Reacties bij o.a AD en de Telegraaf
zondag 20 juli 2008 om 22:33
Ik lees veel de krant via het internet en lees dus ook weleens de reacties.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de meeste reactie zo....tja hoe noem je het.....
(Ik weet dat als ik me er aan erger, dat ik ze niet moet lezen.)
Alleen ben ik benieuwd of er nog andere mensen zijn die de krant lezen en zich ook kunnen verbazen over de reacties.
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind de meeste reactie zo....tja hoe noem je het.....
(Ik weet dat als ik me er aan erger, dat ik ze niet moet lezen.)
Alleen ben ik benieuwd of er nog andere mensen zijn die de krant lezen en zich ook kunnen verbazen over de reacties.
zondag 20 juli 2008 om 22:43

zondag 20 juli 2008 om 22:46
Ik probeer de reacties ook niet meer te lezen, ik vind ze redelijk asociaal (als in "antisociaal"). Ik lees het AD om het lokale nieuws een beetje te volgen en de Telegraaf af en toe voor de (toch wel leuke ) roddels, maar die reacties laat ik steeds vaker voor wat ze zijn. Bij het AD kun je de reacties uitzetten, misschien hebben ze er klachten over gehad.
zondag 20 juli 2008 om 22:48
zondag 20 juli 2008 om 22:55
Klopt Infojunk, in eerste instantie stond ik er wel enigszins open voor omdat ik benieuwd was wie toch die mensen waren die stemden op de politieke partijen die ik vreselijk vond. Dus ik zag het lezen van de comments als een soort onderzoekje naar een electoraat dat ik normaal nauwelijks tegenkom, of althans: waar ik normaal niet mee over politiek praat. Maar het niveau van argumenteren is zo bedroevend, en de haatdragende commentaren t.o. rechterlijke macht en politici m.i. zo stuitend, dat ik met dat 'onderzoek' gestopt ben. Voorlopige conclusie: ik begrijp er nog steeds niks van.
zondag 20 juli 2008 om 22:59
quote:MissMara schreef op 20 juli 2008 @ 22:55:Maar het niveau van argumenteren is zo bedroevend, en de haatdragende commentaren t.o. rechterlijke macht en politici m.i. zo stuitend...Nou, inderdaad! Je ziet dat soms ook wel bij de Volkskrant, als ze zo'n poll hebben waar je ook - kort - op kunt reageren. Daar verbaast het me eigenlijk nog meer dan bij het AD en de Telegraaf.
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
zondag 20 juli 2008 om 23:00
Ja, ik herken jouw houding wel. Aangezien ik zelf politiek actief ben, heb ik ook die onderzoekende behoefte en open blik (moet ook wel, vind ik namelijk). Vaak zijn die reacties dan bijvoorbeeld handig om in te schatten wat voor reacties je in gesprekken zou kunnen verwachten, maar om eerlijk te zijn heb ik in discussies of tijdens gesprekken op straat niet vaak van dit niveau reacties gehoord. En als ik ze wel zou horen, zjin ze inderdaad vaak makkelijk (want mét argumenten) te weerleggen. Blijkbaar roept zo'n digitale reactiemogelijkheid niet op tot weloverwogen gedachtes. Terwijl dat hier bij Viva toch wel blijk te kunnen (af en toe...)
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 20 juli 2008 om 23:15
*herkenning* Het is niet alleen bij het AD of de Telegraaf, zelfs bij Trouw vind ik veel reacties te erg om te lezen. GeenStijl vind ik dan nog beter dan het AD.
Ik vraag me inderdaad af waarom mensen zulke reacties plaatsen. En ja, ik weet dat ik erover kan klagen (heel handig dat knopje 'deze reactie is niet oké'). Maar lezen die mensen hun eigen reacties niet na? Of is het intypen en dan vergeten, want zij zijn hun ei kwijt en bij mij valt mijn mond open
Ik vraag me inderdaad af waarom mensen zulke reacties plaatsen. En ja, ik weet dat ik erover kan klagen (heel handig dat knopje 'deze reactie is niet oké'). Maar lezen die mensen hun eigen reacties niet na? Of is het intypen en dan vergeten, want zij zijn hun ei kwijt en bij mij valt mijn mond open

maandag 21 juli 2008 om 07:51
Ook ik ben gestpt met die reacties lezen. Telegraaf las ik al niet, dus dat scheelt misschien. Ik stond er eigenlijk net als MissMara tegenover: soort onderzoekje, maar je wordt er gewoon ziek van als je te veel van die reacties leest.
Ik ben echt niet hoogbegaafd, maar wat zijn die reageerders dom....
Ik ben echt niet hoogbegaafd, maar wat zijn die reageerders dom....
Wees blij!
maandag 21 juli 2008 om 09:28
k woon in het buitenland en vind het prettig om het Nederlandse nieuws een beetje bij te houden. Vroeger ontvingen mijn ouders altijd het AD, en dat vind ik nog steeds de fijnste krant om te lezen. Maar die reacties... Wat een aso's, ik heb echt een tijdje gedacht, waar gaat het heen met NL... Maar, gelukkig lees ik ook andere kranten/neiuwssites en natuurlijk de Viva, dat relativeerd wel
En in het buitenland kunnen ze er ook wat van hoor, is geen reden om te emigreren
En in het buitenland kunnen ze er ook wat van hoor, is geen reden om te emigreren
maandag 21 juli 2008 om 09:29
quote:Goldielocks schreef op 21 juli 2008 @ 08:45:
Dat soort reacties is pure lafheid. ' Ik ben lekker anoniem dus nu kan ik lekker iedereen en alles in NL afkraken en ik kom er mooi mee weg'
Gefrustreerde aso's als je t mij vraagt...Ja, dat denk ik ook. En dan vooral van mensen die zo gefrustreerd zijn, omdat ze zelf een mislukt leven hebben, helaas
Dat soort reacties is pure lafheid. ' Ik ben lekker anoniem dus nu kan ik lekker iedereen en alles in NL afkraken en ik kom er mooi mee weg'
Gefrustreerde aso's als je t mij vraagt...Ja, dat denk ik ook. En dan vooral van mensen die zo gefrustreerd zijn, omdat ze zelf een mislukt leven hebben, helaas
maandag 21 juli 2008 om 10:40
Ook ik ben ermee gestopt zulke reacties te lezen. Ik vind ze zo vreselijk... Net als een paar mensen hierboven heb ik uit beroepsmatige interesse een poosje geprobeerd juist wel reacties bij artikelen en sites als GeenStijl bij te houden. Maar mijn bloed ging ervan kriebelen en ik kon alle nare gevoelens die dit soort geschrijf bij me opriepen maar moeilijk van me afzetten. Ik schrijf zelf ook regelmatig voor een site waar reactiemogelijkheid bij is, maar ben zelfs gestopt met de reacties op onze site te lezen. Het is zooo voorspelbaar wat voor chagerijnig gezeik er elke keer weer op bepaalde artikelen zal komen. Internet lijkt wel een platform waarop alle dorpsgekken (lekker anoniem) eindelijk eens iets van zich kunnen laten horen. En daarbij met hun geschreeuw en vuilspuierij alle 'normale' mensen overstemmen, of misschien zelfs wel afschrikken.