Raar telefoontje (+85)

03-05-2016 15:52 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een telefoontje van een nummer dat met 85 begon.

Nu neem ik normaal nooit op als het een buitenlands nummer betreft, maar dit nummer bestond maar uit 5 cijfers en begon dus met '85'.

Het hield ook lang aan, dus ik neem op. Er was een seconde stilte (alsof ik in de wacht of op 'mute' stond) en toen ineens: "Good day madam, I'm calling you...' met een sterk buitenlands accent. Heb toen meteen de hoorn erop gekwakt.

Nu worden we wel vaker gebeld waarbij de telefoon maar 1 of 2x overgaat en het dan duidelijk om een buitenlands nummer uit bijv. ivoorkust gaat. Ben op de hoogte van de truc van bendes die willen dat je dan terugbelt en je vervolgens zo lang mogelijk aan het lijntje houden tegen torenhoge telefoonkosten.

Maar heeft iemand weleens meegemaakt dat ie op deze manier gebeld wordt?

Ik denk dat het geen kwaad kan, heb verder alleen 'Hallo' gezegd en meteen na 5 seconden de hoorn erop gekwakt en toch hield ik er een beetje een raar gevoel aan over.
quote:MarianneDavids schreef op 03 mei 2016 @ 19:11:

Als er een onbekend nummer verschijnt kijk ik eerst naar de eerste cijfers, we hebben heel wat bekenden in verschillende landen. Afgeschermde nummers neem ik alleen op als er op een onmogelijk tijdstip wordt gebeld en als we een telefoontje verwachten van een instantie of ziekenhuis, die nummers worden meestal afgeschermd.Nou, ik doe echt niet zo spastisch. Als er gebeld wordt, neem ik gewoon op, en is het iemand die zich vergist heeft bij het intoetsen van het nummer ofzo, nou ok, dan zeg je vriendelijk goeiendag en is het afgelopen. Is het een treutel van een callcenter, ben je ook in een minuut klaar. Ik zie het probleem niet. Het kost je niks, er kan je niks vreselijks overkomen door gewoon op te nemen, en voor hetzelfde geld is het dus een telefoontje wat je wél wilde ontvangen, maar dat gewoon vanaf een jou onbekend nummer werd gepleegd. Ik snap het hele gedoe niet zo.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 03 mei 2016 @ 18:20:

Bij gewone verkooppraatjes werkt het stellen van, bij voorkeur domme, tegenvragen als een tierelier.

Ik speel graag met ze en word daar steeds beter in

Oh wow, you're a microsoft engineer?! That's such a coincidence! I'm a software engineer too! Hi colleague! How are you?

Listen, I'm currently in-between jobs. So I'm so glad you're calling! Do you think I can apply for a job at your office? Wait. Don't answer. Just let me give you my name and number!

What do you say, a problem with my computer? Thank you sooo much! I'll have a look at it right away!

You got something to write? Great! Oh, man, I hope this will work! This is so exiting!

OK, my name. I'll spell it: S-H-U ... got that? ... T-T-H-E ... and my last name ... F-U ... am I going to fast? ... C-K-U-P.

That's all!

Can you please read that aloud for me? Just to be sure you got it right?

...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven