herinnering aan de burgeroorlog in voormalig Joegoslavië ?
Brrrrr... Heftig kunstwerk.

Maar de holocaust is niet de juiste richting, ook oorlog niet. Berlijn ook niet.

Het is geen oorlogsmonument, eerder een schrijn.
Heb het nog niet gevonden.

Staat het misschien op/bij ground zero in NYK, gezien het "bruggetje" met je oplossing Joods Museum, dat ontworpen is door Libeskind ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven