Rages van vroeger

14-08-2008 17:11 511 berichten
All Stars

Batmanplaatjes

Diddle

Elastieken

Flippo

Furby

Hoelahoep

Jojo-en

Lepeltjes (souveniers)

Lolobal

Maneschijf

Monchhichi's (knuffelaapjes)

Plakhandjes

Pokémon

Rubik's cube

Scoobidoo

Sigarenbandjes verzamelen

Skatebike

Slime

Smurfensnot

Speldjes verzamelen

Suikerzakjes sparen

Tamagotchi

Thunderbirdsplaatjes

Yu-Gi-Oh

Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en ik had een grooote verzameling met grote dikke Tina- en Debby-vakantieboeken.

(maar die lees ik nog graag, koop ze wel eens op rommelmarkten)
quote:satire schreef op 14 augustus 2008 @ 20:16:

Dan was zij vast ook wel een beetje jullie heldin:

[afbeelding]Jaaaaah! Haar vader leek op die van mij! (al was hij wel wat dommiger... haha, dingen die zij deed had ik niet moeten proberen!)
weet echt niemand hier hoe die deo, douchegel en parfum heette. Heb net gegoogeld maar levert helaas geen resultaten op.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:RosieRo schreef op 14 augustus 2008 @ 17:35:

oja, haar mascara, getver..en op de wimpers natuurlijk blauwe mascara he?

Dat had ik ook! Kwamen mijn ogen beter uit

Maarre.... waren jullie "op" Brandon of "op" Dylan?

en deze las ik ook graag. Zijn bijna nergens meer te vinden, maar zie ze nu toevallig weer op ebay!

quote:satire schreef op 14 augustus 2008 @ 20:26:

[...]

Dat had ik ook! Kwamen mijn ogen beter uit

Maarre.... waren jullie "op" Brandon of "op" Dylan?

[afbeelding]Dylan! En moet je eens kijken hoe jummie hij nu is!

Toen BH 90210 op tv kwam woonde ik al samen!

Telt niet mee voor 'vroegah' vind ik dus..
Hmmmmm! Ja.... die's knap!!

(ik had in die tijd nog geen smaak; viel namelijk op David....)
quote:Goldielocks schreef op 14 augustus 2008 @ 20:31:

Toen BH 90210 op tv kwam woonde ik al samen!

Telt niet mee voor 'vroegah' vind ik dus..

dan was jjij vast veliefd op dokter Jan:

Voor de kubusfans, hele handige site!

http://rubik.tormentil.nl/
quote:satire schreef op 14 augustus 2008 @ 20:35:

[...]

dan was jjij vast veliefd op dokter Jan:

[afbeelding]Die was wel heel lekker ja!
Oeh, de popfoto!

Ook echt een tripje down memorylane hoor....

Die cover! Kajagoogoo! Die zanger met dat stinkdierkapsel!

Ik zie dat deze uit 84 is, dat was het jaar dat ik aan de verkering ging.......en bleef.

Dus voor mij is alles vóór '84 'vroeger'
quote:MissMara schreef op 14 augustus 2008 @ 20:06:

En wie weet nog wat de naam was van die populaire schoollijn (agenda's, kaftpapier enzo) met foto's van schattige kindjes, met pastelkleurtjes ingeverfd, zag er een beetje oud uit, was amerikaans denk ik.

Holly Hobbie? Sara Kay?

quote:sprokkelientje schreef op 14 augustus 2008 @ 20:23:

weet echt niemand hier hoe die deo, douchegel en parfum heette. Heb net gegoogeld maar levert helaas geen resultaten op.My Melody?

Oh man, geweldig dit topic. Volgens mij zijn een groot deel van de mensen hier van mijn leeftijd (begin jaren 80).

Cassettebandjes ja. Wat heb ik als een debiel achter de radio gezeten.

Happy hardcore. Was te jong om een echte gabber te zijn (niet dat ik dat anders wel was geweest), maar die softe gabbermuziek was wel erg cool als je in groep 8 zat.

Mag schoenen. Ik vond ze lelijk, maar massa's mensen die er op liepen.

En idd de Tina. Die is nu vast niet zo leuk meer als toen. Weet nog dat ik een keer ziek was en mn oma oppaste. Ze had toen de Tina gekocht (ik was tien ofzo) en toen ze het zelf ging lezen vond ze het maar ongepast voor meisjes van mijn leeftijd.

Over zoenen en ongesteld zijn, oehhhh... haha

De fancy was daarna ook bijna taboedoorbrekend. Wie kent het knakworstverhaal niet.... (laatst aan nichtje vertelt van 18, die kwam niet meer bij)

En hadden alle meiden in de klas ook ja....uhb die deo dus. Bedoel misschien wel tzelfde als sprokkelientje. Zo'n soort vrouwelijke versie van wat axe nu voor mannen is. Ook zo'n reclame in een schilderlokaal; komt die vrouw met deo voorbij lopen en het mannelijk naaktmodel raakt er nogal van gecharmeerd zeg maar.... Die deos waren echt populair joh.

Was er trouwens iemand die ook altijd naar Catherine keek. Ik en een vriendin smulden er van. (echt te erg waarschijnlijk)

Nog wat tv-programma's (vast al veel voorbij gekomen, maar geheugen is niet meer wat t geweest is ): Freggels, Telekids, Geef nooit op (laatst bij familiefeest moesten we tv-tunes raden: oa deze, mn broertje en neefjes en ik konden t helemaal meezingen, maar de jongere kinderen keken ons echt aan of we gek waren geworden. helemaal toen we uitlegden dat ze dan in een 'gat' -lees:bak- in de grond sprongen :-) ), Meneer Kaktus show, Op goed geluk (met dat lullige scherm ertussen en Carry Tefsen!) en Liefde op het eerste gezicht, De schreeuw van de leeuw etcetc

Oh god, die kinderen van nu zouden dit eens moeten lezen. Ze komen niet meer bij joh (maar wij weten wel beter; vroegah was alles beter! Zucht....)
Dit is trouwens wel n leuke site over jaren 90 (veel plaatjes en stukjes) http://flashback.wwzapper.com/index.htm

Ik word echt helemaal enthousiast + jeugdsentiment van dit topic!
Ojee gilrl , ik ben uit '67!

Catherine ben ik wel eens met mijn vriendin als publiek naar toe geweest. Het ging die keer over parenclubs en omdat ik aan het woord mocht, kregen we vrijkaartjes voor de fun4two!!

Eigenlijk een heel leuk verhaal, maar niet ontopic...

En dit was half jaren 90, is dat ook al vroeger???
quote:sprokkelientje schreef op 14 augustus 2008 @ 20:16:

[...]

Je bedoelt Fritz and Friends....was toen heel hip (want ik had het ook ) was omstreeks 1989 - 1990.....ben jij ook uit 1974 toevallig?

hee, wat goed sprokkelientje! Dat je dat nog wist! Ik ben net 2 jaartjes jonger dan jij.

wow, ik zag net iemand stickerboekjes noemen... dat is nog eens jeugdsentiment...

Net als stickers sparen van de Troetelbeertjes... *kotssmiley*
Het Masker van Melissa, Ellen in de Luchtbel, Kirsten kam je gouden lokken! Peggy en Jeroen etc. etc!!
Ja ik weet hoe die dingen heten waren die niet van Impulse?

in zo'n witte bus met roze letters?

Je had er verschillende soorten van
Ja volgens mij waren het de impuls deodorants zoek maar eens op google!
quote:girl-1983 schreef op 14 augustus 2008 @ 20:59:

Was er trouwens iemand die ook altijd naar Catherine keek. Ik en een vriendin smulden er van. (echt te erg waarschijnlijk)

Ja heerlijk om 16 uur!
Wat wij ook deden, (het heeft vast een naam, maar ik kom er niet op), wat zo'n tennisbal in een afgeknipte panty, en dan moest je met je rug tegen de muur, op de muur slaan. Er staat me bij dat je ook iets moest tellen ofzo??? Ik geloof 10 tussen je benen en 10 keer naast je of zulk soort dingen! weet iemand waar ik het over heb??

(of is dat klik klakken??, je kreeg er namelijk wel zere polsen van!)
quote:Goldielocks schreef op 14 augustus 2008 @ 21:04:

Ojee gilrl , ik ben uit '67!

Ja, had wel in de gaten dat we met verschillende leeftijden te maken hadden, maar zag wel veel dingen voorbij komen die ik ook in 'mijn tijd' plaats, dus vandaar.

Maar ja, jaren 90 vroeger. Tja ligt een beetje aan je leeftijd. Voor mij zijn de jaren 90 al 'vroeger'; want toen was ik echt nog kind/puber en nu volwassen. Dus daarom zie ik dat echt als een ander 'tijdperk' zeg maar
quote:MMP schreef op 14 augustus 2008 @ 21:08:

Ja volgens mij waren het de impuls deodorants zoek maar eens op google!

Juist, die zijn het!!

Leuk dat jij Catherine keek, ben ik tenminste niet de enige haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven