Sneu vogeltje

01-08-2008 20:28 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kat die voor alles bang is heeft net op het balkon een vogeltje gevangen! Het beestje leeft nog, ik heb het gauw gepakt toen poes het vogeltje trots voor me neerlegde. Ik zie geen verwondingen maar hij/zij zit helemaal in elkaar gedoken te hijgen, zo zielig! Ik heb het vogeltje op de balkonrand (hele brede rand) op een washandje (lekker zacht....ja, suf hè )neergelegd, (een beetje rechtop gemodelleerd zodat hij/zij niet op haar/zijn zij ligt want dat lijkt me niet prettig voor vogels) Maar nu zit ie daar maar, in elkaar gedoken en ik weet niet goed wat ik moet doen. Maar met rust laten? In een doosje doen? Dat lijkt me zo claustrofobisch)

Poes is nijdig omdat de balkondeur dicht is, maar wij gaan zo maar eens een pittig gesprek voeren
Cajean,

Ik vind het echt bewonderenswaardig hoor!

Zelf was ik zo'n kind dat altijd zieke dieren op haar pad vond, en mee naar huis sleepte, ter verzorging.

De ene keer met meer succes dan de andere keer.

Dode dieren mocht ik niet oppakken, maar omdat ik het dieronterend vond om eenden of katten die dood waren langs de weg te laten liggen, heb ik meer dan eens de gemeente gebeld.

Doe ik nog steeds. Stel je voor dat zo'n groot dier uit elkaar gereden wordt, en er fietst een nietsvermoedende ouder met haar kroost!! langs. Kinderen overstuur.
@Noorderling; daar heb ik over nagedacht maar op de site van de vogelopvang stond wat ik ook altijd geleerd heb; wanneer zo'n beestje verder geen verwondingen heeft is mee naar huis nemen veel stressvoller dan op een rustig plekje buiten zetten waar ze heel snel weer opknappen. Ik heb vroeger als dierenartsass. gewerkt en vaak meegemaakt dat vogeltjes van stress alleen al een hartaanval krijgen en sterven.

Ik was wel van plan om de dierenbescherming te bellen als ik hem nog levend had gevonden. (was natuurlijk een hele kleine kans geweest, levend en op hetzelfde plekje, maar je weet maar nooit)
quote:Perel schreef op 02 augustus 2008 @ 11:52:

Cajean,

Ik vind het echt bewonderenswaardig hoor!

Zelf was ik zo'n kind dat altijd zieke dieren op haar pad vond, en mee naar huis sleepte, ter verzorging.

De ene keer met meer succes dan de andere keer.

Dode dieren mocht ik niet oppakken, maar omdat ik het dieronterend vond om eenden of katten die dood waren langs de weg te laten liggen, heb ik meer dan eens de gemeente gebeld.

Doe ik nog steeds. Stel je voor dat zo'n groot dier uit elkaar gereden wordt, en er fietst een nietsvermoedende ouder met haar kroost!! langs. Kinderen overstuur.Ik ben zo'n sneutje die zelfs kikkers van de straat oppakt omdat ik er niet eens aan wil denken dat zo'n beestje overreden wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven