'Reizen'

19-08-2018 16:29 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Elke millennial lijkt tegenwoordig bezeten te zijn van reizen. Nee, niet naar een luxe oord in Italie. Dat is voor burgerlijke mensen. Stel je toch eens voor dat je dat op je blog moet posten.

Nee, zo ver en ongemakkelijk mogelijk. Pas als je voedselvergiftiging oploopt in een dorpje in Vietnam omdat je maden hebt gegeten maar het maar uit moet zitten omdat de eerstvolgende arts 10 km verderop zit , dan heb je de wereld pas ontdekt. En jezelf! Goh wat kennen die mensen zichzelf goed allemaal. En wat zijn ze uniek als ze ' Noodle soup' in het Chinees laten tattooeren terwijl ze weer een land van hun kraskaart krassen.

https://speld.nl/2018/08/19/man-die-de- ... amsterdam/

Niks mis met ver reizen, maar doe dan niet zo elitair.

Wie ergert zich nog meer aan dit verschijnsel?
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 19-08-2018 16:40
3.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En nu?
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of anderen zich daar ook aan ergeren.
Wat is je vraag?
Oh. Nou, een beetje ja. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat ik het geld en de moed niet heb om ver en veel te reizen.

Maar hoe het verworden is tot een must, in plaats van een luxe voor de mensen die echt reislustig zijn, dat is op zich wel irritant ja.
Alle reacties Link kopieren
Waarom erger je je er aan?
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
19-08-2018 16:40
Oh. Nou, een beetje ja. Tegelijkertijd vind ik het jammer dat ik het geld en de moed niet heb om ver en veel te reizen.

Maar hoe het verworden is tot een must, in plaats van een luxe voor de mensen die echt reislustig zijn, dat is op zich wel irritant ja.
Dat ja. Ik kan het ook niet betalen en zit vast aan de zomervakantie. Daarbij ben ik gewoon niet avontuurlijk. Ik vind een camping al niks. Dat maakt mij niet minder, maar in de ogen van sommigen wel.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:39
Vraag me af of anderen zich daar ook aan ergeren.
Nee. Iedereen moet lekker zelf weten wat 'ie doet. Het zou mijn keuze niet zijn maar voor veel anderen blijkbaar wel.
Zou niet weten waarom ik me daar in hemelsnaam druk over zou moeten maken. Leven en laten leven en zo.
...
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je je daar aan ergeren?
Wat kan het jou nou schelen wat ene Alex doet?
Je kent die man niet eens.
Met reizen of verre reizen maken is niets mis. Vooral doen wat je leuk vindt.

Het is wel een beetje sneu als je je eigen stad nooit uitkomt terwijl er om de hoek, in Nederland, genoeg cultuur en historie te zien is. In dat opzicht vind ik de man van jouw link een aansteller.
Elitair vind ik reizen niet. Ik doe het overigens graag, maar dan wel met voldoende comfort. Geen hostels en geen campings voor mij dus! Maar een stoere SUV onder m'n kont en lekker roadtrippen door de natuur in Noord Amerika is voor mij de max.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:44
Dat ja. Ik kan het ook niet betalen en zit vast aan de zomervakantie. Daarbij ben ik gewoon niet avontuurlijk. Ik vind een camping al niks. Dat maakt mij niet minder, maar in de ogen van sommigen wel.
De vraag is, waarom trek jij je dit zo aan?
...
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar het verbaast me wel dat iemand zich daaraan kan ergeren.
We should have each other with cream.
Het is te merken dat je vakantie hebt.... Elk nieuw topic vandaag lijkt van jou af te komen...
Alle reacties Link kopieren
Omfat ik er moe van word dat ik bijna in elk nieuw gesprek de vraag krojg wat de leukste bestemming was waar ik ben geweest om vervolgens een heel verhaal aan te horen daar over.

Ik vind niks mis met mensen die het leuk vinden. Maar waarom is er onder 20-ers opeens een soort verplichting ontstaan om dat te doen?
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:44
Dat ja. Ik kan het ook niet betalen en zit vast aan de zomervakantie. Daarbij ben ik gewoon niet avontuurlijk. Ik vind een camping al niks. Dat maakt mij niet minder, maar in de ogen van sommigen wel.
Dat zegt meer over hen dan over jou dus trek het je niet aan. Een bak geld uitgeven om tegen je zin in naar de andere kant van de wereld te gaan, is zinloos.
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
19-08-2018 16:47
Het is te merken dat je vakantie hebt.... Elk nieuw topic vandaag lijkt van jou af te komen...
En elke reactie van jou. Laat me, dit werkt therapeutisch.


Alex bestaat niet. De Speld is satire.
Sinds wanneer nemen we artikelen van de Speld serieus?
Alle reacties Link kopieren
Dit klinkt eerder als jaloezie. Maar dat is maar hoe ik het interpreteer.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
TanteBedelia schreef:
19-08-2018 16:49
Sinds wanneer nemen we artikelen van de Speld serieus?
Ook dat, ja :rofl:
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
19-08-2018 16:39
Vraag me af of anderen zich daar ook aan ergeren.
Nee waarom moet ik mij daar aan ergeren, ik leef mijn leven niet dat van een ander.
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 19-08-2018 18:40
0.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin die echt extreem veel reist. Ik vind de reisverhalen die ze vertelt altijd leuk om te horen. Maar wat ik wel vervelend vind is dat ze bijna geen geld en tijd meer heeft om andere dingen te doen. Zij wordt kennelijk gelukkig van het vele reizen en daar gaat het uiteindelijk om. Wel kan ik me irriteren aan mensen die geen enkel ander gespreksonderwerp hebben dan hun meest recente of geplande reis.

Ik heb altijd veel gereisd voor werk en ook privé aardig wat landen bezocht. Het geeft me vaak weer wat nieuwe inzichten en ik kan echt genieten van een reis. Toch reis ik de laatste tijd wat minder ver en eigenlijk bevalt dat heel goed. Ik heb vliegen altijd verschrikkelijk gevonden en ik merk dat er wat dichter bij huis ook nog zoveel mooie plekken te ontdekken zijn. Toch ontspan ik wel het meeste als ik even op een totaal andere plek ben. Maar dat kan voor mij ook Limburg o.i.d. zijn.
Je neemt de Speld als serieuze bron?
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
19-08-2018 16:50
Dit klinkt eerder als jaloezie. Maar dat is maar hoe ik het interpreteer.
Waarom? Waar moet ik jaloers op zijn? Lijkt me niks constant de hort op. Nooit tijd voor familie en vrienden. Ik heb letterlijk 2 verre landen die ik wil bezoeken en die zijn allebei rijk en verwesterd. En daar ga ik heen als ik genoeg geld heb zodat ik optimaal kan genieten.
Alle reacties Link kopieren
Nemaìn’ schreef:
19-08-2018 16:53
Je neemt de Speld als serieuze bron?
Nee? Ik vond hem wel mooi mijn punt illustreren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven