Reactie- en Bugtopic 2

14-01-2015 17:21 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 18-11-2015:

Als je het forum gebruikt via Internet Explorer, dan kan het voorkomen dat je de melding 'Weet u zeker dat u deze pagina wilt verlaten?' krijgt.

Als je op 'Deze pagina verlaten' klikt, verdwijnt de melding. Dit is een bug, en is bekend bij de TD. Tot deze bug op is gelost kun je het forum bezoeken via een andere browser zoals Firefox of Chrome, gezien het probleem zich hier niet voor doet. Ons excuus voor het ongemak.

Groet,

CM VIVA

Ik heb een adblocker, maar zie sinds vandaag toch weer allemaal reclame voorbij komen. Heb ik niet op andere sites, alleen hier. Laptop via wifi
In Chrome op mijn iPad Air gebeurt er niets wanneer ik in de menubalk op 'forum' en vervolgens 'forum start' druk. (Laatste iOS)
Goedemorgen,

De TD heeft een flink aantal bugs en technische verbeteringen opgepakt. Deze zullen vandaag live worden gezet om 10 uur. Wegens het grote aantal aanpassingen hebben we besloten om het forum tussen 10.00 uur en 12.00 uur offline te halen. De volgende verbeteringen zullen na deze uitrol live staan:

• De hapering op de topic- en overzichtspagina’s is opgelost

• De mobiele dataprint is verlaagd

• De nieuwe smilies (die jullie eerder hebben voorgedragen) worden toegevoegd!

• Het uitsluiten van geblokkeerde pijlers in het overzicht nieuwe & active topics

• De JumpTo Page functie zal weer werken zoals deze voor het redesign werkte

• Het is nu verplicht om een reden van wijziging toe te voegen bij posts

• Notificatie probleem bij niet bestaande nieuwe PB's is opgelost

• De achtergrondkleur van OP's is aangepast

• De instellingspagina's van mijn gegevens en voorkeuren zijn samengevoegd.

Ook zijn er nog een aantal verbeteringen aan de achterkant gedaan die voor jullie forummers niet direct zichtbaar zijn, maar wel bijdragen aan betere performance van het forum.

Volgende week zullen er nog een aantal bugs/wensen worden live gezet, zodra wij weten welke dit zullen zijn en wanneer dit zal gebeuren horen jullie dit van ons!

Groeten,

Sanne

Community Manager
Het heeft wegens een internetstoring helaas iets langer geduurd dan gepland, maar het goede nieuws is dat er flink aantal nieuwe functionaliteiten en technische verbeteringen aan het forum zijn doorgevoerd. Hieronder een overzicht.

• De hapering op de topic- en overzichtspagina’s is opgelost

• De mobiele dataprint is verlaagd

• De nieuwe smilies (die jullie eerder hebben voorgedragen) kunnen worden toegevoegd. Dit zal later

vandaag en de rest van de week gebeuren.

• Verborgen categorieën komen niet meer voor in nieuwe en actieve topics

• De JumpTo Page functie werkt weer zoals deze voor het redesign werkte

• Het is nu verplicht om een reden van wijziging toe te voegen bij posts

• Notificatie probleem bij niet bestaande nieuwe PB's is opgelost

• De achtergrondkleur van OP's is aangepast

• De instellingspagina's van mijn gegevens en voorkeuren zijn samengevoegd

• De functie-balk bij reacties is naar de gewenste positie boven de posts geplaatst

Ik zal binnenkort een update plaatsen met de punten die de volgende keer opgepakt zullen worden.

Groet,

Sanne

Community Manager

Ik ben dan wel weer benieuwd of het implementeren van de smilies goedgaat.
Ik wil even een compliment geven voor de berichtgeving. Deze posts had ik gemist, maar ik vond de boodschap die ik te zien kreeg toen ik tijdens de update naar forum.viva.nl surfte heel duidelijk. Helemaal toen de site na 12.00 nog niet live was, keurig een update waarom de site nog niet live was. Chapeau!
waarom staan er bij degene die een motto hebben nog een extra streep? dit is erg storend.

verder wachten we gewoon af
Hoe zou je dit liever willen zien?

Groet,

Sanne

quote:chinchilla schreef op 17 augustus 2015 @ 13:07:

waarom staan er bij degene die een motto hebben nog een extra streep? dit is erg storend.

Ik vind dat juist niet storend, als de streep er niet tussen zit geeft dat volgens mij verwarring. Dan lijkt het alsof het motto bij het bericht hoort.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
quote:Alixane schreef op 17 augustus 2015 @ 13:12:

Ik vind dat juist niet storend, als de streep er niet tussen zit geeft dat volgens mij verwarring. Dan lijkt het alsof het motto bij het bericht hoort.Ja, eens
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Ik vind die balken waarin je nick staat, trouwens een hele verbetering. Nu is het duidelijk welke bewerk-knoppen bij jouw bericht horen. Voorheen vergiste ik me daar nog wel eens in
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Staat die citaatknop nu weer vanboven? Was ik het eindelijk gewoon...
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ziet er goed uit, de nieuwe verfraaiingen op het forum!

Edit, wel jammer dat er een reden ingevuld moet worden als je een letter vergeet en het wil aanpassen
anoniem_214147 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 13:28
Reden: vergeten letter
% gewijzigd
Die zwarte balk is echt verschrikkelijk. En storend.
quote:Sweet_Lavinia schreef op 17 augustus 2015 @ 13:26:

Ziet er goed uit, de nieuwe verfraaiingen op het forum!

Edit, wel jammer dat er een reden ingevuld moet worden als je een letter vergeet en het wil aanpassen Dan zie je twee dikke zwarte balken, dat ziet er echt niet uit!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Die zwarte balken zijn bepaald geen verfraaing zeg. Het lijkt wel halloween.
quote:Alixane schreef op 17 augustus 2015 @ 13:31:

[...]

Dan zie je twee dikke zwarte balken, dat ziet er echt niet uit!Mwah, mij stoort het niet, de zwarte balk[en].
Liever zwart dan roze
Zoals ik in het mod topic al zei vind ik de functionaliteit van het quoten/staffen in een balkje erg handig. Los van hoe het eruit ziet. In dit stadium ben ik al blij als het beter functioneert en boeit het me niet meer hoe het eruit ziet.

Wat wel een toffe zou zijn is als mensen in hun profiel kunnen instellen hoe ze de pagina willen zien. Waarbij je o.a. een balkkleur kan kiezen etc.

Zoveel mensen zoveel smaken en daar gaan we het anders niet over eens worden. Als mensen zelf kunnen kiezen welke kleur het forum heeft (een WYSIWYG systeempje waarbij je je tekstkleur, achtergrondkleur, OP achtergrondkleur en balkkleur kan kiezen) hoeft niemand daar meer over te zeuren. Helemaal omdat een ander het dan weer ziet zoals hij/zij zelf heeft ingesteld.
Ja die zijn wel héél erg zwart. Brrr
quote:CommunityManagerViva schreef op 17 augustus 2015 @ 07:50:

• De JumpTo Page functie zal weer werken zoals deze voor het redesign werkte

Ja! Heel fijn, alleen kan ik nu niet meer zien hoeveel pagina's een topic heeft als ik erin lees. Mag dat ook weer terug? Zoals het vroeger was, was beter. De eerste pagina's, dan de 'jump to' en dan de laatste pagina's. Dan weet je in ieder geval waar je bent.
quote:TardarSauce schreef op 17 augustus 2015 @ 13:37:

Zoals ik in het mod topic al zei vind ik de functionaliteit van het quoten/staffen in een balkje erg handig. Los van hoe het eruit ziet. In dit stadium ben ik al blij als het beter functioneert en boeit het me niet meer hoe het eruit ziet.

Wat wel een toffe zou zijn is als mensen in hun profiel kunnen instellen hoe ze de pagina willen zien. Waarbij je o.a. een balkkleur kan kiezen etc.

Zoveel mensen zoveel smaken en daar gaan we het anders niet over eens worden. Als mensen zelf kunnen kiezen welke kleur het forum heeft (een WYSIWYG systeempje waarbij je je tekstkleur, achtergrondkleur, OP achtergrondkleur en balkkleur kan kiezen) hoeft niemand daar meer over te zeuren. Helemaal omdat een ander het dan weer ziet zoals hij/zij zelf heeft ingesteld.Ik heb een zachte achtergrondkleur dat prettig is voor mijn ogen. Dat heb ik met één of ander programmaatje gedaan, maar weet niet meer welk. Ik zou het fijn vinden als ik de balk ook kon veranderen.
Ik vind juist dat dunne lijntje onder de tekst erg storend. De andere lijnen hebben tenminste nog een functie, maar hiervan zie ik de functie niet (behalve de witte ruimte benadrukken). Zeker bij mensen met een langere tekst en een motto, dan heb je drie lijnen onder elkaar!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
quote:chinchilla schreef op 17 augustus 2015 @ 13:07:

Ik zie soms wel en streep en soms niet.

Met vind ik beter.

Maar ik lees ook iets over meerdere lijnen? Ik zie er of 1 of geen, ook bij mensen met motto.
anoniem_242853 wijzigde dit bericht op 17-08-2015 13:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
quote:tinypotato schreef op 17 augustus 2015 @ 13:39:

[...]

Ja! Heel fijn, alleen kan ik nu niet meer zien hoeveel pagina's een topic heeft als ik erin lees. Mag dat ook weer terug? Zoals het vroeger was, was beter. De eerste pagina's, dan de 'jump to' en dan de laatste pagina's. Dan weet je in ieder geval waar je bent.Gaan we doorgeven, dit was ook de bedoeling, maar is toch niet helemaal goed gegaan inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven