Stel......

31-01-2010 12:45 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel dat ik iets zou willen uitvinden. Iets waarvan ik denk dat het best iets is wat goed zou kunnen uitpakken. Niet alleen voor mij, maar voor meer mensen met een balkon en kinderen. En ik heb iemand nodig die het ontwerp kan uitwerken en verder ontwikkelen, wie zou mij kunnen helpen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het gaat om een meubelstuk voor buiten.....

(klinkt heeeel interessant allemaal, mijn idee zal wel allang uitgevonden zijn, haha!)

Oja, ik zie mezelf nou niet bepaald op de buis verschijnen met het beste idee van NL)
heb je een soort van schommelstoel uitgevonden voor kids die dan snel over het balkonrandje pleuren?
Ik gok: een bankje wat je aan het balkon kunt hangen (net als een plantenbak)??
weet je wat jij zou moeten doen?
Informeer eens bij het bureau voor patenten. Octrooibureau heet dat geloof ik. Octrooibureau

je maakt me nu wel nieuwsgierig, iets uitvinden doe ik alleen in mijn hoofd. Nooit in de praktijk.

Naar ik aanneem heb je je idee al gegoogled? Is daar nog wat uitgekomen?
je opgeven voor het beste idee van nederland
volgens mij moet je bij de kamer van koophandel zijn en vragen om een concept voor jou idee, en of deze al dan niet beschikbaar of uitvoerbaar zijn
Kim, als het klaar is mail me dan even, ik heb ook een kind en balkon.
quote:danivo schreef op 31 januari 2010 @ 12:48:

weet je wat jij zou moeten doen?Moeten we nu gaan vragen naar je antwoord?
quote:Pannetje schreef op 31 januari 2010 @ 13:09:

[...]

Moeten we nu gaan vragen naar je antwoord?Ze doelt wss op de reclame. En dan zou ze dus willen zeggen dat TO naar de Kamer van Koophandel zou moeten.
Thanks voor de antwoorden. Ik ga er sowieso mee aan de slag, al is het voor mezelf. (schoon) vader even lief aankijken (heeft als bijnaam "opa maken") en let's go dan maar! Is natuurlijk weer een opwelling van mij om iets "nieuws" te ontwikkelen, net als ik iedere week een nieuwe hobby heb Maar.... you never know!
Een patent aanvragen is heel tijdrovend, en ook heel duur! En eigenlijk heb je er niks aan, behalve als je daadwerkelijk in staat bent om het af te dwingen (d.w.z. een rechtszaak beginnen tegen een overtreder).

Het beste kun je naar een bedrijf stappen met je idee, en kijken of je het daar kan verkopen of zoiets.
Ben nu ook heel nieuwsgierig. Hier ook kind en balkon en das geen beste combinatie op 4 hoog.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dé tip: Ga eens praten bij Syntens. Dat is een overheidsdienst die ondernemers gratis helpt op het gebied van innovaties. Je bent waarschijnlijk nog geen ondernemer maar als dat een vereiste is, dan heb je je snel genoeg ingeschreven bij de KvK.

www.syntens.nl
Wat Haley zegt: Syntens.

Zij hebben een enorm netwerk, kunnen je in contact brengen met andere ondernemers of je wijzen op geschikte bijscholing.
quote:Pannetje schreef op 31 januari 2010 @ 13:09:

[...]

Moeten we nu gaan vragen naar je antwoord?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven