Saai topic (als vervolg op Nijns topic)
zaterdag 26 september 2009 om 16:15
quote:snjokorn schreef op 26 september 2009 @ 12:44:
[...]
Jaaaaaaaaa (en volgens mij is dat op een dinsdag...)
Ja, dat is een dinsdag want dan vlieg ik naar de andere kant van de aard'.
Mocht ik die dag al niet meer kunnen posten, alvast van harte gefeliciteerd!
Mara, geniet van je rust.
Doezel, vind ik echt erg lief van je. Mevrouw kan zo met een gerust hart weg, ik waardeer het namens haar en haar man. Zo'n dagje zonder zorgen weg zal voor haar ontzettend belangrijk zijn.
[...]
Jaaaaaaaaa (en volgens mij is dat op een dinsdag...)
Ja, dat is een dinsdag want dan vlieg ik naar de andere kant van de aard'.
Mocht ik die dag al niet meer kunnen posten, alvast van harte gefeliciteerd!
Mara, geniet van je rust.
Doezel, vind ik echt erg lief van je. Mevrouw kan zo met een gerust hart weg, ik waardeer het namens haar en haar man. Zo'n dagje zonder zorgen weg zal voor haar ontzettend belangrijk zijn.
Known to cause insanity in laboratory mice
zaterdag 26 september 2009 om 16:29
Ik ga zo lekker bij mijn moedertje eten. Ik heb heel zielig gedaan: ooh, mam, heb zo'n honger. Heb al weken niets fatsoenlijks meer gegeten. Mijn zoester nodigt me wel uit, maar ze geeft haar adres maar niet. Ik ken wel iemand met dellen, maar ik heb geen geld voor het ticket. Mahammmie, mijn buikje doet knor-knor en doet au.
Mam: Tja, dan zul je wat te eten moeten maken.
Ik -met zeikstem-: Maar ik heb niks in huihuiiiiis.
Mam: Dan zul je boodschappen moeten doen.
Ik: maar ik ben zó verzwakt, mamaatje.
Nu mag ik bij gratie gods meeëten. Damn, wat een werk om een maaltijd bij je moeder te mogen eten...
Mam: Tja, dan zul je wat te eten moeten maken.
Ik -met zeikstem-: Maar ik heb niks in huihuiiiiis.
Mam: Dan zul je boodschappen moeten doen.
Ik: maar ik ben zó verzwakt, mamaatje.
Nu mag ik bij gratie gods meeëten. Damn, wat een werk om een maaltijd bij je moeder te mogen eten...
Known to cause insanity in laboratory mice
zaterdag 26 september 2009 om 16:37
Hallo tutjes.
Ik kom net terug van Duindrell.
Het was mwah. Het was trouwens wel echt super rustig, je kon overal zo doorlopen! Maar goed, ik ben een schijterd. Dus ik durf alleen in de kikkerachterbaan en de zweefmolen, dat gaat nog net.
Nu ben ik moe.
Ik kom net terug van Duindrell.
Het was mwah. Het was trouwens wel echt super rustig, je kon overal zo doorlopen! Maar goed, ik ben een schijterd. Dus ik durf alleen in de kikkerachterbaan en de zweefmolen, dat gaat nog net.
Nu ben ik moe.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
zaterdag 26 september 2009 om 16:59
zaterdag 26 september 2009 om 17:06
Lyzzzzzzzzzard! Ik ben zo'n slechte zus ook.
Ik vergeet soms ook gewoon dat je bent afgestapt van de kommetjes water, dat je daar niet meer op leeft zeg maar.
Ik maak het goed met je ok?
Gelukkig kan je nog bij je mams terecht.
Snjo, 13 cm al? Wat goed en snel doe je dat dan!
Ik vergeet soms ook gewoon dat je bent afgestapt van de kommetjes water, dat je daar niet meer op leeft zeg maar.
Ik maak het goed met je ok?
Gelukkig kan je nog bij je mams terecht.
Snjo, 13 cm al? Wat goed en snel doe je dat dan!
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
zaterdag 26 september 2009 om 17:37
Ja maar ik heb natuurlijk ervaring met truien breien he (zonder gein). Die ijslandse truien worden rondgebreid (voor- en achterpand zitten aan elkaar en dan komen de mouwen en nog bij voordat je aan het halspatroon kan beginnen. Dan zit je met ruim 200 steken op je naald. Dan duurt 1 rondje lang. Deze sokken hebben "slechts" 56 steken. Prima te overzien dus. En de eerste 2 patronen waren nou niet echt moeilijk hoor.
Het is ook gewoon echt brei-weer vandaag, storm, regen, hagel, zonneschijn, regen, storm, zonneschijn..... Erg wisselvallig dus. Ik ga zometeen maar een DVDtje opzetten. Leuk om naar te kijken/luisteren als ik aan het breien ben.
Ik heb al bijna een bestelling van een derde forummer binnen... Moet maar een handeltje gaan opzetten denk ik.
Het is ook gewoon echt brei-weer vandaag, storm, regen, hagel, zonneschijn, regen, storm, zonneschijn..... Erg wisselvallig dus. Ik ga zometeen maar een DVDtje opzetten. Leuk om naar te kijken/luisteren als ik aan het breien ben.
Ik heb al bijna een bestelling van een derde forummer binnen... Moet maar een handeltje gaan opzetten denk ik.
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 26 september 2009 om 19:11
quote:snjokorn schreef op 26 september 2009 @ 14:25:
[...]
GezelligHet is zeker gezellig. Ik krijg heel veel verhalen te horen, al komen ze in de loop van het uur/ de uren steeds terug. En ik mag hem controleren of zijn meds ingenomen zijn, of hij wel genoeg drinkt. Voel me echt een hele pief. Heb wel ontzettend bewondering voor zijn vrouw. Want die is ook al aardig op leeftijd fysiek niet echt gezond en dan ook nog voor je demente man zorgen. Echte liefde, absoluut. Maar er komt een tijd dat het niet meer kan zoals ze het nu allemaal doet. En dat is triest om dat te beseffen. Gelukkig heeft hij het niet allemaal zo door dat hij dement is. Maar het breekt mijn hart wel.
[...]
GezelligHet is zeker gezellig. Ik krijg heel veel verhalen te horen, al komen ze in de loop van het uur/ de uren steeds terug. En ik mag hem controleren of zijn meds ingenomen zijn, of hij wel genoeg drinkt. Voel me echt een hele pief. Heb wel ontzettend bewondering voor zijn vrouw. Want die is ook al aardig op leeftijd fysiek niet echt gezond en dan ook nog voor je demente man zorgen. Echte liefde, absoluut. Maar er komt een tijd dat het niet meer kan zoals ze het nu allemaal doet. En dat is triest om dat te beseffen. Gelukkig heeft hij het niet allemaal zo door dat hij dement is. Maar het breekt mijn hart wel.
zaterdag 26 september 2009 om 19:28
Overigens pas ik met liefde op de beste man, het zijn superbuurtjes dus dat heb ik graag voor ze over!. Heb hem daarstraks even geholpen met zijn eten. De magnetron is voor de beste man toch een vreemd apparaat. Om het eten op te warmen hoef je niet veel te doen. Zelfs de simpelste magnetron kan dat. Maar voor Buum is dat lastig want die knopjes zien er hetzelfde uit dus hij vergeet dan welk knopje je moet gebruiken om op te warmen. En, als Buuf dan folie over het bordje met eten heeft gedaan hoeft dat natuurlijk niet eraf. Kan gewoon hup met folie erin. Vergeet hij alleen even dat het brand gevaarlijk is. Dus dan ben ik er om even zijn eten op te warmen op een veilige manier. Teamwork. Hij kan nog wel wat dingen maar je moet hem goed in de gaten houden anders komt hij er niet uit.
Eigenlijk zijn het hele grappige situaties anzich. Want hij moet er zelf ook om grinniken (de schaarse momenten dat hij dan helder is) Afwasmachine uitruimen kan hij wel, maar ipv alles in het kastje te stoppen had hij alles wat nog in het kastje stond plus inhoud afwasmachine gewoon op aanrecht gezet. En ja, dan is het overzicht kwijt en dan kom je er niet meer uit als 70plusser. Dus dan is Buuffie Does to the rescue.
Ik heb alleen even gejokt net. Hij vroeg wanneer Buuf thuiskomt, ik weet hoelaat maar als ik hem dat vertel gaat hij telkens zenuwachtig op de uitkijk staan en zelfs naar buiten. Dus in het kader: van wat niet weet kan hem niet deren: Buuf komt vanavond echt weer thuis Buum geen idee hoelaat, maar ze komt echt weer thuis. Buum blij, ik blij.
Eigenlijk zijn het hele grappige situaties anzich. Want hij moet er zelf ook om grinniken (de schaarse momenten dat hij dan helder is) Afwasmachine uitruimen kan hij wel, maar ipv alles in het kastje te stoppen had hij alles wat nog in het kastje stond plus inhoud afwasmachine gewoon op aanrecht gezet. En ja, dan is het overzicht kwijt en dan kom je er niet meer uit als 70plusser. Dus dan is Buuffie Does to the rescue.
Ik heb alleen even gejokt net. Hij vroeg wanneer Buuf thuiskomt, ik weet hoelaat maar als ik hem dat vertel gaat hij telkens zenuwachtig op de uitkijk staan en zelfs naar buiten. Dus in het kader: van wat niet weet kan hem niet deren: Buuf komt vanavond echt weer thuis Buum geen idee hoelaat, maar ze komt echt weer thuis. Buum blij, ik blij.
zaterdag 26 september 2009 om 19:29
zaterdag 26 september 2009 om 19:30
Ik vind jou trouwens heel kewl Snjo met je breien. Ik kan breien tenminste gewoon normale recht toe recht aan. Maar kan de steken niet opzetten. Is mij als linkshandige nog nooit geleerd. Vond men te moeilijk, breien zelf heb ik afgekeken door tegenover iemand te zitten. Dan zie is het spiegelbeeld dus precies hoe ik het moet doen. En dan gaat het prima, alleen het opzetten dus niet. En geen averecht ofzo. Maar dat schijnt ook makkelijk te zijn????
zaterdag 26 september 2009 om 19:33
quote:snjokorn schreef op 26 september 2009 @ 19:29:
Volgens mij is dementie (gevorderde versie) beroerder voor anderen dan degene die dement is. Als je zelf niet meer door hebt dat je dingen aan het vergeten bent kan je volgens mij nog best een leuk leven leiden.Dat is ook zo. Maar als buuf merk ik de verschillen al zo erg in vergelijking met een aantal jaar geleden. En die dementie komt door zijn herseninfarcten. Dat komt er dus ook nog bij. Dat hij meds slikt om die te onderdrukken maar het kan elk moment gewoon afgelopen zijn met hem. Maar als je hem hoort praten en lachen, hij heeft de meest fantastische verhalen, die laat ik hem ook vertellen omdat hij er zo van opleeft. Ook al kan ik ze zelf inmiddels vertellen omdat ik ze al zo vaak gehoord heb.
Volgens mij is dementie (gevorderde versie) beroerder voor anderen dan degene die dement is. Als je zelf niet meer door hebt dat je dingen aan het vergeten bent kan je volgens mij nog best een leuk leven leiden.Dat is ook zo. Maar als buuf merk ik de verschillen al zo erg in vergelijking met een aantal jaar geleden. En die dementie komt door zijn herseninfarcten. Dat komt er dus ook nog bij. Dat hij meds slikt om die te onderdrukken maar het kan elk moment gewoon afgelopen zijn met hem. Maar als je hem hoort praten en lachen, hij heeft de meest fantastische verhalen, die laat ik hem ook vertellen omdat hij er zo van opleeft. Ook al kan ik ze zelf inmiddels vertellen omdat ik ze al zo vaak gehoord heb.
zaterdag 26 september 2009 om 19:33
zaterdag 26 september 2009 om 20:24
quote:Dushi74 schreef op 26 september 2009 @ 19:33:
[...]
Dat is ook zo. Maar als buuf merk ik de verschillen al zo erg in vergelijking met een aantal jaar geleden. En die dementie komt door zijn herseninfarcten. Dat komt er dus ook nog bij. Dat hij meds slikt om die te onderdrukken maar het kan elk moment gewoon afgelopen zijn met hem. Maar als je hem hoort praten en lachen, hij heeft de meest fantastische verhalen, die laat ik hem ook vertellen omdat hij er zo van opleeft. Ook al kan ik ze zelf inmiddels vertellen omdat ik ze al zo vaak gehoord heb.Vaak hebben ze inderdaad schitterende verhalen ja.
[...]
Dat is ook zo. Maar als buuf merk ik de verschillen al zo erg in vergelijking met een aantal jaar geleden. En die dementie komt door zijn herseninfarcten. Dat komt er dus ook nog bij. Dat hij meds slikt om die te onderdrukken maar het kan elk moment gewoon afgelopen zijn met hem. Maar als je hem hoort praten en lachen, hij heeft de meest fantastische verhalen, die laat ik hem ook vertellen omdat hij er zo van opleeft. Ook al kan ik ze zelf inmiddels vertellen omdat ik ze al zo vaak gehoord heb.Vaak hebben ze inderdaad schitterende verhalen ja.
Snjókorn falla, á allt og alla
zaterdag 26 september 2009 om 20:25
zaterdag 26 september 2009 om 21:55
Zo daar was ik weer, om half 10 werd ik afgelost. Buuf heeft een fantastische dag gehad en die glimlach op de gezicht is mijn bedankje. Heerlijk!!!
En Buum was blij dat ik hem de hele dag gezelschap heb gehouden. Missie geslaagd!
Hielen kan ik je niet mee helpen Snjo.
Haken ben ik een kei in. Vroegah heel veel dingen gehaakt, tot en met jurkjes voor de barbies van mijn zusje toe (en dan vooral bruids en spaanse jurkjes want dat vond zij erg leuk)
En Buum was blij dat ik hem de hele dag gezelschap heb gehouden. Missie geslaagd!
Hielen kan ik je niet mee helpen Snjo.
Haken ben ik een kei in. Vroegah heel veel dingen gehaakt, tot en met jurkjes voor de barbies van mijn zusje toe (en dan vooral bruids en spaanse jurkjes want dat vond zij erg leuk)