Schelden/roepen op straat
zondag 29 december 2019 om 19:06
Een anonieme poll, en als je wilt ben ik ook benieuwd naar de toelichting. Wie van jullie roept wel eens, zonder echte aanleiding, naar mensen op straat ‘hé dikzak’, ‘lelijke oude heks’, ‘wat ben jij lelijk’, etc? En waarom doe je dat?
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:09
5.53% gewijzigd
maandag 30 december 2019 om 15:54
MinkeDeWit schreef: ↑30-12-2019 15:22Niet verrassend dat bijna iedereen zegt het niet te doen. Die roepers zijn waarschijnlijk degenen die ook lege bierblikjes zonder schroom op straat gooien, of hondenpoep niet opruimen.
Ik laat sinds een paar weken de hond van een buur uit (die is even wat minder mobiel) en de eerste keer zo'n warme drol in een zakje...
Maar alles went en tegenwoordig heb ik ook een plastic zak mee voor de lege sigarettendoosjes en blikjes* die ik onderweg overal tegenkom.
Het barst echt van de asoos in de wereld.
*sinds ik weet wat zo'n vermalen blikje in bermhooi doet voor een koe kan ik geen blikje meer laten liggen
maandag 30 december 2019 om 16:05
maandag 30 december 2019 om 16:06
Wij hebben hier een ggz-instelling en regelmatig roepers op straat.
maandag 30 december 2019 om 16:07
Ik ben wel benieuwd.GinnyJones schreef: ↑30-12-2019 16:05Ik heb op ja gedrukt maar ik ben iets te haastig geweest. Ik roep namelijk zeker wel regelmatig iets naar mensen maar niet uit het niets. De dingen die ik meemaak op de fiets, dan leer je heel snel om je vocaal te uitten. Wel op een nette manier, maar de boodschap komt in elk geval over.
maandag 30 december 2019 om 16:21
Wegen van rechts, mensen die vol gas met hun hoofd naar de andere kant gewoon de bocht om komen zeilen zonder te kijken of hen ook daadwerkelijk voorrang verleend wordt. Ja, ze hebben voorrang maar slim is het niet om op die manier auto te rijden. Zeker niet wanneer het wegen betreffen die heel onoverzichtelijk zijn en waarbij je pas op het laatste moment kan zien of er iets aankomt.
Een punt waar het fietspad overgaat in op de weg fietsen. Heel netjes aangelegd. Echter vinden sommige automobilisten het nodig om je bewust klem te rijden tussen de stoep en hun zijkant. En niet per ongeluk hoor, nee, ze remmen echt af om dit te doen.
Een weg met daarnaast een fietspad, ik fiets op het fietspad en er komt een weg van rechts aan. Geen verkeer dus ik mag doorrijden. Wil de auto die bij mij van achteren komt, deze weg inslaan. Als rechtdoorgaand verkeer heb ik voorrang. Hij had er 10 keer voor langs gekund trouwens maar wat doet hij, hij staat stil tot ik bijna bij de weg ben, gaat tergend langzaam met 2 km per uur door de bocht zodat ik wel moet stoppen. Heel erg irritant.
Mensen die zonder uitkijken hun haaientanden negeren en gewoon vol gas doorrijden. Dan is het maar een geluk dat IK uitkijk anders lig ik er plat onder.
Auto's die zo langzaam rijden dat ik ze met de fiets kan inhalen. Of nog erger, dat je erachter moet blijven plakken terwijl je haast hebt.
Als laatste, iets dat ik heel vaak heb, mensen die op het laatste moment hun hond bijna voor mijn fiets laten springen. Ik weet niet waarom het zo moeilijk is om je hond naast je te houden als er een fietser aankomt maar het is erg vervelend. Laatst lag ik met mijn gezicht in het mandje aan het stuur zo hard moest ik remmen.
maandag 30 december 2019 om 16:33
Door een collega?Ceridwen91 schreef: ↑30-12-2019 16:16Ik ben vandaag voor bitch uitgemaakt in de lift op mijn werk omdat ik niet snel genoeg was met teruggroeten. Was een beetje in gedachte verzonken. Dat vond ik ook bijzonder![]()
maandag 30 december 2019 om 16:55
Nee, ander bedrijf in hetzelfde gebouw.
maandag 30 december 2019 om 17:00
Raar.
Volgende keer even aantikken.
maandag 30 december 2019 om 17:30
Stom.
Ik heb ook zo'n Predhoofd gehad en wel meegemaakt dat mensen raar kijken.
En een oude bekende die niet meer rechtstreeks met mij praatte maar tegen/via mijn zus die naast me stond. Eeeh, ik heb een dikke kop, ik ben niet ineens achterlijk.
maandag 30 december 2019 om 17:36
Wat raar zeg.PoesinBoots schreef: ↑30-12-2019 17:30Stom.
Ik heb ook zo'n Predhoofd gehad en wel meegemaakt dat mensen raar kijken.
En een oude bekende die niet meer rechtstreeks met mij praatte maar tegen/via mijn zus die naast me stond. Eeeh, ik heb een dikke kop, ik ben niet ineens achterlijk.
Ik heb ooit een heel blauw oog gehad. Geloof het of niet, maar ben echt van de trap gevallen
Toen was ik met een vriendin ergens en gingen ze aan mijn vriendin vragen wat ik had en of mijn man me soms mishandelde.
Ook toen ik met hem liep kreeg hij hele rare blikken