Schelden/roepen op straat

29-12-2019 19:06 114 berichten
Een anonieme poll, en als je wilt ben ik ook benieuwd naar de toelichting. Wie van jullie roept wel eens, zonder echte aanleiding, naar mensen op straat ‘hé dikzak’, ‘lelijke oude heks’, ‘wat ben jij lelijk’, etc? En waarom doe je dat?

Ik roep/scheld wel eens naar vreemden.

Totaal aantal stemmen: 202

Ja (3%)
Nooit (93%)
Wel eens gedaan (4%)
anoniem_228429 wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:09
5.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zomaar zonder reden?
minnimouse schreef:
29-12-2019 19:07
Zomaar zonder reden?
Ja. Anders snap ik het nog wel, dat je iemand die je bijna van je sokken rijdt uitscheldt of zo.
:rofl: .Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
MinkeDeWit schreef:
29-12-2019 19:08
Ja. Anders snap ik het nog wel, dat je iemand die je bijna van je sokken rijdt uitscheldt of zo.
Dat zou ik nooit doen en vind het heel raar en asociaal als iemand dat wel doet.

Heb weleens wat terug geroepen naar iemand die mij uitschold.
Ik zou echt niet weten waarom ik dat zou doen. Ik scheld echt nooit iemand uit op uiterlijkheden en ook nooit op straat.

Wat me wel eens wil gebeuren is dat ik in de auto scheld op iemand die me bijvoorbeeld snijdt. Maar dan scheld ik meer met termen als eikel, trut, idioot, aso, enz. Maar dat doe ik dan niet zo hard dat de betreffende aso het kan horen.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 29-12-2019 19:10
0.14% gewijzigd
Ik heb nooit aangeklikt. Waarom zou je willekeurige mensen opzettelijk willen kwetsen?
Dat maakt jou dan toch een heel naar persoon?
Dus nee.
Nog nooit gedaan en zal ik ook nooit doen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
herfstappeltaart schreef:
29-12-2019 19:09
:rofl: .Waarom zou je dat in vredesnaam doen?
Het gebeurt. Het is mij wel eens overkomen, en dan haal ik mijn schouders op of roep iets ludieks terug (ik ben niet oud, lelijk en had mijn bezem niet bij me), maar ik ken mensen die er heel verdrietig van worden.
Nummer*Zoveel schreef:
29-12-2019 19:10
Ik zou echt niet weten waarom ik dat zou doen. Ik scheld echt nooit iemand uit op uiterlijkheden en ook nooit op straat.

Wat me wel eens wil gebeuren is dat ik in de auto scheldt op iemand die me bijvoorbeeld snijdt. Maar dan scheld ik meer met termen als eikel, trut, idioot, aso, enz. Maar dat doe ik dan niet zo hard dat de betreffende aso het kan horen.
Ja precies, ik scheld in de auto wel regelmatig met eikel, lul, klootzak. Nooit met dikke, lelijkerd ofzoiets.
Nummer*Zoveel schreef:

Wat me wel eens wil gebeuren is dat ik in de auto scheldt op iemand die me bijvoorbeeld snijdt. Maar dan scheld ik meer met termen als eikel, trut, idioot, aso, enz. Maar dat doe ik dan niet zo hard dat de betreffende aso het kan horen.

Dat doet mijn man ook altijd. En ik zeg dan:"hij hoort je niet hoor" :devil: :biggrin:
Ik heb wel eens "mafkees!" naar een fietser die geenszins van plan was te stoppen terwijl ik op een zebrapad liep geroepen. Maar zomaar vanuit het niets naar iemand roepen... Waarom zou je dat doen?
MinkeDeWit schreef:
Het gebeurt. Het is mij wel eens overkomen, en dan haal ik mijn schouders op of roep iets ludieks terug (ik ben niet oud, lelijk en had mijn bezem niet bij me), maar ik ken mensen die er heel verdrietig van worden.
Ja natuurlijk wordt je daar verdrietig door.
Ik ben vorig jaar een keer uitgescholden omdat ik het lef had te vragen of iemand een klein stukje op wilde schuiven zodat ik er ook bij kon.
Toen werd ik door een 'chique meneer in een BMW' uitgescholden voor dikke en alles wat daarmee samenhangt.

Dan ben je toch niet goed in je pan?
Ik doe het niet, maar ik denk het wel degelijk als ik bv een dik iemand passeer, maakt dit me nu een slecht mens?
MinkeDeWit schreef:

Ik zou het ook niet waarderen als iemand mij uitschold maar ik doe dat zelf nooit. Geen haar op mijn hoofd.
Nou, wat zou de uitslag zijn vanavond laat? Spannend hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nooit!
Nou precies, en ik ben benieuwd of er ook nog mensen reageren die dat wel hebben gedaan, als puberzonde of zo. Een van mijn kinderen heeft een nogal eigen kledingstijl. Zij wordt dus wel eens nageroepen, meestal door jongeren, en vindt dat echt heel naar. Ze ziet er altijd leuk uit, dus het is ook nog eens heel onterecht, maar ik vind het echt bizar gedrag.
Waarom zou je?!
Nee.
minnimouse schreef:
29-12-2019 19:12
Ja natuurlijk wordt je daar verdrietig door.
Ik ben vorig jaar een keer uitgescholden omdat ik het lef had te vragen of iemand een klein stukje op wilde schuiven zodat ik er ook bij kon.
Toen werd ik door een 'chique meneer in een BMW' uitgescholden voor dikke en alles wat daarmee samenhangt.

Dan ben je toch niet goed in je pan?

Chique en BMW gaat ook helemaal niet samen :proud:
Nouschi schreef:
29-12-2019 19:15
Nou, wat zou de uitslag zijn vanavond laat? Spannend hoor!
Echt hè :rofl:
Karl_Marx schreef:
29-12-2019 19:13
Ik doe het niet, maar ik denk het wel degelijk als ik bv een dik iemand passeer, maakt dit me nu een slecht mens?
Nou, je hebt in elk geval het fatsoen om het voor je te houden. Maar ik vraag me wel af waarom als eerste iets “uiterlijks” je te binnen als je iemand passeert? Ik ben echt nooit zo bezig met hoe iemand eruit ziet.
Tuurlijk niet.
Iedereen is off course zo heilig als een boontje :twisted:.

Ik zal het wel eens hebben gedaan, alleen herinner ik me het niet meer.

En ik weet ook wat ik zelf aanhoudend mag horen.
Ik weet intussen wel dat ik dik ben en eruit zie als een olifant, dat hoef je niet meer te roepen of te fluisteren.
Toen ik 2 was zei ik tegen mijn moeder weleens: kijk eens wat is die meneer dik hé (of kaal)...sinds ik ouder dan 3 ben niet meer gedaan. Ik deed het wel altijd zo hard dat iedereen het kon horen. Ik was een erg eerlijke spraakzame peuter.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Marnamai schreef:
29-12-2019 19:23
Tuurlijk niet.
Iedereen is off course zo heilig als een boontje :twisted:.

Ik zal het wel eens hebben gedaan, alleen herinner ik me het niet meer.

En ik weet ook wat ik zelf aanhoudend mag horen.
Ik weet intussen wel dat ik dik ben en eruit zie als een olifant, dat hoef je niet meer te roepen of te fluisteren.
Ja hoor en jij bent weer lekker aan het rellen.
Alsof jij doorlopend uitgescholden wordt als je op straat loopt.

De meeste Belgen die ik ken zijn niet zo Tokkie.
minnimouse schreef:
29-12-2019 19:11
Ja precies, ik scheld in de auto wel regelmatig met eikel, lul, klootzak. Nooit met dikke, lelijkerd ofzoiets.
Ik heb nooit ingevuld maar wilde wel hetzelfde typen als jij :)
Dit is veilig in de auto waar niemand het hoort en is vaak gericht aan ( in mijn ogen) aso-bestuurders.

Iemand in het gezicht uitschelden zou niet in mij opkomen. Vind ik ongelofelijk onbeschoft en het staat ook zo lelijk. Een teken van zwakte.

Toen ik jonger was ben ik wel eens uitgescholden voor hoer en slet door een man van wie ik de avances negeerde. Vond ik vooral erg omdat mijn moeder er bij was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven