Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
quote:Zwieber schreef op 14 augustus 2008 @ 18:43:

Alf

Lipsmackers

de allereerste gameboy

de eerste afleveringen van GTST (hoe verschrikkelijk ook)

Ned 3 kwam

RTL 4 kwam

Wat voel ik me opeens oud...

In 'mijn' vroegah waren er maar 2 tv zenders. En als je goeie ontvangst had misschien nog een belgische...

Maar natuurlijk geen afstansdbedieningen. Gewoon aan het begin van de avond ('s middags was er geen tv) een zender kiezen. En daar bleef ie dan ook op staan wanr anders moest je de antenne op het dak weer laten draaien dmv een soort klok die op de vensterbank achter het gordijn stond..

En dan keken we Swiebertje of Een van de acht. Of de Berend Boudewijnshow. En de hoofdprijs was een tv.

En we spaarden stickers die bij de ontbijtkoek zat. Die plakten we op moeders keukenkastjes.

Wie ging er vroegah ook elke week naar de platenzaak om een top 40 folder op te halen? En die spaarde je dan ook en hield je bij je als je de top 40 luisterde op vrijdagmiddag. Dan kon je weten wat er aan zat te komen.

De top 40 nam je dan op op een cassettebandje. Op rec en play drukken als de dj uitgeluld was. De grote kunst was om dan weer op pauze te staan voor ie er doorheen begon te lullen.
[quote]Noorderling1 schreef op 14 augustus 2008 @ 19:20:

[...]

http://www.youtube.com/watch?v=lePBVwcNIDk

Jaaaaah!!!!

Wauw, ik wist niet dat dat in The Movies was, daar woon ik nu vlakbij, tjonge wat gaaf zeg, nu weet ik waarom ik me hier zo thuis voel, danke je N1 !
japi, ik had een gestreepte broek (barbara faber ofzo), pastelblauw met mintgroen, je weet wel, wijd in de heupen en dan lekker taps toelopende pijpen, met een mintgroene bloes en een door mijn oma zelfgebreide blauwe trui met creatief opengewerkte vakjes... het toppunt van hipheid, vooral omdat ik mijn bloes niet in mijn broek stopte maar die nonchalant onder mijn trui liet uitpiepen. Daar heb ik nog heel wat commentaar op gehad toen... Volgens mij hebben we het dan over 1987.
Oja en ik spaarde singeltjes. Die kosten toen 5 gulden.
quote:MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 19:53:

japi, ik had een gestreepte broek (barbara faber ofzo), pastelblauw met mintgroen, je weet wel, wijd in de heupen en dan lekker taps toelopende pijpen, met een mintgroene bloes en een door mijn oma zelfgebreide blauwe trui met creatief opengewerkte vakjes... het toppunt van hipheid, vooral omdat ik mijn bloes niet in mijn broek stopte maar die nonchalant onder mijn trui liet uitpiepen. Daar heb ik nog heel wat commentaar op gehad toen... Volgens mij hebben we het dan over 1987.

Ik proest het uit hier........Barbara Faber, inderdaad ! Nou, ik propte de trui wel in de broek.......mijn hemel, wat erg........En dan een leuk riempje erbij, en, let wel, bijpassende pastel oorknopjes, ik had alle kleurtjes voor de afwisseling........

Ik was het bijna vergeten, als ik maar niet raar ga dromen straks, hhhhhhh, wat een tijd.
die oorknopjes ja! Of van die dikke witte plastic oorringen!

Wie weet er nog de naam van die razend populaire fruitgeur-deodorant? In de brugklas meurde de hele school ernaar, en lekker dat ik het vond! 1988 ongeveer. Het jaar dat alle meisjes kuiven hadden.
En die rage met die oerlelijke trollen, is die al genoemd?
Tjonge, die deo heb ik gemist, balen zeg......
quote:Goldielocks schreef op 14 augustus 2008 @ 19:52:

[...]

Wie ging er vroegah ook elke week naar de platenzaak om een top 40 folder op te halen? En die spaarde je dan ook en hield je bij je als je de top 40 luisterde op vrijdagmiddag. Dan kon je weten wat er aan zat te komen.

De top 40 nam je dan op op een cassettebandje. Op rec en play drukken als de dj uitgeluld was. De grote kunst was om dan weer op pauze te staan voor ie er doorheen begon te lullen.

IK IK IK, wauw nostalgie!

En dan als je toch de DJ opnam kon je zijn tekst zo opdreunen als je het terug luisterde
fluor truien (in de kleuren van markerstiften) met bijpassende beenwarmers

slobkousen

housebroek (jakkes)

matje in de nek

super mario op de nintendo (tsjonge...dat was wat in die tijd)

en idd klik-klak waar je je polsen idd mee verrot beukte

slijm in een potje ook ja..

en wie kent die allerliefst schoolspulletjes van Bobby en Kate nog??? Ahhh nostalgie
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Vinyl schreef op 14 augustus 2008 @ 20:04:

[...]

IK IK IK, wauw nostalgie!

En dan als je toch de DJ opnam kon je zijn tekst zo opdreunen als je het terug luisterde Ja klopt!
Wie had er ook houten papagaaien als oorbellen?

En wie weet nog wat de naam was van die populaire schoollijn (agenda's, kaftpapier enzo) met foto's van schattige kindjes, met pastelkleurtjes ingeverfd, zag er een beetje oud uit, was amerikaans denk ik. Iets met friends? Dat vond ik zo beeldig! Bijna net zo leuk als Snoopy!
quote:MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 20:01:

die oorknopjes ja! Of van die dikke witte plastic oorringen!

Wie weet er nog de naam van die razend populaire fruitgeur-deodorant? In de brugklas meurde de hele school ernaar, en lekker dat ik het vond! 1988 ongeveer. Het jaar dat alle meisjes kuiven hadden.

Het was iets met huppeldepup girl....in de geuren: strawberry, papaya (die had ik) en pineapple.

Hoop echt dat iemand dat hier weet hoor was idd 1987 - 1988

En van je eerste zakgeld de goedkope make up kopen van de Hema en Miss Sporty

Leuk hoor dit topic
Jaaa Sprokkelien, die papaya vond ik ook het lekkerst!

En ja, zelf bandjes maken... vond ik ook zo geweldig! En als je dan een nummer heel gaaf vond nam je het rustig 2 x op, leuk toch? Ik luisterde altijd naar Het weeshuis van de hits, vond ik echt geweldig, vooral dat intro met Morrison, hoe ging dat ook al weer?
Is zo'n kleuren kubus al genoemd? Nog nooit is het mij gelukt om meer dan 1 kant in 1 kleur te krijgen en de rest allemaal net niet. Wat een rot kubus.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:japi schreef op 14 augustus 2008 @ 19:59:

[...]

Ik proest het uit hier........Barbara Faber, inderdaad ! Nou, ik propte de trui wel in de broek.......mijn hemel, wat erg........En dan een leuk riempje erbij, en, let wel, bijpassende pastel oorknopjes, ik had alle kleurtjes voor de afwisseling........

Ik was het bijna vergeten, als ik maar niet raar ga dromen straks, hhhhhhh, wat een tijd.Ik ontdek zojuist dat ik al die jaren mijn favoriete merk verkeerd heb uitgesproken: barbara farber....
Nee hoor, Satire, jij hebt gelijk, ik heb het fout geschreven! En ben je nog steeds fan van BF?
En we lazen Club en Anita en ook die spaarden we.

Toen ik het huis uit ging hebben we hele jaargangen onder mijn bed vandaan gehaald.
Pfoeee.... opluchting!

Geen fan meer... zou het merk zijn vergeten als jij het niet hier had neergezet. Top!
quote:MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 20:06:

Wie had er ook houten papagaaien als oorbellen?

En wie weet nog wat de naam was van die populaire schoollijn (agenda's, kaftpapier enzo) met foto's van schattige kindjes, met pastelkleurtjes ingeverfd, zag er een beetje oud uit, was amerikaans denk ik. Iets met friends? Dat vond ik zo beeldig! Bijna net zo leuk als Snoopy! Je bedoelt Fritz and Friends....was toen heel hip (want ik had het ook ) was omstreeks 1989 - 1990.....ben jij ook uit 1974 toevallig?
Dan was zij vast ook wel een beetje jullie heldin:

NOORTJE!!!!!
quote:mylenevalerie schreef op 14 augustus 2008 @ 20:10:

Is zo'n kleuren kubus al genoemd? Nog nooit is het mij gelukt om meer dan 1 kant in 1 kleur te krijgen en de rest allemaal net niet. Wat een rot kubus.Uit elkaar slopen en dan inelkaar zetten, echt, heel makkelijk !
Buttons

Grease

Zo'n riem die je in de taille droeg met een daarbij een schuine band die over je schouder liep (ik kan geen plaatje vinden).

Robinhood laarsjes

De smurfen

New Balance gympen, met 'brede rib' broek en een schapenwollen v-halstrui van Lacoste, of roze poloshirtje van Lacoste

Slijm uit een potje

Topjes van elastiek, zonder schouderbandjes. (alle meiden in de klas om de minuut dat afgezakte topje ophijsen).
Ik heb inderdaad nog ergens bandjes met nr1nr1nr1nr1nr1nr1nr1-klik-dan nummer een nr op bandje, was het Aam Curry ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven