Stamcafe XXXI
woensdag 14 maart 2018 om 10:36
woensdag 14 maart 2018 om 10:54
Wan tan bamisoepje werkt bij mij meestal als ik weer eens slecht kan eten, maar ik haal dan een soepje. Of een gekookt eitje met toast. In elk geval iets warms! En heel vaak kleinere eetmomenten helpt ook om voldoende binnen te krijgen.Lillybit schreef: ↑14-03-2018 10:36Neem makkelijke schoenen mee Dolfje voor het geval het niet lekker zit.
Goedemorgen Stammers,
Ons Dreum had een nachtmerrie, iemand had zijn kleurpotloden verstopt..(plotploot)
Iemand nog makkelijke lunch suggesties? Ik ik krijg het weer moeilijk binnen de laatste dagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 14 maart 2018 om 11:01
@Lilly, wat rot dat je soms weer zo teruggegooid wordt naar je burn-out. Herkenbaar ook. Die paniekerige gedachtes bij werk... man, dat is ook wat zeg. En het betekent ook dat je nog lang niet klaar bent. Ik hoop dat je toch per saldo een stijgende lijn kunt volgen. Maar het blijft balanceren op een dun koord. Ik donderde er tot voor kort ook nog geregeld af hoor. Het verschil is wel dat ik er nu even snel weer opklim. Dat zal bij jou ook ooit zo voelen, denk en hoop ik!
Qua lunch: fruitsla?
Op het werk nu met de laatste dingen bezig, poeh! Nog 'even' een OR-adviesaanvraag + alle communicatie eromheen, nog 'even' wat artikelen proberen te schrijven, nog 'even'.....
Maar volgende week om deze tijd heb ik uitgeslapen en loop ik met het teckeltje door het bos. En hoef ik verder niets...
Qua lunch: fruitsla?
Op het werk nu met de laatste dingen bezig, poeh! Nog 'even' een OR-adviesaanvraag + alle communicatie eromheen, nog 'even' wat artikelen proberen te schrijven, nog 'even'.....
Maar volgende week om deze tijd heb ik uitgeslapen en loop ik met het teckeltje door het bos. En hoef ik verder niets...
woensdag 14 maart 2018 om 11:07
Het is precies zoals je het omschrijft Hunnie, over het algemeen zeker een stijgende lijn maar die terugvalmomenten lijken zwaarder aan te voelen dan de constante diepe kuil.
Jij bent ook weer lekker druk lees ik zo, wel voor een goed doel; jezelf
Dat maakt het het allemaal waard en een heerlijk vooruitzicht voor volgende week.
Jij bent ook weer lekker druk lees ik zo, wel voor een goed doel; jezelf
Dat maakt het het allemaal waard en een heerlijk vooruitzicht voor volgende week.
woensdag 14 maart 2018 om 11:09
Bamisoepjes heb ik nog wel liggen, een ei erdoorheen en wat paksoi.
woensdag 14 maart 2018 om 14:46
woensdag 14 maart 2018 om 21:41
Ik zie nu een volle hal, sporen richting keuken, overvolle voorraadkast en uitpuilende koelkastWatervrouw333 schreef: ↑14-03-2018 21:06Boodschappenbezorgservice uitgetest. Hoef nu drie jaar geen toiletpapier meer te kopen geloof ik![]()
Koeldingen opgeborgen. Redelijk uitputtende actie, dus moet morgen mijn werk nog maar even vergeten denk ik...
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 15 maart 2018 om 08:18
Leuk kastenverhaal Blond. Ze kiezen vaak de (voor ons) gekste plaatsen uit om te gaan slapen. Soms denk ik "dat kan toch echt niet lekker liggen", maar blijkbaar werkt het prima.
Rustig aan Watervrouw. En niet net als mij te vroeg weer beginnen. Dinsdag weer gaan werken. Blijkbaar zag ik er nog niet zo beter uit, want mijn collega's zeiden, ga toch lekker naar huis, wij zorgen wel voor inval in de middag. Maar eigenwijs he. Gisteren, mijn vrije dag, de heel dag hoofdpijn gehad. En vandaag ga ik weer werken. Tja.
Fijne vakantie Dolfje!
Lilly, ik herken je verhaal (op het eten na). Ik vond de terugval momenten vooral zwaar omdat het me bang maakte dat ik terug naar af schoot en omdat ik ook een soort boos op mezelf werd (waarom kan ik 'dit' niet). In ieder geval sterkte en
Ik ben zo benieuwd naar je verhalen straks Hun, bij je nieuwe baan/banen.
Rustig aan Watervrouw. En niet net als mij te vroeg weer beginnen. Dinsdag weer gaan werken. Blijkbaar zag ik er nog niet zo beter uit, want mijn collega's zeiden, ga toch lekker naar huis, wij zorgen wel voor inval in de middag. Maar eigenwijs he. Gisteren, mijn vrije dag, de heel dag hoofdpijn gehad. En vandaag ga ik weer werken. Tja.
Fijne vakantie Dolfje!
Lilly, ik herken je verhaal (op het eten na). Ik vond de terugval momenten vooral zwaar omdat het me bang maakte dat ik terug naar af schoot en omdat ik ook een soort boos op mezelf werd (waarom kan ik 'dit' niet). In ieder geval sterkte en
Ik ben zo benieuwd naar je verhalen straks Hun, bij je nieuwe baan/banen.
donderdag 15 maart 2018 om 09:06
Beterschap Watervrouw en Katjies! Watervrouw, mijn man doet altijd de supermarkttest: als je naar de supermarkt kunt en weer terug zonder om te vallen kun je ook weer naar het werk. Maar als opruimen van bezorgde boodschappen al een hele klus is zou ik de supermarkttest ook nog maar even laten...
Oudblond gefeliciteerd met de nieuwe koelkast en het nieuwe kattenhuisje! Laten staan dan maar?
Ik werk thuis vandaag, maar mijn internetprovider heeft storing... dus ik werk nu op een hotspot van mijn telefoon. Mijn privételefoon nog wel, want op mijn werktelefoon kreeg ik het niet aan de praat. Dus nu mag ik van mezelf ook wel even forummen
Oudblond gefeliciteerd met de nieuwe koelkast en het nieuwe kattenhuisje! Laten staan dan maar?
Ik werk thuis vandaag, maar mijn internetprovider heeft storing... dus ik werk nu op een hotspot van mijn telefoon. Mijn privételefoon nog wel, want op mijn werktelefoon kreeg ik het niet aan de praat. Dus nu mag ik van mezelf ook wel even forummen
The owls are not what they seem
donderdag 15 maart 2018 om 11:02
Het mooiste van zo'n kattenhuisje is de doos waar het in zit toch?
Een soort boodschappentest was ik wel van plan vandaag, maar van plan zijn en doen waren deze week nogal eens totaal verschillende dingen..... Er zijn redenen waarom ik morgen op het werk langs wil, maar misschien is een virtuele kloon beter...
Eerst maar eens een soort brunch bij een zoveelste uitzendinggemistaflevering
Een soort boodschappentest was ik wel van plan vandaag, maar van plan zijn en doen waren deze week nogal eens totaal verschillende dingen..... Er zijn redenen waarom ik morgen op het werk langs wil, maar misschien is een virtuele kloon beter...
Eerst maar eens een soort brunch bij een zoveelste uitzendinggemistaflevering
donderdag 15 maart 2018 om 11:34
Goedemorgen Stammers,
Lekker weertje, wel fris.
Heerlijk die gekke katten van jou Blond, ik vond mijn oude kat ook op de meest vreemde plekken terug
Dolfje, fijne vakantie!!!
Watervrouw en Katjies beterschap.
Lady, kost dat je niet heel veel data?
Na het sporten drink ik altijd nog even thee met het klasje, ik heb blijkbaar erg spraakgebrek vandaag en mijn geheugen werkt ook niet lekker mee
Ik doe vandaag niks meer alleen nog koken. Even rust.
Lekker weertje, wel fris.
Heerlijk die gekke katten van jou Blond, ik vond mijn oude kat ook op de meest vreemde plekken terug
Dolfje, fijne vakantie!!!
Watervrouw en Katjies beterschap.
Lady, kost dat je niet heel veel data?
Na het sporten drink ik altijd nog even thee met het klasje, ik heb blijkbaar erg spraakgebrek vandaag en mijn geheugen werkt ook niet lekker mee
Ik doe vandaag niks meer alleen nog koken. Even rust.
donderdag 15 maart 2018 om 11:51
Fijne vakantie, Dolfje!
Watervrouw en Katjies: beterschap en rustig aan.
Lilly: jij natuurlijk ook. Maar een zonnige dag is dan lekkerder dan zo'n grauw gebeuren. Komend weekend even doorbijten dan maar
Vanochtend met zoon naar (eventuele) nieuwe school geweest. Leuke school, maar gelukkig wat minder streberig dan zijn huidige school. Hij mag binnenkort een dagje meelopen, zodat hij beter kan beslissen of hij wel of niet wil overstappen.
Verder is hij weer ziek. Vanochtend realiseerde ik me ineens wat we nog níet hebben laten onderzoeken: zijn ontlasting. Naast koppijn, duizelig en misselijk noemde hij ook steeds vaker buikpijn en krampen. En hij zit uren op de plee.
Dus het kwartje viel vanochtend: het zou best eens een parasiet in zijn darm o.i.d. kunnen zijn. Een vriendje van zoon + diens moeder hadden het paar jaar terug ook. Ook steeds weer ziek, slap, misselijk, buikkrampen. Ik hoop het bijna, als het betekent dat dat de weg naar herstel is. Vind het zo sneu dat hij zo vaak ziek en ook veel school mist. Ik word straks gebeld door de HA (de vervanger, want uiteraard is onze HA net een week weg). Ik hoop maar dat ze het willen onderzoeken en dat we niet hoeven te wachten tot onze eigen HA weer terug is.
Verder bezig met laatste werkdingen.
Iedereen verder okay? Nog plannen voor het weekend?
Watervrouw en Katjies: beterschap en rustig aan.
Lilly: jij natuurlijk ook. Maar een zonnige dag is dan lekkerder dan zo'n grauw gebeuren. Komend weekend even doorbijten dan maar
Vanochtend met zoon naar (eventuele) nieuwe school geweest. Leuke school, maar gelukkig wat minder streberig dan zijn huidige school. Hij mag binnenkort een dagje meelopen, zodat hij beter kan beslissen of hij wel of niet wil overstappen.
Verder is hij weer ziek. Vanochtend realiseerde ik me ineens wat we nog níet hebben laten onderzoeken: zijn ontlasting. Naast koppijn, duizelig en misselijk noemde hij ook steeds vaker buikpijn en krampen. En hij zit uren op de plee.
Dus het kwartje viel vanochtend: het zou best eens een parasiet in zijn darm o.i.d. kunnen zijn. Een vriendje van zoon + diens moeder hadden het paar jaar terug ook. Ook steeds weer ziek, slap, misselijk, buikkrampen. Ik hoop het bijna, als het betekent dat dat de weg naar herstel is. Vind het zo sneu dat hij zo vaak ziek en ook veel school mist. Ik word straks gebeld door de HA (de vervanger, want uiteraard is onze HA net een week weg). Ik hoop maar dat ze het willen onderzoeken en dat we niet hoeven te wachten tot onze eigen HA weer terug is.
Verder bezig met laatste werkdingen.
Iedereen verder okay? Nog plannen voor het weekend?
donderdag 15 maart 2018 om 12:06
@ Lilly: dat van die bundle valt wel mee, ik heb nog driekwart over zag ik net en over 5 dagen gaat de nieuwe alweer in. En behalve dit geintje speel ik ook nog een spel (pokemon go) dat vooral buiten te doen is, dus dat kost ook 4G-bundel. Bovendien, als ik echt kosten zou hebben zou ik die waarschijnlijk wel mogen declareren. Maar dat is dus niet nodig.
En mijn provider doet z'n werk inmiddels weer, dus hoera
ik zit weer gewoon op de wifi.
@ Hunnie: dat zou fijn voor je zoon zijn, als dat het is. Want dan kan er iets aan gedaan worden. Ik hoop dat de HA meedenkt!
Plannen voor het weekend: morgen naar mijn moeders' appartement voor een afspraak met de kringloopwinkelmeneer. En ik moet nog een buurman bellen die de tafel wil hebben, maar die neemt steeds niet op. En ik heb toch al zo'n hekel aan bellen... Maar goed, mezelf maar weer even een schop geven zo, want ik moet wel van die tafel af.
Zaterdag lekker niks (nou ja, boodschappen en was enzo) en dan zondag naar een familiefeestje.
En mijn provider doet z'n werk inmiddels weer, dus hoera
@ Hunnie: dat zou fijn voor je zoon zijn, als dat het is. Want dan kan er iets aan gedaan worden. Ik hoop dat de HA meedenkt!
Plannen voor het weekend: morgen naar mijn moeders' appartement voor een afspraak met de kringloopwinkelmeneer. En ik moet nog een buurman bellen die de tafel wil hebben, maar die neemt steeds niet op. En ik heb toch al zo'n hekel aan bellen... Maar goed, mezelf maar weer even een schop geven zo, want ik moet wel van die tafel af.
Zaterdag lekker niks (nou ja, boodschappen en was enzo) en dan zondag naar een familiefeestje.
The owls are not what they seem
vrijdag 16 maart 2018 om 11:40
De school waar ik me ziek meldde was not amused. Nou ik ook niet. En het kost me al zo veel moeite me ziek te melden. Had vorige week vrijdag al thuis moeten blijven en deze week niet weer moeten beginnen. Dus in die zin is het misschien wel mijn schuld dat ik er vandaag niet ben (maar als ik naar mijn lijf had geluisterd was ik er de eerste les niet geweest). Goed, het is niet anders.
Volgende week heb ik een cursus van 4 dagen in België. Ik kom vrijdag speciaal terug om les te geven. Het is niet dat ik er niks voor over heb.
Dit weekend weer een verjaardag die ik af moet zeggen en een festival.
En het regent.
Zo die laatste zin om mijn geklaag compleet te maken
En nu iets gezelligers!

Ik zou wel rond willen gaan met drank en snacks, maar daar is het wellicht nog iets te vroeg voor (en zelf moet ik dan toch overslaan).
Volgende week heb ik een cursus van 4 dagen in België. Ik kom vrijdag speciaal terug om les te geven. Het is niet dat ik er niks voor over heb.
Dit weekend weer een verjaardag die ik af moet zeggen en een festival.
En het regent.
Zo die laatste zin om mijn geklaag compleet te maken
En nu iets gezelligers!
Ik zou wel rond willen gaan met drank en snacks, maar daar is het wellicht nog iets te vroeg voor (en zelf moet ik dan toch overslaan).
vrijdag 16 maart 2018 om 11:57