Sneeuw!!!

08-12-2017 11:17 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera! Het sneeuwt!

Wie zit er nog meer lekker warm binnen vanaf de bank te genieten?
Of wie loopt er juist te balen omdat hij/zij zojuist is uitgegleden en nu een natte sneeuwkont heeft?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Hier ligt het busverkeer ook plat. Sneeuwt sinds 11 uur vanmorgen. Hopelijk rijden de bussen morgen wel, anders kan ik niet naar school.
Het leek hier gestopt met sneeuwen, volgens buienradar moet er nog een hoop komen. Kinderen en ik hebben geluk dat ze morgen vrij zijn.
Maar goed dat alle basisschoolkinderen morgen vrij hebben want dan ligt er nog meer sneeuw dan nu.
Wow, 1500 km file in Nederland!
Man is een uurtje thuis nu. Heeft er twee uur over gedaan en flink om moeten rijden maar het was te doen zei hij.
AMSTERDAM - De ringweg A10 rond Amsterdam is volgens de politie extreem druk, glad en nauwelijks begaanbaar. „De toeritten zijn spekglad.” De politie raadt aan afstand te houden, de snelheid aan te passen en bij aanrijdingen zonder letsel niet 112 te bellen.
Man heeft vrachtwagen aan de kant gezet.
Chauffeurs bericht gekregen van de planning met toestemming te stoppen, veiligheid voor alles.
Zou morgenvroeg in Duitsland moeten zijn wat hij dus niet redt. Dus ook het transport verloopt niet vlekkenloos.
Ik moest vanmiddag wel even met de auto weg maar jesus als je ziet wat er ook rondrijdt dan snap ik al die enorme files wel.
Ik rij zelf al extra voorzichtig maar als er dan mensen letterlijk door de bocht gaan met 5 km per uur ( waardoor ik die er achter rijd en gewoon door groen rijd alsnog bijna word aangereden door rechtdoorgaand verkeer de andere kant op omdat die onderhand ook allang groen hebben ), en op een 60 weg 10 km per uur gaan rijden dan denk ik echt dat die idd beter hadden kunnen gaan lopen of thuis kunnen blijven.
Het is hier nu gestopt met sneeuwen, er ligt ruim 10 cm. Het heeft de hele dag gesneeuwd, Zeeuws-Vlaanderen.
Niemand is onmisbaar
Net veilig thuisgekomen maar het is hier in Noord-Holland spekglad. Kon niet harder dan 35 rijden.
Nog gestopt om een dorpsgenoot te helpen die dwars door een greppel en palen met prikkeldraad een wei in geschoven was.
Auto ligt in puin, hij kwam met de schrik vrij.
Ben blij dat ik thuis ben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
AnnA_C schreef:
11-12-2017 16:44
Wow, wat zul je geschrokken zijn!
Ik ben er expres niet meer met de auto op uit geweest. Hier wordt niet gestrooid, dus ik durf de straat niet uit te rijden.
Kreeg 3 kwartier geleden een appje van man dat hij bijna met de trein weer in ons dorp was en dat hij onderweg de supermarkt aandoet. Hij zal wel lopend naar huis moeten denk ik.

Oh, en inmiddels staan er hier 2 enorme sneeuwpoppen in de tuin en zitten er nu 2 kinderen onderuitgezakt op de bank lego ninjago te kijken.
Ik schrok me idd wild ja! Gelukkig was die stoep er..
Hier sneeuwt het nog; regio Rotterdam.
Hawelry schreef:
11-12-2017 18:58
Hier sneeuwt het nog; regio Rotterdam.
En de bussen rijden niet meer en die regio
single1985 schreef:
11-12-2017 19:00
En de bussen rijden niet meer en die regio
Dat weet ik niet, ben niet meer buiten geweest sinds boodschappen lopend rond 1 uur. :)
Ligt hier plat inderdaad.
Habbekratz schreef:
11-12-2017 16:52
Amsterdam - Het busverkeer in Amsterdam ligt plat door de sneeuw. Buschauffeurs van GVB hebben via hun portofoon te horen gekregen dat ze, zodra ze hun huidige rit hebben afgemaakt, het werk moeten neerleggen. Dit vanwege de gevaarlijke situatie op de weg.
Ja het sneeuwt hier ook wel echt enorm hard, al uren. Ben net een uur binnen en mijn voetsporen zijn nu al verdwenen. Echt niet normaal meer. Denk dat er al 20 cm ligt en het stopt nog lang niet zo te zien. Fietsen naar werk morgen ga ik echt niet doen. Pak lekker de bus, die reden vanmiddag nog wel. Vond het in de auto bij moeders ook niet leuk, slipte constant weg, doodeng. Het sneeuwde hier overigens al om 12 uur ipv 15 uur zoals voorspeld.
Hier bij de rivieren nog steeds lichte sneeuwval. De dikke laag zout die manlief enthousiast op het tuinpad heeft gestrooid, is weer verdwenen onder al het wit :hihi:
En kind wilde om half zeven naar bed! Doodmoe van het sleeen en sneeuwpoppen maken met de buurkinderen hihi. Fijn dat we morgen vrij zijn door de stakingen (lief van de leraren om dat precies op zo’n sneeuwdag te doen :biggrin: )
Vanochtend met de bus naar mijn werk gegaan, dat ging goed.
Ik mocht pas om 16.00 uur naar huis, gelukkig kon ik een lift krijgen van een collega want bussen reden er inmiddels niet meer.
Er is hier niet normaal veel sneeuw gevallen, zeker 20 cm. en het sneeuwt nog steeds.

Straks nog even lekker wandelen,het is zó ontzettend mooi buiten. Ondanks de stress vandaag op het werk (veel afbellers, collega's die eerder naar huis gingen etc.) en op weg naar huis wat best eng was want het was spekglad en sneeuwde keihard geniet ik nog steeds :heart:
Niet om het één of ander, maar wat een grafzooi.
Hoe zou het morgen zijn op de wegen? Vandaag was ik gelukkig vrij, maar morgen niet....Ik verheug me niet op de autorit.
Het sneeuwt hier nog als een malle. Bussen rijden nog steeds niet hier in omgeving.
Volgens de VID glad. Ons land heeft asfalt waar wij het meest aan hebben met onze overtollige regen. ZOAB. Daar verdwijnt de regen makkelijk door zodat we geen belgische toestanden hebben met hun aggenebis snelwegen. Het zout verdwijnt helaas ook door de gaten in de zoab en de sneeuw moet eerst helemaal tot pulp gereden worden. Daarbij is de ijslaag te dun om door de schuivers weg te halen. Het kan dus onberwachts glad zijn dus rijden mensen voorzichtig. De avondspits krijgt de code ‘zeer zwaar’ van de VID wegens de zware regen die schijnt te komen

https://www.vid.nl/Prognose/show
Hier zitten we nu totaal op 22 cm. Dat van gisteren was niet weggesmolten. Zoon staat met zijn lineaaltje in de tuin :). Maar het komt nog met bakken uit de lucht dus verwacht ik nog wel wat centimeters.
Sochtends ging ik naar werk, lag helemaal niks. Om een uur of 10 ofzo al begon het al te sneeuwen.
Ik ben eerder weggegaan op weg naar Schiphol.
Hoop dat vluchten morgen doorgaan. Vandaag echt zoveel geannuleerd, ik vind het eigenlijk een beetje overdreven allemaal.
xxx
pimpom wijzigde dit bericht op 27-05-2018 12:37
0.00% gewijzigd
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ik vind het wel overdreven.
Hoe doen ze dat in landen zoals Canada, Zwitserland, Noorwegen enzo dan vraag ik me af.
Kunnen moeilijk elke dag alle vluchten cancellen
Robinson schreef:
11-12-2017 19:50
Ik vind het wel overdreven.
Hoe doen ze dat in landen zoals Canada, Zwitserland, Noorwegen enzo dan vraag ik me af.
Kunnen moeilijk elke dag alle vluchten cancellen
Daar is het rendabel om de boel er op on te richten. Op die ene dag sneeuw hier natuurlijk niet.
En zelfs dan ligt er wel eens wat stil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven