Raad de lokatie deel 2

05-08-2009 21:46 3022 berichten
Deel twee van dit fotospel! Het eerste topic hadden we al helemaal vol...

Plaats een foto van een plek, gebouw, wat dan ook, en laat de ander raden waar dit is... mocht het te lang duren, is een hintje natuurlijk wel op z'n plek!

Degene die het geraden heeft, post een nieuw plaatje. And so on and on and on...

Voor degene die niet weet hoe je plaatjes post: je pakt een leuk plaatje, kopieert dit onder een rare naam naar je bureaublad (anders kunnen we namelijk in de url zien wat het plaatje voorstelt), gaat naar www.tinypic.com , uploadt het plaatje en pakt de tweede url van boven. Knippen, plakken, klaar!
Alle reacties Link kopieren
Het staat niet bij Ground Zero, sowieso niet in de VS, al staat het wel bij een soort religieus epicentrum.

Libeskind was niet de architect.
Het Israel Museum in Jeruzalem, Israël werd in 1965 gesticht als Israëls nationale museum. De fontein 'Shrine of the Book' maakt deel uit van het museumpark.

Nieuwe:

quote:Koppel schreef op 16 juni 2010 @ 00:04:

Het Israel Museum in Jeruzalem, Israël werd in 1965 gesticht als Israëls nationale museum. De fontein 'Shrine of the Book' maakt deel uit van het museumpark.Inderdaad

(in deze schrijn liggen de Dode Zeerollen, trouwens)

quote:Nieuwe:

[afbeelding]Dat is toch de Babistische schrijn in Haifa? De tegeltjes op de koepel komen uit Nederland
Goed:

In het midden van de zandkleurige huizenzee van Haifa ligt, van verre zichtbaar, de gouden koepel van een graftempel op een groene schuinte met tuinen en terrassen. Daar rust de Báb, de profeet en martelaar uit Perzië, die zich "de Poort" noemde naar nieuwe tijden, heraut van de komst van de machtige Manifestatie van God die Bahá'u'lláh wordt genoemd...
Mooi hoor

Nieuwe:

Hee, leuk topic! Mag ik medoen?

Bovenstaand plaatje isthe Bahá'í House of Worship in Delhi, India, popularly known as the Lotus Temple due to its flowerlike shape, is a Bahá'í House of Worship and also a prominent attraction in Delhi. It was completed in 1986 and serves as the Mother Temple of the Indian subcontinent. It has won numerous architectural awards and been featured in hundreds of newspaper and magazine articles.
Nieuw:

quote:Vivadebbs schreef op 17 juni 2010 @ 00:22:

Hee, leuk topic! Mag ik medoen?Uiteraard! Welkom, Vivadebbs!quote:Bovenstaand plaatje isthe Bahá'í House of Worship in Delhi, India, popularly known as the Lotus Temple due to its flowerlike shape, is a Bahá'í House of Worship and also a prominent attraction in Delhi. It was completed in 1986 and serves as the Mother Temple of the Indian subcontinent. It has won numerous architectural awards and been featured in hundreds of newspaper and magazine articles.Dat is geheel correct! :-)
Welkom Vivadebbs, bij dit leuke spelletje, dat al vanaf februari 2009 loopt.

Interessante foto, die van jou. Die kogelgaten rond de ingang zijn veelzeggend, maar ik heb het nog niet gevonden.

Jammer dat het niet harder waait op dat plaatje, dan konden we de vlaggen beter zien...
Bingo !

Het is Moncado kazerne in Santiago de Cuba, beschoten door de opstandelingen o.l.v. Fidel Castro.
volgende :

Helemaal goed! Ik had juist een plaatje gezocht waar de vlaggen niet goed zichtbaar waren, maakt het anders veeeel te makkelijk!

Jouw gebouw is wel een lastige...
Leuk, weer een nieuwe speler erbij, en nog goed ook. Dat hebben we nodig.

Knap gevonden Amarna: de Moncado kazerne.

Armarna,

Jouw gebouw staat denk ik in een Engelstalig land. Wat de functie van het gebouw is, is mij een raadsel.
Ik dacht eventjes dat ik het gevonden had en dat het Royal London Hospital was:

... Maar dat is het dus duidelijk niet.

Maar vele internet-omzwervingen verder heb ik het alsnog kunnen vinden:

Ford's Theatre in Washinton D.C.

De plek waar Lincoln vermoord is.

En een nieuwe opdracht:

El Cid,

Fords theater goed geraden. Hint niet meer nodig.
Jemig, daar gaat mijn theorie over vlaggen Amerikaanse vlag, moskee... zou niet zo moeilijk moeten zijn... ik zoek verder....
Gevonden! Via de kamelen naast de ingang:

Tripoli Temple Shrine Mosque in Milwaukee, Wisconsin USA
Nieuwe:

quote:Vivadebbs schreef op 18 juni 2010 @ 16:16:

Gevonden! Via de kamelen naast de ingang:

Tripoli Temple Shrine Mosque in Milwaukee, Wisconsin USA

Op zich goed

Behalve dat het geen moskee is/was, maar een tempel voor Vrijmetselaars

Was een instinkertje

Maar je hebt de smaak te pakken
quote:Op zich goed

Behalve dat het geen moskee is/was, maar een tempel voor Vrijmetselaars

Was een instinkertje

Maar je hebt de smaak te pakken

Klopt! Die discussie was ik ook al tegen gekomen, vandaar dat ik zowel de benaming Tempel Shrine als Mosque heb gebruikt

Inderdaad redelijk verslavend dit, ik heb geen leven, zucht....
Het ziet er vrij makkelijk vindbaar uit. Alleen heb ik geen succes gehad.

Holland Klassicisme, Paleis/Landgoed in Nederland, België, Duitsland, Engeland.
Ah, Tinypic doet het weer.

Hij was gisteren uit de lucht, waren geen plaatjes te zien

Is het een ziekenhuis?
Nee, het is geen ziekenhuis. Om het iets makkelijker te maken; het is in Nederland.
Alle kastelen en landgoederen (ca. 100), etc. zijn nagelopen in Nederland.

Het lijkt een hotel te zijn, met de auto voor de entree en ramen her en der open. Maar ook hiermee geen succes.

Arghh...
Ook met landhuis, congrescentrum, conferentieoord nog niet gevonden. Gezien het Mariabeeld zou het in Noord-Brabant of Limburg kunnen zijn ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven