Six met de knussels ❤.

11-09-2019 19:19 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. En met wat extra kuikentjes verhuizen we door naar editie six!

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder. (Met dank aan Maman en Blondje)

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,
Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Grobbekuiken, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert, Bloem en Benmamma.

Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!! :flirting:
.
Lees hier het ontstaan van dit topic!

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.

En onze tweede editie!

overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie!

overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!

overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515
.
De hele hand!
overig/de-knusseltjes-zijn-jarig/list_messages/442749
kia・ora wijzigde dit bericht op 17-09-2019 08:53
20.63% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
LadyL0101 schreef:
12-11-2019 11:07
Egopost:
Ik heb een nieuwe baan! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Yesssssss! :cheer2: :applause:

Gefeliciteerd meid!
Dank je wel Benmamma!
The owls are not what they seem
Gefeliciteerd, Lady! Ik hoop dat je het er naar je zin zal hebben!
LadyL0101 schreef:
12-11-2019 11:07
Egopost:
Ik heb een nieuwe baan! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
jeeeeejjjj gefeliciteerd!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Gefeliciteerd!! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Ik heb een nieuwe stofzuiger nodig. Iemand nog tips waar ik aan moet denken? Behalve dan dat 'ie thuisbezorgd wordt, een goed filter heeft, en de opzetstukjes die ik fijn vind erbij zitten? (Normaal gesproken ben ik niet zo van de andijvie, maar wat input is wel fijn.)
Grobbekuiken, hoe was het bij de dokter gegaan? Was het een goed gesprek?
:cheer2: Voor Lady. Gefeliciteerd met je nieuwe baan.

:hug: voor wie het nodig heeft.

@Tobber misschien kun je de man van Blond vragen... Als je geduld hebt :P

@Grobje Ja hoe ging het gesprek? Geholpen bij je keuze?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Lady!!!! Ik ben zoooooo blij voor je! De wending is er!

Afbeelding
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ja Grobje? Ik hoop dat je in elk geval een goed gevoel aan het gesprek overhoudt!
Tobbert: Welke vloeren heb je, tapijten, huisdieren? Welke opzetstukjes gebruik je?
4 Op een rij!
BM: pb terug.
Oudblond schreef:
12-11-2019 18:22
Tobbert: Welke vloeren heb je, tapijten, huisdieren? Welke opzetstukjes gebruik je?
Laminaat, één vloerkleed, geen huisdieren. Het afstofopzetstukje (mooi scrabblewoord) wordt wekelijks gebruikt, het meubelopzetstuk regelmatig, en dat kierending eigenlijk nooit. Behalve om te stofzuigen gebruik ik het apparaat ook als spinnenvermoorder (ja, ik weet dat het aardiger is om ze buiten te zetten, maar nee, daar ga ik voorlopig niet aan beginnen).

Het enige dat ik verder nog kan verzinnen is dat 'ie niet de zwaar moet zijn. Dan krijg ik 'm de trap niet op.
Oudblond schreef:
12-11-2019 18:34
4 Op een rij!
BM: pb terug.
Ik kreeg er zelfs 2 :cheer2:
En jij hebt er ook 2 terug :rofl:
Tobbert schreef:
12-11-2019 19:00
Laminaat, één vloerkleed, geen huisdieren. Het afstofopzetstukje (mooi scrabblewoord) wordt wekelijks gebruikt, het meubelopzetstuk regelmatig, en dat kierending eigenlijk nooit. Behalve om te stofzuigen gebruik ik het apparaat ook als spinnenvermoorder (ja, ik weet dat het aardiger is om ze buiten te zetten, maar nee, daar ga ik voorlopig niet aan beginnen).

Het enige dat ik verder nog kan verzinnen is dat 'ie niet de zwaar moet zijn. Dan krijg ik 'm de trap niet op.
Hoeveel vierkante meter? Hoe lang stofzuig je gemiddeld?
Wij zijn al jaren aan de 'snoerloos' en die pak je zoveel sneller! En zeker als je de trap op moet zou ik voor snoerloos gaan. Hoeft geen Dyson te zijn (heb ik wel: Animal care omwille van veeeeel kattenhaar). Mijn assistente heeft een paar maanden geleden een goedkoper merk gekocht waar ze erg tevreden mee is, zeker omwille van de trappen in huis. Ik vraag haar morgen even welke ze precies heeft.
Hier een paar dagen in hel doorgebracht. Maar ik ben er nog!
Heel bang geweest om zoon echt kwijt te zijn.
Gisteren ff contact met hem gehad. Hij komt donderdagavond waarschijnlijk eten.
En voor nu is het voor 2 maanden. En in overleg eventueel langer.
Dit stelde mij wel beetje gerust.
Toetsweek heeft hij flink verknald..
1 voldoende rest flink onvoldoende. Hij baalt er zelf flink van.
Nou ja we gaan het wel zien of het bij gaat trekken. Anders maar jaartje over. Zijn ergere dingen.

Lieve Knussels.. Ik ben niet steeds lief voor jullie terwijl jullie mij zo helpen!

Dank voor jullie warmte en liefde! :flirting:
Bm! Dit klinkt (behalve het eerste) echt heel fijn. En inderdaad als zoon flunckt doet hij een jaar over. Dat hij er zelf van baalt is heel goed: Geen man over boord!

Je hebt pb terug----> En voor de anderen die nieuwsgierig zijn: ik bep BM bij over Maman want ze had gemist wat die hier in het topic doet/deed en nog wat dingetjes. Ik wilde het hier niet opnieuw neerzetten maar mochten er 'nieuwe knussels' zijn die daar nieuwsgierig naar zijn: mijn pb staat open.
Blondje, je kunt nooit teveel posten over Maman :smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
12-11-2019 20:03
Blondje, je kunt nooit teveel posten over Maman :smooch:
Je vliegt mijn en dus ook haar hartje in :cat:
Oudblond schreef:
12-11-2019 19:49

En voor de anderen die nieuwsgierig zijn: ik bep BM bij over Maman want ze had gemist wat die hier in het topic doet/deed en nog wat dingetjes. Ik wilde het hier niet opnieuw neerzetten maar mochten er 'nieuwe knussels' zijn die daar nieuwsgierig naar zijn: mijn pb staat open.
Maman staat natuurlijk al in de OP, maar misschien kan Kia er een zinnetje bijschrijven waarin ze de rol van Maman voor dit topic toelicht? Of is dat te confronterend, om dat iedere keer te zien staan?
benmamma schreef:
12-11-2019 19:11
Hier een paar dagen in hel doorgebracht. Maar ik ben er nog!
Heel bang geweest om zoon echt kwijt te zijn.
Gisteren ff contact met hem gehad. Hij komt donderdagavond waarschijnlijk eten.
En voor nu is het voor 2 maanden. En in overleg eventueel langer.
Dit stelde mij wel beetje gerust.
Toetsweek heeft hij flink verknald..
1 voldoende rest flink onvoldoende. Hij baalt er zelf flink van.
Nou ja we gaan het wel zien of het bij gaat trekken. Anders maar jaartje over. Zijn ergere dingen.

Lieve Knussels.. Ik ben niet steeds lief voor jullie terwijl jullie mij zo helpen!

Dank voor jullie warmte en liefde! :flirting:
Het is pas half november, hè, Benzoon heeft nog bijna een heel schooljaar om die cijfers weer op te krikken. Dus laten we niet gelijk van het blijven zitten scenario uitgaan. Wat overigens ook geen ramp zou zijn. Wel fijn om te lezen dat je hem donderdag misschien ziet!
Tobbert schreef:
12-11-2019 20:16
Maman staat natuurlijk al in de OP, maar misschien kan Kia er een zinnetje bijschrijven waarin ze de rol van Maman voor dit topic toelicht? Of is dat te confronterend, om dat iedere keer te zien staan?
Nee hoor! Onze Maman was de meest openminded tachtiger die mee aan de basis van dit topic lag! Voor eeuwig in mijn hart, nooit confronterend om te lezen hoe ze op waarde geschat wordt!
Mijn rouw zal nog wel een tijdje duren. Die moet nog echt op gang komen, maar dan nog: Liever rouwen en tranen over mijn wangen omdat ik lees hoe bijzonder ze ook door anderen ervaren werd! :shame:
Oudblond schreef:
12-11-2019 19:08
Hoeveel vierkante meter? Hoe lang stofzuig je gemiddeld?
Wij zijn al jaren aan de 'snoerloos' en die pak je zoveel sneller! En zeker als je de trap op moet zou ik voor snoerloos gaan. Hoeft geen Dyson te zijn (heb ik wel: Animal care omwille van veeeeel kattenhaar). Mijn assistente heeft een paar maanden geleden een goedkoper merk gekocht waar ze erg tevreden mee is, zeker omwille van de trappen in huis. Ik vraag haar morgen even welke ze precies heeft.
Fijn dat je meedenkt!

Ongeveer 60 vierkante meter, en daar ben ik denk ik 30 a 45 minuten per week mee bezig, verspreid over twee keer (ofzo, ik let er niet zo op). Dyson (of in ieder geval snoerloos) hoor ik van meer kanten. Nooit meer blijven haken lijkt me inderdaad wel fijn. Alleen... wat gebeurt er als je een (grote) spin opzuigt? Heb je dat wel eens gedaan? (Ik ben er bang voor, maar woon alleen, dus helaas de aangewezen probleemoplosser.)

Ik hou me aanbevolen voor de tips van je assistente!
Met die oppervlakte en verdeling van tijd zou ik zeker voor snoerloos gaan. Voordeel van die stofzuigers is dat je het reservoir meteen kan legen. Eerlijk is eerlijk... ik ben dierlievend maar hou ook niet van spinnen. Hoog wonen----> niet vaak spinnen en katten----> vreten ze op.
De occasionele grote spin op het plafond: Ik leeg het reservoir, zuig de spin op en leeg het (doorzichtige) reservoir over de balkonrailing. Ik spinloos en spin levend naar beneden ;-D
Maman.... Is LEUK :love:

Ik heb je anekdotes gelezen in pb. Ge-wel-dig!!!

Ik had Blond gevraagd naar wanneer Maman was overleden en erfenis perikelen omdat ik er regelmatig iets over lees. Maar reageren was lastig want eigenlijk geen idee.

Ik begrijp helemaal dat Maman de Mama van de Knussels was!
Mooie oneliners, wijze en grappige situaties.

Blond... Tijd om te rouwen samen met je lief..
En hier kan het ook volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven